Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
voerstandaard of niet? hond met ed,hd,artrose
Moderator: moderatorteam
voerstandaard of niet? hond met ed,hd,artrose
Zoals de meeste hier op het forum weten heeft mijn hond Boy ed,hd en artrose.
Het lijkt wel of Boy moeite krijgt met staand eten en drinken omdat hij een lage voer en waterbak heeft in een speciale iets verhoogde houten frame. Als Boy staand eet zie ik regelmatig dat als hij zijn kop naar beneden doet gelijk gaat liggen alsof zijn voorpoten hem niet meer kunnen houden, of als ik hem zijn bak voer geeft blijft hij gewoon in de woonkamer liggen of loopt naar de bak toe en gaat ervoor liggen net zo lang tot ik de bak maar op de grond zet (dan kan hij er liggend bij dit gebeurd nu eigenlijk altijd). Drinken doet hij meestal snel als we terug komen van het wandelen, even een paar slobbers en dan gauw gaan liggen, verder zie ik hem niet drinken mits ik hem een schoteltje schuin voor houd. Bij mijn ouders thuis drinkt hij water uit een bakjes dit doet hij ook altijd liggend, nooit staand.
Ik zit eraan te denken om voor Boy een voerstandaard te kopen zodat hij zijn kop niet meer naar beneden hoeft te houden tijdens het eten en drinken maar ik twijfel of dit wel de oplossing is.
Wat raden jullie aan?
Het lijkt wel of Boy moeite krijgt met staand eten en drinken omdat hij een lage voer en waterbak heeft in een speciale iets verhoogde houten frame. Als Boy staand eet zie ik regelmatig dat als hij zijn kop naar beneden doet gelijk gaat liggen alsof zijn voorpoten hem niet meer kunnen houden, of als ik hem zijn bak voer geeft blijft hij gewoon in de woonkamer liggen of loopt naar de bak toe en gaat ervoor liggen net zo lang tot ik de bak maar op de grond zet (dan kan hij er liggend bij dit gebeurd nu eigenlijk altijd). Drinken doet hij meestal snel als we terug komen van het wandelen, even een paar slobbers en dan gauw gaan liggen, verder zie ik hem niet drinken mits ik hem een schoteltje schuin voor houd. Bij mijn ouders thuis drinkt hij water uit een bakjes dit doet hij ook altijd liggend, nooit staand.
Ik zit eraan te denken om voor Boy een voerstandaard te kopen zodat hij zijn kop niet meer naar beneden hoeft te houden tijdens het eten en drinken maar ik twijfel of dit wel de oplossing is.
Wat raden jullie aan?
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: voerstandaard of niet? hond met ed,hd,artrose
ik zou boy zijn voerbak op de grond geven en hem liggend laten eten.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Geen goede oplossing, daar inmiddels een voerstandaard door sommige wetenschappers als risico voor torsi wordt gezien.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
En toch heb ik Xena een lage voerstandaard gegeven toen ze niet meer kon blijven staan vanaf de vloer etend en liggend was geen optie bij haar. De standaard was niet op nekhoogte bij haar, zo rond dr knieen en dat ging wel vanaf de vloer was net te laag

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Gewoon doen wat comfortabel is voor je hond, als dat op knie hoogte is dan is dat toch prima.. ik heb voor Van Gils ook voerbakken op kniehoogte, niet omdat hij last heeft maar gewoon omdat het comfortabeler is...de rest ben ik niet zo bang voor
- renee-uk
- Zeer actief
maar die heeft ie al zo te lezen en dat gaat niet goed, liggend eten doet ie wel.malinois schreef:En toch heb ik Xena een lage voerstandaard gegeven toen ze niet meer kon blijven staan vanaf de vloer etend en liggend was geen optie bij haar. De standaard was niet op nekhoogte bij haar, zo rond dr knieen en dat ging wel vanaf de vloer was net te laag

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Liggend lukt inderdaad, staand lukt nu niet omdat hij zijn kop helemaal naar beneden moet houden, dit geld ook voor het drinken.renee-uk schreef:maar die heeft ie al zo te lezen en dat gaat niet goed, liggend eten doet ie wel.
Boy heeft nu geen voerstandaard, de bakken hangen +- 2 cm van de grond af (zie foto hieronder, lijkt hierop).

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Krijgt hij al wel pijnstilling?
ja vanaf begin oktober al en subblementen voor zijn gewrichten en spieren.Brindlecardi schreef:Krijgt hij al wel pijnstilling?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Vind het wel heftig dat zelfs staand eten hem zoveel moeite kost ondanks de pijnstilling. Loopt hij verder nog wel een beetje?
Lopen wandelen doet hij graag en gaat steeds beter en verder, hij wil zelfs af en toe rennen. Zoals ik het zie lijkt het wel dat als hij zijn kop helemaal naar beneden moet doen er teveel gewicht/ druk op zijn voorpoten komen en Boy daarom alles liggend doet.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat zou ik dan idd niet doen... niet zo hoog dat hij niet moet bukken want dat is beroerd eten zeg zo hoog...renee-uk schreef:maar die heeft ie al zo te lezen en dat gaat niet goed, liggend eten doet ie wel.malinois schreef:En toch heb ik Xena een lage voerstandaard gegeven toen ze niet meer kon blijven staan vanaf de vloer etend en liggend was geen optie bij haar. De standaard was niet op nekhoogte bij haar, zo rond dr knieen en dat ging wel vanaf de vloer was net te laag

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan zou ik hem.liggend eten gevencharley schreef:Lopen wandelen doet hij graag en gaat steeds beter en verder, hij wil zelfs af en toe rennen. Zoals ik het zie lijkt het wel dat als hij zijn kop helemaal naar beneden moet doen er teveel gewicht/ druk op zijn voorpoten komen en Boy daarom alles liggend doet.

