Rupee loopt los en wordt benaderd door loslopende hond van ongeveer 1 jaar oud. De hond is erg gespannen en fixerend, maar Rupee lijkt hem te vertrouwen. Eigenaar lijkt er niet helemaal gerust in en roept naar zijn hond, maar die negeert hem. Eigenaar blijft wel erg rustig, zeker geen paniek of zo. Honden staan even de snuffelen, allebei hevig kwispelend, maar wel gespannen. Rupee maakt spelbuiging en zet een sprintje in. Andere hond gaat metéén in overdrive. Haren recht, hysterisch piepend en met *crazy eyes* er achter aan. De hond haalt Rupee in en bijt in haar rug. (Bijten klinkt wat overdreven, was eerder hard happen, zeker geen gaatjes.) Rupee gilt hierbij, draait zich om en snauwt naar de hond. Hond deinst 1 seconde achteruit en wil weer naar voor springen. Dit gebeurde gelukkig vlak naast de eigenaar van die andere hond die zijn hond onmiddellijk vast greep. De hond blijft compleet hysterisch piepend en spartelend in de armen van de eigenaar hangen. Ziet er op zich eerder overdreven willen spelen dan agressie uit (geen gegrom), maar noch ik, noch de eigenaar vertrouwen dit nog en gaan onze eigen kant op. Ik hoor de hond achter mij in de verte nog een hele tijd piepen en hijgen en spartelen.

In welk ras(sen) herkennen jullie die lage drempel om spelletje te laten escaleren?