Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Met welk ras wordt jouw hond verward??

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Met welk ras wordt jouw hond verward??

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Miezemuis schreef:Vorige week zei een man tegen me dat ik Lizzie vast bij een broodfokker gehaald had omdat ze echt een verkeerd vachtje had voor een labrador

Afbeelding

uh okee dan :denken:
Lizzy is een hele exlusieve dure langharige labrador zeg je dan gewoon. :pffff:
1 van de enige 3 in Holland. :cheer: .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Petra_NR
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Barbet en Sheltie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Petra_NR »

Van onze Cooper, een Barbet, wordt vaak gedacht dat het een Labradoodle is. Ik vind het wel een logische vergissing, de Labradoodle is nu eenmaal bekender dan de Barbet. Ik herken zelf ook heel vaak de rassen niet. Er lopen ook zoveel verschillende rassen (en nog veel meer kruisingen) rond, die kun je nu eenmaal echt niet allemaal herkennen.
Groetjes,
Petra
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Vandaag kreeg mijn vriend te horen dat we een Hollandse herder hebben. Toen hij zei dat het toch écht een Duitser was mét stamboom bleek dat we waren genept.
Hoeveel hij er voor betaald had?
Kijk, als je voor een Mercedes gaat, en je rijdt in een Opel maar je hebt een bedrag voor een Mercedes betaald, dan ben je gewoon dom :lol1:
Fokkers naam wilde ze niet weten, fokkers die de boel belazeren hield ze zich ver van :pffff:

:LOL:

Oh ja, toen ik mijn vriend vroeg of hij de mevrouw wel had gevraagd om naar plaatjes van Hollandse herders te kijken op het internet bleek dat ze hem hetzelfde had voorgesteld :goeie:

Heerlijk gewoon :tongue:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Cleva schreef:Hein is een sjekrussel met een relatief lange vacht en mensen denken heel geregeld dat hij een westie is. Ook al heeft hij een bruine kop.

Mira is stelselmatig een hazewindhond.
Nou, dat is ze toch ook? :P

Zeg, ga jij je pb nog beantwoorden?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tobi__ »

Moet zeggen dat de meeste mensen wel weten dat het 'een hondje van Koningin Elizabeth' is oftewel een 'corgi'. Wel verbaas ik me dat mensen vaak beter weten te vertellen waar corgi's voor gefokt zijn. "Ja het zijn echt jagers hé? Daar worden ze voor gefokt." "Nou het zijn drijvers, ze zijn gefokt om vee te drijven." "Ja maar vooral voor jagen hoor."

Ik zucht maar, knik en loop door. :roll:
_Esmee
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

tobi__ schreef:Moet zeggen dat de meeste mensen wel weten dat het 'een hondje van Koningin Elizabeth' is oftewel een 'corgi'. Wel verbaas ik me dat mensen vaak beter weten te vertellen waar corgi's voor gefokt zijn. "Ja het zijn echt jagers hé? Daar worden ze voor gefokt." "Nou het zijn drijvers, ze zijn gefokt om vee te drijven." "Ja maar vooral voor jagen hoor."
Ja, dat is wel raar he, dat mensen dat weten.

Zo zijn stabijs "van die herdershondjes".
En Wetters zijn van die anti-allergische honden toch, vanwege die krullen?
Wat ik wel grappig vind is dat mensen altijd denken dat het zoveel werk is. Waarop ik altijd zeg dat we ze elke avond indraaien, die krulspelden :cool2:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

tobi__ schreef:Moet zeggen dat de meeste mensen wel weten dat het 'een hondje van Koningin Elizabeth' is oftewel een 'corgi'. Wel verbaas ik me dat mensen vaak beter weten te vertellen waar corgi's voor gefokt zijn. "Ja het zijn echt jagers hé? Daar worden ze voor gefokt." "Nou het zijn drijvers, ze zijn gefokt om vee te drijven." "Ja maar vooral voor jagen hoor."

