Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie de grootste roedel op het hf?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Wie de grootste roedel op het hf?

Ongelezen bericht door Machie »

3, straks 4. 4 is veel maar volgens mij wel te doen nog.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Chrizta8 schreef:Wauw! Wat een hoop honden hebben mensen zeg!
Ik vraag me echt af waarom mensen zo veel honden hebben? Gewoon nieuwsgierig. Lijkt me zo veel werk. En tijd, en geld enzo...
Of zijn de honden dan je werk?

Ik heb er eentje. En eigenlijk vind ik dat genoeg. En ik zou mijn hond er geen plezier mee doen. Die houd er echt niet van om mij te delen.
Tsja dat leren ze vanzelf... Ivy was ook echt jaloers toen ik Lewis net had en nog steeds vraagt ze wel om extra aandacht, die ze gewoon krijgt ;) Maar ze is toch wel erg blij met een maatje waarmee ze lekker ruig kan spelen. Dat kon ze met die andere 2 niet

Ik moet er ook niet aan denken zoveel hoor, zelfs al had ik er alle tijd, ruimte en geld voor. Ik train met 2 honden van de 4 en dat kost al genoeg tijd als je het goed wil doen. En ik ben alleen, dus als ik een dag wegga met Lewis en Ivy, is het nu nog te doen om voor die 2 kleintjes oppas te vinden..met meer zou dat ook lastiger worden. En er passen er niet meer in mijn auto :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Heb wr op t hoogtepunt 7 gehad. Nu 2... 1 wil ik absoluut niet 2 is t minimum
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

alinelaila schreef:
Ik vraag me echt af waarom mensen zo veel honden hebben? Gewoon nieuwsgierig. Lijkt me zo veel werk. En tijd, en geld enzo...
Ik denk dat je daar ook wel in mee groeit. Niemand start gelijk met 10 honden. Je begint met 1 en dan komt er steeds geleidelijk eentje bij.
Natuurlijk geleidelijk. Maar stel iemand heeft er al drie, wat drijft je dan om er een vierde, vijfde etc erbij te nemen?

Heb ook wel een "wat moet je ermee" gevoel bij :mrgreen: (zonder waardeoordeel aan de mensen die wel veel honden hebben hoor)
Ik ben in ieder geval zelf geen verzamelaar. Ik neem alleen dieren als ik iets mis, niet 'omdat het kan'. Ik weet van mezelf dat als ik mijn aandacht moet verdelen over zoveel dieren, ze toch minder diep in mn hart komen te zitten. Ook heb ik geen doelen die ik wil behalen in sport oid dus dat is voor mij ook geen reden om iets erbij te willen.

Eigenlijk ben ik veel meer een "1 hond persoon". De band die ik met Kiwi heb zou ook sterker zijn geweest als ze enige hond was geweest. Maar omdat ik het leuker voor de honden vindt, heb ik er 2.
Laatst gewijzigd door Paisley op 06 jan 2017 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nou, je hebt er een, dan fok je een nestje en houd je wat aan, dan blijft er nog eens wat omdat er een al oud wordt...

We hebben vrij lang vier gehad, toen raakten we er in een jaar drie kwijt. Van de wetter hadden we toen niets meer. Toen er een nieuwe kwam en we daar een nest mee fokten hebben we dus direct iets aan gehouden, want je weet nooit.
Dat teefje is helaas ook vroeg gestorven en zo kwam er een nieuwe, we hadden een dochter en daarvan houd je dan ook weer iets.
Vrouw wilde ook graag wat kleins en daarvan houdt je dan ook weer wat als er een nest gefokt wordt.
Zo gaat dat. Nouja, hier dan. ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Ik denk dat mensen met grote roedels ook wel veel opmerkingen krijgen zoals wat mót je toch met zoveel honden, heppie niks anders te doen?
Dat soort dingen.
Zelf is 2 mijn max, 2 is qua kosten en tijd prima voor mij te hándelen.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

Ik heb er 2 die niet geschikt zijn voor de sport. Tenminste, op het niveau wat ik graag wil. Csiva is nu ruim 4, dus nu een pup erbij, dan heb ik straks 2 honden voor de sport. Csiva mag niet alles lopen aangezien ze geen rashond is. Eigenlijk wilde ik pas over 2 jaar een pup, maar als dat nest langs komt wat je zoekt, dan doe je dat 'gewoon'.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Paisley schreef:
alinelaila schreef:
Ik denk dat je daar ook wel in mee groeit. Niemand start gelijk met 10 honden. Je begint met 1 en dan komt er steeds geleidelijk eentje bij.
Natuurlijk geleidelijk. Maar stel iemand heeft er al drie, wat drijft je dan om er een vierde, vijfde etc erbij te nemen?

