Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe kan het toch: zoveel ontsnapt tijdens jaarwisseling...
Moderator: moderatorteam
-
~Suzanne~
- Zeer actief
hoe kan het toch: zoveel ontsnapt tijdens jaarwisseling...
Ik blijf me erover verbazen...
Ik snap dat een hond zich in paniek los kan rukken. Ik ga er zelfs in mee dat een hond kans ziet om in een onbewaakt ogenblik in paniek deuren te openen...
Maar ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat ontzettend veel mensen ook met de dagen rond de jaarwisseling hun honden los laten lopen. En, dat mensen gewoon met deuren veel te weinig opletten... niet goed kijken of een gangdeur dicht is voor ze de voordeur open doen om de buren te begroeten.
Ergens heb ik het idee dat teveel mensen veel te nonchalant zijn en veel te weinig nadenken. Ja, ik snap het, ik ben soms te voorzichtig, maar in dit soort dagen moet je toch gewoon 3 x beter opletten? Wat zeg ik? 10 x beter? Honden dubbel zekeren, riem om je hand slaan voor je ze uitlaat?
En ondertusssen "is het janken" en moeten Amivedi, Dierenambulances en Waar is Onze Angel uit de kast getrokken worden.... Ik snap het niet. Met beter opletten kan volgens mij 3/4 van de vermissingen worden voorkomen...
of denk ik te simpel?
Suzanne
Ik snap dat een hond zich in paniek los kan rukken. Ik ga er zelfs in mee dat een hond kans ziet om in een onbewaakt ogenblik in paniek deuren te openen...
Maar ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat ontzettend veel mensen ook met de dagen rond de jaarwisseling hun honden los laten lopen. En, dat mensen gewoon met deuren veel te weinig opletten... niet goed kijken of een gangdeur dicht is voor ze de voordeur open doen om de buren te begroeten.
Ergens heb ik het idee dat teveel mensen veel te nonchalant zijn en veel te weinig nadenken. Ja, ik snap het, ik ben soms te voorzichtig, maar in dit soort dagen moet je toch gewoon 3 x beter opletten? Wat zeg ik? 10 x beter? Honden dubbel zekeren, riem om je hand slaan voor je ze uitlaat?
En ondertusssen "is het janken" en moeten Amivedi, Dierenambulances en Waar is Onze Angel uit de kast getrokken worden.... Ik snap het niet. Met beter opletten kan volgens mij 3/4 van de vermissingen worden voorkomen...
of denk ik te simpel?
Suzanne
-
Neeltje
Re: hoe kan het toch: zoveel ontsnapt tijdens jaarwisseling.
Dat zijn alle mensen die toeten nog blazen iets van honden weten.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
En een hondje is doodgereden doordat hij in paniek de snelweg oprende.
Maar ik ga niet zeggen dat het mij nooit zou overkomen. De riem kan breken.
Mijn honden waren nooit bang. Maar of de volgende hond niet bang is is nog maar de vraag.
Maar ik ga niet zeggen dat het mij nooit zou overkomen. De riem kan breken.
Mijn honden waren nooit bang. Maar of de volgende hond niet bang is is nog maar de vraag.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Natuurlijk, riemen kunnen breken, honden kunnen zich losrukken maar ik lees net ff te vaak "ontglipt toen ik de deur opendeed".. ik kom dan niet zo heel veel verder dan "denk toch hier-daar-en-gunter NA"... Want er wordt zoveel tegen gewaarschuwd.. op FB, forums, mails van de DA.. aan echt alle kanten.... maar misschien is het idd wel zo dat dat om een heel ander soort honden-eigenaar gaat... ? Geen idee... maar ik moet eerlijk toegeven dat ik soms denk "moet je maar niet zo lomp doen"... en dat dan los van alle gedachten van "arme, arme, arme hond".
Suzanne
Suzanne
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 1
Ik snap het ook niet heel goed.
Hier liep gister een hond los met de baas over een trottoir, met ernaast een zeer drukke weg. Sam blafte tegen de hond, want tja, hij vind dat lastig, die hond los en hij vast. Er liepen net van die handhavers rond, die meneer aanhielden. Hij kreeg geen boete vanwege loslopende hond, maar werd wel gevraagd hond aan te lijnen ivm vuurwerk en in paniek wegrennende honden dan.
