Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Black and Tan pup gaat definitief niet door.
Moderator: moderatorteam
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: Black and Tan pup gaat niet door.
Waarom zouden ze dat doen? Ik vind het wel goed van die dierenarts eigenlijk.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Omdat er een serieuze klik lijkt te zijn tussen jullie, de pup en de fokkers? Ik begrijp het standpunt van de DA ook wel, hoor. Ben er net als hij/zij niet zo van gecharmeerd om zo'n jonge pup al tegen rabiës te vaccineren. Voor mij een belangrijke reden om geen pup meer uit het buitenland te halen. Echter als jullie een geweldig thuis zouden kunnen bieden aan een door mij gefokte pup (hypothetisch dus) zou ik wel bereid zijn een andere DA te zoeken voor dat benodigde vaccin.gonnie schreef:Waarom zouden ze dat doen? Ik vind het wel goed van die dierenarts eigenlijk.
-
gonnie
- Zeer actief
Tamara/Bayko schreef:Omdat er een serieuze klik lijkt te zijn tussen jullie, de pup en de fokkers? Ik begrijp het standpunt van de DA ook wel, hoor. Ben er net als hij/zij niet zo van gecharmeerd om zo'n jonge pup al tegen rabiës te vaccineren. Voor mij een belangrijke reden om geen pup meer uit het buitenland te halen. Echter als jullie een geweldig thuis zouden kunnen bieden aan een door mij gefokte pup (hypothetisch dus) zou ik wel bereid zijn een andere DA te zoeken voor dat benodigde vaccin.gonnie schreef:Waarom zouden ze dat doen? Ik vind het wel goed van die dierenarts eigenlijk.
Ik snap de dierenarts en de fokker wel, twee pups zijn ziek geworden van een andere enting.
En ach, die klik zal er over 7 weken nog wel zijn als ze er dan nog is.
En haar honden zijn superlief, die pup zal vast met een andere baas ook wel een klik krijgen.
We zien wel hoe het loopt.
Groetjes Gonnie.
-
Kimmie
maar het is niet te jong,het is gewoon een leeftijd waarop hondjes tegen rabiës geent worden...
als ze nu een DA zoeken die het wel wil enten kunnen jullie de pup gewoon eind januari mee nemen,legaal over de grens
en dan zijn blijkbaar 3 partijen blij,de fokker,de kopers en het pupje die jullie erg leuk vond...
overigens geloof ik niets van een jaar op eigen terrein houden ,want als een hond rabiës vrij is ( en dan ook nog eens uit een rabiesvrij land komt),dan is het toch gewoon een kwestie van rabiës enten en 3 weken wacht tijd uitzitten?
waarom dan een jaar?
ik vond hier een stukje dat als een hond niet rabiës geent was dat deze dan geent moet worden en een maand in quarantaine moet,dat lijkt mij dan meer 'redelijk',als je al van redelijkheid kan spreken als het om een pup gaat uit rabiesvrije landen...
als ze nu een DA zoeken die het wel wil enten kunnen jullie de pup gewoon eind januari mee nemen,legaal over de grens
en dan zijn blijkbaar 3 partijen blij,de fokker,de kopers en het pupje die jullie erg leuk vond...
overigens geloof ik niets van een jaar op eigen terrein houden ,want als een hond rabiës vrij is ( en dan ook nog eens uit een rabiesvrij land komt),dan is het toch gewoon een kwestie van rabiës enten en 3 weken wacht tijd uitzitten?
waarom dan een jaar?
ik vond hier een stukje dat als een hond niet rabiës geent was dat deze dan geent moet worden en een maand in quarantaine moet,dat lijkt mij dan meer 'redelijk',als je al van redelijkheid kan spreken als het om een pup gaat uit rabiesvrije landen...