Heb ook wel een "wat moet je ermee" gevoel bij :mrgreen: (zonder waardeoordeel aan de mensen die wel veel honden hebben hoor)
Ik ben in ieder geval zelf geen verzamelaar. Ik neem alleen dieren als ik iets mis, niet 'omdat het kan'. Ik weet van mezelf dat als ik mijn aandacht moet verdelen over zoveel dieren, ze toch minder diep in mn hart komen te zitten. Ook heb ik geen doelen die ik wil behalen in sport oid dus dat is voor mij ook geen reden om iets erbij te willen.

Eigenlijk ben ik veel meer een "1 hond persoon". De band die ik met Kiwi heb zou ook sterker zijn geweest als ze enige hond was geweest. Maar omdat ik het leuker voor de honden vindt, heb ik er 2.
Ik heb geen grote roedel, maar vier honden voor één persoon vind ik zelf wel best veel. Dat is meer zo gelopen dan dat het een vooropgezet plan was. Ik heb bijvoorbeeld Tara niet genomen omdat ik er zelf zo nodig een vierde hond bij wilde.
Het aandacht verdelen vind ik niet zo'n punt, maar het kost wel allemaal veel tijd, zeker omdat ik met drie van de vier honden ook train. En ik vind het ook leuk om honden te hebben die graag samen actief bezig zijn, dus dat is dan wel de consequentie.
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Hier begonnen met 1 hond (Pia) en daar is het hondensport virus mee begonnen. Al vlug kwam Alfy erbij zodat ik ook wat met de hond kon doen. Uiteindelijk begon na 3 jaar het opvoeden van een puppy te kriebelen en omdat van 2 naar 3 een kleine stap is, kwam Oryn erbij.

Oryn overleed toen hij een jaar was en omdat ik inmiddels verliefd was geworden op de werklust van de border collie kwam Kenji erbij. Op dat moment waren we al bezig voor een pup voor m'n ouders en die plannen zijn toen in de ijskast gezet zodat Kenji kon komen. Toen Sonic ons echt letterlijk in de schoot geworpen werd, hadden we er ineens toch 4. En geen seconde spijt :) Het gaat goed onderling, de honden komen niks tekort en zo'n roedel is toch wel fijn. Soms wel lastig, met name op vakantie ben je wat beperkter dan met 1-3 honden maar ook daar hebben we onze weg in gevonden.

Ik zou iig niet meer terug willen naar 1 hond.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Ptje schreef:Ik denk dat mensen met grote roedels ook wel veel opmerkingen krijgen zoals wat mót je toch met zoveel honden, heppie niks anders te doen?
Dat soort dingen.
Dat valt reuze mee. Maar er zijn vast mensen die ons nogal idioot vinden met 10 tollers.

En hoe het zo ver komt? De meeste oudjes blijven bij ons tot ze doodgaan. Maar je wil ook verder als fokker dus je houdt 's een pup aan of je importeert een pup uit het buitenland. Het is prima te doen, mijn man werkt niet en we hebben zelf een groot terrein met een aangrenzend bos. Dat maakt uitlaten al een stuk makkelijker. We hebben ooit 12 gehad, ik verwacht dat we de komende jaren verder gaan afbouwen gezien de leeftijd van onze honden.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik heb er eentje. En eigenlijk vind ik dat genoeg. En ik zou mijn hond er geen plezier mee doen. Die houd er echt niet van om mij te delen.

Dat kunnen veel oudste kinderen ook niet, tot het niet anders is. Ze krijgen er ook een hoop voor terug en één hond vind ik meer op mijn lip zitten dan zeven. Voor elk contact/vermaak is die hond op jou aangewezen.
Bij ons kan alleen Niko binnen niet in de roedel, die zit te veel in zijn eigen wereldje, mist signalen van de rest en kan niet tegen drukte.