Kort erna gaf ik aan, dat ze aardig waren, die handhavers. Normaliter gaat iemand hier dan direct op de bon. Maar de handhavers waren die dag puur 'in agenda gezet', onder de noemer 'vuurwerktoezicht', dus gingen ze niet handhaven op andere regels.
Maar gelukkig ging de hond wel aan de lijn.
Hier liep gister een hond los met de baas over een trottoir, met ernaast een zeer drukke weg. Sam blafte tegen de hond, want tja, hij vind dat lastig, die hond los en hij vast. Er liepen net van die handhavers rond, die meneer aanhielden. Hij kreeg geen boete vanwege loslopende hond, maar werd wel gevraagd hond aan te lijnen ivm vuurwerk en in paniek wegrennende honden dan.
Kort erna gaf ik aan, dat ze aardig waren, die handhavers. Normaliter gaat iemand hier dan direct op de bon. Maar de handhavers waren die dag puur 'in agenda gezet', onder de noemer 'vuurwerktoezicht', dus gingen ze niet handhaven op andere regels.
Maar gelukkig ging de hond wel aan de lijn.

-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Ik snap het eerlijk gezegd ook niet, ik hou mijn honden deze dagen voor de zekerheid aan de riem en dat terwijl ze niet bang zijn voor vuurwerk. Maar je weet maar nooit, het blijven dieren, dus onberekenbaar. Kwam net ook een vrouw tegen die in paniek haar hondje liep te zoeken 

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Een ongeluk zoals een riem die breekt, daar kun je weinig aan doen.
Maar ontsnapt via een open deur of los uitlaten, ik vind dat nogal erg makkelijk en heb te doen met deze volledig in paniek zijnde honden, moet je toch niet aan denken.
Maar ontsnapt via een open deur of los uitlaten, ik vind dat nogal erg makkelijk en heb te doen met deze volledig in paniek zijnde honden, moet je toch niet aan denken.

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Preciesthom schreef:Een ongeluk zoals een riem die breekt, daar kun je weinig aan doen.
Vanmorgen even op FB pagina van WIOA .... veel pups en jonge honden, maar dan een oudje 13 jaar die medicijnen nodig heeft
-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik ben altijd super voorzichtig met onze opvanghonden. Vanaf het vliegveld dubbel zekeren, voorzichtig met in en uitstappen in de auto, eerst op eigen afgesloten terrein oefenen met lopen aan de riem, daarna pas dubbel gezekerd het bos in en later pas de straat op. Maar toch, ik zal nooit zeggen dat het mij nooit zal gebeuren dat ik een hond kwijt raak. Ook niet mijn eigen honden die ik zo goed denk te kennen.
Er zal best een categorie mensen zijn die onvoldoende opletten en zo hun hond kwijtraken. Maar een ongeluk zit in een heel klein hoekje.
Er zal best een categorie mensen zijn die onvoldoende opletten en zo hun hond kwijtraken. Maar een ongeluk zit in een heel klein hoekje.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Dat laatste ontken ik niet.. maar ik krijg steeds meer het gevoel dat 3/4 van de vermissingen in deze periode voorkombaar is. Ook bij mijn honden kan een riem breken of een tuig losschieten. Dat ze zich uit mijn handen rukken wordt lastiger (ik sla de riem eromheen met deze dagen) maar onmogelijk is het niet. Maar echt, ik denk dat het aantal ongelukjes-vermissingen te verwaarlozen is ten opzichte van het geheel.Johnny Jones schreef:Ik ben altijd super voorzichtig met onze opvanghonden. Vanaf het vliegveld dubbel zekeren, voorzichtig met in en uitstappen in de auto, eerst op eigen afgesloten terrein oefenen met lopen aan de riem, daarna pas dubbel gezekerd het bos in en later pas de straat op. Maar toch, ik zal nooit zeggen dat het mij nooit zal gebeuren dat ik een hond kwijt raak. Ook niet mijn eigen honden die ik zo goed denk te kennen.