-
gonnie
- Zeer actief
Ik denk dat de dierenarts zich een hoedje is geschrokken toen er twee pups ziek werden na de enting.Kells schreef:Nou, ik niet. Als er hier een nest komt dan gaan er ook een paar naar het buitenland. De Rabiës krijgen ze hier als ze exact 12 weken zijn, zodat ze met 15 weken kunnen verkassen. Lepto is een enting die ik bij een volgend nest oversla.gonnie schreef:Waarom zouden ze dat doen? Ik vind het wel goed van die dierenarts eigenlijk.
Hij wilt misschien wel een iets langere tijd tussen de entingen hebben.
Het is nu eenmaal zo gegaan. En die mensen zijn heel erg tevreden met hun dierenarts, ga ik ze niet vertellen dat ze een andere moeten zoeken. Voor hetzelfde geld wordt de pup wel ziek. Dat wil ik niet op mijn geweten hebben, alleen omdat ik haar zo graag wil hebben.
Groetjes Gonnie.
-
gonnie
- Zeer actief
Kimmie schreef:maar het is niet te jong,het is gewoon een leeftijd waarop hondjes tegen rabiës geent worden...
als ze nu een DA zoeken die het wel wil enten kunnen jullie de pup gewoon eind januari mee nemen,legaal over de grens![]()
waarom dan een jaar?
Dat wil nog niet zeggen dat het goed is, ook al is de pup 12 weken. Nou ja, nu 13 weken.
Groetjes Gonnie.
-
gonnie
- Zeer actief
Pendrag schreef:Welnee, Gerard vindt binnen 7 weken helemaal geen geschikt pupje. Zoveel zijn er niet. Als deze pup niet eerder weg is, komt ze vast en zeker alsnog naar Gonnie.Nanna schreef:Nou. Ik weet niet of twee even oude Pinscherteven zo'n excellent idee isPendrag schreef:Gewoon doen!gonnie schreef:Ik denk er nou zelfs over dat als Gerard toch een andere Pinscher vindt voor eind februari, ik haar toch ook ga halen.
Precies.
En zo niet, is er ook geen man overboord.
Groetjes Gonnie.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Nee, dat zou ik ook niet doen.gonnie schreef:Ik denk dat de dierenarts zich een hoedje is geschrokken toen er twee pups ziek werden na de enting.Kells schreef:Nou, ik niet. Als er hier een nest komt dan gaan er ook een paar naar het buitenland. De Rabiës krijgen ze hier als ze exact 12 weken zijn, zodat ze met 15 weken kunnen verkassen. Lepto is een enting die ik bij een volgend nest oversla.gonnie schreef:Waarom zouden ze dat doen? Ik vind het wel goed van die dierenarts eigenlijk.
Hij wilt misschien wel een iets langere tijd tussen de entingen hebben.
Het is nu eenmaal zo gegaan. En die mensen zijn heel erg tevreden met hun dierenarts, ga ik ze niet vertellen dat ze een andere moeten zoeken. Voor hetzelfde geld wordt de pup wel ziek. Dat wil ik niet op mijn geweten hebben, alleen omdat ik haar zo graag wil hebben.
Ik zou zo goed mogelijk proberen duidelijk te maken, dat jullie haar willen hebben, ook al is het pas over 7 weken en meer kan je niet doen denk ik.
-
gonnie
- Zeer actief
Precies, toen ze opperde dat we haar kunnen krijgen/kopen als ze er over zeven weken nog is heb ik gezegd dat ik dat erg graag zou willen.
En daar laten we het bij.
Eind Januari gaan we even bellen om te vragen of ze er nog is. Zo ja, dan bof ik, zo nee, dan heb ik pech.
En daar laten we het bij.
Eind Januari gaan we even bellen om te vragen of ze er nog is. Zo ja, dan bof ik, zo nee, dan heb ik pech.
Groetjes Gonnie.
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Tjeeh zeg is er eens een dierenarts die na denkt over zijn entingen is het weer niet goed...
Jammer gonnie dat het zo gelopen is maar er is ergens vat een andere leuke pup voor jullie!
Jammer gonnie dat het zo gelopen is maar er is ergens vat een andere leuke pup voor jullie!
