Voor de fok. Teven komen dan bij de fokker terug voor een nest, of krijgen dat nest in het gastgezin maar op naam van de fokker. Zo kunnen fokkers dus iets aanhouden zonder dat hun eigen huis overstroomt van de hondenmijke schreef:Sommige mensen schrijven dat hun honden in een gastgezin wonen. Waarom is dat?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie de grootste roedel op het hf?
Moderator: moderatorteam
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Wie de grootste roedel op het hf?
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Mensen die in de stress zitten zweten enorm. Ik weet nog dat ik met mijn Duitser een inbreker van een schuur haalde.....Dwz hij verwees hem en de collega's haalden hem van het dak.Daisy@ schreef:Ja, ze zijn slim genoeg, dat is een feit! En zat ik idd toch goed met het idee dat er mensen zitten waar ze niet horen, dat ze dat voelen, merken en weten.sky schreef:Mensen die illegaal de grens over willen per kofferbak of vrachtwagen trailers.Daisy@ schreef:Even een vraag? Hoe leer je dat? Ik bedoel, ik zit in de knpv, weet hoe het spelletje wel zo'n beetje werkt.sky schreef: en hij zoekt ook op illegalen. .
Maar illegalen? kan me toch niet voorstellen dat je daar met lucht mee kan leren zoeken. Want geloof niet dat een illegaal nu anders ruikt?![]()
Of bedoel je illegalen die verstopt zitten op plekken waar ze niet horen, waar eigenlijk geen mens hoort?
De hond maakt op de een of andere manier onderscheid tussen de chauffeur en iemand die verstopt zit tussen de goederen.
Ik denk toch vanwege adrenaline oid wat de hond oppikt.
Ook op een pas geladen vracht of net gecontroleerde wagen waar mensen in zijn geweest weet hij nog feilloos aan te geven of er wel of geen personen in zitten.
Erg intensief voor zowel baas als hond maar wel ontzettend leuk om te doen, maar dat ligt ook aan de hond en het regelmatig beet hebben.
Eigenlijk zelfde idee als man en kist, maar dan de man zonder pak weg zetten achter een deur (wc, kleedkamer) of in een vrachtwagen trailer. ik train al mijn honden op een clickerwoord en dan kan ik heel makkelijk stap voor stap voor de kleinste gedragingen al belonen en zo uitbouwen.
Op die manier kan ik de hond ook zelf belonen ipv laten bijten op mouw/pak/bal zodat de hond niet daarop gaat zoeken.
Bedankt voor je uitleg.
Duurde een tijdje voordat ze de zaak onder controle hadden maar Cento reageerde alleen op de verdachte en de twee collega's die hem vast hadden negeerde hij gewoon.
Gr. Aniek

-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Even off-topic...Door jouw avatar dacht ik echt dat je kinderloos zou zijn!Maryanne schreef: Dat is hier niet het geval.Ze lopen gewoon allemaal bij elkaar gelukkig en ik word er ook niet overspannen van. Gelukkig heb ik hulp van mijn zoon Kevin. De helft van de honden is van hem.
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Ik heb 3 volwassen Whippets ( Zoë, Karl en Angus ) , een Engelse Springer Spaniël (Fiia)en een Whippet pup (Moira). De overige honden wonen bij Mark : 4 Boston Terriërs, Whippet pup Martin en Engelse Springer Reu Sherlock.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Daar had ik nog niet aan gedacht. Dat zal natuurlijk ZEKER mee spelen!!!Budkes schreef: Mensen die in de stress zitten zweten enorm. Ik weet nog dat ik met mijn Duitser een inbreker van een schuur haalde.....Dwz hij verwees hem en de collega's haalden hem van het dak.
Duurde een tijdje voordat ze de zaak onder controle hadden maar Cento reageerde alleen op de verdachte en de twee collega's die hem vast hadden negeerde hij gewoon.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik heb een co-own, dat is omdat ik hem erg graag wil showen zodat hij, leuk en mooi als hij is, reclame kan maken voor het ras.mijke schreef:Sommige mensen schrijven dat hun honden in een gastgezin wonen. Waarom is dat?
Ik show hem zelf, zijn baas wil en kan dat niet zelf en daarom is hij dus mede van mij.
