Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

En? Hoe gaat het met de hondjes?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Re: En? Hoe gaat het met de hondjes?

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Wij zijn echt gezegend met deze straat ( als t op vuurwerk aankomt dan )
Er is niemand die wat afsteekt , alleen de straat hierachter word altijd veel afgestoken
Al word dat ook elk jaar minder

Toen ik hier net woonde leek t wel oorlogsgebied daar met super harde klapppers, duizendklappers en nog meer van dat herrie spul
Maar de laatste 2 jaar ook niet meer

Er wonen nu een aantal nieuwe mensen hier in de straat en we hadden wel verwacht dat er nu wel wat afgestoken zou worden
Maar met t plasje hiervoor vannacht zag ik wederom niks liggen

Honden zijn er ook totaal niet bang van
Wel voor 18.00 allemaal naar binnen gehaald en in groepjes los gelaten ( anders was t een beetje teveel feest hierbinnen met spelen en over de tafel rauzen ;) )

Met uitlaten viel t me ook allemaal reuze mee eigenlijk
1x een harde knal toen ik met Kyto en Wolfje liep
Ik schrok me kapot en die 2 stonden op hun gemakje te snuffelen

Wat ik wel altijd doe met deze dagen is de halsband waar ze normaal op lopen wel om maar dan de halfcheck vh fietsen om plus tuig zodat ze mochten ze wel schrikken ze niet weg kunnen en ik ze evt extra kan zekeren
Was gelukkig wederom niet nodig , maar je weet nooit

Wat ik trouwens dan weer niet snap , mensen met hond die doodsbang is en die m op een lis halsbandje met flexlijn gaan uitlaten of alleen op tuigje en sommigen zelfs los
En t dan gek vinden dat de hond in paniek ontsnapt
Steek er dan een kortere lijn aan die je goed kan vasthouden
Dan maar n x minder "vrijheid" hoor
Met zo'n flex ben je nergens als ze in paniek schieten
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik heb er vreselijk de ziekte in. Dat Tessa bang is weten we, maar Winni en Tay gaven er vorig jaar niks om. Tay dit jaar nog steeds niet, maar toen we gisterenochtend Winni uit hadden gelaten en de tuin in liepen knalde er vlak bij ons wat en die was dus vanaf dat moment ook over de zeik geweest. En als zometeen alles wakker wordt, dan krijgen we nog een dag vuurwerk.
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Hier liep Mitzi ook aan de flex hoor, op de rem is het net een gewone korte lijn. ;) Expres wel met tuig ipv halsband en riem, uit het tuig ontsnapt ze niet zomaar.

Overigens ben ik wat vuurwerk betreft echt wel blij weer in Zeeuws-Vlaanderen te wonen want het knalt hier ook echt een stuk minder. Ok soms wat harde carbid knallen, maar geen luide onzin in de straat. Was in Venlo-Blerick wel anders..
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Verschilt ook per plaats en wijk ben ik inmiddels wel achter
Hier in de wijk bijna niks , een wijk verder heel veel
Maar dan nog altijd rustiger dan toen ik op Vlissingen woonde , en bij m'n ouders in Bergen op Zoom is t ook wel erg

Die mensen waar ik t trouwens over had kennen t remknoppje op de flex niet
Tel daar 8 mtr lijn en n behoorlijk stevige staff of andere grote hond bij en je hebt vast beeld
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

hier ook aan de flex uitgelaten.
wel een extra zware en in de middle of nowhere gelopen.
met een verend stuk erin tegen eventuele klappen.
gelukkig niet nodig maar loslaten doe ik dan echt niet hoor.
zeker is zeker.
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

** Angela ** schreef:Wat ik trouwens dan weer niet snap , mensen met hond die doodsbang is en die m op een lis halsbandje met flexlijn gaan uitlaten of alleen op tuigje en sommigen zelfs los
Mijn vorige hond had dan zowel tuig als halfslip om, met aan elk een riem. Die was zo extreem bang, dat de laatste ronde als
het ff wat stiller was zo snel uitlieten.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Tenmashi »

** Angela ** schreef:Verschilt ook per plaats en wijk ben ik inmiddels wel achter
Hier in de wijk bijna niks , een wijk verder heel veel
Maar dan nog altijd rustiger dan toen ik op Vlissingen woonde , en bij m'n ouders in Bergen op Zoom is t ook wel erg

Die mensen waar ik t trouwens over had kennen t remknoppje op de flex niet
Tel daar 8 mtr lijn en n behoorlijk stevige staff of andere grote hond bij en je hebt vast beeld
Flexen "zonder rem" zijn inderdaad verschrikkelijk. :blauwoog: Lekker slim.