Suzanne
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
In de wijk liepen ze gister helemaal niet, maar op t industrieterrein dus wel gewoon. Ook gisteravond nog ff naar toe gereden zodat ze nog ff los konden rennen om wat te doen. Maar t/m 30 dec en vanaf vandaag liepen en lopen ze ook hier weer gewoon los in de wijk.
Hier heb je zo vaak onvoorspelbaar geknal van bijv Shell en straaljagers die door t geluid gaan. Dan kunnen ze nooit meer los. Maar nee in de wijk zou ik ze op 31 dec dus niet los laten. En ik ga niet naar buiten om 12 uur dus er gaan dan ook geen deuren open. Sterker nog de poort zit op slot!
Hier heb je zo vaak onvoorspelbaar geknal van bijv Shell en straaljagers die door t geluid gaan. Dan kunnen ze nooit meer los. Maar nee in de wijk zou ik ze op 31 dec dus niet los laten. En ik ga niet naar buiten om 12 uur dus er gaan dan ook geen deuren open. Sterker nog de poort zit op slot!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Blafke
- Actief
Elke hond is er natuurlijk 1 teveel maar ik denk gezien de hoeveelheid honden die in Nederland gehouden worden dat het procentueel eigenlijk nog best meevalt.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ja, als je het afzet tegen het totaal aantal honden in NL, maar ik denk eigenlijk meer dat met gewoon opletten, aanlijnen en extra aandacht er zo'n 75% van het aantal vermissingen voorkomen kan worden.Blafke schreef:Elke hond is er natuurlijk 1 teveel maar ik denk gezien de hoeveelheid honden die in Nederland gehouden worden dat het procentueel eigenlijk nog best meevalt.
Weten mensen het niet? Boeit het ze niet? Leef je onder een steen dat je helemaal nergens dat soort waarschuwingen tegenkomt???
Suzanne
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Sommige mensen leven volgens mij echt onder een steen, ook tijdens warme/hete dagen zijn er nog steeds mensen die hun hond in de auto achterlaten ondanks alle waarschuwingen al vele jaren. Of het boeit ze simpelweg niet.~Suzanne~ schreef:Ja, als je het afzet tegen het totaal aantal honden in NL, maar ik denk eigenlijk meer dat met gewoon opletten, aanlijnen en extra aandacht er zo'n 75% van het aantal vermissingen voorkomen kan worden.Blafke schreef:Elke hond is er natuurlijk 1 teveel maar ik denk gezien de hoeveelheid honden die in Nederland gehouden worden dat het procentueel eigenlijk nog best meevalt.
Weten mensen het niet? Boeit het ze niet? Leef je onder een steen dat je helemaal nergens dat soort waarschuwingen tegenkomt???
Suzanne

- lieveheersbeestje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Dit jaar vond ik erger dan andere jaren dat op hele afgelegen plekken vanuit doodse stilte er ineens vuurwerk afgestoken werd. Normaal hoor en zie je groepen kinderen wel ruim van te voren. Nu waren het ook vaak kinderen alleen of met 2 en die zag/hoorde je dan pas als het vuurwerk al afging.
Social media zorgt er ook voor dat er veel meer honden "zichtbaar" kwijt zijn. Volgens mij valt het qua percentage gezien wel mee met de stijging (al is iedere hond die kwijt is met oud en nieuw er natuurlijk 1 teveel).
Social media zorgt er ook voor dat er veel meer honden "zichtbaar" kwijt zijn. Volgens mij valt het qua percentage gezien wel mee met de stijging (al is iedere hond die kwijt is met oud en nieuw er natuurlijk 1 teveel).

