Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Africhting...Vrouwen of mannensport..?
Moderator: moderatorteam
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
Jose
- Zeer actief
- famke1979
- Actief
Bij de knpv discrimineren ze wel degelijk...maar dat zullen ze natuurlijk niet toegeven...
T is namelijk zo dat ik gebeld had om te vragen of wij welkom waren, om daar met Boris te trainen...maar ze hadden een ledenstop, omdat t anders te druk werd...Nou kan toch???
Dag later belt een kennis van mij, naar dezelfde vereniging om te vragen hoe ze met trainen zitten en dat hij een mechelaar van 3 heeft en graag mee zou willen trainen...hij kon de aankomende trainingsdag wel komen kijken en zo zien of t m wat leek...
T is namelijk zo dat ik gebeld had om te vragen of wij welkom waren, om daar met Boris te trainen...maar ze hadden een ledenstop, omdat t anders te druk werd...Nou kan toch???
Dag later belt een kennis van mij, naar dezelfde vereniging om te vragen hoe ze met trainen zitten en dat hij een mechelaar van 3 heeft en graag mee zou willen trainen...hij kon de aankomende trainingsdag wel komen kijken en zo zien of t m wat leek...

- PatF
- Vaste gebruiker
Als je het verschil tussen de schrammen en striemen die je bij het pakwerk oploopt vergelijkt met het resultaat van een echte hondenbeet, dan kun je wel stellen dat een pak wel degelijk werkt :p: :p: :p:felicia schreef: maar zo te horen werkt zo'n pak niet echt goed tegen hondenbeten..ik weet nog dat ayka met haar 6 maanden dwars door de harde mouw vd pakwerker beet die op zn armen te zien waren..die werken dus ook al niet zo goed...
Het is en blijft een ruw materiaal op de kale huid. Door de druk en beweging van de beet schuurt het pak over je huid
- Ragverp
- Zeer actief
- Contacteer:
- felicia
- Zeer actief
das waar als ze zo zonder bescherming zouden bijten heb je meer dan wat schrammetjes :p:PatF schreef:Als je het verschil tussen de schrammen en striemen die je bij het pakwerk oploopt vergelijkt met het resultaat van een echte hondenbeet, dan kun je wel stellen dat een pak wel degelijk werkt :p: :p: :p:felicia schreef: maar zo te horen werkt zo'n pak niet echt goed tegen hondenbeten..ik weet nog dat ayka met haar 6 maanden dwars door de harde mouw vd pakwerker beet die op zn armen te zien waren..die werken dus ook al niet zo goed...
Het is en blijft een ruw materiaal op de kale huid. Door de druk en beweging van de beet schuurt het pak over je huid![]()
dus het is meer het ruwe materiaal dat de schrammen veroorzaakt en niet de beet zelf?
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- mechelaar_fan
- Zeer actief
- Dingo
- Zeer actief
ik zou zo zeggen, vraag het aan een pas gebeten verdachte, op de eerste hulpmechelaar_fan schreef:bijten mechelaars hard? molossers wel, maar mechelaars?Dingo schreef:schrammen komen van het pak, de knijpblaren en diepe pitten puur van de bijtkracht
ik loop ook weeral enkele dagen met een blauwe plek rond van een mechelaar...
Het verschilt natuurlijk, en heel belangrijk is, of de hond een goede, volle beet heeft. Heeft de mechelaar dit, dan zit er een hoop kracht in, genoeg om een pols te doen breken. Buiten dat " scheurt" een mechelaar vaak, dus komt het ook vaak voor dat er een hap uit is....of een zeer rafelige wond...., tenminste als je over de diensthonden spreekt, die Verdachten bijten...Op het pak vind ik dat mechelaars een harde bijt hebben..maar dat is mijn mening

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dingo schreef:ik zou zo zeggen, vraag het aan een pas gebeten verdachte, op de eerste hulpmechelaar_fan schreef:bijten mechelaars hard? molossers wel, maar mechelaars?Dingo schreef:schrammen komen van het pak, de knijpblaren en diepe pitten puur van de bijtkracht
ik loop ook weeral enkele dagen met een blauwe plek rond van een mechelaar...![]()
Het verschilt natuurlijk, en heel belangrijk is, of de hond een goede, volle beet heeft. Heeft de mechelaar dit, dan zit er een hoop kracht in, genoeg om een pols te doen breken. Buiten dat " scheurt" een mechelaar vaak, dus komt het ook vaak voor dat er een hap uit is....of een zeer rafelige wond...., tenminste als je over de diensthonden spreekt, die Verdachten bijten...Op het pak vind ik dat mechelaars een harde bijt hebben..maar dat is mijn mening