Ja, dat hoor ik ook regelmatig, "jachthondje he"?
Maar goed, de mijne is zwart/wit en dus meestal een kruising Border Collie :wink:
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Er wordt mij vaak gevraagd of Digger een Markiesje is. Je ziet toch zo dat hij een kruising chihuahua x yorkie x schnauzer x pointer is?
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Dat is inderdaad dus echt altijd wat ik ook hoor... Hoe komen ze erbij vraag ik me dan af :denken:
Als ik niet echt in gesprek ben negeer ik het, maar laatst was er een meneer die wel drie keer zei 'ja echte jachthonden he!'... Uhm nee meneer, sorry :mrgreen:
ninnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova scotia duck tolling retriever en border collie

Ongelezen bericht door ninnie »

Bij Jasper zien ze meestal wel dat het een toller is. Alleen denken ze altijd dat het een teefje is en zo gauw ze weten dat het een reu is is hij wel heel smal gebouwd is voor een toller..
Niet dat ik dat erg vind overigens, is wel zo handig voor de sport :)
Mensen denken soms ook wel eens dat het een buitenlandse kruising is. Maar ik denk dat ze eerder dan het ras niet goed kennen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Mijn xMH wordt aangezien voor een Duits Herdertje... dat werd Biène trouwens ook als pup, zelfs door mensen die Duitse Herders hadden haha
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Inge schreef:Mijn xMH wordt aangezien voor een Duits Herdertje... dat werd Biène trouwens ook als pup, zelfs door mensen die Duitse Herders hadden haha
Hij zal er nog in groeien, maar voor nu moet ik zeggen dat hij erg veel weg heeft van een DH ja!
Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar

Ongelezen bericht door Sabi85 »

:scratch: Wilma wordt regelmatig aangezien voor Jack Russell terwijl ze daar totaal niet op lijkt.
Afbeelding
Leonie&Evi
Actief

Ongelezen bericht door Leonie&Evi »

Ik heb een dwergpoedel, in teddy beer look, er wordt me regelmatig gevraagd of ik een bouvier pup heb....
tobi__
Zeer actief

*Charlotte schreef:

Ja, dat hoor ik ook regelmatig, "jachthondje he"?
Maar goed, de mijne is zwart/wit en dus meestal een kruising Border Collie :wink:[/quo
Brindlecardi schreef:

Dat is inderdaad dus echt altijd wat ik ook hoor... Hoe komen ze erbij vraag ik me dan af :denken:
Als ik niet echt in gesprek ben negeer ik het, maar laatst was er een meneer die wel drie keer zei 'ja echte jachthonden he!'... Uhm nee meneer, sorry :mrgreen:
Haha leuk om te lezen dat jullie dat ook hebben. Vraag me ook wel af waar dat vandaan komt :denken:
_Esmee
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Kai en Pixie zijn altijd Markiesjes.

Op animal event kwam zelfs de vrouw van de Markiesjes-stand naar me toe dat het zo'n mooi Markiesje was, en wat slecht dat ik hem gecastreerd had, ze wilde hem graag gebruiken om nieuw bloed in het ras te krijgen..

( Kai is een Roemeens hondje.... dus. )
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Ri@nne schreef:Kai en Pixie zijn altijd Markiesjes.

Op animal event kwam zelfs de vrouw van de Markiesjes-stand naar me toe dat het zo'n mooi Markiesje was, en wat slecht dat ik hem gecastreerd had, ze wilde hem graag gebruiken om nieuw bloed in het ras te krijgen..

( Kai is een Roemeens hondje.... dus. )
:goeie: Die mag vast nooit meer van het stamboek in de stand staan!
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Spetter wordt vaak uitgemaakt voor een bastaardje ;)
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Cendy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboel

Ongelezen bericht door Cendy »

De meest gehoorde is denk ik wel een boxer.
Maar toen Toos een maand of 5 was is ze een keer uitgemaakt voor wel een hele mooie golden retriever :LOL:
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