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik doe het dan wel, rabies op 12 weken bij export, maar ik vind het ook jong hoor en ik titer zodat ik de entingen kan spreiden.
Vorig jaar DHP op 10 weken en de rabies op 12, dan zit er even tussen maar het blijft een nare enting.
Maar een aantal weken bij Kimmie vind ik niet verkeerd. Daar worden ze inderdaad open van. Sterker, wij overwegen om, als we iets aanhouden, die pup op 8 weken een weekje uit te besteden om die reden.
Vorig jaar DHP op 10 weken en de rabies op 12, dan zit er even tussen maar het blijft een nare enting.
Maar een aantal weken bij Kimmie vind ik niet verkeerd. Daar worden ze inderdaad open van. Sterker, wij overwegen om, als we iets aanhouden, die pup op 8 weken een weekje uit te besteden om die reden.
- dagmar88
- Zeer actief
Marjoleine schreef:Ik doe het dan wel, rabies op 12 weken bij export, maar ik vind het ook jong hoor en ik titer zodat ik de entingen kan spreiden.
Ja, merk je daar zo'n verschil in?
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Jamie heeft ook niet alle 15 weken bij zijn fokker gezeten maar samen met zijn zusje een paar weken bij een "gastgezin" als het ware.. Hij is niet écht heel open naar vreemden nog. Z'n zusje wel. Zal dus ook een stukje karakter zijn, of dat werkt. Ik denk dat Jamie zich heeeeeel fijn heeft verscholen achter de bluf van z'n zus, want hebben we Ollie bij ons dan is ie een stuk stoerder dan wanneer ik 'm in z'n eentje mee heb.dagmar88 schreef:Marjoleine schreef:Ik doe het dan wel, rabies op 12 weken bij export, maar ik vind het ook jong hoor en ik titer zodat ik de entingen kan spreiden.
Ja, merk je daar zo'n verschil in?
Zou er verder geen issues mee hebben hoor, zeker niet als ze een poosje bij kimmie mag zitten want daar zit ze volgens mij meer dan prima
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Wat ik niet snap is of de pup dan alsnog geént word tegen rabiës op het moment dat jij haar wil hebben . Want dan moet je alsnog 3 weken wachten.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Nikkielvis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie - Aantal honden: 2
Jeetje wat onzettend jammer zeg.
-
gonnie
- Zeer actief
We hadden de helft al betaald, en aangeboden om de extra kosten te betalen.Heavy schreef:Wat jammer
Als de klik er was en de fokkers zo aardig waren dan had ik gewoon een aanbetaling gedaan en de pup gereserveerd trouwens
Groetjes Gonnie.
-
gonnie
- Zeer actief
De pup wordt pas eind januari geent en dan kunnen we haar drie weken later halen als ze er dan nog is.bouvierpoedel schreef:Wat ik niet snap is of de pup dan alsnog geént word tegen rabiës op het moment dat jij haar wil hebben . Want dan moet je alsnog 3 weken wachten.
Ze hadden met een fokker die wat meer ervaren is gesproken en die had het hun afgeraden om de pup zo lang te houden. En het mee te geven zonder enting of gelijk na de enting. Die ervaren fokker had gezegd dat ze erg streng zijn in Nederland.
Maar als het eventueel niet lukt om een baasje voor haar te vinden kunnen wij haar krijgen als ze er dan nog is.
Groetjes Gonnie.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nou, even een paar weken niet achter moeders rokken is wel goed.dagmar88 schreef:Ja, merk je daar zo'n verschil in?Marjoleine schreef:Maar een aantal weken bij Kimmie vind ik niet verkeerd. Daar worden ze inderdaad open van. Sterker, wij overwegen om, als we iets aanhouden, die pup op 8 weken een weekje uit te besteden om die reden.
Wij hadden Lou toen ze twaalf weken was een halve week uitbesteed omdat we een pup naar Engeland gingen brengen en dat maakte behoorlijk verschil.
En ze zat nog wel bij haar vader en broertje. Het was echt opvallend.
