Ik wil ze alleen wat rustiger hebben morgen en niet dronken
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoeveel advocaat geven.
Moderator: moderatorteam
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Hoeveel advocaat geven.
Hoeveel en hoe vaak geven jullie advocaat aan een hond en dan graag het gewicht van de hond erbij.

- Sekreetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): geen
Re: Hoeveel advocaat geven.
Hier een panische hond van 20 kg. Vorig jaar ben ik om 6 uur begonnen met 1 eetlepeltje. Elk uur herhaald. En na 3x werd hij rustiger. Toen ben ik gestopt en dat heeft redelijk gewerkt. Hij was nog steeds bang maar de scherpe randjes waren er af.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Tot ze beduidend rustiger wordt. Geen idee hoeveel, denk paar lepels?
27 kg.
27 kg.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ik geef aan mijn honden ook wat advocaat. Die wegen 29kg en 38kg. Ik geef 2-3 eetlepels, vanaf een uur of 19 en dan elke 2u een beetje.
Je merkt dat ze wat relaxter zijn.
Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk
Je merkt dat ze wat relaxter zijn.
Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Ik heb Lola op Bach rescue staan en een of twee keer per dag krijgt ze een kleine eetlepel advocaat met slagroom. Lola weegt iets van 11/12 kilo en is rustig, maar niet 'van de wereld'. Als er geknald wordt schrikt ze wel en zoekt ze mij op, maar ze bibbert en/of drentelt niet. Morgen krijgt ze wat vaker iets, maar volgens mij moet je vooral kijken naar de hond om te bepalen hoeveel je geeft.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ff tussendoor hoor, maar ik zie deze tip dit jaar ineens heel vaak voorbij komen en ik snap er niks van. Alcohol is toch superslecht voor een hond? Honden kunnen de alcohol niet goed afbreken heb ik altijd begrepen waardoor het superschadelijk is voor de lever en de effecten ook heel lang aanhouden. Nog even los van de vraag of de hond zich er wel echt chiller door gaat voelen vind ik het best apart om je hond alcohol te voeren 
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Voor zover ik weet is de lever van een hond gevoeliger dan die van een mens, dus dat betekent dat je wel erg voorzichtig moet zijn. Ik merk bij Lola een groot positief verschil met max twee keer per dag een kleine eetlepel aangevuld met Bachdruppels en mijn aanwezigheid.mijke schreef:Ff tussendoor hoor, maar ik zie deze tip dit jaar ineens heel vaak voorbij komen en ik snap er niks van. Alcohol is toch superslecht voor een hond? Honden kunnen de alcohol niet goed afbreken heb ik altijd begrepen waardoor het superschadelijk is voor de lever en de effecten ook heel lang aanhouden. Nog even los van de vraag of de hond zich er wel echt chiller door gaat voelen vind ik het best apart om je hond alcohol te voeren
- sonj@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
Wij gaven onze vorige hond elke 2 uur, 1 eetlepel vanaf 12 uur. Vanaf 18 uur elk uur tot ze sliep.
Ze woog zo'n 28 kilo.
Ze woog zo'n 28 kilo.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Daarom krijgen ze het hier maar 1 dag per jaar. In advocaat zit maar heel weinig alcohol. Het is niet goed voor honden maar zulke kleine hoeveelheden kunnen echt geen kwaad. Zeker niet als je vitale honden hebt.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
bijna alle homeopathische middelen hebben ook alcohol als een bestanddeel.. tja het is gewoon keuzes maken en als 1x per jaar een paar lepeltjes alcohol zorgt dat je hond rustiger is dan lijkt mij de keuze makkelijk...
- Rebble
- Zeer actief
Bij Izzy hielp het echt totaal niet. Ik heb 2 jaar geleden voor het eerst Alprazolam gegeven en dat werkt heel goed. En toeval of niet vorig jaar ging oud en nieuw vele malen beter en dit jaar is ze pas sinds gister bang. Ter vergelijk, voorgaande jaren was ze minstens 3 maanden echt doodsbang buiten, vanaf het moment dat er wat regelmatiger geknald werd totdat het echt op was ergens in februari.