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Martin
- Zeer actief
Ik heb geen ervaring met mechelaars, maar wel met pitbulls en rottweilers. en sinds kort ook met Ambull en Boerboel, de pitten konden vooral veel schade maken door het "shaken" en de rott beet ook zeer hard, de Bulldog is met de rott te vergelijken , maar ik heb nog nooit een hond gehad die zo hard kon bijten als mijn boerboel Buck, dat is echt ongelooflijk, ik wil helemaal niet opscheppen hoor , maar dat is echt indrukwekkend, daar komt ook nog bij de enorme kracht in zijn nek , daardoor breekt hij ook gemakkelijk wat hij in de bek heeft.Dingo schreef:ik zou zo zeggen, vraag het aan een pas gebeten verdachte, op de eerste hulpmechelaar_fan schreef:bijten mechelaars hard? molossers wel, maar mechelaars?Dingo schreef:schrammen komen van het pak, de knijpblaren en diepe pitten puur van de bijtkracht
ik loop ook weeral enkele dagen met een blauwe plek rond van een mechelaar...![]()
- Dingo
- Zeer actief
vooral doodschudden...malinois schreef:Dingo schreef:ik zou zo zeggen, vraag het aan een pas gebeten verdachte, op de eerste hulpmechelaar_fan schreef:bijten mechelaars hard? molossers wel, maar mechelaars?Dingo schreef:schrammen komen van het pak, de knijpblaren en diepe pitten puur van de bijtkracht
Het verschilt natuurlijk, en heel belangrijk is, of de hond een goede, volle beet heeft. Heeft de mechelaar dit, dan zit er een hoop kracht in, genoeg om een pols te doen breken. Buiten dat " scheurt" een mechelaar vaak, dus komt het ook vaak voor dat er een hap uit is....of een zeer rafelige wond...., tenminste als je over de diensthonden spreekt, die Verdachten bijten...Op het pak vind ik dat mechelaars een harde bijt hebben..maar dat is mijn meningook 'doodschudden'??

- Dingo
- Zeer actief
Geloof ik meteen. Ik denk als Buck je pols heeft, deze breekt als een lucifershoutjeMartin schreef: Ik heb geen ervaring met mechelaars, maar wel met pitbulls en rottweilers. en sinds kort ook met Ambull en Boerboel, de pitten konden vooral veel schade maken door het "shaken" en de rott beet ook zeer hard, de Bulldog is met de rott te vergelijken , maar ik heb nog nooit een hond gehad die zo hard kon bijten als mijn boerboel Buck, dat is echt ongelooflijk, ik wil helemaal niet opscheppen hoor , maar dat is echt indrukwekkend, daar komt ook nog bij de enorme kracht in zijn nek , daardoor breekt hij ook gemakkelijk wat hij in de bek heeft.

- Martin
- Zeer actief
O ja , makkelijk, als ik met hem aan het spelen ben, dan voel ik wel , dat het een peulenschil voor hem is om je arm te breken.Dingo schreef:Geloof ik meteen. Ik denk als Buck je pols heeft, deze breekt als een lucifershoutjeMartin schreef: Ik heb geen ervaring met mechelaars, maar wel met pitbulls en rottweilers. en sinds kort ook met Ambull en Boerboel, de pitten konden vooral veel schade maken door het "shaken" en de rott beet ook zeer hard, de Bulldog is met de rott te vergelijken , maar ik heb nog nooit een hond gehad die zo hard kon bijten als mijn boerboel Buck, dat is echt ongelooflijk, ik wil helemaal niet opscheppen hoor , maar dat is echt indrukwekkend, daar komt ook nog bij de enorme kracht in zijn nek , daardoor breekt hij ook gemakkelijk wat hij in de bek heeft.
Maar de bijtkracht komt eigenlijk uit de hersenen, daar wordt bepaald hoe hard de hond bijt, it`s all in the mind, er zijn veel mechelaars die net zo groot zijn als Dingo , maar ze zullen niet allemaal even hard bijten, hoe meer nijd hoe harder de bijt
- Dingo
- Zeer actief
Martin schreef:O ja , makkelijk, als ik met hem aan het spelen ben, dan voel ik wel , dat het een peulenschil voor hem is om je arm te breken.Dingo schreef:Geloof ik meteen. Ik denk als Buck je pols heeft, deze breekt als een lucifershoutjeMartin schreef: Ik heb geen ervaring met mechelaars, maar wel met pitbulls en rottweilers. en sinds kort ook met Ambull en Boerboel, de pitten konden vooral veel schade maken door het "shaken" en de rott beet ook zeer hard, de Bulldog is met de rott te vergelijken , maar ik heb nog nooit een hond gehad die zo hard kon bijten als mijn boerboel Buck, dat is echt ongelooflijk, ik wil helemaal niet opscheppen hoor , maar dat is echt indrukwekkend, daar komt ook nog bij de enorme kracht in zijn nek , daardoor breekt hij ook gemakkelijk wat hij in de bek heeft.
Maar de bijtkracht komt eigenlijk uit de hersenen, daar wordt bepaald hoe hard de hond bijt, it`s all in the mind, er zijn veel mechelaars die net zo groot zijn als Dingo , maar ze zullen niet allemaal even hard bijten, hoe meer nijd hoe harder de bijt