------Groetjes Prana-----
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Maar hoe KAN dat dan???? Dit soort dingen moet toch niet kunnen? Hoe moeilijk is het nou om het belang van het dier voor alles te stellen en het veilig te houden?Heavy schreef:Ik denk een combinatie van feest , bezoek, deuren die open gaan ,drank ,even minder opletten en denken dat jouw hond toch niet bang is .~Suzanne~ schreef:Ja, als je het afzet tegen het totaal aantal honden in NL, maar ik denk eigenlijk meer dat met gewoon opletten, aanlijnen en extra aandacht er zo'n 75% van het aantal vermissingen voorkomen kan worden.Blafke schreef:Elke hond is er natuurlijk 1 teveel maar ik denk gezien de hoeveelheid honden die in Nederland gehouden worden dat het procentueel eigenlijk nog best meevalt.
Suzanne
Ik snap van dat soort dingen niets, echt niets. En met de mensen heb ik dan ook geen meelij. Met de honden wel uiteraard maar ik vind het ZO stom om zo onvoorzichtig te zijn.
Suzanne
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Maar dat geldt toch sowieso een beetje voor honden die weglopen? Als baasjes beter zouden opletten en minder risico zouden nemen dan zouden er in z'n geheel nauwelijks honden weglopen. Dat beter opletten is lastig, er kan altijd een situatie ontstaan waarbij een hond de kans ziet om weg te lopen. Zeker als je bezoek hebt, kinderen etc. Wel kan je als baas het risico beperken door maatregelen te treffen. Dat laatste is iets wat denk ik toch vaak niet gebeurd. Zorgen voor een dubbele deur, hond aanlijnen, dubbel zekeren bij angstige honden etc.
Soms is het nemen van het risico het waard, of komt het echt heel onverwachts dat een hond wegloopt. Maar in de meeste gevallen denk ik dat het risico niet opweegt tegen de voordelen. Zeker niet op oudejaarsavond.
Ik hoop dat alle verdwenen hondjes snel weer thuis zijn.
Soms is het nemen van het risico het waard, of komt het echt heel onverwachts dat een hond wegloopt. Maar in de meeste gevallen denk ik dat het risico niet opweegt tegen de voordelen. Zeker niet op oudejaarsavond.
Ik hoop dat alle verdwenen hondjes snel weer thuis zijn.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Klopt, er worden te weinig voorzorgen genomen. Maar je nodigt toch geen mensen uit die niet opletten, of met kinderen waarvan je weet dat die niet opletten. Kun je die kinderen niet verwijten maar als je je huis vol visite hebt kun je op je vingers natellen dat et verdraaid lastig wordt om je prioriteit bij de hond te houden. Waarom dan toch dat bezoek uitnodigen of (erger nog) daarheen gaan? Hond 3-dubbel van slag door alles om 'm heen en ook nog s een risico op ontsnappn. Ik zal het wel nooit begrijpen.
Suzanne
Suzanne
-
Neeltje
Welkom tot de werkelijk wereld. Het verbaast me nog meer dat het je verbaast. Dit soort dingen gebeurt gewoon, hetzelfde als honden in hete auto's laten zitten, honden die door het ijs zakken. Mensen die door het ijs zakken.~Suzanne~ schreef:Maar hoe KAN dat dan???? Dit soort dingen moet toch niet kunnen? Hoe moeilijk is het nou om het belang van het dier voor alles te stellen en het veilig te houden?Heavy schreef:Ik denk een combinatie van feest , bezoek, deuren die open gaan ,drank ,even minder opletten en denken dat jouw hond toch niet bang is .~Suzanne~ schreef:Ja, als je het afzet tegen het totaal aantal honden in NL, maar ik denk eigenlijk meer dat met gewoon opletten, aanlijnen en extra aandacht er zo'n 75% van het aantal vermissingen voorkomen kan worden.Blafke schreef:Elke hond is er natuurlijk 1 teveel maar ik denk gezien de hoeveelheid honden die in Nederland gehouden worden dat het procentueel eigenlijk nog best meevalt.
Suzanne
Ik snap van dat soort dingen niets, echt niets. En met de mensen heb ik dan ook geen meelij. Met de honden wel uiteraard maar ik vind het ZO stom om zo onvoorzichtig te zijn.
