Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Overdosering panacur mogelijk?
Moderator: moderatorteam
- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Overdosering panacur mogelijk?
Ik begrijp dat fouten maken menselijk is, maar in het geval van levende have is zorgvuldigheid een absolute must!
Zo ben ik er zojuist achter gekomen dat ik dankzij de domme fout van een van de dierenartsassistenten de pups overgedoseerd heb met het ontwormingsmiddel.
Op de verpakking staat dat ze 1 keer per dag 1 tablet moeten krijgen, maar dat hoort dus een halve te zijn.
Zo ben ik er zojuist achter gekomen dat ik dankzij de domme fout van een van de dierenartsassistenten de pups overgedoseerd heb met het ontwormingsmiddel.
Op de verpakking staat dat ze 1 keer per dag 1 tablet moeten krijgen, maar dat hoort dus een halve te zijn.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Aantal honden: 1
Re: Overdosering panacur mogelijk?
wat ik op internet vindt zijn er geen bijwerkingen/problemen bekend ivm overdosering. Lijkt geen kwaad te kunnen.

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Dit soort vragen vind ik niet geschikt voor een forum, maar WEL voor een telefoontje naar de DA! Kun je meteen van de blunder vertellen (hoewel ik het zelf altijd na-reken voor ik wat geef).
Suzanne
Suzanne
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat heb ik al gedaan maar op dat moment was er geen dierenarts die mij te woord kon staan. Ik wacht nog op een telefoontje van hun.~Suzanne~ schreef:Dit soort vragen vind ik niet geschikt voor een forum, maar WEL voor een telefoontje naar de DA! Kun je meteen van de blunder vertellen (hoewel ik het zelf altijd na-reken voor ik wat geef).
Suzanne
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
dat is niet handig.. heb even snel zitten googlen voor je maar kon ook niet echt hele nare bijwerkingen vinden.. hopelijk krijg je snel een terugkoppeling.
Zou hun er wel even op wijzen dat ze beter na moeten denken eer ze iets op medicatie zetten, voor hetzelfde geldt sta jij je pups te vergiftigen.
Zou hun er wel even op wijzen dat ze beter na moeten denken eer ze iets op medicatie zetten, voor hetzelfde geldt sta jij je pups te vergiftigen.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Maar ook een goede les om zelf altijd nog even de bijsluiter door te nemen.jacq1970 schreef:dat is niet handig.. heb even snel zitten googlen voor je maar kon ook niet echt hele nare bijwerkingen vinden.. hopelijk krijg je snel een terugkoppeling.
-
80564M
Vooralsnog ben jij de eerste die verantwoordelijk is voor de levende have, dus heb jij de boel te controleren. DA-assistenten hebben doorgaans net MBO afgerond.MonaToetje schreef:Ik begrijp dat fouten maken menselijk is, maar in het geval van levende have is zorgvuldigheid een absolute must!
Jouw puppen. Jouw levende have. Jouw verantwoordelijkheid. Niet van meisjes van 15.
-
korthaar
- Zeer actief
Toch wel een voordeel om dat spul bij medpets te bestellen.
De dosering staat op het doosje en de DA assistente kan er geen verkeerde sticker opplakken.
De dosering staat op het doosje en de DA assistente kan er geen verkeerde sticker opplakken.
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Zo is het niet gegaan. Ik kwam er pas achter dat ik ze teveel had gegeven, toen ik de dierenarts opbelde om te melden dat ze mij te weinig tabletten hadden meegegeven. Het was de dierenartsassistentie die zei dat ze de dosering die door haar collega op de sticker was gezet niet klopte. Dat ze een halve tablet hadden moeten krijgen en geen hele.Inge O schreef:En toch snap ik dan niet dat je het wél opzoekt en nakijkt maar dan pas nádat je het hen gegeven hebt.
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Ook vrouwen van in de 30/40 met enkel een MBO opleiding horen zorgvuldig te werk te gaan. Achteraf gezien had ik de boel beter nog kunnen controleren, maar ik ging ervanuit dat de dosering die door de assistente op de sticker was gezet juist was.Marion. schreef:Vooralsnog ben jij de eerste die verantwoordelijk is voor de levende have, dus heb jij de boel te controleren. DA-assistenten hebben doorgaans net MBO afgerond.MonaToetje schreef:Ik begrijp dat fouten maken menselijk is, maar in het geval van levende have is zorgvuldigheid een absolute must!
Jouw puppen. Jouw levende have. Jouw verantwoordelijkheid. Niet van meisjes van 15.
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Waarom is dat geen topic voor een honden forum.?
Schiet mij maar lek maar geloof dat het gros van de mensen afgaat op wat de DA meegeeft en wat er op de doos staat aan dosering.
Net als je slikt wat je van de arts/apotheker mee krijgt en niet argwanend gelijk op internet gaat sneupen.
Schiet mij maar lek maar geloof dat het gros van de mensen afgaat op wat de DA meegeeft en wat er op de doos staat aan dosering.
Net als je slikt wat je van de arts/apotheker mee krijgt en niet argwanend gelijk op internet gaat sneupen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, gelukkig niet.Sas schreef:maar he, kon het nu kwaad of niet?
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)