Advocaat is dus fijn voor een wat onrustige/bange hond maar voor een hond met angst zou ik alprazolam aanraden
Advocaat is dus fijn voor een wat onrustige/bange hond maar voor een hond met angst zou ik alprazolam aanraden

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
nootje krijgt een dessertlepel per anderhalf uur ongeveer. na een paar kan er wat meer tijd tussen zitten. zij is panisch maar heeft vorig jaar snurkend op de bank het 12 uur moment doorgebracht en verder was ze erg relaxed. ik heb haar vanmorgen een t-shirtje aangetrokken en dat helpt ook al een beetje. ik begin in de loop van de avond met de advocaat.

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Ziggy had ik elke 2 uur een dessertlepeltje advokaat gegeven en heeft er totaal geen last van gehad.
Nu wordt er al regelmatig wat geknald en tot nu toe is er nog weinig aan de hand.
Ze liggen lekker naast me op de bank en Ziggy kijkt me af en toe aan van moet dat nou?
Verder is ie gewoon rustig dus ik kijk het ff aan.
Nu wordt er al regelmatig wat geknald en tot nu toe is er nog weinig aan de hand.
Ze liggen lekker naast me op de bank en Ziggy kijkt me af en toe aan van moet dat nou?
Verder is ie gewoon rustig dus ik kijk het ff aan.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
Kira is +- 32 kilo en heeft net het eerste op. 3kleine theelepeltjes door vla heen. Over 2 uur weer een beetje.

RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Nee, ik heb daar geen verstand van dus vandaar dat ik het vraagKruimel53 schreef:Alcohol is niet gezond nee. Alprazolam ook niet trouwens. Medicijnen betekenen altijd een aanslag op de lever die ze weer af moet breken.
Maar heb je enig idee van de schade die langdurige angst aanricht? En langdurig is dan meer dan een uur achtereen. Niet bepaald goed voor de geest maar ook behoorlijk schadelijk voor het lichaam. Dergelijke langdurige stress levert blijvende hersenbeschadigingen op, ontregelt het adrenaline-cortisolsysteem langdurig en is een forse aanslag op het immuunsysteem, om maar een paar zaken te noemen. Even afgezien van de ongelofelijke ellende die een totaal panische hond ervaart. Doodsbang en nergens heen kunnen, ga d'r maar aanstaan.
Hier gaan ze aan de advocaat en krijgen een vuurwerkpakket net voor 12 uur. Daarmee krijg ik ze betrekkelijk relaxt door de ergste tijd. En counter conditioning heeft voor Logi echt al heel veel van de stress verminderd. Hij vindt het niet leuk maar blijft aanspreekbaar, raakt niet totaal in paniek.
- Pemba
- Zeer actief
Alprazolam is alleen op mensen getestmijke schreef:Nee, ik heb daar geen verstand van dus vandaar dat ik het vraagKruimel53 schreef:Alcohol is niet gezond nee. Alprazolam ook niet trouwens. Medicijnen betekenen altijd een aanslag op de lever die ze weer af moet breken.
Maar heb je enig idee van de schade die langdurige angst aanricht? En langdurig is dan meer dan een uur achtereen. Niet bepaald goed voor de geest maar ook behoorlijk schadelijk voor het lichaam. Dergelijke langdurige stress levert blijvende hersenbeschadigingen op, ontregelt het adrenaline-cortisolsysteem langdurig en is een forse aanslag op het immuunsysteem, om maar een paar zaken te noemen. Even afgezien van de ongelofelijke ellende die een totaal panische hond ervaart. Doodsbang en nergens heen kunnen, ga d'r maar aanstaan.
Hier gaan ze aan de advocaat en krijgen een vuurwerkpakket net voor 12 uur. Daarmee krijg ik ze betrekkelijk relaxt door de ergste tijd. En counter conditioning heeft voor Logi echt al heel veel van de stress verminderd. Hij vindt het niet leuk maar blijft aanspreekbaar, raakt niet totaal in paniek.Ik heb wel even zitten googlen en ik zie het advies van advocaat geven echt alleen maar voorbij komen op fora waar mensen elkaar een beetje napraten. Ik kan geen bronnen vinden van dierenartsen die er iets over zeggen bijvoorbeeld, het lijkt echt een forumding te zijn. Ik krjig er wel een beetje een 'doop de speen in jenever dan valt je baby sneller in slaap'-gevoel van. Ik snap ook dat je van alles wilt proberen als je hond echt zó bang is hoor. Natuurlijk is die angst niet goed, en kunnen er remedieen zijn die ondanks hun bijwerkingen opwegen tegen de kwaal. Maar van medicatie is tenminste onderzoek gedaan naar de al dan niet schadelijkheid, van alcohol kan ik daar niks van terugvinden, behalve dan dat het heel slecht is voor honden.