Waarom niet. Iets wat je heel leuk vindt zie je niet in hoeveelheid werk en je groeit er in.
Zo vreselijk veel kosten ze ook niet wanneer je voer in grote hoeveelheden inkoopt. Hier eten ze met vijf grote en twee middelgrote honden voor iets minder dan 150 euro aan alleen brokken. Met een combinatie van vlees en brok zijn we wat duurder uit.
Voor ons was het gewoon geen punt. Wij gingen samenwonen, dus zij gingen mee.
Chrizta8
Actief

Ongelezen bericht door Chrizta8 »

Ptje schreef:Ik denk dat mensen met grote roedels ook wel veel opmerkingen krijgen zoals wat mót je toch met zoveel honden, heppie niks anders te doen?
Dat soort dingen.
Oh het is helemaal geen waardeoordeel!
Ik ben gewoon benieuwd. En eigenlijk ook veel respect. Ik vind eentje al veel werk. Vraagt toch veel aandacht.
En het lijkt me best lastig naast een baan en een huishouden.
Benson and Penny
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Dan skip je toch gewoon het huishouden :lol1:

Tenminste dat doe ik meestal. Werk + kinderen+honden en dan nog ikzelf.....Dan is de tijd meestal wel op, helaas voor het huishouden. Dat kan ook best af en toe. :F:
Gr. Aniek

Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Chrizta8 schreef:
Dat soort dingen.
Oh het is helemaal geen waardeoordeel!
Ik ben gewoon benieuwd. En eigenlijk ook veel respect. Ik vind eentje al veel werk. Vraagt toch veel aandacht.
En het lijkt me best lastig naast een baan en een huishouden.
Ik vind het zelf reuze meevallen om van 1 naar 2 te gaan. Het vergt wel iets meer tijd, omdat nr 2 nog wat opvoeding nodig heeft en je er dan ook achter komt waar de opvoeding bij nr 1 wat schort :engel: Maar aan de andere kant scheelt het me ook tijd, omdat ik niet zelf voor al het vermaak hoef te zorgen. heb ik geen zin, dan zoeken ze elkaar wel op.

Zelf zou ik de max op 2, misschien 3 hebben. In ieder geval in mijn situatie nu. Ik wil ook individueel met ze trainen en eventueel een wedstrijdje doen en dat wordt met meer honden toch lastiger.
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.

Ongelezen bericht door sky »

Hier 6 honden. De twee reuen hebben binnen wat moeite met elkaar maar eigenlijk gaat dat zelfs buiten verwachting goed.
Naast het sporten werken wij beide met de honden en hebben we allebei een diensthond (ik ook een in opleiding) en dan hebben we nog twee explosieven zoek hondjes en een gepensioneerde border Collie.
Met mijn oudste diensthond train ik voor PH2 en hij zoekt ook op illegalen. Hopelijk volgend jaar een nestje van onze eigen honden en dan blijft er minimaal een pup hier om ook weer opteleiden en mee te werken.
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

Dit is ons roedeltje, we hadden er 6, maar Tristan "is op kamers" gaan wonen, die werd ondergesneeuwd in de roedel en woont nu bij hele goede vrienden.

De oudste wordt over 3 weken 12 jaar en de jongste de volgende week 2 jaar. We hopen dit jaar een nestje te fokken en daar blijft waarschijnlijk een meisje van. De linkse, Cedric, was niet gepland om te blijven, die is blind aan 1 oogje en daarom gebleven, onze "Bonuspup"

Afbeelding
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Stippelteam
Zeer actief
Mijn ras(sen): dalmatiers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Stippelteam »

Hier nu 2, vorig jaar met ex samen hadden we er 7 soms 8 en zelfs een tijd 9. Toen ging het uit en had ik er nog 3. Inmiddels is pom herplaatst want die viel de andere 2 en met name liz aan.
Woont nu bij een hele goede vriendin.

Eind van t jaar verwacht ik een nestje van liz en daar gaat wel wat uit blijven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Dat soort dingen.