En ja betreft plaats/wijk geloof ik ook wel, meen dat het hier in Hoek nog wel eens hard wilt gaan en Breskens wss ook wel. Het durp waar ik woon is nogal tam en als je overlast veroorzaakt kijkt de buurt je met de nek aan. :lol1:
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Ondanks dat het geknal zo'n twee km verderop was en de nodige advocaat had Foxy het erg slecht. Wel minder geblaf van Noa dankzij de advocaat. Klein opvangertje Rulo was de dapperste van allemaal. Hij was de enige die 's-avonds de tuin in durfde voor piepie-kakka.
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Hier eigenlijk super relax de dag door gekomen gelukkig.

In de ochtend hadden we de wekker gezet om rond een uur of 9 naar een bos te gaan waar geen bewoonde wereld in de buurt lag. De honden hebben heerlijk kunnen rennen en spelen en dus hoefden ze van mij verder om niet meer naar buiten.

Het was overdag zo super rustig dat we rond een uur of 3 toch Juno even hebben laten plassen (Shelly wilde niet mee, dus die mocht lekker binnen blijven daarbij is Juno ook degene die vaker moet plassen en houdt Shelly het wel vaker langer op uit zichzelf).
Even snel naar buiten, plassen en gelijk terug naar binnen.

In de avond werden de knallen meer en zijn de dames aan de advocaat gegaan. Juno wilde bij mij in de buurt liggen dus speciaal kleedje neergelegd waar ze heeft gelegen. Shelly lag gewoon op de bank.
Om 12 uur waren ze rustig zolang ze bij mij in de buurt waren dus alsnog geen probleem mee gehad eigenlijk.

Daarna besloten om ze niet te laten plassen in de nacht. Ze waren zo relax dat we ze niet de kling over wilde jagen door mee te nemen en het risico dat er alsnog geknald werd (stil was het nog niet echt).

Vanochtend om 10 begon Shelly te piepen dus gelijk mee naar buiten genomen en nu is iedereen weer in diepe rust tot volgend jaar :cheer:

De katten hebben er sowieso niets van, die hebben het om 12 uur ook veel te druk uit welk raam ze willen kijken want die springen speels tegen de ramen op richting de lichtjes :LOL:
Afbeelding
j.werkman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Heidewachtel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door j.werkman »

Voor Herman is het oorlog vanaf een uur of 6. Als wij in het buitengebied wandelen kan het overal knallen en hij verblikt en verbloost niet, onweer, jagers geen enkel probleem. Incidentele knallen, geen probleem. Maar dit geweld, onvoorspelbaar en allerlei verschillende geluiden, bommen, sissen en knetteren in je tuin en boven je hoofd, uren en uren achter elkaar is een ramp. Spelletjes, vreetspul, advocaat, medicatie, het blijft oorlog. Als het even rustig is, wil hij best even iets vreten of een speeltje doen, alleen de oorlog is nogal heftig hier.
Veraf knallen is geen probleem.
Naar buiten om te plassen, no way. Ik ben gewoon met hem aangelijnd in de tuin gaan staan, deur dicht en geen aandacht, tot hij plaste en dan prijzend naar binnen.
Zelf ben ik behoorlijk bomproof, ik ben vrij rustig en doe een spelletje, geef wat lekkers en doe verder wat ik altijd doe. Tussendoor op rustige momenten een lekkere massage en wachten op betere tijden.
Vanmorgen is Herman z'n rustige zelf, stapt zonder problemen mee naar buiten, niks meer aan de hand, behalve het geluid dat hij maakt als hij een enthousiaste blaf wil geven.

