Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gait - nieuw dubbelportret december 2019 - pg8
Moderator: moderatorteam
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Gait is thuis! 10 weken - filmpje spelen in de tuin - 24
Ze kunnen inderdaad veel aan elkaar gaan hebben. Maar voorlopig heeft Elco vooral last van stress
Gait doet het prima, maar Elco weet gewoon niet hoe hij op Gait moet reageren als die in een terrorbui is en dat maakt dat hij op de andere momenten Gait ook probeert te ontlopen. Dus ja, dan maar uit elkaar houden op zulke momenten. Je ziet Elco's zelfvertrouwen dalen elke keer dat Gait in hem gaat hangen of lekkers of een speeltje van Elco opeist.

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Ook heel herkenbaar. Millie snapte wel vrij snel dat ik niet wilde dat ze zo wild deed bij Lou. Lou corrigeerde haar ook amper en liet gewoon toe dat ze plukken vacht uittrok. Wat ook hielp was om lekker met Lou apart te gaan wandelen, dan bloeide hij helemaal op. Nu is dat niet meer zo nodig, maar aan het begin werd hij, net zoals Elco denk ik, heel onzeker.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Tijd voor wegen en meten en foto's! 11 weken is Gait vandaag

En hij groeit echt heel hard de hoogte in

Met 11 weken heb ik helaas geen foto gemaakt van Elco. Vanaf volgende week kan ik elke week een vergelijkende foto plaatsen. Toch maar van Gait weer een zittende foto

En een poging tot een standfoto

En tenslotte die twee weer samen

En hij groeit echt heel hard de hoogte in

Met 11 weken heb ik helaas geen foto gemaakt van Elco. Vanaf volgende week kan ik elke week een vergelijkende foto plaatsen. Toch maar van Gait weer een zittende foto

En een poging tot een standfoto

En tenslotte die twee weer samen

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Re: Gait is thuis! 11 weken
Elco heeft een paar dagen eigenlijk helemaal niet durven corrigeren. Dus hebben we Gait maar steeds bij hem weggehaald als Elco hem niet uitdaagde tot spel. Ook hebben we Elco bij mij op bed laten slapen, eerst met Gait in de bench naast het bed, afgelopen 2 nachten ook op bed. En nu lijkt het erop dat Elco z'n snacks met succes verdedigt en niet meer in de stress schiet als Gait een beetje dichtbij komt. Gait ziet gesnuffel niet meer direct als uitnodiging tot spel en je ziet dat Elco stukje bij beetje begint te ontspannen en met succesvol wordt in het aangeven van z'n grenzen, met steeds minder kabaal en gedoe
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Re: Gait is thuis! 11 weken
Gait is nu 12 weken. Hij is de afgelopen week iets minder gegroeid. Is ook niet erg. Hij gaat nu iets meer richting Elco's curve qua gewicht en ik heb het vermoeden dat ze uiteindelijk ook niet meer dan een paar ons zullen verschillen in gewicht. Ook de hoogte in is hij minder gegroeid dan de vorige twee weken: 'slechts' ongeveer een centimeter.
Vanaf nu kan ik elke week een foto van Elco ter vergelijking erbij zetten, dus dat doe ik maar. Netjes in stand staan moeten we eigenlijk nog oefenen zonder camera erbij, dus dat is even een beetje lastig voor nu.
Verder nieuws over Gait: gisterochtend betrapte ik hem op klimmen tegen de puppyren, dus we hebben de ren maar opgeruimd voor hij door kreeg dat hij er uit kon klimmen. Dat betekent helaas wel dat hij minder ruimte meer heeft als ik wat langer dan even uit de kamer ben. En hoewel hij nog af en toe iets in huis doet, lijkt hij toch liever naar het veldje te gaan dan in huis of in de tuin te poepen en te plassen. Gaat dus de goede kant op qua zindelijkheid. Het is eerder mijn dan zijn schuld als het mis gaat
Grootste uitdaging blijft nog wel om te zorgen dat hij Elco niet te veel lastig valt en om te zorgen dat hij geen dingen opeet die hij niet mag eten, zoals de nieuwe kamerplanten.... (Ficus elasticus robusta en Schefflera arboricola, gekocht bij de Lidl)
De groeicurves weer ter vergelijking

Gewichtscurve Elco en Gait by Elco Frits, on Flickr
De groei in de hoogte

IMG_20170106_111824182 by Elco Frits, on Flickr
Elco met 12 weken

10468039_10152071195640882_1335223315532425039_o by Elco Frits, on Flickr
Gait met 12 weken

