Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weer diarree

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

H&NN
Actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 1

Weer diarree

Ongelezen bericht door H&NN »

Nou vanaochtend was het weer raak, in de gang, alles zat onder de diarree. Ook had Tommy bij de deur lopen kotsen.

We hadden al eerst druppels gegeven (homeopathisch middel) dat werkte niet, dus toen tabletten. Hij had vanaf dinsdag denk ik diarree. Gister was het weer een drol (letje) en nu zat de gang dus weer onder. Hij wilde geen beschuit, maar wel stukjes brood (ging niet van harte). Verder was hij wel levendig, liep gewoon mee met het blokje rond. Buiten weer gepoept. Morgen gaan we in ieder geval naar de dierenarts. Maar hoe komt toch :roll: we hadden toen Pedigree die hardere brokken er in deden ander voedsel gekocht, van Dobey. Dat ging wel goed, niet echt super, toen dacht mijn moeder dat we Pedigree weer moesten proberen, maar dat was niks. We hadden het eerst gemengd met die Dobey, maar de diarree kwam toen weer tevoorschijn. Nu heb ik gister die Dobey gegeven en die ik dat in zijn overgeefsel liggen. Hetzelfde vormpje, maar dan 5 keer zo groot en dun (hij krijgt droogvoer, van die brokken), het was een soort koekje geworden maar dan slap 8O Nu weten het dus niet meer. Dat hij niet graag iets wil eten (hij eet normaal alles wat los en vast zit) is dat omdat hij misschien nog een beetje misselijk is? Verder had hij gister zwarte gebakken broodjes gegeten, die had hij ergens gevonden en mijn moeder had van een overdatum ovenbroodje gegeven. Is dat het misschien? ksnap er niks meer van :cry2:
Groetjes! Maud
Xhrista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Xhrista »

Zou toch echt stoppen met de Pedigree.Heb het hier op dit moment staan,omdat ik vorige week geen zin had om een eind te rijden voor brokken.1 handje per dag is al genoeg voor weke ontlasting,gisteren alleen vlees gehad en weer keurig nette drolletjes.
Met de Dobey brokken bedoel je denk ik de Champ? Die van mij deden het er heel goed op,maar omdat er conserveringsmiddelen inzitten voer ik het niet meer.

Gr. Christa
H&NN
Actief

Vlees?

Ik weet niet hoe het heet, die van Dobey. Moet ik even kijken. Voer je dan alleen maar vlees? Hij heeft dat nog nooit gehad, krijgt hij daar dan ook geen diarree van? En wat voor vlees voer je dan? Pedigree is niks, die voeren we ook niet meer :kotz:
Groetjes! Maud
qyan

Re: Vlees?

Ongelezen bericht door qyan »

H&NN schreef:Ik weet niet hoe het heet, die van Dobey. Moet ik even kijken. Voer je dan alleen maar vlees? Hij heeft dat nog nooit gehad, krijgt hij daar dan ook geen diarree van? En wat voor vlees voer je dan? Pedigree is niks, die voeren we ook niet meer :kotz:
ik zou idd ook ander voer gana proberen.
als je niet alleen vlees= complete diepvriesvleesvoeding wilt voeren is het misschien verstandig om je hond eerst 2 weken op vlees te zetten en verse vuile pens voor de darmflora en daarna langzaam overschakelen naar ene goede brok.
we praten hier over vlees, maar daar bedoelen we een complete diepvriesvleesvoeding mee. is net zo compleet als brokken en daar zit dus alles in.
hier wat sites:
www.rodi-petfood.nl
www.ahv-breda.nl
www.ducknatuurvoeding.nl
www.carnibest.nl
www.bibidiervoeding.nl

als je bang bent dat je hond aan de diaree gaat, dan kun je de eerste 3 dagen over het vlees gekookt water goven. na die 3 dagen langzaam aan naar rauw gaan.

je kunt dus of vlees blijven geven als je dat wilt, maar wil je terug naar brokken zou ik het je echt aanraden minimaal1 week vers te geven.
zo kan je de darmflora van je hond weer ene beetje opbouwen en daarna overschakelen.

qyan krijgt al heel lang geen brokken meer. constant diaree ed, maar er was geen medische oorzaak voor te vinden.
zou dus wel eerst even langs de da gaan om uit te sluiten dat je hond ene virus heeft of misschien een darmontsteking.

succes :ok:
molly

Ongelezen bericht door molly »

als je een hond ineens over zet op andere brokken krijgt de hond altijd diaree
Zou toch echt stoppen met de Pedigree.Heb het hier op dit moment staan,omdat ik vorige week geen zin had om een eind te rijden voor brokken.
H&NN
Actief

ok

Ja, we gaan morgen naar de da, misschien is het wel een virus :roll: Dan kijken wat hij aanraadt. Bedankt in ieder geval. Donderdag wordt hij weer opgehaald door mijn opa en oma en ik denk dat ze dan zelf ook even naar hun eigen da gaan.
Groetjes! Maud
qyan

Re: ok

H&NN schreef:Ja, we gaan morgen naar de da, misschien is het wel een virus :roll: Dan kijken wat hij aanraadt. Bedankt in ieder geval. Donderdag wordt hij weer opgehaald door mijn opa en oma en ik denk dat ze dan zelf ook even naar hun eigen da gaan.
er heerst wel iets.
qyan heeft het 2 weken terug gehad.
ook spugen en spuitpoep. heeft een dag of 3 a 4 geduurd.
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Misschien heeft hij wel diaree van die zwart gebakken broodjes, of van het over de datum broodje wat je moeder hem gegeven heeft. Zoiets verdwijnt hier in de kliko, maar geef ik niet aan mijn hond.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Yari
Zeer actief

Ongelezen bericht door Yari »

molly schreef:als je een hond ineens over zet op andere brokken krijgt de hond altijd diaree
Zou toch echt stoppen met de Pedigree.Heb het hier op dit moment staan,omdat ik vorige week geen zin had om een eind te rijden voor brokken.
Nee hoor, nooit last van gehad toen ze nog brokken kreeg.
Afbeelding

Groetjes: Mariëlle & Yari :voet:
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

Zingaro heeft afgelopen week ook diarree gehad. Ik heb hem fytomix gegeven van carnibest (bibi heeft het ook) en dit hielp heel goed. Steeds wat meer gewoon eten en wat minder fytomix.

Groetjes Elvira
H&NN
Actief

ja

vinkje schreef:Misschien heeft hij wel diaree van die zwart gebakken broodjes, of van het over de datum broodje wat je moeder hem gegeven heeft. Zoiets verdwijnt hier in de kliko, maar geef ik niet aan mijn hond.
Ja, ik denk dat ook daar de oorzaak zit :roll: kijken hoe het vanavond gaat en morgen.
Groetjes! Maud
Xhrista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Xhrista »

molly schreef:als je een hond ineens over zet op andere brokken krijgt de hond altijd diaree
Wissel zo vaak af met eten en alledrie hebben ze daar in principe geen last van,behalve als het een bepaalde kwaliteit brok betrefd.En ook op een goede brok kunnen ze natuurlijk wel eens anders reageren.Heb 3 weken Farmfood gevoerd en ik kreeg me toch een dikke drollen,2x zo groot als normaal.een andere hond zal daar misschien geen last van hebben.

Gr. Christa
vinkje
Zeer actief
Boomertje

Re: ja

H&NN schreef:
vinkje schreef:Misschien heeft hij wel diaree van die zwart gebakken broodjes, of van het over de datum broodje wat je moeder hem gegeven heeft. Zoiets verdwijnt hier in de kliko, maar geef ik niet aan mijn hond.
Ja, ik denk dat ook daar de oorzaak zit :roll: kijken hoe het vanavond gaat en morgen.
Hoe is het vandaag met Tommy, ik hoop dat hij weer een beetje opgeknapt is.
Afbeelding

H&NN
Actief

Ja

Ja, gister had hij een gewone drol (gelukkig)! Dus het gaat nu een stuk beter :) Ik ga hem nu even uitlaten, kijken of het nog steeds een gewone drol is... hij krijgt nu een klein beetje voer met veel rijst en wat boontjes. Wat een maaltijd... :P
Groetjes! Maud
vinkje
Zeer actief
Boomertje

Gelukkig maar, ik hoop dat het zo blijft, dan kan het toch goed door de broodjes gekomen zijn. :ok:
Afbeelding

mystic bull's dino
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mystic bull's dino »

Onze pup heeft sinds zn spuit vorige week ook diarree.
Hij eet zn eukanoba nie meer, heb t gemengd met royal canin, heeft ie ook geen zin meer in, ben nu maar ff overgestapt op rijst met bruin brood, maar ook hier heeft ie weinig zin in. Heb zelfs roosvice stop door zn eten vermengd.
Als t morgen nie minder is moet ie ff mee naar de da, die had pilletjes tegen diarree. Er heerst volgens de da een virus.
Weten jullie iets wat ik m kan geven tegen die diarree.
groetjes Maaike, Dino & Djeksen, Timon en Pumba
Afbeelding
Hugo
Actief

Ongelezen bericht door Hugo »

Wanneer je compleet over gaat op bijvoorbeeld andere brokken dan is de hele darmflora in de war. Wat je eventueel kunt doen is langzaam de nieuwe brok bij de oude brok mengen, is de hond dan nog aan de diaree dan kun je hem eventueel een lepel yoghurt bij het voer mengen. Hoorde gisteren tijdens een lezing van een da dat in yoghurt bepaalde stoffen zitten die ook de diaree stoppen.
Suc6
Afbeelding
U wilt werkruimte.....geen probleem, vast!
mystic bull's dino
Vaste gebruiker

ik had de 2 soorten brok met elkaar vermengd 3/4 eukanoba en 1/4 royal canin.
ik zal dat eens gaan proberen met yogurt.
moet dat gewoon magere yogurt zijn?
Afbeelding
Hugo
Actief

Ongelezen bericht door Hugo »

mystic bull's dino schreef:ik had de 2 soorten brok met elkaar vermengd 3/4 eukanoba en 1/4 royal canin.
ik zal dat eens gaan proberen met yogurt.
moet dat gewoon magere yogurt zijn?
Maakt niet uit, gewoon 1 eetlepel door het voer. Volgens de da was dit een goed werkend middel om de hond van de diaree af te krijgen. Ik heb het zelf nog nooit geprobeert, maar hoor het wel als het is gelukt.
Afbeelding
U wilt werkruimte.....geen probleem, vast!
qyan

Hugo schreef:Wanneer je compleet over gaat op bijvoorbeeld andere brokken dan is de hele darmflora in de war. Wat je eventueel kunt doen is langzaam de nieuwe brok bij de oude brok mengen, is de hond dan nog aan de diaree dan kun je hem eventueel een lepel yoghurt bij het voer mengen. Hoorde gisteren tijdens een lezing van een da dat in yoghurt bepaalde stoffen zitten die ook de diaree stoppen.
Suc6
een hond die nog nooit yoghurt heeft gehad kan daar ook van ana de diaree gaan.
voorichtig mee beginnen dus.
qyan krijgt nu ongeveer een jaar iedere dag yoghurt, biogarde roer met rechtsdraaiend melkzuur!!!
heb dat heel langzaam op moeten bouwen omdat ie aan de race ging ervan.
verder heerst er idd een virus.
qyan loopt daar nu al 2,5 week mee, en er lijkt geen einde ana te komen.
de hele buurt ligt onder de diaree, alle honden hier zijn ziek, echt niet normaal.
de ene dag is het spuitpoep en braken, dan gaat het 2 dagen goed, dan weer spuitpoep, braken en eet nu weer niet meer.
dus er heerst zeker wel wat!
vinkje
Zeer actief
Boomertje

