Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

En? Hoe gaat het met de hondjes?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Re: En? Hoe gaat het met de hondjes?

Ongelezen bericht door veertje »

Zo gingen we hier het nieuwe jaar in. Teken ik voor als dit ieder jaar zo gaat. Geen medicatie, geen advocaat en ook de thundershirts waren niet nodig :D

Afbeelding
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Het wordt hier eindelijk rustiger. Het vele geknal is voorbij. Het knalt alsnog continu maar meeste wat verder weg en niet zoveel tegelijk. Kat Yana is tevoorschijn gekomen. Ik ga de laatste twee zoeken, dan kan ik het lekkers gaan uitdelen :)
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hier zijn ze het allemaal goed doorgekomen. Sinds drie jaar zelfs weer de eerste keer voor Mila zonder Alprazolam.

Afbeelding

Amy: wat zei je, was er vuurwerk? :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Logé Leia heeft zich er ook geen seconde druk om gemaakt

Afbeelding

Amoz was een beetje ongerust, maar ligt nu ook weer lekker te pitten

Afbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Ze liggen er heerlijk relaxt bij :slaap2:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ben hier nu zover dat ik met liefde zo'n illegale vuurwerkbom bij een paar mensen in hun kont wil jassen en afsteken. Is al de hele week geknal van zwaar vuurwerk en nu rond 12.00 uur alles net voor mijn raam . Wat een teringherrie en gedreun een flink aantal minuten .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Hier zes eigen honden en twee logees (pups uit mijn S-nest) totaal zen. Wat een luxe :oeps: .
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Binnen dankzij de advocaat geen problemen, maar er is niet meer geplast en gepoept sinds vanochtend. Lilo keek de afgelopen dagen amper meer op van een knal buiten, maar het was hier vanmiddag al zo erg dat ze direct met staart tussen de benen vol in de remmen ging zodra we naar buiten gingen. En als iets Toto de krijsende paniek in kan jagen is wel het Lilo die angst vertoont. :ugh:

Dus ik zit te wachten en te wachten tot het buiten rustiger wordt zodat ze die blaas kunnen legen, ik vind het zo naar voor ze.

Ik ben het ook werkelijk spugendzat, dat vuurwerk in de wijk. Het is achterlijk en gevaarlijk en het mot gewoon verboden. Je gaat maar lekker ergens op een leeg weiland je eigen vingers en je ogen aan stukkies schieten, of ergens naar professioneel vuurwerk kijken. Ik wil die pokkezooi niet meer voor mijn deur.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Ben hier nu zover dat ik met liefde zo'n illegale vuurwerkbom bij een paar mensen in hun kont wil jassen en afsteken. Is al de hele week geknal van zwaar vuurwerk en nu rond 12.00 uur alles net voor mijn raam . Wat een teringherrie en gedreun een flink aantal minuten .
Haha, ja heel herkenbare emotie, ik zei net ook al tegen mijn dochter dat ik iemand een rotje in zijn oog wilde gaan douwen. Ik zit ook helemaal opgefokt te raken en wat mij betreft mogen die randdebielen allemaal 2017 in met minstens een hand of oog minder.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Lucca heeft even geleden gepoept maar toen was er een harde knal dus wilde ze weer naar binnen. Nu is meneer Lothian voor de vierde keer met ze naar buiten maar ik hoorde alweer een klapper toen hij net weg is dus ik zie het somber in. Half 5 hebben ze voor het laatst geplast, daar was ik erg tevreden mee maar dat is toch wel heel lang tot morgenochtend...

Verder was het vrij rustig en Dalís angst wordt elk jaar minder.
Argh, weer een hele serie knallen, KAP NOU!
Afbeelding
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

We hebben hier de avond redelijk relax doorgebracht, ondanks de vele bommen die hier in de straat afgingen. Net even lekker gepist. Morgen vrolijk weer op, maar eerst nog even de Kultnacht op de ZDF.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

2x gelukt! Welterusten!
Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Perfect! Even een beetje boos op de stomme knallers, maar toen ontdekte Kai alle kleurtjes in de lucht..
Prachtig vond hij het. ( Veilig van achter het raam, op schoot. )
Pixie was wat meer onder de indruk, maar absoluut geen probleem.

Om 7u nog een plas rondje gedaan, en net precies een wat grotere ronde. Prima vond hij het. ( knal = koekje zit er prima in buiten! ;) )
:I:
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Hanneke2
Zeer actief

Rianne, wat goed dat Kai niet heel bang is!