Suzanne
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Voor heel veel mensen is een hond natuurlijk niet het allerbelangrijkste. Ik vind mijn hond belangrijk, maar mijn familie toch altijd nog net even meer. Hoe bezoek dan verder is met honden maakt dan niet uit. Maar ik kan natuurlijk, ondanks bezoek, gewoon de controle houden. Als er mensen in en uit zouden lopen, dan zorg ik ervoor dat ze er niet uit kan door haar even in een aparte kamer te zetten bijvoorbeeld. Nou heb ik ook geen ontsnapper, godzijdank. Maar zeker met oudejaar ben ik toch wel voorzichtig.~Suzanne~ schreef:Klopt, er worden te weinig voorzorgen genomen. Maar je nodigt toch geen mensen uit die niet opletten, of met kinderen waarvan je weet dat die niet opletten. Kun je die kinderen niet verwijten maar als je je huis vol visite hebt kun je op je vingers natellen dat et verdraaid lastig wordt om je prioriteit bij de hond te houden. Waarom dan toch dat bezoek uitnodigen of (erger nog) daarheen gaan? Hond 3-dubbel van slag door alles om 'm heen en ook nog s een risico op ontsnappn. Ik zal het wel nooit begrijpen.
Suzanne
-
80564M
Nee. Je denkt te star en stijf.~Suzanne~ schreef:of denk ik te simpel?
Suzanne
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Nou dit denk ik ook. Ik was gisteravond niet thuis en mijn honden zijn niet bang. Maar mijn oudste zoon wilde beide kleintjes wel mee nemen naar zijn vriendin ( een huis vol volk in een mega volkswijk ) en de andere co-ouders van Rupert wilden de beide kleintjes ook wel mee op sleeptouw nemen van feest gezelschap naar feestgezelschap.Heavy schreef:Ik denk een combinatie van feest , bezoek, deuren die open gaan ,drank ,even minder opletten en denken dat jouw hond toch niet bang is .~Suzanne~ schreef:Ja, als je het afzet tegen het totaal aantal honden in NL, maar ik denk eigenlijk meer dat met gewoon opletten, aanlijnen en extra aandacht er zo'n 75% van het aantal vermissingen voorkomen kan worden.Blafke schreef:Elke hond is er natuurlijk 1 teveel maar ik denk gezien de hoeveelheid honden die in Nederland gehouden worden dat het procentueel eigenlijk nog best meevalt.
Suzanne
Maar juist dat vind ik het grootste risico. Dat iemand in zo'n gezelschap niet oplet en een deur openlaat, of een kind wat naar buiten/binnen rent zonder op te letten.
Dus beide mannekes lekker in de kamer, lichten aan, gordijnen dicht, tv aan. Marco in een bench in de kamer en Boeddha in het hok beneden . Want de beide groten in de kennel buiten vindt ik dan weer een groot risico om 12 uur.
Alle honden hebben overigens gisteren nog gewoon los gelopen. In de wijk moest Perry onder zwaar protest wel even aan de lijn, maar daarna mochten ze gewoon los in het bos. Het was toch rotweer en ik kwam dus ook niemand tegen.
Maar het is zo'n beetje de enige dag in het jaar dat Perry een lijntje aan moet binnen de bebouwde kom.
Gr. Aniek

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Tsja, ik vind het eigenlijk nogal makkelijk om te oordelen over mensen die in dit soort omstandigheden hun hond kwijtraken. Zouden ze dan gelijk dom zijn? Of slechte hondenbaasjes in het algemeen? Dat lijkt me gevoeglijk onzin. Ten eerste was je er bij geen van die vermissingen bij, je weet niet het hele verhaal. En mensen kunnen even met hun hoofd ergens anders zijn, afgeleid door iemand die net iets naar je roept. Om maar een voorbeeld te noemen. Dat is menselijk, doodnormaal. daar ga ik niet over oordelen. Sterker nog, ik heb gistermiddag Oor ook gewoon los gelaten in het parkje hier. Ze is niet bang voor vuurwerk maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze neit net als ieder ander erg kan schrikken als een knal te hard of te dichtbij is. Toch doe ik haar los, zodat ze met apporteren even lekker moe kon worden zonder dat we ver door de stad hoefden te wandelen waar veel meer vuurwerk was. En op het veld kon ik goed zien dat er niemand in de buurt kwam. Dat is een ingecalculeerd risico. En zo zijn er talloze andere manieren waarop mensen weloverwogen risico's kunnen nemen. Sterker nog, een risicoloos leven bestaat niet, dat is geen leven.