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Nou ze gaan niet dood van 1 keer per jaar een paar lepels advocaat denk ik hoor
Hier zit de eerste erin bij Truus, vorig jaar was ik er te laat mee begonnen en had ze al zoveel stress dat ze toen niets meer wilde, over een paar uurtjes doen we nog een lepeltje, Madam doet mee met alleen slagroom
Hier zit de eerste erin bij Truus, vorig jaar was ik er te laat mee begonnen en had ze al zoveel stress dat ze toen niets meer wilde, over een paar uurtjes doen we nog een lepeltje, Madam doet mee met alleen slagroom
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ik zie het probleem ook niet zo van een paar lepeltjes advocaat 1 keer in het jaar. Neem aan je je hond niet smoor bezopen gaat voeren. Dus dan is die alcohol na een aantal uren wel weer uit het lichaam. Lijkt me stug dat een hond daar blijvende schade aan over houd. Dat zal meer bij dagelijks gebruik zijn voor langere tijd, maar dat is hier totaal niet aan de orde.
Hier geven ze er niks om. Zijn schotvast alle 3. Maar als dat niet zo was zou ik zeker de advocaat overwegen.
Hier geven ze er niks om. Zijn schotvast alle 3. Maar als dat niet zo was zou ik zeker de advocaat overwegen.

- dagmar88
- Zeer actief
Kruimel53 schreef: Advocaat is een oud huismiddel dat al heel lang (denk: mijn jeugd) gebruikt wordt voor bange honden. Er is weliswaar geen formeel onderzoek naar gedaan maar er is aardig wat anekdotische evidentie dat het, ook weer voor niet alle honden, effectief kan zijn bij vuurwerkpaniek. Je moet het niet overdoseren nee, maar dat moet je met andere middelen ook niet. En dierenartsen verkopen het niet dus die zeggen er ook niks over.
Maar wel nog steeds die meuk aanprijzen waarvan de hond alleen maar opgesloten raakt in zijn eigen lichaam.
- Donkere Dame
- Actief
Hier gaat ze d'r eerste jaarwisseling meemaken.
Ben benieuwd, hoop dat t meevalt.
Tot nu toe blijft ze er gelukkig redelijk rustig onder.
Hopen dat het zo blijft.
Ze krijgt nu dus nog helemaal niks.
Eerst eens aankijken hoe en wat.
Dan zien we logend jaar wel.
Ben benieuwd, hoop dat t meevalt.
Tot nu toe blijft ze er gelukkig redelijk rustig onder.
Hopen dat het zo blijft.
Ze krijgt nu dus nog helemaal niks.
Eerst eens aankijken hoe en wat.
Dan zien we logend jaar wel.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Als een hond koelvloeistof heeft gedronken, Geef je 'm een hoop sterke (40%en meer) drank. Overleven ze ook gewoon. 
In deze hoeveelheid wat advocaat geven met een minimaal alcoholpercentage zodat de scherpe randjes er af gaan...nah, 1 van de minst kwade denk ik zo
In deze hoeveelheid wat advocaat geven met een minimaal alcoholpercentage zodat de scherpe randjes er af gaan...nah, 1 van de minst kwade denk ik zo

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Donkere Dame
- Actief
Maya en Pluto schreef:Maar zou ik dat mogen combineren met advocaat? Is een vrij verkrijgbaar middel dus er zal niet veel bijzonders in zitten, maar in menselijke termen gedacht, ga je geen medicatie met alcohol tegelijkertijd gebruiken.
Psies, medicatie en alcohol......