Ik wil zef geen reuen hier, dat is me teveel gedoe.
- dagmar88
- Zeer actief
Tamara81 schreef:Ik moet altijd weer lachen om die avatarJohnny Jones schreef:Even off-topic...Door jouw avatar dacht ik echt dat je kinderloos zou zijn!Maryanne schreef: Dat is hier niet het geval.Ze lopen gewoon allemaal bij elkaar gelukkig en ik word er ook niet overspannen van. Gelukkig heb ik hulp van mijn zoon Kevin. De helft van de honden is van hem.![]()
Kan zijn dat Kevin geadopteerd is, natuurlijk.
- dagmar88
- Zeer actief
Dat is het ook wel. Toch vind ik een gemengde roedel wel fijn, zou geen van beiden kunnen/willen missen.Marjoleine schreef:Ik heb een co-own, dat is omdat ik hem erg graag wil showen zodat hij, leuk en mooi als hij is, reclame kan maken voor het ras.mijke schreef:Sommige mensen schrijven dat hun honden in een gastgezin wonen. Waarom is dat?
Ik show hem zelf, zijn baas wil en kan dat niet zelf en daarom is hij dus mede van mij.
Ik wil zef geen reuen hier, dat is me teveel gedoe.
Helaas houdt dat wel in dat er een aantal gecastreerd zullen worden het komende jaar; alleen nikita en jaap blijven intact.
Charlie stond toch al in de planning, Django blijft chemisch gecastreerd (heeft een binnenbal, geen zin in gewroet) en bij niko heeft de chemische castratie helaas niet gepakt, dus die moet er ergens de komende negen maanden aan geloven.
Ze moeten over een jaar of wat mee verhuizen naar een zeer krappe tijdelijke woonruimte (camper, bouwkeet), dat is geen doen als er constant één loops of schijnzwanger is en de reuen over hun toeren zijn.
- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Dat lijkt me echt een opgave met 7 honden en 2 personen, en 4? katten.dagmar88 schreef: Ze moeten over een jaar of wat mee verhuizen naar een zeer krappe tijdelijke woonruimte (camper, bouwkeet), dat is geen doen als er constant één loops of schijnzwanger is en de reuen over hun toeren zijn.

-
kleine2758
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
Lijkt me toch dat hij het op de menselijke geur in samenwerking met uitgeademde lucht doet. En dat hij de cabine sowieso negeert(een hond is niet dom en heeft donders goed door wat jij wilt dat afgezocht moet worden). Anders zou je het ook niet kunnen trainen, je kunt moeilijk wat illegalen 'lenen' of je figuranten vragen erg te zweten/bang te zijn.sky schreef:Mensen die illegaal de grens over willen per kofferbak of vrachtwagen trailers.Daisy@ schreef:Even een vraag? Hoe leer je dat? Ik bedoel, ik zit in de knpv, weet hoe het spelletje wel zo'n beetje werkt.sky schreef: en hij zoekt ook op illegalen. .
Maar illegalen? kan me toch niet voorstellen dat je daar met lucht mee kan leren zoeken. Want geloof niet dat een illegaal nu anders ruikt?![]()
Of bedoel je illegalen die verstopt zitten op plekken waar ze niet horen, waar eigenlijk geen mens hoort?
De hond maakt op de een of andere manier onderscheid tussen de chauffeur en iemand die verstopt zit tussen de goederen.
Ik denk toch vanwege adrenaline oid wat de hond oppikt.
Ook op een pas geladen vracht of net gecontroleerde wagen waar mensen in zijn geweest weet hij nog feilloos aan te geven of er wel of geen personen in zitten.
Erg intensief voor zowel baas als hond maar wel ontzettend leuk om te doen, maar dat ligt ook aan de hond en het regelmatig beet hebben.
Eigenlijk zelfde idee als man en kist, maar dan de man zonder pak weg zetten achter een deur (wc, kleedkamer) of in een vrachtwagen trailer. ik train al mijn honden op een clickerwoord en dan kan ik heel makkelijk stap voor stap voor de kleinste gedragingen al belonen en zo uitbouwen.
