under the red sky schreef:Je speelt graag op de man merk ik. Dat mag. Maar misschien moet je eerst je huiswerk doen. Want ook jouw RV vindt hier iets van. In de fokreglementen van alle erkende rasverenigingen staan bepalingen over ontwormen en vaccineren. Daar heb ik geen problemen mee want wij fokken volgens het VFR.
Ik speel op de man
Ik sta erom bekend dat ik altijd mijn huiswerk doe. Ik weet tot op de letter wat mijn RV hiervan vindt. Heb je ook dat onderste kader gelezen? Aangezien je blijkbaar de site hebt doorgespit?
Ja? Dan weet je dus wat wij ervan vinden. Wij vinden verder dat onze fokkers zelfstandig denkende wezens zijn die uitstekend in staat zijn hun eigen keuzes te maken. En wij geven keurig weer wat de regels zijn en wat de wet daarvan vindt. En hoe je daarmee om kunt gaan.
Het gaat dus niet over 'mijn' RV of 'mijn' pups. Je merkt dat er veel onduidelijkheid en onzekerheid is omdat dierenartsen tegenstrijdige adviezen geven over titeruitslagen. En dat er soms bijzondere keuzes worden gemaakt qua puppyvaccinaties. Ik zie dat als een gezamenlijke verantwoordelijkheid waarbij je wel aan bepaalde basiseisen zou moeten voldoen. De Raad vindt dat blijkbaar ook want heeft het een verplicht onderdeel van het fokreglement gemaakt.
De Raad heeft dat gedaan met een reden.
Weet je welke? Of had je dat stukje huiswerk niet gedaan? En weet je ook de tekst?
Laat ik je verlossen. De Raad wil dat de regels die zij hanteert zoveel mogelijk overeen komen met de wet van dit land. Daarom staat het er zo.
Dus de Raad vindt niet zoveel op dit gebied, ze melden gewoon wat de Nederlandse wet is. Maar niet hoe je die interpreteert.
En natuurlijk, als je het vraagt zullen ze die weergeven. Het zou gek zijn als ze dat niet deden. De basiseisen zijn er dus al. Die staan in de wet.
Alleen zitten er wat gaatjes in die wet en die laten ruimte voor onderhandeling met dekoper over wat goed is.
Zo simpel kan het zijn.