999 van de 1000 gevallen een nono
- Pemba
- Zeer actief
Volgens mij zit daar tryptofaan in en dat zou ik niet combineren met alcohol.Maya en Pluto schreef:Dit wordt de eerste oudjaarsavond voor Boaz in Nederland. Hij was afgelopen week echt panisch bij knallen, ontzettend zielig...
Hij heeft vandaag zijn thundershirt aan, dat scheelt iets. Hij heeft een verbergplek (mand onder de tafel, lekker bij de verwarming) waardoor het nu te doen is. Maar ik vrees het ergste voor 12 uur....
Nou gaf ik mijn vorige hond altijd een borreltje advocaat, maar die was bang/onrustig. Boaz is een graadje erger. Ik heb Adaptil pillen liggen, maar nog niet gebruikt. Zou 2 uur voor de verwachtte stress gegeven moeten worden en mag na 6 uur herhaald worden. Maar zou ik dat mogen combineren met advocaat? Is een vrij verkrijgbaar middel dus er zal niet veel bijzonders in zitten, maar in menselijke termen gedacht, ga je geen medicatie met alcohol tegelijkertijd gebruiken.

-
Neeltje
Bij jou haalt het thundershirt er dus ook niet alles uit. Bij Lotje ook niet, het is inderdaad wel wat minder, ze blijft eigenlijk liggen waar ze ligt, met lijn krijg ik haar de tuin in, maar ze gaat niet plassen, al niet meer sinds vanochtend. Heb nu een kunstgrasmat in het halletje gelegd met dweilen en vuilniszakken eronder. Misschien dat ze erop gaat plassen, anders ben ik bang dat het voor haar morgenochtend wordt.Maya en Pluto schreef:Dit wordt de eerste oudjaarsavond voor Boaz in Nederland. Hij was afgelopen week echt panisch bij knallen, ontzettend zielig...
Hij heeft vandaag zijn thundershirt aan, dat scheelt iets. Hij heeft een verbergplek (mand onder de tafel, lekker bij de verwarming) waardoor het nu te doen is. Maar ik vrees het ergste voor 12 uur....
Nou gaf ik mijn vorige hond altijd een borreltje advocaat, maar die was bang/onrustig. Boaz is een graadje erger. Ik heb Adaptil pillen liggen, maar nog niet gebruikt. Zou 2 uur voor de verwachtte stress gegeven moeten worden en mag na 6 uur herhaald worden. Maar zou ik dat mogen combineren met advocaat? Is een vrij verkrijgbaar middel dus er zal niet veel bijzonders in zitten, maar in menselijke termen gedacht, ga je geen medicatie met alcohol tegelijkertijd gebruiken.
-
nomo
- Zeer actief
Morris krijgt ook rustig een advocaatje. Natuurlijk is het niet goed, maar heel erg veel kwaad kan het volgens mij ook niet. Geef het liever dan pillen. Advocaat is ook makkelijk te doseren. Mijn dierenarts vind trouwens niks mis met een beetje advocaat.
Morris heeft vanmiddag twee keer een goede lepel vol gehad. Met slagroom natuurlijk
Daardoor is hij iets relaxter bij de grote bommen. Springt hij niet meteen in paniek op.
Het is hier nu rustiger. Dus nu krijgt hij ook niks. Wordt het vanavond weer erger dan krijgt hij weer wat. Dan geef ik iets meer.
Het is volgens mij wel ontzettend hondafhankelijk hoe ze erop reageren. Ken ook een hond die van een half theelepeltje al de hele avond lag te snurken.
Dus als je nog nooit eerder gegeven hebt zou ik eerst wel kijken hoe de hond erop reageert.
Ik heb nu een hond die niet panisch is voor vuurwerk en dat wil ik graag zo houden. En tot nu toe maakt de advocaat het allemaal wat makkelijker. Dus wij nemen straks nog een borreltje
Morris heeft vanmiddag twee keer een goede lepel vol gehad. Met slagroom natuurlijk
Het is hier nu rustiger. Dus nu krijgt hij ook niks. Wordt het vanavond weer erger dan krijgt hij weer wat. Dan geef ik iets meer.
Het is volgens mij wel ontzettend hondafhankelijk hoe ze erop reageren. Ken ook een hond die van een half theelepeltje al de hele avond lag te snurken.
Dus als je nog nooit eerder gegeven hebt zou ik eerst wel kijken hoe de hond erop reageert.
Ik heb nu een hond die niet panisch is voor vuurwerk en dat wil ik graag zo houden. En tot nu toe maakt de advocaat het allemaal wat makkelijker. Dus wij nemen straks nog een borreltje
-
~Suzanne~
- Zeer actief
De hond die echt bang was, was Merlijn. Nu vertoont Tristan ook wat reaktie.. blaffen. onrust... hij krijgt vanavond de Pet-versie van bach rescue.. dus de versie zonder alcohol. Rond 5 uur de eerste druppels gehad. ik wil rond 8 en rond 11 nog wat geven en dan gaan vast de scherpste randjes eraf... Rowan reageert soms wel maar meer omdat Tristan reageert. Soms schrikken ze zich het schompus maar ja... ik ook soms 
Suzanne
Suzanne
-
80564M
Miep lust geen advocaat, maar ik "help" haar wel. Bach doet niets, maar een beetje bier vind ze lekker en wordt ze rustig van. Ik doe het gewoon in haar drinkbak, en ze drinkt maar. Als het op is doe ik hem weer vol.
- dagmar88
- Zeer actief
Maya en Pluto schreef: Nou gaf ik mijn vorige hond altijd een borreltje advocaat, maar die was bang/onrustig. Boaz is een graadje erger. Ik heb Adaptil pillen liggen, maar nog niet gebruikt. Zou 2 uur voor de verwachtte stress gegeven moeten worden en mag na 6 uur herhaald worden. Maar zou ik dat mogen combineren met advocaat? Is een vrij verkrijgbaar middel dus er zal niet veel bijzonders in zitten, maar in menselijke termen gedacht, ga je geen medicatie met alcohol tegelijkertijd gebruiken.
Tibbe was het eerste jaar erg angstig. Aangeschoten zijn gaf net genoeg ruimte om weer eten aan te pakken.
Door er bij iedere knal wat lekkers in te douwen is de vuurwerkangst nagenoeg verdwenen.
Hij heeft dus net een neut voor de lekker gehad
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Vorig jaar gaf ik aan Laila advocaat maar ik merkte alleen in de middag toen ik er mee begon iets effect maar later op de avond was ze echt zo zielig en bang. Ze is dit jaar in Oktober een keer erg geschrokken van een knal maar in de loop van de tijd is ze er denk ik aan gewend geraakt. Het scheelt ook dat de rest van de honden totaal niet reageert en mij vallen de knallen ook niet echt meer op, alleen de hele harde.
Alleen vandaag is het een beetje drama voor haar. Maar vergeleken met vorig jaar is dat al een hele verbetering. Vanmorgen om 12 uur heeft ze nog buiten geplast, ze wil nu niet meer naar buiten en dat hoeft ook niet. Straks om een uur of 2 vannacht wil ze wel weer denk ik. Ze hangt heel erg aan dochter en die is vandaag de hele dag thuis dus daar ligt ze lekker bij op schoot of is bij haar in de buurt.
Alleen vandaag is het een beetje drama voor haar. Maar vergeleken met vorig jaar is dat al een hele verbetering. Vanmorgen om 12 uur heeft ze nog buiten geplast, ze wil nu niet meer naar buiten en dat hoeft ook niet. Straks om een uur of 2 vannacht wil ze wel weer denk ik. Ze hangt heel erg aan dochter en die is vandaag de hele dag thuis dus daar ligt ze lekker bij op schoot of is bij haar in de buurt.
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Ohh ik was bang dat ik ze misschien teveel gegeven zou hebben, ik zie dit topic nu pas. Ze hebben allebei een eetlepel op. Zijn wel kleine hondjes natuurlijk.
Ze zijn overigens niet echt bang voor het vuurwerk, maar begonnen beiden steeds keihard te blaffen bij elke harde knal. Nu ze wat ophebben liggen ze lekker te tukken. Millie kijkt af en toe op, maar dat is het wel.
Ze zijn overigens niet echt bang voor het vuurwerk, maar begonnen beiden steeds keihard te blaffen bij elke harde knal. Nu ze wat ophebben liggen ze lekker te tukken. Millie kijkt af en toe op, maar dat is het wel.