Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Privé commando's
Moderator: moderatorteam
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
- Aantal honden: 2
Re: Privé commando's
"Stoep" is voor op de stoep gaan of blijven lopen.
"Over" voor oversteken.
"Laten liggen" als er weer eens etenswaren op straat liggen (wat hij ook netjes laat liggen, meestal...)
Verder de standaard commando's. Alleen gebruiken wij "wachten" in plaats van "blijf".
"Over" voor oversteken.
"Laten liggen" als er weer eens etenswaren op straat liggen (wat hij ook netjes laat liggen, meestal...)
Verder de standaard commando's. Alleen gebruiken wij "wachten" in plaats van "blijf".

- Jits90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond
- Aantal honden: 3
Allez = doorlopen jullie/schiet eens op
Go go go = blijven rennen en niet snuffelen (als we stukje samen rennen)
Bah = vies prul van de straat loslaten en niet opeten
Kom eens sorry zeggen = heel zielig naar me toelopen en m'n hand een likje geven, nadat hij (want het is altijd Damy) iets stouts heeft gedaan
Wasda/wieisda = eerst blaffen en daarna pas luisteren of er iemand aan de deur staat
Rustig he = net mocht je loslopen, nu zit je aan de lijn en moet je niet te hard wegsprinten
Deze kant/andere kant = spreekt voor zich he
Go go go = blijven rennen en niet snuffelen (als we stukje samen rennen)
Bah = vies prul van de straat loslaten en niet opeten
Kom eens sorry zeggen = heel zielig naar me toelopen en m'n hand een likje geven, nadat hij (want het is altijd Damy) iets stouts heeft gedaan
Wasda/wieisda = eerst blaffen en daarna pas luisteren of er iemand aan de deur staat
Rustig he = net mocht je loslopen, nu zit je aan de lijn en moet je niet te hard wegsprinten
Deze kant/andere kant = spreekt voor zich he
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Ohja wij hebben ook nog eskimo of eskimokusje. Dan raakt ze met haar neus mijn neus aan.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Wij hebben ook "kikkertje".
Die is van Jet, als ze met alle poten plat uitgespreid ligt, als een kikker dus
Die is van Jet, als ze met alle poten plat uitgespreid ligt, als een kikker dus
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
"Gaat heen" of "wegwezen" als ie uit de weg moet
"moven" of "effe opzij vriend" als meneer op mijn plekje op de bank ligt. Betekent dat ie een zitting opzij moet
"gaat de baas wakker maken!" spreekt voor zich
Dit is wel de leukste trouwens:
"ben je boos?"
"moven" of "effe opzij vriend" als meneer op mijn plekje op de bank ligt. Betekent dat ie een zitting opzij moet
"gaat de baas wakker maken!" spreekt voor zich
Dit is wel de leukste trouwens:
"ben je boos?"
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Hophop = in de auto springen
Stoep = op de stoep lopen (dat kan ook een graskant zijn)
Chopchop = als Dana weer een aan het treuzelen is
Wegwezen = als we een bal hebben gehad en deze in onze zak zit en Dana bij ons blijft kleven om de bal te krijgen
Kusje = uiteraard kusje geven
wie is daar = is voor Dana blaffend op iemand afrennen omdat ze denkt dat het een bekende is... moeten we dus alleen doen als het daad werkelijk een bekende is
Stoep = op de stoep lopen (dat kan ook een graskant zijn)
Chopchop = als Dana weer een aan het treuzelen is
Wegwezen = als we een bal hebben gehad en deze in onze zak zit en Dana bij ons blijft kleven om de bal te krijgen
Kusje = uiteraard kusje geven
wie is daar = is voor Dana blaffend op iemand afrennen omdat ze denkt dat het een bekende is... moeten we dus alleen doen als het daad werkelijk een bekende is

- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
"Niemand dood gegaan.. toch?" = Als Kai ergens heel erg bang voor is / geschrokken is.
"Deze kant!" = naar de andere kant van de weg / paal / boom / watdanook.
" Zal ik je even tillen?" = Gaan zitten waar je bent, of naar me toe komen om getild te worden, in elk geval niet verder te vluchten / te panieken.
"Sjoesjoe" = Wegwezen voor mn voeten alsjeblieft.
"Touch!" = hand aanraken met neusje
"Woutertje.. Woutertje.." = Kalmeer nou maar want er is niks aan de hand, alleen op de arm als hij echt bang is / moeilijke situatie.
"Nog even en je gaat terug naar Tante Elena!" = Kappen waar je mee bezig bent, anders stuur ik je terug naar Roemenie..
"Ben je moe of gewoon vervelend? Zal ik je maar even tillen?" = Als hij compleet overprikkeld is en heel druk in zn kopje is. Meestal komt hij dan naar me toe om even tot rust te komen op de arm.
"Kom, dan mag je in de tas! " = De tas gaat mee, we gaan iets doen in de trant van op bezoek, naar de winkel etc. Ik krijg nog net de tijd die tas neer te zetten en dan zit hij er al in.
"Deze kant!" = naar de andere kant van de weg / paal / boom / watdanook.
" Zal ik je even tillen?" = Gaan zitten waar je bent, of naar me toe komen om getild te worden, in elk geval niet verder te vluchten / te panieken.
"Sjoesjoe" = Wegwezen voor mn voeten alsjeblieft.
"Touch!" = hand aanraken met neusje
"Woutertje.. Woutertje.." = Kalmeer nou maar want er is niks aan de hand, alleen op de arm als hij echt bang is / moeilijke situatie.
"Nog even en je gaat terug naar Tante Elena!" = Kappen waar je mee bezig bent, anders stuur ik je terug naar Roemenie..
"Ben je moe of gewoon vervelend? Zal ik je maar even tillen?" = Als hij compleet overprikkeld is en heel druk in zn kopje is. Meestal komt hij dan naar me toe om even tot rust te komen op de arm.
"Kom, dan mag je in de tas! " = De tas gaat mee, we gaan iets doen in de trant van op bezoek, naar de winkel etc. Ik krijg nog net de tijd die tas neer te zetten en dan zit hij er al in.
Laatst gewijzigd door Ri@nne op 08 jan 2017 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Plumeau
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie
Er zijn hier 100 commando's voor 'stil' ...
- vinger met nadruk naar beneden wijzen (erg handig als je er toch niet overheen komt)
- stil (werkt alleen zonder teveel.prikkels)
- kop dicht (in combinatie met het vingergebaar, solo werkt het niet echt)
- gezien (stopt waakblafjes op de avondronde best goed)
- klaar (als waakblafjes te lang doorgaan)
En nog vele waar ik nu even niet op kom.
En daarnaast:
Ka! (Wegwezen, ik wil niet steeds over je struikelen)
Woonkamer (in die ruimte willen we je hebben)
Prrrrrr (NU komen)
Wacht (voor elke weg, bij prikkeren, noodstop)
Over (doorlopen bij weg oversteken)
Op (voorpootjes ergens opzetten, handig voor prikkeren)
Tafel (alle pootjes ergens op zetten, handig bij weegschaal)
Laag (alle pootjes op de grond)
- vinger met nadruk naar beneden wijzen (erg handig als je er toch niet overheen komt)
- stil (werkt alleen zonder teveel.prikkels)
- kop dicht (in combinatie met het vingergebaar, solo werkt het niet echt)
- gezien (stopt waakblafjes op de avondronde best goed)
- klaar (als waakblafjes te lang doorgaan)
En nog vele waar ik nu even niet op kom.
En daarnaast:
Ka! (Wegwezen, ik wil niet steeds over je struikelen)
Woonkamer (in die ruimte willen we je hebben)
Prrrrrr (NU komen)
Wacht (voor elke weg, bij prikkeren, noodstop)
Over (doorlopen bij weg oversteken)
Op (voorpootjes ergens opzetten, handig voor prikkeren)
Tafel (alle pootjes ergens op zetten, handig bij weegschaal)
Laag (alle pootjes op de grond)
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Oh en zo hebben we ook nog "hop" om ergens op te springen, "hup, lópen" als ie ergens met loslopen aan m'n been geplakt blijft en "Pasterop, anders eten we met oud en nieuw olliebollen hoor!" als ie stout maar toch schattig is hahaha 
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Ga drop= op de bank
Klaar= hou ermee op
Plas= doe een plas
Nee= stop ermee
Gebaar met wijsvinger rondje draaien= naast , aan de voet
Zachtjes= als er een kleine hond of een pup aan komt en Moos los loopt.
Wijzend "daar" = naar links of naar rechts
Klaar= hou ermee op
Plas= doe een plas
Nee= stop ermee
Laatst gewijzigd door nelleke op 08 jan 2017 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Neeltje
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Vroeger kende ik mensen die het reuze lollig vonden om honden gek te maken door te roepen: Ga je mee? Gaan we naar het bos?
Ik vind dat zó flauw! Enfin, dat wilde ik niet bij mijn honden.
En daarom had ik daar een alternatief commando voor: Pannenkoeken!

-
Floortje
- Zeer actief
"huppie huppie, in de bussie" = In de auto springen. Wij hadden vroeger een bus als auto, ondertussen hebben we er ook een normale auto bij, maar het commando is hetzelfde gebleven. De grammaticale armoe komt door een Franse vriend die het Nederlands niet beheerst en het altijd zo uitsprak.
"Geef je over" = Op de rug/zij liggen. Reuze handig bij nagels knippen of over de buik aaien.
"Bij mij" = Volgen
"Geef je over" = Op de rug/zij liggen. Reuze handig bij nagels knippen of over de buik aaien.
"Bij mij" = Volgen
-
Floortje
- Zeer actief
Dit gebaar doen wij in combinatie met "geef je over", maar alleen het gebaar werkt ook.nelleke schreef:Ga drop= op de bank
Klaar= hou ermee op
Plas= doe een plas
Nee= stop ermee
-
Floortje
- Zeer actief
De vorige hond van mijn collega kon je "doodschieten", als je een pistool gebaar maakte met je hand dan ging ze op haar zij liggen 
- mijke
- Zeer actief
Haha codewoorden werken voor Oor niet, die heeft ze zo door. Wij communiceren nu meestal over de bé (bench) en de bà (bal) en het é (eten) en dan een hé (hele smuldier) of een ha (halve smuldier). Voor zolang dat werkt dan
En alternatieven voor uit zoals 'naar buiten', 'wandelen', 'even een poepje en een plasje doen', 'even laten huppelen' of 'laten snuffelen' heeft ze natuurlijk ook allang door. Net als 'wil je ontbijt?' en 'ga je mee?' en 'misschien wil het hondje wel' (als we kruimels of restjes hebben).
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, dat ging eigenlijk prima, dat verschil wisten ze wel gek genoeg.Tamara81 schreef:Lol! Maar als jullie pannenkoeken gaan eten dan is het even met codewoorden werken als de honden in de keuken zijn, lijkt meMarjoleine schreef:Vroeger kende ik mensen die het reuze lollig vonden om honden gek te maken door te roepen: Ga je mee? Gaan we naar het bos?
En daarom had ik daar een alternatief commando voor: Pannenkoeken!![]()
Het was altijd wel hilarisch als mensen dan lollig "Ga je mee? Naar het bos? Bos? Bos?" zaten te roepen en die honden alleen maar
Ik zei dan altijd: "Maar ik laat ze dus ook nooit uit, dus dat kennen ze niet"
- Rebble
- Zeer actief
Marjoleine schreef:Vroeger kende ik mensen die het reuze lollig vonden om honden gek te maken door te roepen: Ga je mee? Gaan we naar het bos?
Als ik tegen Izzy zeg dat we lekker pannenkoeken gaan eten gaat ze al op d'r vaste stekkie zitten om af te wachten tot ze er 1 krijgt
Ik herken steeds meer dingen maar zie veel dingen ook niet als commando, zoals ga 'ns uit de keuken, schuif eens op, deze kant (bij een splitsing) enz
Maar 'stoep' gebruiken wij ook en moven.

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Van die dagelijkse dingen die erin sluipen, heb ik hier ook veel. Amoz kent niet zo veel commando's, maar dat soort dingen pikt hij razendsnel op. Zoals op de stoep, deze kant, doorlopen, tuut tuut (voor 'aan de kant'), naar buiten, etc.
Mila kent ook nog behoorlijk wat commando's en woorden, die soms handig zijn en veel worden gebruikt, en soms totaal onzinnig zijn, zoals naar de kamer, ga maar liggen (dat is niet gewoon af, maar betekent meer 'ga maar ergens ontspannen, we gaan voorlopig niets doen'), waar is [naam mens, andere hond, speeltje, object zoals tas of riem], zullen we gaan dansen (Mila gaat als een idioot blaffend rondspringen), doe eens normaal (als ze chagrijnig doet tegen andere honden), weet je wie er straks komt? (Mila gaat uit het raam kijken en naar de voordeur rennen), wil je een boterhammetje, oeps (betekent 'foutje', maar minder 'zwaar' dan 'nee'), bijna (als ze iets bijna goed doet, bijvoorbeeld bij clickerspelletjes of zoekspelletjes), daar kan ik niet bij (als ze de bal te ver weg voor mijn voeten legt), etc.
Mila kent ook nog behoorlijk wat commando's en woorden, die soms handig zijn en veel worden gebruikt, en soms totaal onzinnig zijn, zoals naar de kamer, ga maar liggen (dat is niet gewoon af, maar betekent meer 'ga maar ergens ontspannen, we gaan voorlopig niets doen'), waar is [naam mens, andere hond, speeltje, object zoals tas of riem], zullen we gaan dansen (Mila gaat als een idioot blaffend rondspringen), doe eens normaal (als ze chagrijnig doet tegen andere honden), weet je wie er straks komt? (Mila gaat uit het raam kijken en naar de voordeur rennen), wil je een boterhammetje, oeps (betekent 'foutje', maar minder 'zwaar' dan 'nee'), bijna (als ze iets bijna goed doet, bijvoorbeeld bij clickerspelletjes of zoekspelletjes), daar kan ik niet bij (als ze de bal te ver weg voor mijn voeten legt), etc.
- Jits90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond
- Aantal honden: 3
Nog een vergeten: Ben je doof!!??!
Als ze niet luisteren en ik heb geen zin naar ze toe te lopen om ze een draai om de oren te geven. Meestal snappen ze wel dat het dan menis is
Als ze niet luisteren en ik heb geen zin naar ze toe te lopen om ze een draai om de oren te geven. Meestal snappen ze wel dat het dan menis is
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Heb allerlei "zinnetjes" die Duke door de tijd redelijk begrijpt omdat ik die altijd gebruik.
Als ik zijn tuigje aantrek zeg ik altijd "trek je jas aan", haha, en dan steekt hij zijn kop door het hals deel. Hihi.
Ook ben ik hem aan het leren "hands up" En dan mijn hand als een pistooltje. Dan gaat hij op zijn achterpoten zitten. Als ik dan zeg "pouw!" dan gaat hij op zijn zij liggen alsof ie dood is
... heel flauw.
Als ik zijn tuigje aantrek zeg ik altijd "trek je jas aan", haha, en dan steekt hij zijn kop door het hals deel. Hihi.
Ook ben ik hem aan het leren "hands up" En dan mijn hand als een pistooltje. Dan gaat hij op zijn achterpoten zitten. Als ik dan zeg "pouw!" dan gaat hij op zijn zij liggen alsof ie dood is

-
Manuma
- Zeer actief
Haha wat leuk Shiloh86!
Als je Manu neerschiet krijgt hij nog wat stuiptrekkingen
Ik heb trouwens ook nog eentje: als Manu moet markeren (moet hè) staat hij soms wel vier keer om een boom heen te draaien. Dan zeg ik weleens: vandáág graag! waarna hij snel gaat staan piesen met een verontschuldigend hoofd.
Als je Manu neerschiet krijgt hij nog wat stuiptrekkingen
Ik heb trouwens ook nog eentje: als Manu moet markeren (moet hè) staat hij soms wel vier keer om een boom heen te draaien. Dan zeg ik weleens: vandáág graag! waarna hij snel gaat staan piesen met een verontschuldigend hoofd.
-
Ted en Harry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie mix en OEB
De beste van allemaal is hier een stilzwijgend commando, zodra er eten op tafel komt gaat Ted op de mat bij de voordeur liggen. Ik haat scheve gezichten tijdens het eten en gebedel. Als we bij iemand anders thuis zijn doet ze het ook.
Toen ze hier net was heb ik driftig geoefend met fietsen en de bijbehorende commando's:
andere kant - aan de andere kant van m'n fiets lopen.
op de stoep - op de stoep lopen.
links of rechts - zodat ze meedraait en ik niet tegen haar aan fiets.
Verder:
uit de keuken - wederom geen gebedel, alleen gaat ze dan tegenwoordig een millimeter achter de drempel jaloers zitten kijken omdat de katten wel in de keuken rondlopen.
zelf spelen - als ze thuis of tijdens het wandelen steeds speeltjes of stokken komt aanbieden en ik er geen zin in heb.
kinderachtig doen - we hebben vaak kinderen over de vloer, kinderen zijn druk en ik vind m'n huis te klein om 2 meisjes en een hond en 2 katten rond te laten rennen dus Ted gaan dan rustig in een hoekje hangen. Op straat gebruiken we deze voor als kinderen haar willen aaien, dan gaat ze braaf zitten en laat die koters hun gang gaan.
pindakamkaas - kammen en borstelen is Niet Leuk maar als ze braaf blijft staan krijgt ze na afloop een dikke smeer pindakaas, als ik vantevoren maar pindakamkaas zeg ondergaat ze het. Deze gebruik ik ook bij de dierenarts!
poesjes vegen - ze laten de katten grotendeels met rust maar soms komt ze even nieuwsgierig aan ze ruiken en snuffelen en als ik poesjes vegen zeg mag ze ze een lik geven.
Toen ze hier net was heb ik driftig geoefend met fietsen en de bijbehorende commando's:
andere kant - aan de andere kant van m'n fiets lopen.
op de stoep - op de stoep lopen.
links of rechts - zodat ze meedraait en ik niet tegen haar aan fiets.
Verder:
uit de keuken - wederom geen gebedel, alleen gaat ze dan tegenwoordig een millimeter achter de drempel jaloers zitten kijken omdat de katten wel in de keuken rondlopen.
zelf spelen - als ze thuis of tijdens het wandelen steeds speeltjes of stokken komt aanbieden en ik er geen zin in heb.
kinderachtig doen - we hebben vaak kinderen over de vloer, kinderen zijn druk en ik vind m'n huis te klein om 2 meisjes en een hond en 2 katten rond te laten rennen dus Ted gaan dan rustig in een hoekje hangen. Op straat gebruiken we deze voor als kinderen haar willen aaien, dan gaat ze braaf zitten en laat die koters hun gang gaan.
pindakamkaas - kammen en borstelen is Niet Leuk maar als ze braaf blijft staan krijgt ze na afloop een dikke smeer pindakaas, als ik vantevoren maar pindakamkaas zeg ondergaat ze het. Deze gebruik ik ook bij de dierenarts!
poesjes vegen - ze laten de katten grotendeels met rust maar soms komt ze even nieuwsgierig aan ze ruiken en snuffelen en als ik poesjes vegen zeg mag ze ze een lik geven.

- danifa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder
kom al heel veel bekende commando's tegen.
Verder gebruik ik nog.
Mag dat? = als het iets is waarvan ze weet dat het niet mag, ze stopt er dan ook mee.
Wil jij ook een toetje? = Dan mag ze haar kop in de yoghurt/ijsbeker steken en uitlikken.
Blijf maar liggen. = Als ze op de plek op de bank ligt waar ik normaal zit en ik alleen iets wil pakken uit die hoek.
Verder gebruik ik nog.
Mag dat? = als het iets is waarvan ze weet dat het niet mag, ze stopt er dan ook mee.
Wil jij ook een toetje? = Dan mag ze haar kop in de yoghurt/ijsbeker steken en uitlikken.
Blijf maar liggen. = Als ze op de plek op de bank ligt waar ik normaal zit en ik alleen iets wil pakken uit die hoek.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik praat meer met Finn dan dat hij commando's krijgt
'Kom, riempjes afdoen' = als we thuis komen en ze de kamer ingelopen zijn met de tuigjes nog om
'ga eens terug' = andere kant van de lantaarnpaal/boom
'Finn, ga eens aan de kant/andere kant' = aan de rechterkant van de weg blijven lopen en niet oversteken. Maar kan ook zijn dat hij aan de andere kant 'moet' volgen. (Doen we alleen in spelletjesvorm, dus moeten is een beetje groot woord).
'Finn brokjes eten, anders eet Daisy ze op' = Nouja, betekenis lijkt me duidelijk
'Nee dat is bah' = laat maar los/laat maar liggen
Bij Biry had ik ook altijd 'oh kijk muisjes!' en dan wees ik in de grond. Dan kwam ze heel snel, werkte beter dan 'kom hier'
Joris zoekt speeltjes op naam: "Joris waar is Piepetje?". Al zijn het inmiddels alleen nog 'piepetje' en 'bal'. Piepetje is alles wat lang is en een piepje bevat of bevatte (nadat Finn het gesloopt heeft).
'Kom, riempjes afdoen' = als we thuis komen en ze de kamer ingelopen zijn met de tuigjes nog om
'ga eens terug' = andere kant van de lantaarnpaal/boom
'Finn, ga eens aan de kant/andere kant' = aan de rechterkant van de weg blijven lopen en niet oversteken. Maar kan ook zijn dat hij aan de andere kant 'moet' volgen. (Doen we alleen in spelletjesvorm, dus moeten is een beetje groot woord).
'Finn brokjes eten, anders eet Daisy ze op' = Nouja, betekenis lijkt me duidelijk
'Nee dat is bah' = laat maar los/laat maar liggen
Bij Biry had ik ook altijd 'oh kijk muisjes!' en dan wees ik in de grond. Dan kwam ze heel snel, werkte beter dan 'kom hier'
Joris zoekt speeltjes op naam: "Joris waar is Piepetje?". Al zijn het inmiddels alleen nog 'piepetje' en 'bal'. Piepetje is alles wat lang is en een piepje bevat of bevatte (nadat Finn het gesloopt heeft).
-
Manuma
- Zeer actief
Ik heb overigens ook een privé commando voor Manu die ik helemaal niet aangeleerd wíl hebben
Blijkbaar heb ik een bepaalde toon in mijn stem als ik iets zie dat hij heel erg gaaf vindt en ik wil voorkomen dat hij het ziet. Als ik op die toon roep gaat hij altijd druk om zich heen staan kijken
Daarop komt hij vaak alsnog maar hij moet wel even checken wat er dan zo leuk is dat ik wél gezien heb.
Blijkbaar heb ik een bepaalde toon in mijn stem als ik iets zie dat hij heel erg gaaf vindt en ik wil voorkomen dat hij het ziet. Als ik op die toon roep gaat hij altijd druk om zich heen staan kijken
- Shiloh86
- Zeer actief
Hahaa, gaaf, is ie dat zelf gaan doen of heb je hem dat geleerdManuma schreef:Haha wat leuk Shiloh86!
Als je Manu neerschiet krijgt hij nog wat stuiptrekkingen![]()
Duke kan wel heel dramatisch neervallen als ik het doe, met veel "schwung" zeg maar

- mijke
- Zeer actief
Hahaha dat is onhandigManuma schreef:Ik heb overigens ook een privé commando voor Manu die ik helemaal niet aangeleerd wíl hebben![]()
Blijkbaar heb ik een bepaalde toon in mijn stem als ik iets zie dat hij heel erg gaaf vindt en ik wil voorkomen dat hij het ziet. Als ik op die toon roep gaat hij altijd druk om zich heen staan kijkenDaarop komt hij vaak alsnog maar hij moet wel even checken wat er dan zo leuk is dat ik wél gezien heb.
Wij hebben hier ook nog "tijd voor de riem", dat is tijdens het wandelen als het, je raad het al, tijd is om aan te lijnen. Oh en natuurlijk, helemaal vergeten, hebben we hier nog "traumaverwerking. Dan speelt Marinus Oor dr 'geboortetrauma' na door te doen alsof hij een hapje van haar Oor af bijt
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Met Skadi heb ik er een heleboel, maar de allerleukste is en blijft de Kill&Attack!
"Skadí!"
*Skadi gaat alert kijken*
*ik wijs naar iemand*
"Waaaachteee!"
*Skadi gaat in de starthouding met een gilletje*
"KILLENATTACK!"
*Skadi springt luid krijsend op het beoogde slachtoffer af om die helemaal af te lebberen*
"Skadí!"
*ik wijs naar iemand*
"Waaaachteee!"
"KILLENATTACK!"
*Skadi springt luid krijsend op het beoogde slachtoffer af om die helemaal af te lebberen*
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Miranda schreef:Met Skadi heb ik er een heleboel, maar de allerleukste is en blijft de Kill&Attack!
"Skadí!"
*ik wijs naar iemand*
"Waaaachteee!"
"KILLENATTACK!"
- Shiloh86
- Zeer actief
Haha, dat geluidje van de tablet herken ik ook.
Zodra ik mijn telefoon mapje dichtklap, de ipad "uit" doe (en dan geeft ie een klik), of mijn laptop dichtklap, springt Duke direct overeind.... "Wat gaan we doen?"
Zodra ik mijn telefoon mapje dichtklap, de ipad "uit" doe (en dan geeft ie een klik), of mijn laptop dichtklap, springt Duke direct overeind.... "Wat gaan we doen?"

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15