Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

s"nachts misselijk

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

s"nachts misselijk

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Sinds een week of vier is Max 's nachts af en toe misselijk. Max krijgt sinds ruim een jaar vnl kvv, hier doet hij het beter op dan op brok. Soms krijgt hij een beetje brok, bijv op vakantie.
Sinds een week of vier is hij dus af en toe misselijk en maakt hij me wakker. Ik laat hem dan snel in de tuin en hij gaat dan echt obsessief staan te grazen. Soms moet hij daarvan spugen maar vaak toch niet. Hij is onrustig en ik kan zien dat hij zich niet helemaal lekker voelt, zit vaak wat te smekken dan. Tabletjes okugest helpen volgens mij niet echt.
Hij krijgt twee keer per dag eten, meestal zo rond 9:00 u en tussen 17:00 en 19:00 u. Ik dacht eerst dat het lag aan het feit dat ik een restje groente door zijn voer had gedaan hoewel ik dat wel vaker doe. Ik heb ook geprobeerd om hem alleen savonds te voeren omdat ik dacht dat de porties anders te klein waren en zijn maag te leeg voelde. Het maakt niet uit blijkt nu. Ik vraag me af of het niet gewoon maagzuur is waar hij last van heeft? Meestal is het 6 a 7 uur na zijn eten maar overdag heeft hij nergens last van en ik heb het ook niet eerder meegemaakt. De afgelopen twee nachten was het prijs. Iemand tips of ervaringen wat nu wijsheid is? Kan ik hem nu de komende tijd even beter brok of gewoon kvv voeren, heeft een van de twee invloed op de hoeveelheid maagzuur? Hij oogt verder helemaal fit, zijn eetlust is prima en zijn ontlasting ook. Mocht dit aanhouden maak ik natuurlijk een afspraak bij mijn DA hoor, maar omdat het nu af en toe gebeurt wilde ik eerst eens kijken of er hier mensen ervaring mee hebben....
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Re: s"nachts misselijk

Ongelezen bericht door JML »

Ik zou eens kijken of het helpt als je hem rond een uur of 23.00 ook nog wat te eten geeft. Een bruine boterham ofzo.
Of verdeel zijn voer over drie porties, zodat je hem later op de avond nog iets kunt geven.

Als het zo blijft, zou ik zeker naar de dierenarts gaan. Een week of vier is al best een tijd, dan is het ook geen 'incidentje' meer.

Succes!!
SuzieC1970
Zeer actief

Nanna schreef:Geef hem voor het slapen gaan, dus laat op de avond, eens een boterham. Dan heeft die maag wat te doen en hoeft ie niet misselijk te worden van het maagzuur in een lege maag.
Maar als hij om 18:30 u zijn volledige portie kvv heeft gehad dan is die maag zes uur later toch niet leeg? Dan zou je denken dat hij smorgens misselijk zou worden. Hij rommelt en borrelt ook niet. En als hij spuugt is het ook geen gal.
SuzieC1970
Zeer actief

JML schreef:Ik zou eens kijken of het helpt als je hem rond een uur of 23.00 ook nog wat te eten geeft. Een bruine boterham ofzo.
Of verdeel zijn voer over drie porties, zodat je hem later op de avond nog iets kunt geven.

Als het zo blijft, zou ik zeker naar de dierenarts gaan. Een week of vier is al best een tijd, dan is het ook geen 'incidentje' meer.

Succes!!
Het is nu vier weken maar echt niet elke nacht hoor! Dan had ik allang een afspraak gemaakt! Dit is de vierde keer dat hij er last van had...En zijn voer verdelen over drie porties....., dan heeft hij helemaal bijna niks per keer. Het is nu al met twee sec weg....
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

SuzieC1970 schreef:
JML schreef:Ik zou eens kijken of het helpt als je hem rond een uur of 23.00 ook nog wat te eten geeft. Een bruine boterham ofzo.

Succes!!
Het is nu vier weken maar echt niet elke nacht hoor! Dan had ik allang een afspraak gemaakt! Dit is de vierde keer dat hij er last van had...En zijn voer verdelen over drie porties....., dan heeft hij helemaal bijna niks per keer. Het is nu al met twee sec weg....
Ik begreep ook al wel dat het echt niet elke nacht was hoor!
Dan zou ik toch eens kijken of een boterham of iets voor het slapen gaan helpt.
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Mijn galgo Omar heeft dat ook gehad op kvv. Ik heb hem uiteindelijk weer op de brokken gezet en toen ik een goede brok had gevonden was het over. Ik denk dat het maagzuur was. 's Avonds laat nog iets te knagen geven (boterham) heb ik ook geprobeerd, maar dat leverde geen verbetering. Ik heb voor hem een 'gevoelige spijsvertering' brok gekozen, Royal Canin Sensible deed hij het goed op en nu op Wolf of the Wilderness ook.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik denk ook dat hij last van brandend maagzuur heeft, herken het van mijn rietje.
die gaf ik wat gaviscon als ze zo'n aanval had en dat hielp prima.
het kwam ook steeds minder voor, terwijl ik haar wel gewoon op rauwvoer heb laten staan.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
SuzieC1970
Zeer actief

Ik heb hem de afgelopen week 's avonds brok gegeven ipv kvv en hij heeft nergens last van gehad. Erg fijn. Maar is er iemand die snapt waarom hij na zijn ochtendmaaltijd kvv niet misselijk word en na zijn avondmaaltijd wel? Hij krijgt eten na de wandeling en ligt de meeste tijd gewoon te slapen overdag, dus net als 's avonds. Waar zit dan het verschil? Overdag merk ik niks van misselijkheid aan hem....
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

SuzieC1970 schreef:
Nanna schreef:Geef hem voor het slapen gaan, dus laat op de avond, eens een boterham. Dan heeft die maag wat te doen en hoeft ie niet misselijk te worden van het maagzuur in een lege maag.
Maar als hij om 18:30 u zijn volledige portie kvv heeft gehad dan is die maag zes uur later toch niet leeg? Dan zou je denken dat hij smorgens misselijk zou worden. Hij rommelt en borrelt ook niet. En als hij spuugt is het ook geen gal.
Jawel kvv is zo weg door de maag...
De maag werkt alleen in rust dat heeft ie s nachts volledig dus dan vliegt t er doorheen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
SuzieC1970
Zeer actief

Dat kvv sneller verteerd dan brok en dat het daarom op brok beter lijkt te gaan snap ik. Maar daarom heb ik ook wel eens een tijdje 1 keer per dag gevoerd, alleen savonds, zodat de maag voller zou zijn en het dus langer zou duren voordat het verteerd was. Dat maakt dus niet uit. En het feit blijft dat hij al ruim een jaar bijna alleen kvv krijgt en er tot voor kort dus ook nooit misselijk van werd.... Misschien dat andere merken ook nog verschil kunnen maken? Op brok gaat het goed hoor, maar dan gaat hij weer zo vreselijk uit zijn bek stinken! Echt zo'n rioolputtenlucht, en op kvv heeft hij dat niet. Gebit is prima dus daar ligt het niet aan.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”