Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gezocht: rugzakloze herplaatser ;-)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Re: gezocht: rugzakloze herplaatser ;-)

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik zou het voor een rescue hond niet helemaal eerlijk vinden om te verwachten dat zo'n hond rugzakloos is. De kans dat dat uitloopt op een teleurstelling is wel heel groot.
Zoals Wilma23 zegt, draag dan bij in de vorm van een donatie en zoek ergens anders een hondje.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Als een buitenlands hondje in Nederland al een poos in de opvang zit en geen problemen laat zien, en je er heen kan om te kijken of de klik er is, denk ik echt niet dat de kans op problemen met zo'n hondje groter zijn dan bij willekeurig welk ander hondje dan ook. Sterker nog, ik denk dat je bij zo een hondje veel meer informatie hebt om op af te gaan, en dat die informatie als je bij een goeie stichting zit ook veel eerlijker is, dan wanneer je zelf een herplaatsertje zoekt via marktplaats of een asiel.
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Ik heb via Mirtos mijn Luka gevonden. Het is de liefste en makkelijkste hond die je je kan wensen. Ik ben zo ontzettend blij met haar.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Sterre schreef:Ik heb via Mirtos mijn Luka gevonden. Het is de liefste en makkelijkste hond die je je kan wensen. Ik ben zo ontzettend blij met haar.
off topic, maar ik vind het zo fijn om dat te lezen, hoop dat jullie nog heel lang gelukkig met elkaar mogen zijn!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Oh maar er zijn ook zeker redelijk probleemloze buitenlandse honden. Maar als je echt per se op zoek bent naar een hond zonder problemen kan je alle honden die nu nog in het buitenland zitten in ieder geval van je lijstje halen. Wie weet is er toevallig een probleemloos hondje, maar de kans dat de hond niet meteen perfect is veel groter. Daar moet je dan wel mee om kunnen en willen gaan.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ja dat is zeker zo. Daarom zou ik zelf ook alleen een buitenlandertje adopteren dat al bij een adoptiegezin in Nederland woont.
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

renee-uk schreef:
Sterre schreef:Ik heb via Mirtos mijn Luka gevonden. Het is de liefste en makkelijkste hond die je je kan wensen. Ik ben zo ontzettend blij met haar.
off topic, maar ik vind het zo fijn om dat te lezen, hoop dat jullie nog heel lang gelukkig met elkaar mogen zijn!
Dank je wel.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Brindlecardi schreef:Ik zou het voor een rescue hond niet helemaal eerlijk vinden om te verwachten dat zo'n hond rugzakloos is. De kans dat dat uitloopt op een teleurstelling is wel heel groot.
Zoals Wilma23 zegt, draag dan bij in de vorm van een donatie en zoek ergens anders een hondje.
Daar ben ik het 100% mee eens maar helaas ziet vriendin dat anders. Zij denkt echt dat er een "rescuehondje" rondloopt wat bij haar past. Laat ik voorop stellen dat ik zeker niet tegen een rescuehondje ben uit wlk buitenland dan ook... maar het gaat niet bij haar passen en dan krijgen we (weer) een volledige mismatch.

Maar ja..... ik krijg haar dat niet duidelijk ;-((

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Nanna schreef:Als het een zeikspeun is die om iedere verkeerde snorhaar ligt te mauwen zou ik het haar mooi verder zelf uit laten zoeken. Straks heb jij het anders nog gevreten.
Nee, dat is het punt niet ;-) ik wil haar voor weer een giga -mismatch behoeden. Het probleem zit 'm erin dat zij lichamelijk een beperking heeft die maakt dat niet iedere hond geschikt is. Dat wil niet zeggen dat geen enkele hond past overigens! Ze is lief en goed voor haar dieren maar niet echt in staat om probleemgedrag te sturen. Uiterlijk van het hondje boeit juist weer veel minder; al moet ze erop vallen. Maar, dat geldt altijd.
Ik heb haar ook al rescuehondjes laten zien maar daar was toch iets mee. Of jachtdrift of angst bijvoorbeeld. Dat krijgt zij niet gehandled, hoe lief ze ook is. Aan de andere kant gaat ze zo misschien inzien dat er wellicht andere manieren zijn om aan een herplaatser te komen.
Ik heb ook al herhaaldelijk, letterlijk gezegd dan maar te doneren aan de organisatie die zij hoog heeft zitten maar er geen hondje vandaan te halen.

Ik zit meer te wachten totdat ik een herplaatser zie die bijv. weg moet omdat een baasje is overleden of omdat de zorg voor het hondje lichamelijk teveel wordt. Of een "uitgefokt teefje" (niet komende uit broodfok).

En dan zoek ik graag mee. En, wat ik al zei, het laten zien van dat wat niet past, helpt ook voor haar beeldvorming ;-)

Suzanne
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

_Jules_ schreef:
Ze wil een teefje.
Ik vind dit wel een leukerd!
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Oh dat is jammer! Dit lijkt mij wel een ideaal hondje :I:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”