We kunnen er weer een jaartje tegen, hij meldt mij dat er iets is en ik zeg dat ik het gezien heb en geef eventueel aan wat er moet gebeuren, goede samenwerking. Maar bij de oorlog op oudejaarsavond werkt het niet.
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Morris vond het op een gegeven moment echt niet leuk meer. Dus toen kwam hij op schoot zitten :LOL: Dat zit niet zo lekker dus heb ik hem maar naast me op de bank laten liggen. Normaal mag hij daar niet, maar ach, die ene keer per jaar.
Het geknal duurde en duurde en duurde maar!
Afbeelding
Om 12 uur heb ik Morris zijn 'vuurwerkpakket' gegeven waar hij zich lekker mee kon vermaken tijdens de ergste ellende. Maar heb de doos nog zo'n 3x moeten vullen! Het hield gewoon niet op met knallen.
Wou toch dat hij ook nog even ging plassen dus we moesten nog wel naar buiten. Dat ging nog verbazingwekkend goed. Hij vond het niet leuk en wou graag weer naar huis, maar we hebben toch een rondje kunnen lopen. Daarna snel naar binnen en op bed! Het geknal is tot een uur of 3 doorgegaan voor het eindelijk wat afzwakte.

En vandaag is het heerlijk rustig. Wat een genot! Tot nu toe nog maar 1 knal gehoord.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Hier dit jaar ook weer relaxed gelukkig

Twee jaar geleden begon de narigheid hier toen op straat een vuurpijl werd afgestoken vlak achter Ita.
Met de rugpijn die ze toen had leverde dat enorm veel stress op :ugh:
Vuurwerk was een voorbode voor pijn geworden.
Direct begonnen met counter conditioning toen de hel losbarstte om 12 uur 's nachts.

Vorig jaar was er nog wat onrust maar dit jaar ging het gelukkig weer helemaal goed :ok: :D
Ze was ook lekker moe na een dag werken :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Hier is het opzich goed gegaan, al vond Zinzi de harde knallen niet leuk, maar dat zijn ook echt van die bommen waar je ramen van trillen :schrik: en die waren er van 15 tot 03 uur, leek wel oorlogsgebied hier :ugh: Maar met wat spelletjes, een lekker groot bot en verder lekker tegen me aan liggen ging het goed. Om een uur of 3 even een rondje gelopen en daarna heb ik ze mee naar bed genomen :love:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Wat een narigheid om dit zo te lezen. Wij wonen erg achteraf, eigenlijk hoor je overdag alleen de carbidknallen maar daar hebben de honden geen last van. En rond 12 uur is er wat meer lawaai maar nog steeds op afstand. Juist in deze periode zijn we weer extra gelukkig met ons plekje.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Gelukkig waren hier alleen om 12 uur een paar knallen. Noa was wat onrustig en vond haar draai niet. Zelfs op schoot bleef ze maar rondkijken. Damy sliep gewoon door :E:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

We hebben het weer overleefd :cheer:
Om 23.45 was er een stil moment buiten die hebben we gelijk aangegrepen om de honden nog even te laten plassen. Daarna kregen ze een flinke kluif en hebben ze lekker doorgeknaagd tot een uur of half een. Af en toe keken ze op als er van die bommen afgingen maar verder lagen ze relaxt in hun mand :cheer:

Ze zijn vandaag wel erg lui merk ik, toch moe van alles waarschijnlijk. Een dagje rustig aan vind ik ook wel een goed idee :D
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Hier in de buurt is het vrij rustig met geknal dus dat viel mee. Gisteren om 11 uur nog een wandeling door de duinen gedaan en al hoorde ze toen wel geknal ze gaven er totaal niet om. Gisteren om 21.30 voor de laatste plasronde en toen werd er net hevig geknald toen het Luus haar beurt was , vond ze niet leuk maar meer ook niet. Ze plaste nog wel gewoon en om 12 uur deelde ik wat lekkers uit en dat ging er ook zo in. Sien en Micron en Abra wisten we al van dat ze er werkelijk niets van hebben dus dat is wel fijn ook als voorbeeld voor Luus.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