Het is vreselijk voor die arme hondjes en hun baasjes. Je was er niet bij, je weet niet wat er is gebeurd, en het is zinloos om er over te oordelen.
Het is vreselijk voor die arme hondjes en hun baasjes. Je was er niet bij, je weet niet wat er is gebeurd, en het is zinloos om er over te oordelen.
- dagmar88
- Zeer actief
~Suzanne~ schreef:Ja, als je het afzet tegen het totaal aantal honden in NL, maar ik denk eigenlijk meer dat met gewoon opletten, aanlijnen en extra aandacht er zo'n 75% van het aantal vermissingen voorkomen kan worden.Blafke schreef:Elke hond is er natuurlijk 1 teveel maar ik denk gezien de hoeveelheid honden die in Nederland gehouden worden dat het procentueel eigenlijk nog best meevalt.
Suzanne
Honden en katten zijn voor het gros een bijzaak, alle dagen van het jaar.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Een ongeluk zit in een klein hoekje. Nilo is niet eens bang voor vuurwerk, maar was een paar jaar geleden ook bijna weggerend net na middernacht toen het vuurwerk losbarstte. We waren bij familie en gingen naar buiten om het vuurwerk te bekijken en buren een goed nieuwjaar te wensen. Omdat er hapjes op tafel stonden moest Nilo in de gang blijven, waar ik er op heb gehamerd dat niemand zomaar de deur open doet. Ik ben m'n neefje achterna gelopen toen hij naar binnen wilde en jawel, kon Nilo nog net opvangen bij het tuinhek
Ja, hij had de boel vreselijk onderschat maar kun je een jochie van toen een jaar of 12 dat kwalijk nemen? Zijn eigen hond is net zo bombproof als Nilo, maar ook hoogbejaard en die loopt inderdaad niet zo hard als er een deur open gaat. Nilo wel, uit nieuwsgierigheid en eenmaal buiten schrok hij toch van het plotseling vele vuurwerk.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Dit dus. Ik ben stapelgek met al mijn honden en ze maken een groot deel uit van mijn sociale leven, maar ze bepalen mijn sociale leven niet.Brindlecardi schreef:Voor heel veel mensen is een hond natuurlijk niet het allerbelangrijkste. Ik vind mijn hond belangrijk, maar mijn familie toch altijd nog net even meer. Hoe bezoek dan verder is met honden maakt dan niet uit. Maar ik kan natuurlijk, ondanks bezoek, gewoon de controle houden. Als er mensen in en uit zouden lopen, dan zorg ik ervoor dat ze er niet uit kan door haar even in een aparte kamer te zetten bijvoorbeeld. Nou heb ik ook geen ontsnapper, godzijdank. Maar zeker met oudejaar ben ik toch wel voorzichtig.~Suzanne~ schreef:Klopt, er worden te weinig voorzorgen genomen. Maar je nodigt toch geen mensen uit die niet opletten, of met kinderen waarvan je weet dat die niet opletten. Kun je die kinderen niet verwijten maar als je je huis vol visite hebt kun je op je vingers natellen dat et verdraaid lastig wordt om je prioriteit bij de hond te houden. Waarom dan toch dat bezoek uitnodigen of (erger nog) daarheen gaan? Hond 3-dubbel van slag door alles om 'm heen en ook nog s een risico op ontsnappn. Ik zal het wel nooit begrijpen.
Suzanne
Dus iedereen is welkom en ik zorg zelf wel dat mijn honden niet kunnen ontsnappen. Daar is mijn visite niet verantwoordelijk voor en zeker hun kinderen niet.
Maar dat vertrouw ik dus dan weer niemand anders toe. Dus als ze niet mee kunnen ergens naar toen, dan blijven ze veilig thuis opgeborgen.