Ik dacht net dat ik wel even kon proberen om ze te laten plassen, het is al vrij rustig buiten. Maar drie stappen uit de tuin kwam er een enorme knal. Lilo over de zeik, en Toto nam een sprintje naar de voordeur. Ik dus ook, onvrijwillig, want ik ging bijna onderuit door die ruk aan de riem, en ik klapte met mijn been tegen het hekje van de buren. Zit ik hier goddomme weer binnen met twee honden die nog steeds niet gepiest hebben en een bloedende blauwe bult op mijn been.

Ik zit te twijfelen tussen wakker blijven en over een half uur of uur nog een keer proberen, of naar bed en de wekker op half 6 ofzo zetten. Ik vind het zo akelig om ze met die volle blazen te laten slapen.
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Ugh Hanneke wat rot :(
Ik weet nog wel dat ik en Snoop daar voor t eerst oud en nieuw vierde, alsof de derde wereldoorlog uitbrak. Was ook de eerste keer dat hij echt heel erg bang was :ugh:

Hij heeft zelfs een keer staan kijken achter me, terwijl ik vuurwerk afstak en er in de straat zo'n duizendklapper afging. Toen ik me omdraaide stond hij gefascineerd naar het vuurwerk te staren :Q:

Wij zitten erg afgelegen en alleen de buren waren dichtbij, en dat is nog zo'n 15 meter. Ze hadden wat siervuurwerk wat toch ook wel flink klapte.
Vond Yin op een gegeven moment niet leuk meer, beetje drentelen en oortjes strak tegen d'r koppie. Dus die heb ik met een gedroogde luchtpijp in haar (open) bench gedaan en daar heeft ze rustig dat ding op liggen kluiven. Toen ze daarmee klaar was is ze op de bank gaan liggen. Toen was het vuurwerk ook al bijna op bij de buren.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Zou het niet weten. Haha.

Met een heleboel hondjes gaat het niet goed, er zijn er heel wat vermist geraakt. Eentje zelfs doodgereden.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Gait had om een uur of tien ondanks de knallen geplast in de tuin, maar Elco wilde niet aangezien er vlakbij vuurwerk de lucht in ging. Die heb ik om kwart voor twaalf, toen het even wat rustiger was, nog eens in de tuin het commando gegeven om te plassen. Dat heeft hij toen netjes gedaan. Gait wilde om half 1 ofzo nog een keer plassen, al was dat wat spannend met het vuurwerk. Toch vlak naast de achterdeur gedaan, knappe hond!
Binnen hebben ze er allebei geen enkel probleem mee. En ook de keren dat we naar de tuin gingen, was schrik even een stukje naar binnen en dan inchecken bij mij.
Al met al hebben ze het vuurwerk goed doorstaan. Zijn ook gewoon gaan slapen om kwart voor 1 terwijl het vuurwerk nog volop bezig was. Tegen 3 uur werd er nog steeds vrij hard geknald, maar daar had ik meer last van dan Elco en Gait
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

O ja, ergens aan het begin van de avond vond Elco het nodig om te gaan blaffen. Nadat ik hem verteld had dat dát niet de bedoeling was, heb ik hem opgetild om een fontein te bekijken. Daarna ging hij gerustgesteld liggen slapen
Sam2012
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sam2012 »

Sam vind er vanavond ook geen ruk aan: Hijgen, piepen, drentelen en heel veel aan zijn poot likken (terwijl de dagen hiervoor goed ging!).
Hij heeft verplicht naast me gelegen op de bank, dan was hij het rustigst.

Toen we iets na 00.00 naar buiten zijn gegaan om vuurwerk af te steken, heb ik hem even in de keuken gezet zodat hij niet kon ontsnappen, en toen begon hij helemaal te gillen.
Nog steeds geen rust in zijn lichaam. Als straks iedereen wakker is, even lekker met hem erop uit!

Vorig jaar was hij een heel stuk rustiger.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Het ging hier eigenlijk best goed, rond twaalf uur waren ze wel even wat van slag maar dit duurde niet lang. Normaal geef ik Mowgli op oudejaarsavond altijd een lik advocaat maar omdat ik dit niet bij haar medicijnen durfde te doen heb ik Bach Rescue spray gebruikt. Balou was wel wat bang die had zich in zijn deken verstopt maar al met al ging het beter dan andere jaren. Het lijkt er op dat er hier steeds meer siervuurwerk word afgestoken, die geven ook rot knallen maar als alles goed gaat niet tussen de huizen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Sam2012
Zeer actief

gonnie schreef:Met een heleboel hondjes gaat het niet goed, er zijn er heel wat vermist geraakt. Eentje zelfs doodgereden.
:(: Pffffffff wat heftig :ugh: vreselijk.

Mijn man wilden vannacht Sam ook even een plasje laten doen zonder aan te lijnen :O: :oohja: Ik kan je vertellen dat dit bijna een echtscheiding was geworden.
Ondanks dat het tegen 01.30 aardig rustig was, was Sam nog steeds gestrest. 1 onverwachts iets, en hij zou de benen kunnen nemen met alle gevolgen van dien.

Zelf houden we erg van vuurwerk afsteken, en ondanks dat Sam in de keuken lag waar hij niet uit kon, toch de kinderen op het hart gedrukt om ten alle tijden de woonkamer deur achter je bips dicht te doen (sluizen systeem).
Onder hem mom van; Je weet maar nooit................
Sam2012
Zeer actief

@ Hanneke2: Hoe is het nu met Lilo & Toto? Hebben ze nog geplast?
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Zoals elk jaar liepen ze gewoon los op straat mee naar de paarden.
De paarden keken wederom niet op of om. Enkel 1 kat was wat onrustig (hun eerste keer) maar ging al snel over.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Barkley schreef:Fred zit ons vanaf 10 uur al aan te staren of we niet gewoon alsjeblieft naar bed kunnen gaan.
Haha dat deed Willem vanaf 11 uur ook!

Ik ben moe! Ga naar bed!!!

Willem heeft geen enkele reactie op het vuurwerk gegeven. Zo erg dat ik zijn speciaal gekochte kauwspul vergeten was. Dat heeft ie om 0045 gehad Hihi
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik ben toch even naar buiten gegaan om met hun vuurwerk te kijken. Vooral Indy vind het erg interessant en wil actie. Remy liep wat te snuffelen en vond het ook wel interessant allemaal.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Oudjaarsdag verliep vrij moeilijk voor Murdock. Hij kwijlde en hijgde veel en zocht het vreemd genoeg telkens hogerop (trap opgeklauterd naar boven waar wij even waren wat hij nog nooit eerder gedaan heeft. Boven op de eettafel gaan staan. Proberen op het computer bureau te klimmen en daarbij mijn toetsenbord kapotmaken. )
Met uitlaten kon er nog net een plasje vanaf. 'S avonds vanaf 7 uur tot half 2 waren we bij vrienden met 3 andere relaxte honden, goede isolatie, verduisteringsgordijnen en veel mensen en muziek.
Daar ging het gelukkig erg goed en heeft hij zelf even kunnen slapen.

Ik ben altijd blij als het weer voorbij is, de vuurwerk ellende.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Fijn dat de meeste honden weinig tot geen last lijken te hebben gehad van het vuurwerk.
Cyntha sliep er gewoon doorheen. Ze is al even buiten geweest voor een P&P. Zometeen maar aan onze eerste wandeling van het nieuwe jaar beginnen. Het is hier nu vrij rustig buiten. Volgens mij liggen de meeste vuurwerkafstekers nog hun roes uit te slapen.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hier hadden de honden er weinig last van. Biène werd in het begin van de avond nog boos op de knallen maar heeft dat op een gegeven moment maar opgegeven en is gaan slapen. Kobe lag ook te slapen en heeft rond kwart over 12 een kroelsessie afgedwongen. :I: Om kwart voor 1 was het ergste geweest en ben ik gaan slapen. Vannacht nog wat bommen gehoord maar Biène (die beneden sliep) niet meer gehoord en Kobe sliep overal doorheen.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Bulley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Bonairse kruising

Ongelezen bericht door Bulley »

Waar ze t vorig ongeveer begaf, was ze dit jaar met advocaat lekker rustig. Rond half1 werden er wel hele harde klappen afgevuurd die vond ze wel eng en even trillen. Maar volgend jaar weer zo.
Bulley 11.02.2005-24.02.2015
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hoewel de honden het dit jaar goed hebben doorstaan, ben ik blij dat het er weer opzit! Zo lekker het bos in voor een lange wandeling.
Mila is verschrikkelijk chagrijnig, die zal toch wel wat te weinig rust en slaap hebben gehad gisteren, ook al is ze niet in paniek geraakt. Maar hopelijk is dat met een lange wandeling en lekker bijslapen vandaag ook zo weer over.
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Mitzi is panisch voor onweer en vuurwerk, dus ik was voorbereid. Schepje extra Puur Rust over haar feestelijke avondmaal en lekkers gegeven bij iedere knal. Rond 12en lekkers over haar kleedje gestrooid zodat ze kon zoeken en snuffelen.

Begin van de avond ging bijzonder goed, ze vond de sporadische knallen spannend maar ging veel liggen en heeft zelfs nog even geslapen en gedroomd. Rond middernacht werd het wel erger, flink rillen en hijgen. Snoepjes zoeken hielp even en daarna is ze op mijn schoot gaan zitten (zie je het voor je?).

Uiteindelijk rond half 2 lekker gaan slapen. Al met al viel het mee. Zelf overigens niks van het viurwerk gezien, kan me niet schelen ook. :P
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”