het is hier nooit zo erg met oudjaar, de vuurwerk ellende hebben we hier begin november, maar vix is gelukkig ook niet bang.
ze vindt het niet echt leuk als er harde knallen voor de deur zijn, maar als ik dan zeg dat dat gewoon daapsen zijn die hun geld de lucht in schieten, legt ze haar hoofd weer neer en slaapt verder.
om 12 uur knalde het wel even heftig op straat, maar toen heb ik haar een nieuw kunstje geleerd en de focus op mij (en de koekjes) was groter dan de aandacht voor het geknal.
heerlijk zo'n hondje :I:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Shib heeft gisteravond geleerd dat blaffen=koekje betekent :LOL:
Timing van koekjes gooien was niet ideaal, maar vooruit hij blafte in ieder geval minder dan voorgaande jaren.
Maloutje heeft het super gedaan, geen stress en paniek gezien, behalve toen ik om 1 uur haar gepiep verkeerd interpreteerde en dacht dat ze heel nodig moest poepen. Maar er werd toch nog een hoop geknald dus toen wel wat paniek, maar ze bleef wel bereikbaar.
Maloutje was vannacht alleen hondsberoerd, want ik heb haar zó vol gepropt met koekjes en snacks naast haar normale voer dat ze echt op ontploffen stond. Nauwelijks bewegen, kortademig af en toe hijgen. Duurde even voordat ik vannacht door had dat ze gewoon veel te veel had gegeten, want ik stond al op het punt om de dierenarts te bellen.
Haar bij me op bed genomen waar ze een gigantische boer liet en toen viel ze langzaamaan in slaap. Vanmorgen haar tuigje groter moeten zetten en heeft ze in het bos een drol geproduceerd waar een Duitse Dog nog jaloers op zou zijn. :LOL:

Nu liggen ze allebei k-o :)
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Laan78
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Laan78 »

Voor het eerst in jaren weer eens thuis gebleven. Vroeger was het hier in de wijk hartstikke rustig met vuurwerk, maar nu leek het wel een professionele vuurwerkshow. Twee uur lang groots siervuurwerk. Mooi om te zien maar voor oude Link een drama. Kon geen Thundershirt en advocaat tegenop. Hij ging helemaal uit zijn pan. Arm beest. Pup Ziggy had er helemaal niets van, ben ik heel blij mee!
Laatst gewijzigd door Laan78 op 01 jan 2017 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
heimwee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder

Ongelezen bericht door heimwee »

Hier was het echt niet leuk. Vorig jaar kwamen we op oudjaarsdag thuis, dus toen hebben we maar een stukje van de herrie meegekregen.
Dit jaar de hele week thuis geweest en de "opbouw" meegekregen. Man man man wat een klote herrie! Kalev vond het ook echt absoluut helemaal niet leuk.
Ik kan me van andere jaren in Nijmegen/Amsterdam/Leiden ook niet herinneren dat er zoveel geknald werd. Hier begon het gister om 10:00 uur en werkelijk non stop tot een uur of half 3 heeft het geknald. Het enige verschil tussen 12 uur en de rest van de dag was de hoeveelheid vuurpijlen, de rest was hetzelfde.

Kalev kon op een gegeven moment geen slagroom meer zien, dus toen maar op rodi worst overgeschakeld. Advocaat ook geprobeerd, dat haalde denk ik wel de scherpe randjes ervanaf. Dan bleef hij iig liggen naast ons op de bank ipv continue rondjes lopen.
Al met al waren we allemaal heel erg blij toen rond half 3 de stilte terug kwam. Toen kon hij ook eindelijk plassen, sinds 10 uur 's ochtends weigerde hij naar buiten te gaan.. We hebben ook allemaal in een diepe coma gelegen en vanochtend heerlijk in alle rust en stilte een rondje Bronsbergen gedaan, alle spanning eruit gerend.
Nu ligt hij ook weer heel diep te slapen.