Gr. Aniek

-
80564M
Jawel hoor. Suzanne nummertjes (of golfjes) leeft ervan. Daarom werkt ze ook in de verzekeringen denk ik. Die zou gek worden zonder zekerheden.mijke schreef:Sterker nog, een risicoloos leven bestaat niet, dat is geen leven
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Haha, nou in dat geval leeft ze in een illusieMarion. schreef:Jawel hoor. Suzanne nummertjes (of golfjes) leeft ervan. Daarom werkt ze ook in de verzekeringen denk ik. Die zou gek worden zonder zekerheden.mijke schreef:Sterker nog, een risicoloos leven bestaat niet, dat is geen leven
- Jackira
- Zeer actief
Ik denk dat het voor een groot deel een ongeluk in een klein hoekje is en ook onderschatten van wat schrik met een hond kan doen.
Er zullen voor een deel misschien mensen op bezoek zijn die geen honden gewend zijn en niet snappen dat ze echt niet mogen ontsnappen en niet alert genoeg reageren bij het openen van een deur als zo'n hond zich er razendsnel tussendoor wurmt. Ook als er voor gewaarschuwt wordt zullen ze het nog niet echt begrijpen. Het zou een deel van de mensen die bij mij op visite komen ook kunnen gebeuren denk ik. Daarom ga ik er vanuit dat ik 100% zelf oplet.Niet Ed, niet zoons, dochter of schoonfamilie. Maar ik ven verantwoordelijk en de rest gaat z'n gang maar.'Dus er kunnen dan geen misverstanden ontstaan van "o ik dacht dat jij er op zou letten". Maar daar moet je je echt heel bewust van zijn dat dat nodig is.
En denken dat het wel goed gaat, je hond nog even loslaten, en er gaat onverwacht dichtbij een bom af. Ik denk zulke omstandigheden. En gewoon echt domme of onverschillige mensen zullen er ook wel tussen zitten.
Er zullen voor een deel misschien mensen op bezoek zijn die geen honden gewend zijn en niet snappen dat ze echt niet mogen ontsnappen en niet alert genoeg reageren bij het openen van een deur als zo'n hond zich er razendsnel tussendoor wurmt. Ook als er voor gewaarschuwt wordt zullen ze het nog niet echt begrijpen. Het zou een deel van de mensen die bij mij op visite komen ook kunnen gebeuren denk ik. Daarom ga ik er vanuit dat ik 100% zelf oplet.Niet Ed, niet zoons, dochter of schoonfamilie. Maar ik ven verantwoordelijk en de rest gaat z'n gang maar.'Dus er kunnen dan geen misverstanden ontstaan van "o ik dacht dat jij er op zou letten". Maar daar moet je je echt heel bewust van zijn dat dat nodig is.
En denken dat het wel goed gaat, je hond nog even loslaten, en er gaat onverwacht dichtbij een bom af. Ik denk zulke omstandigheden. En gewoon echt domme of onverschillige mensen zullen er ook wel tussen zitten.
- Gimmick
- Zeer actief
Hier elk jaar mensen over de vloer die niks met honden hebben.
En die ga ik niet weren omdat ze niks met honden hebben.
Gimmick heeft 3/4 van de avond in de bench gezeten en mocht er alleen uit als iedereen rustig zat.
Om 23 uur is ze er sowieso weer in gegaan samen met Gentle aangezien de deur plat gelopen wordt hier dan.
Buren en andere vrienden die even aan komen lopen. En de honden veilig in de bench. Ik wil ontspannen zitten en geen gestress of ze ergens kans zien te ontsnappen
Beide honden geven weinig om vuurwerk maar toch geen risico's.
En die ga ik niet weren omdat ze niks met honden hebben.
Gimmick heeft 3/4 van de avond in de bench gezeten en mocht er alleen uit als iedereen rustig zat.
Om 23 uur is ze er sowieso weer in gegaan samen met Gentle aangezien de deur plat gelopen wordt hier dan.
Buren en andere vrienden die even aan komen lopen. En de honden veilig in de bench. Ik wil ontspannen zitten en geen gestress of ze ergens kans zien te ontsnappen
Beide honden geven weinig om vuurwerk maar toch geen risico's.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.