DSC_4257 by Elco Frits, on Flickr
Gait in stand (moet ik eigenlijk eens zonder camera gaan oefenen met hem)

DSC_4273 by Elco Frits, on Flickr
En het duo samen

DSC_4245 by Elco Frits, on Flickr
Vanaf nu kan ik elke week een foto van Elco ter vergelijking erbij zetten, dus dat doe ik maar. Netjes in stand staan moeten we eigenlijk nog oefenen zonder camera erbij, dus dat is even een beetje lastig voor nu.
Verder nieuws over Gait: gisterochtend betrapte ik hem op klimmen tegen de puppyren, dus we hebben de ren maar opgeruimd voor hij door kreeg dat hij er uit kon klimmen. Dat betekent helaas wel dat hij minder ruimte meer heeft als ik wat langer dan even uit de kamer ben. En hoewel hij nog af en toe iets in huis doet, lijkt hij toch liever naar het veldje te gaan dan in huis of in de tuin te poepen en te plassen. Gaat dus de goede kant op qua zindelijkheid. Het is eerder mijn dan zijn schuld als het mis gaat

De groeicurves weer ter vergelijking

Gewichtscurve Elco en Gait by Elco Frits, on Flickr
De groei in de hoogte

IMG_20170106_111824182 by Elco Frits, on Flickr
Elco met 12 weken

10468039_10152071195640882_1335223315532425039_o by Elco Frits, on Flickr
Gait met 12 weken

DSC_4257 by Elco Frits, on Flickr
Gait in stand (moet ik eigenlijk eens zonder camera gaan oefenen met hem)

DSC_4273 by Elco Frits, on Flickr
En het duo samen

DSC_4245 by Elco Frits, on Flickr
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Re: Gait is thuis! 12 weken

Zijn pootjes zijn al even groot als die van zijn vader

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Volgens mij zelfs een fractie groter... Maar dat klopt wel met mijn idee dat Gait iets breder gebouwd is dan Elcoveertje schreef:![]()
Zijn pootjes zijn al even groot als die van zijn vader
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Hihi. Gait rende op een bepaalde manier naar de andere kant van de kamer, waardoor ik wist dat hij moest plassen. Dus ik sta op, doe de kamerdeur open en meneer rent naar de achterdeur. En toen zag ik hem kijken naar de dichte deur, naar de plastic zakken (hij plast graag op plastic...), naar mij. En hij besloot dat hij nog even z'n plas op kon houden tot hij in de tuin was, maar ik moest wel opschieten met de deur openen 
Het is goed te merken dat hij al meer controle krijgt over z'n blaas. Ik hoef nog maar eens per anderhalf tot zelfs drie uur met hem naar buiten (of de tuin in), ipv minimaal elk uur of vaker. Vind ik heel erg netjes voor een pup van nog geen drie maanden

Het is goed te merken dat hij al meer controle krijgt over z'n blaas. Ik hoef nog maar eens per anderhalf tot zelfs drie uur met hem naar buiten (of de tuin in), ipv minimaal elk uur of vaker. Vind ik heel erg netjes voor een pup van nog geen drie maanden
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Oh ja, ik ben aan het oefenen geweest met het commando 'los'. Hoewel Gait niet graag dingen los laat die hij te pakken heeft, heeft het oefenen met een knabbel en dan steeds brokjes plús de knabbel als beloning goed gewerkt. Hij heeft vanmiddag plastic afval van vuurwerk netjes uitgespuugd in m'n hand, vanavond een verdwaalde kriel afgegeven en ook geeft hij z'n knabbel of speeltje nu veel gemakkelijker af als je daar om vraagt. Dus ben ik ook begonnen met te wachten tot hij mij aankijkt ipv alleen naar hetgeen hij wil hebben te kijken. En ook dat pikt hij lekker snel op
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Superknap van gait! Lijkt me een heerlijke pup...
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Gait is inderdaad een heerlijke pup. Maar ook met een heerlijke pup kan er een panieksituatie onstaan...
We liepen vanochtend door ons favoriete gebied, op de Kleine Zaag, onderdeel van een eiland. We steken het open deel schuin over
(Oude foto, heb je een beetje een idee hoe het eruit ziet en hoe groot het is)