Mensen denken dat we 3 honden van 1 ras hebben, ipv 2 oudere shelties en een jonge collie.
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Cleva schreef:Mira is stelselmatig een hazewindhond. Ik heb een paar keer geprobeerd te opperen dat dat ras eigenlijk niet bestaat maar dat is kennelijk wel het geval. Prima, dan is het lekker een hazewindhond.
Ik zat ooit bij een pubquiz en toen kwam de vraag "wat is het snelste hondenras ter wereld?" Ik blij, eindelijk kon ik wat bijdragen, de greyhound natuurlijk. Je voelt 'm al aankomen, het juiste antwoord was hazewindhond volgens de quizmaster. Ik wilde nog protest aantekenen maar mijn groepsgenoten keken me gegeneerd aan dus ik moest op mijn handen zitten. Het irriteert me nog altijd!
Afbeelding
Dreesje
Actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Dreesje »

Boomertje en ShiTzu. Dat laatste vind ik erger want Zoey heeft geen, ik herhaal GEEN,plat snuitje.
Havanezertje Zoey :I:
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Habibi is meer dan eens met een vosje vergeleken.

En daar zit ook eigenlijk wel wat in, qua maat, kopvorm, en manier van jagen. (springt echt zoals vossen dat doen)
Dus ik snap het vergelijk.

Qua rassen nog niet bijster veel gehoord.
Behalve dan een "soort schapenhond". En dat reken ik eigenlijk wel gewoon goed...
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik heb al een tijdje geen rasnamen meer gehoord, behalve Markiesje. Vandaag wel weer iemand die het woord 'ras' wel erg aarzelend uitsprak bij de vraag of Elco en Gait van hetzelfde ras waren :D
tobi__
Zeer actief

Habibi schreef:Habibi is meer dan eens met een vosje vergeleken.

En daar zit ook eigenlijk wel wat in, qua maat, kopvorm, en manier van jagen. (springt echt zoals vossen dat doen)
Dus ik snap het vergelijk.

Qua rassen nog niet bijster veel gehoord.
Behalve dan een "soort schapenhond". En dat reken ik eigenlijk wel gewoon goed...
Vosje hoor ik dagelijks, haha. Maar dat is niet echt gemeend volgens mij. Hoewel je dat natuurlijk nooit zeker weet.
_Esmee
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Lothian schreef:
Cleva schreef:Mira is stelselmatig een hazewindhond. Ik heb een paar keer geprobeerd te opperen dat dat ras eigenlijk niet bestaat maar dat is kennelijk wel het geval. Prima, dan is het lekker een hazewindhond.
Ik zat ooit bij een pubquiz en toen kwam de vraag "wat is het snelste hondenras ter wereld?" Ik blij, eindelijk kon ik wat bijdragen, de greyhound natuurlijk. Je voelt 'm al aankomen, het juiste antwoord was hazewindhond volgens de quizmaster. Ik wilde nog protest aantekenen maar mijn groepsgenoten keken me gegeneerd aan dus ik moest op mijn handen zitten. Het irriteert me nog altijd!
Oh dat had ik niet kunnen laten om te zeggen!
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

blondie schreef:
Inge schreef:Mijn xMH wordt aangezien voor een Duits Herdertje... dat werd Biène trouwens ook als pup, zelfs door mensen die Duitse Herders hadden haha
Hij zal er nog in groeien, maar voor nu moet ik zeggen dat hij erg veel weg heeft van een DH ja!
Waar dat vandaan komt? Ik heb zijn bloedlijn heel wat generaties terug bekeken, maar er is nergens een Duitse Herder te vinden :engel:
Irl lijkt hij echt niet op een Duitser hoor, hij is veel smaller/fijner qua bouw dan de DH pups van zijn leeftijd
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Machie schreef:
Lothian schreef:
Niemand houdt van een betweter, blijkt :jank:
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Lothian schreef:
Machie schreef:
Lothian schreef:
Niemand houdt van een betweter, blijkt :jank:
Nou ik had het ook gezegd :engel:

Pia is een magere beagle, Sonic een Husky en van Alfy weten ze het nooit (wij ook niet dus dat scheelt). Alleen Kenji raden ze in 1x goed
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Is dat zon ehhh haze Ehh hazewindhond?

Nee een Saluki.

Een wat?

Een windhond.

Zo gaat het standaard bij Zahra.
De chihuahua's zijn standaard vljnderhondjes, want chihuahua's kunnen het niet zijn: ze zijn niet kaal, te klein en bibberig.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”