- Martin
- Zeer actief
Hahaha, hoe herkenbaarDingo schreef:Martin schreef:O ja , makkelijk, als ik met hem aan het spelen ben, dan voel ik wel , dat het een peulenschil voor hem is om je arm te breken.Dingo schreef:Geloof ik meteen. Ik denk als Buck je pols heeft, deze breekt als een lucifershoutjeMartin schreef: Ik heb geen ervaring met mechelaars, maar wel met pitbulls en rottweilers. en sinds kort ook met Ambull en Boerboel, de pitten konden vooral veel schade maken door het "shaken" en de rott beet ook zeer hard, de Bulldog is met de rott te vergelijken , maar ik heb nog nooit een hond gehad die zo hard kon bijten als mijn boerboel Buck, dat is echt ongelooflijk, ik wil helemaal niet opscheppen hoor , maar dat is echt indrukwekkend, daar komt ook nog bij de enorme kracht in zijn nek , daardoor breekt hij ook gemakkelijk wat hij in de bek heeft.
Maar de bijtkracht komt eigenlijk uit de hersenen, daar wordt bepaald hoe hard de hond bijt, it`s all in the mind, er zijn veel mechelaars die net zo groot zijn als Dingo , maar ze zullen niet allemaal even hard bijten, hoe meer nijd hoe harder de bijtInderdaad. Knappe van Dingo is dat als we aan t spelen zijn, het natuurlijk ontzettend lomp gaat, maar wel heel gecontroleerd. Als hij merkt dat hij een vinger in zijn bek heeft, dan stopt hij onmiddelijk, en in de buurt van mijn gezicht zal hij nooit bijten/of happen...Maar als hij op het pak bijt, maakt hem dat geen meter meer uit
- Hugo
- Actief
Eeuhm, doe ik toch iets verkeerd, mijn Buck, kauwt regelmatig op mijn armen/handen, maar weet wel hoe ver hij kan gaan. (Is overigens zonder pakMartin schreef:
Hahaha, hoe herkenbaar![]()
vooral dat met mijn vingers in zijn bek , die spuugt hij weer uit, in plaats van er in te bijten, en ook nooit naar het gezicht, dat zegt ook meer over het baasje dan over de hond vindt ik , de relatie met de hond is dan optimaal en er wordt echt gespeelt zonder elkaar wederzijds pijn te doen, als je begrijpt wat ik bedoel.
U wilt werkruimte.....geen probleem, vast!
- Martin
- Zeer actief
Ja zo heeft iedereen zijn grenzen , de een wat eerder de ander weer wat later, en in welke mate je tolerant bent tegenover de hond, maar zoals je zelf al zegt , jou hond weet ook wanneer het genoeg is.Hugo schreef:Eeuhm, doe ik toch iets verkeerd, mijn Buck, kauwt regelmatig op mijn armen/handen, maar weet wel hoe ver hij kan gaan. (Is overigens zonder pakMartin schreef:
Hahaha, hoe herkenbaar![]()
vooral dat met mijn vingers in zijn bek , die spuugt hij weer uit, in plaats van er in te bijten, en ook nooit naar het gezicht, dat zegt ook meer over het baasje dan over de hond vindt ik , de relatie met de hond is dan optimaal en er wordt echt gespeelt zonder elkaar wederzijds pijn te doen, als je begrijpt wat ik bedoel.
). Wanneer het mij pijn doet dan zeg ik alleen maar, nu is het genoeg geweest en stopt hij resoluut.
bijt hij ook naar je gezicht??
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
inderdaad heel herkenbaarDingo schreef:Martin schreef:O ja , makkelijk, als ik met hem aan het spelen ben, dan voel ik wel , dat het een peulenschil voor hem is om je arm te breken.Dingo schreef:Geloof ik meteen. Ik denk als Buck je pols heeft, deze breekt als een lucifershoutjeMartin schreef: Ik heb geen ervaring met mechelaars, maar wel met pitbulls en rottweilers. en sinds kort ook met Ambull en Boerboel, de pitten konden vooral veel schade maken door het "shaken" en de rott beet ook zeer hard, de Bulldog is met de rott te vergelijken , maar ik heb nog nooit een hond gehad die zo hard kon bijten als mijn boerboel Buck, dat is echt ongelooflijk, ik wil helemaal niet opscheppen hoor , maar dat is echt indrukwekkend, daar komt ook nog bij de enorme kracht in zijn nek , daardoor breekt hij ook gemakkelijk wat hij in de bek heeft.
Maar de bijtkracht komt eigenlijk uit de hersenen, daar wordt bepaald hoe hard de hond bijt, it`s all in the mind, er zijn veel mechelaars die net zo groot zijn als Dingo , maar ze zullen niet allemaal even hard bijten, hoe meer nijd hoe harder de bijtInderdaad. Knappe van Dingo is dat als we aan t spelen zijn, het natuurlijk ontzettend lomp gaat, maar wel heel gecontroleerd. Als hij merkt dat hij een vinger in zijn bek heeft, dan stopt hij onmiddelijk, en in de buurt van mijn gezicht zal hij nooit bijten/of happen...Maar als hij op het pak bijt, maakt hem dat geen meter meer uit