DSC_8007 by Elco Frits, on Flickr
Aan de andere kant loopt een mevrouw met een reu die wij daar vaker tegenkomen. Zij moet natuurlijk even knuffelen met Gait en mist daardoor dat er mensen met 2 labradors aankomen. Een van de labradors blijkt vrij angstig te zijn en de reu vond het nodig om daar op te reageren. Hoewel er geen gaten gemaakt werden, raakten de eigenaren van de labradors en die van de reu wel in paniek. Elco en ik keken hoe we konden helpen. En in alle consternatie is Gait er in paniek vandoor gegaan. Terug het veld over. Hij zag mij aankomen, maar was toch nog te veel in paniek, dus ging hij aan de andere kant het dijkje af
(Ook weer oude foto)

DSC_3089 by Elco Frits, on Flickr
Gelukkig is het voor een hond in paniek logischer om daar beneden naar links te gaan dan naar rechts omdat er gewoon veel meer schuilplekjes zijn, dus besloot ik die kant op te lopen. Op een gegeven moment hoor ik gepiep van Gait ook in die richting. Er zit daar een inham en Gait bleek op de punt te zitten, onder een omgevallen boom. Elco liep linksom, dus ik ben wat verder naar rechts gegaan. Opnieuw Gait geroepen die nu wel naar me toe kwam.
Ik ben toch met beide hondjes terug gelopen naar waar het gebeurd was, samen met de mevrouw met reu. Gait eerst nog aan de lijn, later weer los. Hij reageerde gelukkig niet angstig meer, noch op de reu, noch op de plaats van het gebeuren. Het enige is dat hij op dit moment nog steeds niet tot rust weet te komen. Ik kan geen verwondingen ontdekken, maar ik denk zomaar dat hij wel wat spieren/pezen iets overbelast zal hebben...
We liepen vanochtend door ons favoriete gebied, op de Kleine Zaag, onderdeel van een eiland. We steken het open deel schuin over
(Oude foto, heb je een beetje een idee hoe het eruit ziet en hoe groot het is)

DSC_8007 by Elco Frits, on Flickr
Aan de andere kant loopt een mevrouw met een reu die wij daar vaker tegenkomen. Zij moet natuurlijk even knuffelen met Gait en mist daardoor dat er mensen met 2 labradors aankomen. Een van de labradors blijkt vrij angstig te zijn en de reu vond het nodig om daar op te reageren. Hoewel er geen gaten gemaakt werden, raakten de eigenaren van de labradors en die van de reu wel in paniek. Elco en ik keken hoe we konden helpen. En in alle consternatie is Gait er in paniek vandoor gegaan. Terug het veld over. Hij zag mij aankomen, maar was toch nog te veel in paniek, dus ging hij aan de andere kant het dijkje af
(Ook weer oude foto)

DSC_3089 by Elco Frits, on Flickr
Gelukkig is het voor een hond in paniek logischer om daar beneden naar links te gaan dan naar rechts omdat er gewoon veel meer schuilplekjes zijn, dus besloot ik die kant op te lopen. Op een gegeven moment hoor ik gepiep van Gait ook in die richting. Er zit daar een inham en Gait bleek op de punt te zitten, onder een omgevallen boom. Elco liep linksom, dus ik ben wat verder naar rechts gegaan. Opnieuw Gait geroepen die nu wel naar me toe kwam.
Ik ben toch met beide hondjes terug gelopen naar waar het gebeurd was, samen met de mevrouw met reu. Gait eerst nog aan de lijn, later weer los. Hij reageerde gelukkig niet angstig meer, noch op de reu, noch op de plaats van het gebeuren. Het enige is dat hij op dit moment nog steeds niet tot rust weet te komen. Ik kan geen verwondingen ontdekken, maar ik denk zomaar dat hij wel wat spieren/pezen iets overbelast zal hebben...
- Eefsel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
Gait is een schatje 

Evelien en Joep

Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020

- Roosje
- Zeer actief
Wat ontzettend schrikken is dat he. Met Liefke heb ik het nu ook een keertje meegemaakt dat ze in paniek raakte. Iemand wou me helpen door achter haar aan te rennen, maar ja dat was voor haar een reden om nog sneller weg te rennen. 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Re: Gait is thuis! Beetje paniek vanmorgen!
Veel plezier met Gait.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Ja, hij wond jou en Melissa maar mooi om z'n pootjesEefsel schreef:Gait is een schatje

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Nou, inderdaad.... Daarom liep ik ook rustig in de richting van Gait, maar zelfs dat vertrouwde hij dus niet...Roosje schreef:Wat ontzettend schrikken is dat he. Met Liefke heb ik het nu ook een keertje meegemaakt dat ze in paniek raakte. Iemand wou me helpen door achter haar aan te rennen, maar ja dat was voor haar een reden om nog sneller weg te rennen.
- Roosje
- Zeer actief
Fotogravinnetje schreef: Nou, inderdaad.... Daarom liep ik ook rustig in de richting van Gait, maar zelfs dat vertrouwde hij dus niet...
Ja dat is het verstandigst om te doen.....