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Het zijn Europese regels die al jaren gelden, honden die de grens overgaan moeten een geldige rabiësenting hebben. Maar lidstaten mogen een uitzondering maken voor pups jonger dan drie maanden. Nederland heeft jaren lang gebruik gemaakt van die uitzondering maar vanaf begin 2015 niet meer. Hetzelfde geldt voor Duitsland en België. Er zijn landen die deze uitzondering nog wel hebben, bijvoorbeeld Denemarken en Finland. En ook in Zwitserland mogen pups tot 12 weken nog worden ingevoerd zonder rabiësenting. In de EU-landen die deze uitzondering niet hebben, gelden overal dezelfde regels.heimwee schreef:Wij hebben Kalev ook illegaal mee Italië ingenomen.. Daar bleek die "nieuwe" regel al te gelden en daar kwamen wij stom genoeg pas de dag van te voren achter. We dachten de hele tijd dat Zwitserland het probleem zou zijn en dat Italië gewoon onder de EU viel. NL deed niet moeilijk, Duitsland niet, Zwitserland niet. Toen last minut Italië gechecked en die bleken wel moeilijk te kunnen doen..
Uiteindelijk maar gewoon gedaan en de kleine grensovergang genomen waar vrijwel nooit iemand controleerde. De Duitse DA in Italië heeft ook nergens moeilijk over gedaan en uiteindelijk met 12 wk de rabiës enting gezet in zijn Nederlandse paspoort terwijl de fokker uit België kwam..
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Heel erg jammer dat het nu niet door lijkt te gaan. Wij hebben zelf al meerdere keren een pup langer gehouden, 1 zelfs tot 8 maanden onder de oude regels voor Engeland. Dat zijn zelfstandige en stabiele hondjes geworden hoor. Maar het is wel veel extra werk voor de fokker en ik kan me ook voorstellen dat niet iedereen daar zin in heeft.gonnie schreef:De pup wordt pas eind januari geent en dan kunnen we haar drie weken later halen als ze er dan nog is.bouvierpoedel schreef:Wat ik niet snap is of de pup dan alsnog geént word tegen rabiës op het moment dat jij haar wil hebben . Want dan moet je alsnog 3 weken wachten.
Ze hadden met een fokker die wat meer ervaren is gesproken en die had het hun afgeraden om de pup zo lang te houden. En het mee te geven zonder enting of gelijk na de enting. Die ervaren fokker had gezegd dat ze erg streng zijn in Nederland.
Maar als het eventueel niet lukt om een baasje voor haar te vinden kunnen wij haar krijgen als ze er dan nog is.
-
gonnie
- Zeer actief
Het is jammer, maar als deze pup niet bij ons komt komt er wel een andere. Het was een hele leuke pup, maar laten we eerlijk wezen, pups zijn altijd leuk. Haha.under the red sky schreef:Heel erg jammer dat het nu niet door lijkt te gaan. Wij hebben zelf al meerdere keren een pup langer gehouden, 1 zelfs tot 8 maanden onder de oude regels voor Engeland. Dat zijn zelfstandige en stabiele hondjes geworden hoor. Maar het is wel veel extra werk voor de fokker en ik kan me ook voorstellen dat niet iedereen daar zin in heeft.gonnie schreef:De pup wordt pas eind januari geent en dan kunnen we haar drie weken later halen als ze er dan nog is.bouvierpoedel schreef:Wat ik niet snap is of de pup dan alsnog geént word tegen rabiës op het moment dat jij haar wil hebben . Want dan moet je alsnog 3 weken wachten.
Groetjes Gonnie.
- dre
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
In het geval wat ik ken dus niet, hond moest een jaar binnen blijven (mensen woonden op een flat dus geen tuin).ranetje schreef:Waarom een jaar?Eilfy schreef:Wat ontzettend jammer
Ik ken ook genoeg verhalen van mensen die hun pup veel jonger dan toegestaan uit het buitenland meenemen. Maar ik zelf zou het risico niet zo snel nemen... even los van de boete maar zoals hierboven al vermeldt is dat je hond dan een jaar verplicht op eigen terrein moet blijven, da's echt niet fijn met een pup. Uberhaupt niet met een hond maar zeker niet met een pup.