Volgend jaar blijven we iig niet thuis. Wellicht toch maar naar de schoonouders in Zwitserland dan. Of bij mijn moeder in Nijmegen, daar scheen het ook stukken minder te zijn. Enkel rond 12 uur even. Maar overdag slechts af en toe een knalletje. Een stuk beter te doen.
Laatst gewijzigd door heimwee op 01 jan 2017 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Met Izzy ging het verrassend goed. De knallen waren niet leuk en ze ging achter de kerstboom liggen maar daar kwam ze ook steeds achter vandaan en was gewoon redelijk ontspannen. Ook buiten ging het super. Nee, niet leuk maar wel gewoon met slappe lijn en overal snuffelen en dr behoeften doen. Voorgaande jaren zat ze heel de dag zo panisch te hijgen en te zenuwen dat ik weleens dacht dat ze erin zou blijven. Buiten was ze dan zo hard aan het trekken dat ze zich bijna ophing, dan was het een snelle plas op commando en heel snel weer naar binnen. Dit was het derde jaar dat ze alprazolam kreeg en het gaat echt ieder jaar beter, ook de aanloop naar oud en nieuw was een eitje met de clicker en koekjes op zak.
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Brave Willem fijn dat het zo goed is gegaan.

Goed te lezen dat zoveel honden er toch goed doorheen komen. En hopelijk komen de hondjes die het niets vinden weer snel tot rust.

Wij hadden hier een feestje met nog 2 stellen die een hond meenamen. Skye is de oudste en die vind vuurwerk leuk en gezellig. Met hem zijn we met de labrador vorig jaar naar een vuurwerkshow gegaan en dat ging ook top. Dit jaar hadden we Nova erbij en die vind vuurwerk niet nodig maar ze trekt zich goed op aan Skye. En de jonge hond van de andere vrienden had zichtbaar veel steun aan de rust van de twee oudste. Brave beestjes.
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Hier was enorm veel vuurwerk, het bleef maar doorgaan. Eigenlijk de hele avond.
Zahra gaf er gelukkig niets om, Sammy ook niet. Isa eerder ook niet, tot er 2 jaar geleden een vuurpijl in onze tuin is gekomen terwijl zij buiten was. Nu is ze dus heel erg bang voor vuurwerk. Maar ze heeft toch de hele avond vrij rustig op de bank gezeten, wel heel alert en stressig.
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

** Angela ** schreef:Wat ik trouwens dan weer niet snap , mensen met hond die doodsbang is en die m op een lis halsbandje met flexlijn gaan uitlaten of alleen op tuigje en sommigen zelfs los

Als ik Kai in paniek wil hebben, moet ik hem aan een korte lijn doen. 100% kans op 'succes'!
Wel heb ik de flex altijd aan een goed tuig, en met een extra riempje om m'n pols zodat ik hem, wat er ook gebeurd, niet laat vallen/ loslaat.
( en het is een flex voor honden tot 50kg... Kai is 5... vraag me af hoe ver hij er mee komt... maar ik ga het niet proberen. )
Met droog weer loopt hij aan een normale 10 mtr. lijn.

Hij is gesloopt vandaag. Net een lekker snuffelrondje van een half uurtje gedaan en nu lekker op de bank bijslapen.
Bang is hij geen seconde geweest gelukkig!
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Teun was vorige week behoorlijk bang.
Daarom besloten om gisteravond gewoon thuis te blijven ipv met de honden naar mijn ouders te gaan.

Op het zandpad waar we vaak lopen daar kwamen ineens 3 jeeps met een noodgang achter ons aan, ik kon Dax nog net vastpakken maar Teun was net te ver weg.
Hij kwam wel heel netjes terug. Ik zag dat de mensen van de jeeps verderop stopten en een melkbus uit gingen laden, dus dacht al: carbid, dus de honden bij me geroepen om een ander stuk pad te nemen.
Hoor ik achter me weer die jeeps, kwamen ze weer terug om op een paar meter weer die melkbus neer te zetten.
De honden waren nog net te ver weg, dus geroepen en met dat ik roep knallen ze carbid. Dax en Teun kwamen keurig bij me.
Dus aangelijnd en verder gelopen.

De rest van de dag knal=koekie gedaan, en 's avonds hun eten in een stuk luchtpijp gedaan zodat ze een uurtje zoet waren.
Om 12 uur nog een paar keer koekje gegeven en op een gegeven moment geloofden ze het wel en zijn ze gewoon gaan slapen.
Keurig netjes dus!
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Alles is nu weer rustig hier. Shira had wat energie teveel vanmorgen, ik denk door de adrenaline van gisteren, dus die is even afgemat d.m.v. balgooien buiten en nu wil ik zelf graag ook even rust aan m'n hoofd :D

Buck was volkomen rustig tijdens het vuurwerk, het doet hem niks. Hij kijkt zelfs buiten graag naar de kleurtjes in de lucht en toen we iemand tegenkwamen die aan het afsteken was ging hij er voor zitten buiten :LOL: We nemen altijd Shira dan ook gelijk mee zodat zij zijn kalmte over vuurwerk met de paplepel ingegoten krijgt. Op zich werkt dat goed, alleen op het laatst werd ze toch wel wat onrustig in huis. Maar niet heel bang.

Laila was s avonds echt heel bang en is vandaag heel vrolijk en blij. Ik denk dat ze opgelucht is dat alles weer normaal is. Ik heb niks met advocaat of medicijnen gedaan. Vorig jaar heb ik daar weinig tot geen resultaat van bemerkt dus we zitten het gewoon maar uit. Ze was al veel minder bang dan het jaar er voor.

Balou is doof maar buiten dat is ze ook nooit echt heel bang geweest. Meestal om 24.00 uur wel dat ze ging blaffen maar nu sliep ze. Nola was er ook en was totaal niet bang.
Blafke
Actief

Ongelezen bericht door Blafke »

Mijn hond was ontzettend bang. Hij lag gisteren de hele dag al te rillen. Ik had hem wel een aantal dagen Zylkene gegeven maar dat heeft niets gedaan. Gistermiddag zijn wij naar een B&B in de polder gereden. Er was wel vuurwerk in de verte en veel carbid geknal maar het was te doen. Even was er ook in de straat vuurwerk en het bibberen begon weer opnieuw. Ik heb hem toen ingebakerd en dat hielp wel. Vannacht heeft hij tussen ons in geslapen en we zijn nu weer thuis. Net was er in onze eigen straat vuurwerk en hij was direct weer erg bang. Ik snap ook niet waarom mensen zo nodig nu weer met vuurwerk aan de gang moeten gaan. Gelukkig nu is dat het is gaan regenen. Blijven de vuurwerk-afstekers hopelijk binnenshuis.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

heimwee schreef:Volgend jaar blijven we iig niet thuis. Wellicht toch maar naar de schoonouders in Zwitserland dan. Of bij mijn moeder in Nijmegen, daar scheen het ook stukken minder te zijn. Enkel rond 12 uur even. Maar overdag slechts af en toe een knalletje. Een stuk beter te doen.
Ligt er wel aan dan waar in Nijmegen je bent. Hier (vlak bij centrum/CS) heeft het ook de hele dag en avond flink geknald, en ook op 30 december en de avonden ervoor. :-( Ik merk aan Mila ook dat die opbouw geen goed doet, een paar knallen kan ze prima handelen, maar na een tijdje zit het emmertje vol en dan raakt ze steeds meer in paniek. Gelukkig reageert ze redelijk goed op de counter conditioning en ging het dit jaar alweer aanmerkelijk beter.

Balen dat het voor Kalev en voor jullie zo niet echt een leuke start van het nieuwe jaar was, hopelijk volgend jaar beter! :ok:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Truus is weer haar blije ik :cheer: :cheer:

De advocaat heeft goed geholpen en dat gaan we volgend jaar weer zo doen, alleen niet tutten met bakjes maar gewoon een paar keer per avond door de smuldier, is het zo op. :ok:

Madam had van Truus haar advocaat gesnoept terwijl die niet bang is en heeft de hele avond gelegen alsof ze ergens op een tropisch eiland in de zon lag :LOL:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”