Als mijn hond een paar dagen aan de dunne is zit ik al bij de DA, ik zou echt geen twee en een halve week wachten.
En als de hele buurt vol diaree ligt blijven de honden ziek, want onwillekeurig ruiken ze er 'n keer aan, en hup dan is het weer mis.
Ben heel blij dat, dat hier niet is.
Erg vervelend allemaal voor de honden en voor de baasjes, beterschap voor de pup, en voor qyan.
Afbeelding

qyan

vinkje schreef:Als mijn hond een paar dagen aan de dunne is zit ik al bij de DA, ik zou echt geen twee en een halve week wachten.
En als de hele buurt vol diaree ligt blijven de honden ziek, want onwillekeurig ruiken ze er 'n keer aan, en hup dan is het weer mis.
Ben heel blij dat, dat hier niet is.
Erg vervelend allemaal voor de honden en voor de baasjes, beterschap voor de pup, en voor qyan.
ik ben allang bij de da geweest :roll:
vandaag nog, afgelopen maanag en 2 weken terug ;)
maar niets lijkt te helpen.
giardia is ie nog niet op getest, ga ik morgen toch eens om vragen
mystic bull's dino
Vaste gebruiker

hij heeft net zn eerste bakje brok met yoghurt op, ben benieuwd!
in ieder geval al bedankt voor de tips!!

ik houd jullie op de hoogte!!

maar als t t virus is, dan zouden die andere 3 t ook moeten hebben toch?
Afbeelding
qyan

mystic bull's dino schreef:hij heeft net zn eerste bakje brok met yoghurt op, ben benieuwd!
in ieder geval al bedankt voor de tips!!

ik houd jullie op de hoogte!!

maar als t t virus is, dan zouden die andere 3 t ook moeten hebben toch?
hoeft niet hoor, een pup heeft zowiezo al minder weerstand ;)
de yoghurt mag je trouwens ook apart geven hoor.
qyan krijgt het meestal 's aochtends vroeg tegen het braken van gal
mystic bull's dino
Vaste gebruiker

thx,
een vriendin belde me toestrak en zei dat het misschien lag aan de dentastix die hij op heeft. Die zouden niet voor honden onder de 10 kg zijn. Die krijgt ie dus voorlopig nie meer.
Afbeelding
qyan

ik zou tot je pup van de diaree af is ff helemaal geen tussendoortjes meer geven, alleen zijn voer!

gr wendy
mystic bull's dino
Vaste gebruiker

thx, zal t proberen, is erg moeilijk, als ie piept en na een half uur nog nie ophouwd krijgt hij meestal iets om zn mond te snoeren.
Dat wordt nu gewoon oordopjes kopen, ;)
Afbeelding
qyan

mystic bull's dino schreef:thx, zal t proberen, is erg moeilijk, als ie piept en na een half uur nog nie ophouwd krijgt hij meestal iets om zn mond te snoeren.
Dat wordt nu gewoon oordopjes kopen, ;)
dat moet je zowiezo niet doen.
zo denkt je pup dat hij beloond wordt voor zijn gepiep.
daardoor zal hij steeds meer gaan piepen.
het effect van zijn gepiep is dat hij iets lekkers krijgt, dus gaat dat steeds vaker proberen
de enigste manier is negeren, negeren, en nog eens negeren :ok:
dus idd, oordopjes kopen, maar als je het lang genoeg volhoudt, nooit meer gepiep.
met negeren natuurlijk ook niet geirriteerd gaan zuchten, of straffen of iets dergelijks.
gewoon compleet negeren.
loop desnoods de kamer uit en laat je pup achter.
zo merkt hij snel genoeg dat zijn gedrag het tegenovergestelde opkevert: gene beloning en geen aandacht.
succes :ok:
mystic bull's dino
Vaste gebruiker

Hij piept al lang zoveel nie meer, heeft ook geen diarree meer!!
Afbeelding
miranda

Ongelezen bericht door miranda »

mystic bull's dino schreef:Hij piept al lang zoveel nie meer, heeft ook geen diarree meer!!
Dat piepen kan natuurlijk ook van de buikpijn zijn die hij had door de diaree (ook wij mensen hebben dan buikkrampen dus)
Gelukkig is de diaree over.
Mooie pup heb je :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”