Er komt vast en zeker weer iets nieuws op jullie pad
Zo lang is de incubatietijd niet voor rabiës![]()
Is dat niet gewoon een bangmaak verhaal?
Nou nee, er waren mensen op internet die erachter waren gekomen en die hebben heel vriendelijk een melding gemaakt bij de instanties. Zo simpel was dat dus.Paisley schreef:Hoe kunnen ze nu controle krijgen als de pup nog helemaal niet in nederland staat geregistreerd?dre schreef:
Kennissen van mij hebben hun hond ook tegen de regels in gewoon jonger uit het buitenland gehaald. Kregen paar weken later controle
Als je een pup tegen de regels in naar Nederland komt, moet je hem natuurlijk ook niet op naam gaan zetten of aanmelden bij de hondenbelasting. Die controleurs van VWA gaan gericht op pad als ze weten dat ergens een buitenlandse hond zit. Mn moeder heeft die controle ook gehad.

- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
En dan staat er altijd 24/7 iemand buiten om te controleren dat die hond niet buiten komt? Lijkt me sterk.dre schreef:ranetje schreef:Waarom een jaar?Eilfy schreef:Wat ontzettend jammer
Ik ken ook genoeg verhalen van mensen die hun pup veel jonger dan toegestaan uit het buitenland meenemen. Maar ik zelf zou het risico niet zo snel nemen... even los van de boete maar zoals hierboven al vermeldt is dat je hond dan een jaar verplicht op eigen terrein moet blijven, da's echt niet fijn met een pup. Uberhaupt niet met een hond maar zeker niet met een pup.
In het geval wat ik ken dus niet, hond moest een jaar binnen blijven (mensen woonden op een flat dus geen tuin).
Nou nee, er waren mensen op internet die erachter waren gekomen en die hebben heel vriendelijk een melding gemaakt bij de instanties. Zo simpel was dat dus.Paisley schreef:Hoe kunnen ze nu controle krijgen als de pup nog helemaal niet in nederland staat geregistreerd?dre schreef:
Kennissen van mij hebben hun hond ook tegen de regels in gewoon jonger uit het buitenland gehaald. Kregen paar weken later controle
Als je een pup tegen de regels in naar Nederland komt, moet je hem natuurlijk ook niet op naam gaan zetten of aanmelden bij de hondenbelasting. Die controleurs van VWA gaan gericht op pad als ze weten dat ergens een buitenlandse hond zit. Mn moeder heeft die controle ook gehad.
_Esmee
- dre
- Zeer actief
Nou laat ik het zo zeggen, die mensen waren danig onder de indruk dat ze het niet hebben gedaan nee (en dat zijn echt niet de moeilijkste wat betreft het negeren van instructies van hogerhand).tobi__ schreef:dre schreef:ranetje schreef:Waarom een jaar?Eilfy schreef:Wat ontzettend jammer
In het geval wat ik ken dus niet, hond moest een jaar binnen blijven (mensen woonden op een flat dus geen tuin).
En dan staat er altijd 24/7 iemand buiten om te controleren dat die hond niet buiten komt? Lijkt me sterk.
Maar weet je, ik haalde "mijn" ervaring met het breken van deze wet alleen maar aan omdat er zo gemakkelijk en vrij veelvuldig werd gezegd om die wet te negeren terwijl ik uit eerste hand weet dat het echt ellende kan geven als je "gepakt" wordt ermee en dan heb je en jezelf en je pup ermee. Dat heb ik gedaan en voor mij is het nu wel klaar, geloof het of niet, doe ermee wat je wil.
Gonnie ik hoop dat jullie alsnog een leuk pupje gaan tegenkomen en wie weet, misschien dat het toch nog dit leuke pupje gaat worden

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Jammer Gonnie.
Wat een horrorverhalen hier en wat een bangmakerij.
