Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nageltjes knippen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Re: nageltjes knippen

Ongelezen bericht door Yara »

Ik heb daar ook nogal problemen mee. Knip te vaak in het leven. Dus ik heb een elektrische nagelvijl gekocht. Duurt wel wat langer dan knippen maar ik vind het een stuk prettiger en de honden ook.
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Hier het zelfde probleem, daarom heb ik ooit een pedicure set gekocht en dat werkt heel goed, nooit meer last van dat je in het leven zit.
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief

Boutje schreef:
Lizzie. schreef:Hier het zelfde probleem, daarom heb ik ooit een pedicure set gekocht en dat werkt heel goed, nooit meer last van dat je in het leven zit.
Maar hoe moet ik me dat dan voorstellen? Ook met zo een electrische vijl... vroeg of laat meot je toch stoppen met vijlen? Hoe zie je dat dan?
Ik heb zoiets en dan duw de schuurkop even tegen het nageltje aan, je ziet het nageltje gelijk korter worden. Dus je kan zelf bepalen hoeveel je weg ''schuurt'' Ik vind het ideaal en de honden vinden dit minder erg dan knippen.

Afbeelding
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Lizzie, is dat er 1 specifiek voor honden of is dit gewoon de mensen variant die je pakt? ;-)

Mijn DA doet het soms met een dremeltje bij 1 voetje (daar is dus ook wat mee en dat kan ik niet zelf knippen). Dat werkt als een tiet maar idd... om nou elke keer naar de DA daarvoor te gaan???

Suzanne
Lizzie.
Zeer actief

Is eigenlijk voor mensen, maar werkt ook voor hondennagels :mrgreen: Heb de set ooit bij de lidl gekocht omdat ik het knippen zo drama is. Dus ik ben blij dat het ook op deze manier kan en werkt inderdaad het zelfde als een dremel.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Bij de ene of andere hond slijten de nagels nu eenmaal sneller. Sommig hondenndagels hoeven nooit geknipt te worden andere kennelijk elke week ;-) Ach, ik ga maar 's naar zo'n mensen-setje op zoek ;-)

Suzanne
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Tamara81 schreef:Zwarte nageltjes:
Witte kern = okay
Grijze kern= okay
Dinkergrijs tot zwart: STOP

Toen ik nog zo nu en dan mee hielp met honden trimmen had ik een hekel aan nagels knippen. De meeste honden balen er ook van of laten het zelfs niet toe.

Als de hond het knippen geen probleem vindt, moet je proberen om per keer 1 a 2 mm eraf te knippen. Als je naar de kern van de nagel kijkt dan zie je dat een zwarte nagel een witte/lichtgrijze kern heeft. Je zit niet bij het leven zolang de kern wit of lichtgrijs is. Wanneer het de kern donkerder van kleur wordt dan moet je stoppen.
Oh supertip! Ik zit met hetzelfde probleem namelijk. Ik ga het binnenkort uitproberen!
Ik heb ook zo'n dremel geprobeerd maar Gol vind dat doodeng. En ik vind knippen eng :oeps:
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik vind het bij Lou ook zo lastig. En zijn nagels zijn echt lang. Bij Millie knip ik ze zo.
Volgende keer ga ik eens goed kijken of ik een witte/grijze kern kan zien.
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Pepe heeft dubbele Hubertusklauwtjes en ik mag er niet eens naar kijken, laat staan knippen. Heel soms lukt het me om er een puntje af te knippen maar daar wordt hij pislink om. Ik ga ook eens op zoek naar een goedkoop setje.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Zaklamp onder het nageltje houden ...... schijn je ook te kunnen zien waar het leven begint.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Toevallig heb ik vanmorgen Gentle haar nagels geknipt ze duikt bij de aanblik van de nagelknipper al in fe meest idiote hoeken.
Eenmaal aan t knippen gilt krijst en hapt ze alles bij elkaar.
Ik.hou ook de tip aan van de donkere kern en dat werk prima .
Heel soms nog in het leven maar ja volgens mij ontkom je daar niet aan met zwartenagels
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Boutje schreef:Waarschuwing: de truc met de donkere kern werkt NIET bij papegaaien!
Sorry Lori!

Hahahaha, sorry.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Hier had ik eens iets van gelezen! Als je met de tang/schaar druk zet op het nageltje waar je wilt knippen, trekken ze hun poot terug als je bij het leven zit. In de veilige zone zou dat niet zo zijn.
Lizzie.
Zeer actief

Boutje schreef:
Jits90 schreef:Hier had ik eens iets van gelezen! Als je met de tang/schaar druk zet op het nageltje waar je wilt knippen, trekken ze hun poot terug als je bij het leven zit. In de veilige zone zou dat niet zo zijn.
Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat dit hier bij geen van de 11 klopt ;-)
Hier klopt dat ook niet hoor :mrgreen:
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik controleer ook de kleur van de kern, werkt prima ;) Omdat de honden vrijwel alleen in het bos (zachte ondergrond) lopen, slijten de nagels gewoon niet goed. Dus die worden elke 1-1,5 maand geknipt.
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Jits90 schreef:Hier had ik eens iets van gelezen! Als je met de tang/schaar druk zet op het nageltje waar je wilt knippen, trekken ze hun poot terug als je bij het leven zit. In de veilige zone zou dat niet zo zijn.
Gentle trekt haar poten al terug als ik alleen maar denk aan de nagelknipper :schrik:
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”