Op die manier kan ik de hond ook zelf belonen ipv laten bijten op mouw/pak/bal zodat de hond niet daarop gaat zoeken.
Voor welke instantie werk je?(gewoon interesse)
- dagmar88
- Zeer actief
Barnsley schreef:Dat lijkt me echt een opgave met 7 honden en 2 personen, en 4? katten.dagmar88 schreef: Ze moeten over een jaar of wat mee verhuizen naar een zeer krappe tijdelijke woonruimte (camper, bouwkeet), dat is geen doen als er constant één loops of schijnzwanger is en de reuen over hun toeren zijn.
We gaan met een leeg stuk grond beginnen en het huis hier moet tegen die tijd de verkoop in.
Liever gisteren dan vandaag.
-
Cockermans
- Vaste gebruiker
Hier zes Engelse cockers, waarvan twee herplaatsers. Vier vond ik wel genoeg, maar toen werd een nestzus van één van mijn cockers herplaatst en ik dacht, een vijfde kan er nog wel bij. Vorige zomer zocht de moeder van twee van mijn cockers een nieuwe thuis en ik dacht, ach kom, een zesde kan er ook nog wel bij. Nu is het gedaan met adopteren want de auto zit vol.
Op wandeling gaan ze dagelijks alle zes tegelijk mee, maar nooit tegelijk los.
Op wandeling gaan ze dagelijks alle zes tegelijk mee, maar nooit tegelijk los.
- Gimmick
- Zeer actief
Hier nu 2 en volgende week 3 honden.
Ik vind dat zelf echt de max (voor nu)
Gimmick telt voor 4 honden.
Maar ik wil heel graag de sport in en heb daar momenteel geen geschikte hond voor. En daar komt Taxi dus om de hoek kijken. Hopelijk gaat hij het een beetje leuk doen...
Ik vind dat zelf echt de max (voor nu)
Gimmick telt voor 4 honden.
Maar ik wil heel graag de sport in en heb daar momenteel geen geschikte hond voor. En daar komt Taxi dus om de hoek kijken. Hopelijk gaat hij het een beetje leuk doen...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Kevin is niet geadopteerd en ja, nog steeds drie kleinzoons van mijn dochter die ook niet geadopteerd is.dagmar88 schreef:Tamara81 schreef:Ik moet altijd weer lachen om die avatarJohnny Jones schreef:Even off-topic...Door jouw avatar dacht ik echt dat je kinderloos zou zijn!Maryanne schreef: Dat is hier niet het geval.Ze lopen gewoon allemaal bij elkaar gelukkig en ik word er ook niet overspannen van. Gelukkig heb ik hulp van mijn zoon Kevin. De helft van de honden is van hem.![]()
Kan zijn dat Kevin geadopteerd is, natuurlijk.
Maryanne heeft al drie kleinkinderen, of meer inmiddels?
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
6 jaar 3 honden gehad, dan 1 jaar 2, weer paar maanden 3 en nu weer 2, 2 is genoeg, kwa kosten en verzorging vragen ze al genoeg ( berners) en ik word nu al gek van al het vuil en dat je geen stap kan zetten of er ligt of staat een grote hond voor men neus
zou gillend weg lopen moest ik 6 honden hebben die heel de dag in huis zitten
zou gillend weg lopen moest ik 6 honden hebben die heel de dag in huis zitten
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Daarom hier 3 binnen en 3 buiten
En heel soms als vriend er niet is wil ik de 5 die wel samen kunnen nog wel eens tegelijk binnen laten
Daar heb ik vrij snel alweer spijt van want binnen breken ze zowat de boel af
Dus dan gooi ik alles weer naar buiten en is de rust wedergekeerd
Die 3 van buiten komen overigens ook regelmatig binnen , maar omdat dat de 3 drukste zijn zitten ze over t algemeen buiten . Dan blijft de boel hier ook wat langer heel
En heel soms als vriend er niet is wil ik de 5 die wel samen kunnen nog wel eens tegelijk binnen laten
Daar heb ik vrij snel alweer spijt van want binnen breken ze zowat de boel af
Dus dan gooi ik alles weer naar buiten en is de rust wedergekeerd
Die 3 van buiten komen overigens ook regelmatig binnen , maar omdat dat de 3 drukste zijn zitten ze over t algemeen buiten . Dan blijft de boel hier ook wat langer heel
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- lunayvita
- Actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
Middenmoot......