Dierenartsen in Nederland hebben geen meldplicht. In België (van horen zeggen) wel.
Ik vind het een onzin wet en het helpt niet voor waar het voor bedoeld was, de illegale handel uit Oostbloklanden van broodfokpups tegenhouden. Die pups worden nog steeds massaal de grens over gehaald en als dierenartsen hier inderdaad meldplicht zouden hebben zouden er duizenden pups een jaar lang binnen gehouden moeten worden of afgemaakt. En dat gebeurt dus echt niet, terwijl daar meer risico op Rabiës van af komt als van een pup uit België of Duitsland.
Ik neem Kobe 3x per week de grens over (de kortste weg naar mijn club is een klein stukje over Belgisch grondgebied) en hij heeft nog geen Rabiës enting want hij is pas 10 weken. Wat een risico!
Wat een horrorverhalen hier en wat een bangmakerij.
Dierenartsen in Nederland hebben geen meldplicht. In België (van horen zeggen) wel.
Ik vind het een onzin wet en het helpt niet voor waar het voor bedoeld was, de illegale handel uit Oostbloklanden van broodfokpups tegenhouden. Die pups worden nog steeds massaal de grens over gehaald en als dierenartsen hier inderdaad meldplicht zouden hebben zouden er duizenden pups een jaar lang binnen gehouden moeten worden of afgemaakt. En dat gebeurt dus echt niet, terwijl daar meer risico op Rabiës van af komt als van een pup uit België of Duitsland.
Ik neem Kobe 3x per week de grens over (de kortste weg naar mijn club is een klein stukje over Belgisch grondgebied) en hij heeft nog geen Rabiës enting want hij is pas 10 weken. Wat een risico!
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Vind het wijs van de da, hij zal zijn redenen we gehad hebben.
Jammer voor jullie dat dan weer wel, maar wie weet zit deze pup er nog februari en kan je alsnog ophalen.
Jammer voor jullie dat dan weer wel, maar wie weet zit deze pup er nog februari en kan je alsnog ophalen.
-
gonnie
- Zeer actief
Iedereen bedankt voor de reacties.
Ik zie verder wel hoe het loopt.
Als de pup er nog is en we hebben nog geen andere pup op het oog, dan ga ik haar gewoon halen drie weken na haar enting.
En is ze weg dan is het pech, maar er zijn meer pups op de wereld.
En misschien haal ik haar toch wel al hebben we een andere pup. Haha.
Ik zie verder wel hoe het loopt.
Als de pup er nog is en we hebben nog geen andere pup op het oog, dan ga ik haar gewoon halen drie weken na haar enting.
En is ze weg dan is het pech, maar er zijn meer pups op de wereld.
En misschien haal ik haar toch wel al hebben we een andere pup. Haha.
Groetjes Gonnie.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Het lijkt me in ieder geval een zorgvuldige DA.jacq1970 schreef:Vind het wijs van de da, hij zal zijn redenen wel gehad hebben.
Als er hondjes ziek zijn geworden na een enting wordt je als goede DA voorzichtiger.
Een enting op 12 weken mag, maar het is wel vroeg.
Ik hoop dat je haar alsnog kunt halen Gonnie
-
gonnie
- Zeer actief
Ik ook, we zullen wel zien.ranetje schreef:Het lijkt me in ieder geval een zorgvuldige DA.jacq1970 schreef:Vind het wijs van de da, hij zal zijn redenen wel gehad hebben.
Als er hondjes ziek zijn geworden na een enting wordt je als goede DA voorzichtiger.
Een enting op 12 weken mag, maar het is wel vroeg.
Ik hoop dat je haar alsnog kunt halen Gonnie
Ik vind de dierenarts ook goed.
Groetjes Gonnie.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
De fokker hoopt dr in duitsland te verkopen want dan hoeft die enting niet.bouvierpoedel schreef:Wat ik niet snap is of de pup dan alsnog geént word tegen rabiës op het moment dat jij haar wil hebben . Want dan moet je alsnog 3 weken wachten.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi