Zelfs met een borrel op. Mij persoonlijk zal het in dat op zicht nooit overkomen dat mijn honden de deur door glippen met zulke dagen...
Maar.. ik heb vannacht ook de andere kant gezien. Nichtje lief heeft een hond die heel erg makkelijk en lief is. Eigenlijk niet echt bang is als ze binnen is
maar wel heel erg op de baas gesteld is. Baas loopt naar buiten, doet deur dicht en de hond blijft binnen maar ligt wel vlak bij de deur. Daarnaast loopt er constant visite in en uit, kinderen in en uit, om lontjes aan te steken of champagne of punch te halen, en ik kan me dus voorstellen dat in een onbewaakt ogenblik op zo'n moment zo'n hond er tussendoor sneakt en op zoek gaat naar de baas. Dan hoeft er maar een knal te volgen.. en schrik effect is bewerkstelligd.
Gelukkig is dat niet gebeurd, maar dat ligt meer aan de desbetreffende hond dan aan de mensen die er op visite waren. Ik hield het overigens wel tussendoor met argus ogen in de gaten. Gelukkig zitten mijn honden bij vrienden waar ik weet dat ze niet weg kunnen
Het zijn gewoon andere type hondenmensen denk ik. Niet slecht voor hun hond... in tegenstelling, maar ze denken niet zo ver na over de risico's als wij doen.