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Elco heeft het meer in zich om angstig te worden dan Gait, dus ik heb ruime ervaring met het beperken van de impact van minder leuke ervaringen
Kwam nu wel goed uit inderdaad.
Steeds vaker zien we Elco en Gait aan elkaars snuit en/of ogen likken. Het zijn voorzichtige stapjes, maar ze zijn er wel! En vanochtend ligt het zo bij mij

Eerder zou Gait al afgesnauwd zijn vóór de aanraking...

Steeds vaker zien we Elco en Gait aan elkaars snuit en/of ogen likken. Het zijn voorzichtige stapjes, maar ze zijn er wel! En vanochtend ligt het zo bij mij

Eerder zou Gait al afgesnauwd zijn vóór de aanraking...
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Gait is zo'n knapperd! Vanochtend om een uur of zes deed hij behoorlijk z'n best om mij wakker te maken. Niet om te spelen, maar hij moest poepen. Daarna hebben we lekker nog even geslapen
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Re: Gait is thuis! 13 weken, ofwel een kwart jaar oud!
13 weken, ofwel 3 maanden (nou ja, morgen eigenlijk pas), ofwel een kwart jaar oud. Dit keer alleen maar telefoonfoto's, dus beetje bagger-kwaliteit
Eerst maar de gewichtscurve

Gewichtscurve Elco en Gait-13 by Elco Frits, on Flickr
Dan Elco met 13 weken, gevolgd door Gait met 13 weken

FB_IMG_1484293215084 by Elco Frits, on Flickr

IMG_20170113_095209683 by Elco Frits, on Flickr
Standfoto

IMG_20170113_100458652 by Elco Frits, on Flickr
En tenslotte nog van het tweetal samen

IMG_20170113_094404920 by Elco Frits, on Flickr
Eerst maar de gewichtscurve

Gewichtscurve Elco en Gait-13 by Elco Frits, on Flickr
Dan Elco met 13 weken, gevolgd door Gait met 13 weken

FB_IMG_1484293215084 by Elco Frits, on Flickr

IMG_20170113_095209683 by Elco Frits, on Flickr
Standfoto

IMG_20170113_100458652 by Elco Frits, on Flickr
En tenslotte nog van het tweetal samen

IMG_20170113_094404920 by Elco Frits, on Flickr
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Re: Gait is thuis! 13 weken, ofwel een kwart jaar oud!
Vorige week heeft Eefsel ons op de foto gezet. Ben heel blij met de resultaten!
Met z'n drietjes

Elco (ziet honden in de verte...)

Gait (lekker vrij aan het spelen
)

M'n top-duo

Met z'n drietjes

Elco (ziet honden in de verte...)

Gait (lekker vrij aan het spelen

M'n top-duo

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Re: Gait is thuis! 13 weken. Fotoshoot van week geleden pg 5
Mooie foto's! Die laatste 

- Eefsel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Gait is een schatje! En Elco natuurlijk ook 
Was leuk om ze te fotograferen!

Was leuk om ze te fotograferen!
Evelien en Joep

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Je hebt Elco zo'n beetje op z'n slechtst gezien. Helaas was het daardoor nodig om hem aan te lijnen. Maar dat heb je netjes weggewerkt 
Gelukkig is Elco ook nog steeds best lief als hij op z'n slechtst is
Gait was gewoon lekker zichzelf als ondeugende, vrije pup en trekt zich gelukkig niet al te veel van Elco's rare gedoe aan

Gelukkig is Elco ook nog steeds best lief als hij op z'n slechtst is

- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Wat een leuk stel toch! Die laatste foto is echt lief 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Prachtig stel! Gait gaat behoorlijk op zijn vader lijken denk ik (qua uiterlijk).
Wat een lieve, mooie foto's, vooral de laatste 

- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Wat een mooie foto's zeg!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Erg leuke foto's weer.
Gait trekt zich op aan Elco zo te zien, zoals een goede zoon betaamt.
Gait trekt zich op aan Elco zo te zien, zoals een goede zoon betaamt.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Het is niet de bedoeling dat ze blaffen tijdens het spelen. Heb het op het filmpje even laten gaan om te laten horen hoe Gaits blaf klinkt
https://youtu.be/DJxmVl9dC7M
https://youtu.be/DJxmVl9dC7M