En je wordt vaak uitgescholden voor idioot. En vaak door mensen met een hele rits kinderen. Daar zeg ik toch ook geen idioot tegen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Paisley schreef:
alinelaila schreef:

Voor mij is dat de volgende reden; dat er eventueel binnenkort een nummer 4 bij komt, is omdat ik uit het eerste nest met mijn soulmate teefje, het verkeerde hondje heb aangehouden. Ze is heel lief, en ik hou heel veel van haar. Maar ze is niet dat wat ik gehoopt had, ook groeit ze niet uit zoals gehoopt en gedacht, hou ik minder van haar? Zeker niet. In januari 2016 overleed mijn reu vrij plotseling, mijn vriendin had op dat moment een nestje met een hondje waar ik bij de bevalling al een klik mee had. Zij kwam bij mij wonen en ik had gehoopt haar in te kunnen zetten voor de fokkerij. Helaas groeit zij qua stabiliteit en karakter niet goed uit, en is de kans heel groot dat ik niks met haar ga doen. Mijn soulmate teefje wordt binnenkort voor een 2e keer gedekt, en als er daar een heel mooi hondje tussen zitten waar ik ook weer vanaf het begin een klik mee heb, dan sluit ik niet uit dat zij toch blijft. Ik hoop toch de lijn van mijn soulmate teefje door te kunnen zetten op die manier. Honden waar ik niet mee fok herplaatsen zit niet zo in mijn aard, en ik ben evengoed stapeldol op ze, of ik er nou wel of niet mee kan fokken.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

sky schreef: en hij zoekt ook op illegalen. .
Even een vraag? Hoe leer je dat? Ik bedoel, ik zit in de knpv, weet hoe het spelletje wel zo'n beetje werkt.
Maar illegalen? kan me toch niet voorstellen dat je daar met lucht mee kan leren zoeken. Want geloof niet dat een illegaal nu anders ruikt? :wink:
Of bedoel je illegalen die verstopt zitten op plekken waar ze niet horen, waar eigenlijk geen mens hoort?
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.

Ongelezen bericht door sky »

Daisy@ schreef:
Even een vraag? Hoe leer je dat? Ik bedoel, ik zit in de knpv, weet hoe het spelletje wel zo'n beetje werkt.
Maar illegalen? kan me toch niet voorstellen dat je daar met lucht mee kan leren zoeken. Want geloof niet dat een illegaal nu anders ruikt? :wink:
Of bedoel je illegalen die verstopt zitten op plekken waar ze niet horen, waar eigenlijk geen mens hoort?
Mensen die illegaal de grens over willen per kofferbak of vrachtwagen trailers.
De hond maakt op de een of andere manier onderscheid tussen de chauffeur en iemand die verstopt zit tussen de goederen.
Ik denk toch vanwege adrenaline oid wat de hond oppikt.
Ook op een pas geladen vracht of net gecontroleerde wagen waar mensen in zijn geweest weet hij nog feilloos aan te geven of er wel of geen personen in zitten.
Erg intensief voor zowel baas als hond maar wel ontzettend leuk om te doen, maar dat ligt ook aan de hond en het regelmatig beet hebben.

Eigenlijk zelfde idee als man en kist, maar dan de man zonder pak weg zetten achter een deur (wc, kleedkamer) of in een vrachtwagen trailer. ik train al mijn honden op een clickerwoord en dan kan ik heel makkelijk stap voor stap voor de kleinste gedragingen al belonen en zo uitbouwen.
Op die manier kan ik de hond ook zelf belonen ipv laten bijten op mouw/pak/bal zodat de hond niet daarop gaat zoeken.
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Momenteel lopen er hier zes, de drie van mijn onderschrift en Tommy (van mijn dochter) is weer thuis. Daarnaast zijn er nu twee opvangers. Best druk zo, eigenlijk vind ik vier een mooi aantal.Ook de max voor mij om het bos mee in te gaan.

Ik vraag me af hoe mensen het doen die echt veel honden hebben, laten we zeggen 10+. Leven die honden in huis of worden ze in kennels gehouden? Allemaal gezellig 's-avonds bij je op de bank zal niet passen, of je moet een hele grote bank hebben! En hoe doe je het met uitlaten?
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Hoewel ik er nu maar 2 heb, snap ik wel hoe mensen aan meer komen. En dat zal hier in de toekomst ook wel weer zo zijn. Niet lang geleden had ik er 3 en dat vond ik ideaal. Als je er één mee neemt voor training bijvoorbeeld zijn de andere 2 niet alleen thuis, ze hadden lol samen maar er was ook tijd voor individuele aandacht. Nu met twee is er meer tijd voor ze en ja, het is praktischer met uitlaten of meenemen ergens naartoe, absoluut waar. Maar als roedel zijn ze minder in balans. Al kan dat ook liggen aan het feit dat deze twee zo op elkaar lijken, en geen van beide echt de leiding nemen.

Ik hoop dat er snel weer een derde bij komt hier, en hoewel ik 3 eigenlijk de max vind sluit ik 4 ook niet uit. Bizzy is gebleven uit het eerste nest van Coda. Coda overleed terwijl ze drachtig was van haar tweede nest. Het gevolg daarvan is dat ik nu echt even niet moet denken aan een nest fokken, dus kies heel bewust voor een pup bij een andere fokker vandaan. Ik wil graag weer een derde hond om de roedel compleet te maken, maar het risico van fokken leg ik nu liever bij een ander neer. Als dit lukt heb ik weer de ideale situatie: twee honden om mee te trainen, namelijk Bizzy en de nieuwe pup en samen met Nilo erbij weer een roedel van 3. Met Bizzy kan ik Coda's lijn voort zetten dus ik hoop dat zij ook ooit een nest mag krijgen. Maar juist door wat er met Coda gebeurde ga ik nooit het lef hebben om te wachten op een tweede nest om iets aan te houden :schrik: Als hier dit jaar een pup komt betekent dat wel dat de nestplannen met Bizzy nog een hele poos uitgesteld worden, maar er vanuit gaande dat Nilo een respectabele leeftijd bereikt zal hij er nog wel zijn als ze haar eerste nest krijgt, en daar blijft dan ook een pup uit. Van de situatie met Coda heb ik geleerd dat plannen eigenlijk niet werkt, dus we zien wel hoe het er dan voor staat.
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Ik denk dat weinig mensen die gewoon een hond willen uitgroeien naar een groot aantal. Logischer is wel dat het bij fokkers gebeurt of mensen die er mee werken/sporten.
Ik zie het bij fokkers om mij heen ook. Lopen toch al snel 10 honden of meer rond. En enerzijds ben ik daar alleen maar blij mee want dat zijn vaak ook de mensen die veel nieuws binnen halen qua lijnen. Anderzijds heb ik er vaak moeite mee. In die zin...honden die niet allemaal tegelijk in huis kunnen, of helemaal niet in huis komen. Leven in kennels, eigenaren die full time werken en de honden die de hele dag in de kennel zitten tot de eigenaar thuis is en ze even het weiland op laat....

Of bij de kleinere honden, gestapelde torens van benches omdar ze niet allemaal tegelijk bij elkaar kunnen....en dus wissel diensten gedraaid moeten worden wie er wanneer uit kunnen...

Dat neemt voor mij persoonlijk de lol van honden hebben weg. Ik ben dan toch erg blij met mijn 3 span dat de hele dag in huis ligt te ronken, met elkaar speelt en in het bos rennen zonder dat ik op hoef te letten of ze wel goed gaan wamen onderling.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Suuz! schreef:Ik denk dat weinig mensen die gewoon een hond willen uitgroeien naar een groot aantal. Logischer is wel dat het bij fokkers gebeurt of mensen die er mee werken/sporten.
Ik zie het bij fokkers om mij heen ook. Lopen toch al snel 10 honden of meer rond. En enerzijds ben ik daar alleen maar blij mee want dat zijn vaak ook de mensen die veel nieuws binnen halen qua lijnen. Anderzijds heb ik er vaak moeite mee. In die zin...honden die niet allemaal tegelijk in huis kunnen, of helemaal niet in huis komen. Leven in kennels, eigenaren die full time werken en de honden die de hele dag in de kennel zitten tot de eigenaar thuis is en ze even het weiland op laat....

Of bij de kleinere honden, gestapelde torens van benches omdar ze niet allemaal tegelijk bij elkaar kunnen....en dus wissel diensten gedraaid moeten worden wie er wanneer uit kunnen...

Dat neemt voor mij persoonlijk de lol van honden hebben weg. Ik ben dan toch erg blij met mijn 3 span dat de hele dag in huis ligt te ronken, met elkaar speelt en in het bos rennen zonder dat ik op hoef te letten of ze wel goed gaan wamen onderling.
Dat is hier niet het geval.Ze lopen gewoon allemaal bij elkaar gelukkig en ik word er ook niet overspannen van. Gelukkig heb ik hulp van mijn zoon Kevin. De helft van de honden is van hem.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Mickie schreef:Ik heb er twee, en ervaar dat momenteel als een enorme roedel, telt dat ook? :engel:
Jij hebt stabijs. Hier is 1 al een huis vol :jank:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

sky schreef:
Daisy@ schreef:
Mensen die illegaal de grens over willen per kofferbak of vrachtwagen trailers.
De hond maakt op de een of andere manier onderscheid tussen de chauffeur en iemand die verstopt zit tussen de goederen.
Ik denk toch vanwege adrenaline oid wat de hond oppikt.
Ook op een pas geladen vracht of net gecontroleerde wagen waar mensen in zijn geweest weet hij nog feilloos aan te geven of er wel of geen personen in zitten.
Erg intensief voor zowel baas als hond maar wel ontzettend leuk om te doen, maar dat ligt ook aan de hond en het regelmatig beet hebben.

Eigenlijk zelfde idee als man en kist, maar dan de man zonder pak weg zetten achter een deur (wc, kleedkamer) of in een vrachtwagen trailer. ik train al mijn honden op een clickerwoord en dan kan ik heel makkelijk stap voor stap voor de kleinste gedragingen al belonen en zo uitbouwen.
Op die manier kan ik de hond ook zelf belonen ipv laten bijten op mouw/pak/bal zodat de hond niet daarop gaat zoeken.
Ja, ze zijn slim genoeg, dat is een feit! En zat ik idd toch goed met het idee dat er mensen zitten waar ze niet horen, dat ze dat voelen, merken en weten.
Bedankt voor je uitleg.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Wij hebben er nu 4 en dat voelt niet als heel veel. Maar dat komt vooral omdat Buck en Balou al 14 zijn en niet zoveel nodig hebben qua beweging en ook veel slapen. Ze gaan meestal wel mee naar het bos maar dan heb je het met 3 kwartier of een uurtje wel gehad. Laila en Shira zijn ongeveer 4 en 1,5 jaar. Zij hebben veel meer beweging nodig en gaan apart nog extra ergens heen waar ze los kunnen. Ook train ik vaak even met ze en Shira speelt ook vaak nog met buurhonden op een grasveld voor de deur bij ons.

Over niet al te lange tijd zullen we dus nog maar 2 honden hebben want de oude honden krijgen toch wel ongemakken waardoor het zomaar ineens toch tijd is voor ze al hoop ik dat dat nog heel lang duurt. Onze grootste roedel bestond uit 5 honden destijds en die waren ongeveer even oud en gingen allemaal tegelijk mee naar het bos. Ik zou nog prima met een roedel van 5 kunnen lopen maar vanwege omstandigheden zal ik nu niet zo snel voor meer honden kiezen als er uiteindelijk 2 overblijven.

En dochter woont nu weer tijdelijk bij ons maar is wel op zoek naar eigen woonruimte. Laila is gek op dochter en is altijd bij haar in de buurt. Dochter wil heel graag Laila meenemen als ze weer eigen woonruimte heeft. Dat vind ik wel een beetje moeilijk want een hond afstaan heb ik nog nooit gedaan maar voor m'n dochter zou ik dat wel kunnen. Laila moet nog wel iets bijgeschaafd worden qua gedrag buiten als dat door zou gaan :wink:

Dus dan zou ik alleen Shira uiteindelijk nog hebben en 1 hond vind ik te weinig al is haar zus Nola ook vaak bij ons. Maar we zien wel hoe het loopt.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Boutje schreef:Ja, dat zou ik ook echt niet blijvend willen. Hier alleen even in 2 ploegen als er eentje hoogloops is.
Voor de rest alle 11 in huis en op de bank en mee wandelen en zo. Gewoon 90% of meer huishond en nu en dan wat trainen en sporten ;-)
Daarom heb ik geen reu, of eigenlijk heb ik die wel in co-ownerschap maar die woont dus niet hier.
Als die meetelt heb ik er acht :mrgreen:
Maar goed, ik heb er dus zeven en alles in huis. Met wandelen kiep ik hier alles in de auto en elders (waar dan ook) kiep ik ze eruit.
Zo simpel kan het zijn.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Sommige mensen schrijven dat hun honden in een gastgezin wonen. Waarom is dat?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”