Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Balletje

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Balletje

Ongelezen bericht door gyanty »

Paisley schreef:
Leonie. schreef: Ik vind juist dat men bij kinderen vaak heel voorzichtig is. Ik heb bijvoorbeeld turntraining gegeven en dan zijn er echt wel dingen die ze op jonge leeftijd nog niet doen of mogen en die langzaam opgebouwd moeten worden. Net als met honden, denk ik.
Bij een turnvereniging misschien, omdat er wat extreme bewegingen inzitten. Maar toch niet bij 'normaal' buitenspelen, rennen, wandelen, fietsen, voetballen etc?
De ouders die ik ken in ieder geval niet, die stimuleren bewegen en sporten vooral.
Nou ook bij kinderen vind ik dat er extreem voorzicht gedaan wordt. Overal in speeltuinen zitten nu zachte matten onder, want stel dat ze ergens uitkletteren en een arm breken. Wipkippen mogen niet meer want er zouden kinderen met hun beentjes tussen komen te zitten. De kinderen dragen helmen en hele bodyprotectors aan tijdens het leren fietsen, rolschaatsen etc etc.

Mijn stelling is dat juist door eens iets heel verkeerd te doen en iets te kneuzen, breken, een wond op te lopen of weet ik wat leert een kind of jong dier pas wat kan en wat niet kan. Zo leert een kind grenzen. Gebeurd dat niet krijg je van de grenzeloze gevallen die echt niks snappen van het leven en overal door heen knallen en dus veel grotere blessures gaan oplopen omdat de kracht en snelheid van oudere dieren dus veel sneller is en de schade dus ook.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”