7 stuks. Van manlief was het max altijd 5 tot op verkeerde tijd vallende loopsheden enz roet in ZIJN eten gooide haha.
Ook al is het een klein ras, 7 is genoeg hoor, ik heb ze allemaal nog lang en 2 reuen dus ook scheidden bij loopsheden.
Nu op zoek naar een huis met meer ruimte om ze te kunnen scheiden zonder opgesloten te moeten zitten....
7 stuks. Van manlief was het max altijd 5 tot op verkeerde tijd vallende loopsheden enz roet in ZIJN eten gooide haha.
Ook al is het een klein ras, 7 is genoeg hoor, ik heb ze allemaal nog lang en 2 reuen dus ook scheidden bij loopsheden.
Nu op zoek naar een huis met meer ruimte om ze te kunnen scheiden zonder opgesloten te moeten zitten....

- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Op dit moment 4 honden bij mij in huis maar over ruim een week zijn dat er weer 5. Nummer 6 woont bij mijn ouders.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
- dagmar88
- Zeer actief
Inge O schreef:Hier net zo, buiten 'breek je de boel maar af' maar binnen wil ik géén gedoe - behalve van een pup, de eerste maanden.Nanna schreef:Ik heb er vier binnen en dat gaat prima. Ze krijgen genoeg beweging dus binnen dienen ze rustig te zijn.
De boel afbreken komt niet eens im Frage.
Een keer spelen mag best maar we gaan niet over het meubilair lopen keten want voor je het weet heb je een stofzuigerslang tegen je bek aan.
Het moet allemaal wel behapbaar blijven hoor, het is hier binnen geen kennel.
Spelen doen ze heel veel binnen (de huskies zijn dan ook 2 x 2 jaar en jaap 6 maanden) maar ze weten precies waar de grens ligt.
-
Sandra&co
Sinds ik 3 honden heb, is het binnen zo nu en dan ook niet meer zo rustig. Vooral Sofi heeft de neiging om de bank als een hindernis te zien die je best in 1 sprong kunt nemen. 19 x achter elkaar. En ik kan toch niet zeggen dat ze niet genoeg beweging krijgen
Ach, ze hebben dikke lol en de bank is een gratis 2e-handsje.
-
Manuma
- Zeer actief
Hier is het altijd rustig binnen. Als ze druk worden mat ik ze gelijk af buiten. Tot de tong op de grond hangt, dan pas mogen ze weer naar binnen.
Ook geen geklöt, je mag best een beetje mopperen maar we gaan elkaar gewoon uit de weg, niet pesten, geen gechagrijn en gesnauw, je houdt je kop
Het enige moment dat ze druk zijn is als er een bekende voor de deur staat. Dan mag je je oordoppen in doen want dan gaat Manu zijn sirene af WOEIWOEIWOEI
Het enige moment dat ze druk zijn is als er een bekende voor de deur staat. Dan mag je je oordoppen in doen want dan gaat Manu zijn sirene af WOEIWOEIWOEI
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Hier merk ik er over het algemeen weinig van en liggen alle 6 meestal te meuren en snurken . Op een 1 of 2 x per dag het gekken uurtje , moet kunnen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Mmmmm, als ik een boerderij had en geen baan zou ik best graag meer honden willen
Maar zoals het nu is, vind ik drie ook heel mooi. Ik heb min of meer aan manlief beloofd dat als ons ouwetje er niet meer is, we het bij twee houden, maar daar krijg ik nu bij voorbaat al weer spijt van
Minder dan twee zou ik sowieso nooit meer willen!
-
Stapper
- Zeer actief
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Ik leef met je mee, lijkt me erg naarStapper schreef:balen al die verhalen over meerdere honden. Vooral die reacties "minder dan 2 honden wil ik echt niet", dat wil ik ook
maar meneer Stapper helaas niet.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Ik zou in dat geval inzetten op 2 honden erbij, dan kun je na een tijdje je poot stijf houden akkoord gaan met de middenweg - 1 hond erbij