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Hugo
- Actief
- mechelaar_fan
- Zeer actief
- Dingo
- Zeer actief
ja, ik begrijp je preciesMartin schreef:Hahaha, hoe herkenbaarDingo schreef:Martin schreef:O ja , makkelijk, als ik met hem aan het spelen ben, dan voel ik wel , dat het een peulenschil voor hem is om je arm te breken.Dingo schreef: Geloof ik meteen. Ik denk als Buck je pols heeft, deze breekt als een lucifershoutje
![]()

- Dingo
- Zeer actief
ben ik niet met je eens, met name het grommen, tijdens bv pakwerk.....mechelaar_fan schreef:Wanneer een hond schudt bij het bijten, dan schud ik ook nee... want dat is niet goed. een hond moet duwen in de beet, af en toe eens pompen en bijbijten zonder gegrom, en niet trekken en onrustig, onzeker en agressief de buit doodschudden, want dan bijt hij niet hard.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik ook niet... ken genoeg honden die een hele vaste en rustige beet hebben maar toch vreselijk grommen...en soms ook doodschudden...Dingo schreef:ben ik niet met je eens, met name het grommen, tijdens bv pakwerk.....mechelaar_fan schreef:Wanneer een hond schudt bij het bijten, dan schud ik ook nee... want dat is niet goed. een hond moet duwen in de beet, af en toe eens pompen en bijbijten zonder gegrom, en niet trekken en onrustig, onzeker en agressief de buit doodschudden, want dan bijt hij niet hard.

- Dingo
- Zeer actief
inderdaad, puur enthousiasme, en als je dat eruit wilt hebben, ga je dus een stuk plezier " verwijderen" wat de hond heeftmalinois schreef:ik ook niet... ken genoeg honden die een hele vaste en rustige beet hebben maar toch vreselijk grommen...en soms ook doodschudden...Dingo schreef:ben ik niet met je eens, met name het grommen, tijdens bv pakwerk.....mechelaar_fan schreef:Wanneer een hond schudt bij het bijten, dan schud ik ook nee... want dat is niet goed. een hond moet duwen in de beet, af en toe eens pompen en bijbijten zonder gegrom, en niet trekken en onrustig, onzeker en agressief de buit doodschudden, want dan bijt hij niet hard.

- Martin
- Zeer actief
- Dingo
- Zeer actief
- Martin
- Zeer actief
Hahaha, niet enthousiast???wij werden met Boy (toen hij acht maanden was) als toeschouwers van het pakwerk al weggestuurd , omdat hij het langs de kant van het veld al te bont maakte, hahahaha.Dingo schreef:komt omdat hij totaal niet enthousiast wasMartin schreef:Nou dan was mijn rottweiler zeker ook een slechte bijter, want die heb ik nooit anders zien doen dan keihard schudden en grommen 8O 8O
- Dingo
- Zeer actief
dat bedoel ik dus, het schudden en grommen is een onderdeel van het verschrikkelijk enthousiast zijn over pakwerk...Martin schreef:Hahaha, niet enthousiast???wij werden met Boy (toen hij acht maanden was) als toeschouwers van het pakwerk al weggestuurd , omdat hij het langs de kant van het veld al te bont maakte, hahahaha.Dingo schreef:komt omdat hij totaal niet enthousiast wasMartin schreef:Nou dan was mijn rottweiler zeker ook een slechte bijter, want die heb ik nooit anders zien doen dan keihard schudden en grommen 8O 8O

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
hij vond er niets aan..Martin schreef:Nou dan was mijn rottweiler zeker ook een slechte bijter, want die heb ik nooit anders zien doen dan keihard schudden en grommen 8O 8O