- renee-uk
- Zeer actief
en anders probeer je even of ie op hoogte wel prettiger eet, zet je z'n voerbak ergens op (verschillende hoogtes) en kijkt hoe het dan gaat.
beetje zonde om standaards te gaan kopen als je hond dan nog niet op die hoogte eten wil
beetje zonde om standaards te gaan kopen als je hond dan nog niet op die hoogte eten wil

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Gewoon verschillende hoogtes proberen. Neem een kartonnen doos en knip er gaten in voor de bakken. De doos kan je steeds lager maken. Als je de prettigste hoogte gevonden hebt kan je over stappen naar een definitieve oplossing.
Bij mijn hond wisselt het bij de dag. Soms eet hij uit de bak op de grond, dan wenst meneer zijn brokjes los op de grond, dan weer probleemloos uit de verhoogde bak. Ik ben er nog steeds niet achter of ik nu in de maling wordt genomen of dat er echt iets aan de hand is. Dierenarts kan niets vinden.
Bij mijn hond wisselt het bij de dag. Soms eet hij uit de bak op de grond, dan wenst meneer zijn brokjes los op de grond, dan weer probleemloos uit de verhoogde bak. Ik ben er nog steeds niet achter of ik nu in de maling wordt genomen of dat er echt iets aan de hand is. Dierenarts kan niets vinden.
- Donkere Dame
- Actief
Waarom geen voerstandaard met instelbare hoogte?renee-uk schreef:en anders probeer je even of ie op hoogte wel prettiger eet, zet je z'n voerbak ergens op (verschillende hoogtes) en kijkt hoe het dan gaat.
Deze is bijvoorbeeld instelbaar tot 43,5cm kom je een heel eind mee denk ik.
En kost "maar" €19,95
https://www.stuntwinkel.nl/deluxa-grote ... GwodvQ4LyA
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat vind ik zulke ondingen... idd gewoon ff een emmer veel makkelijker.

- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik hen met Bo ook gemerkt dat hij uiteindelijk niet met van de grond wilde eten, enkel op hoogte. Thuis heb ik sowieso standaarden, maar elders zet ik de bakken gewoon op de grond, tot Bo dus ineens niet wilde eten, tot ik zijn bak op een stoel had gezet. Blijkbaar was eten van de grond niet prettig meer.

- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Oef, klinkt wel alsof hij toch érg veel pijn heeft?
Is het voor deze hond nog eerlijk om door te gaan?
Wat betreft hoogte: ik zou wat dingen uitproberen. Kijken wat het beste gaat met eten.
Wat betreft drinken: ik zou gewoon standaard een paar bakken water neerzetten, op verschillende hoogtes. Ook een dicht bij de plek waar hij graag ligt.
Zodat hij in elk geval altijd makkelijk bij water kan.
(toen mijn kat nierproblemen kreeg, heb ik op iets van 5 plekken in huis water neergezet. Is even wennen maar eigenlijk weinig moeite)
Wat eten betreft, je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om een aantal keer per dag kleine porties te voeren, uit de hand, in plek van een echte "maaltijd" in één keer.
Dat kan liggend, staand, zittend, op de bank whatever. Gewoon wat fijn voor hem is.
Is het voor deze hond nog eerlijk om door te gaan?
Wat betreft hoogte: ik zou wat dingen uitproberen. Kijken wat het beste gaat met eten.
Wat betreft drinken: ik zou gewoon standaard een paar bakken water neerzetten, op verschillende hoogtes. Ook een dicht bij de plek waar hij graag ligt.
Zodat hij in elk geval altijd makkelijk bij water kan.
(toen mijn kat nierproblemen kreeg, heb ik op iets van 5 plekken in huis water neergezet. Is even wennen maar eigenlijk weinig moeite)
Wat eten betreft, je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om een aantal keer per dag kleine porties te voeren, uit de hand, in plek van een echte "maaltijd" in één keer.
Dat kan liggend, staand, zittend, op de bank whatever. Gewoon wat fijn voor hem is.

Ik heb gisterenavond Boy zijn voerbak op een ton gezet en hij begon gelijk te drinken, daarna liep hij er nog een paar keer heen dus heb ik vanochtend toch maar een goedkope standaard gekocht en hier zijn drinkbak in gezet. Boy heeft er al meerdere malen uit gedronken vandaag en laat zijn lage waterbak links liggen.
Vanavond ga ik zijn voerbak er ook in zetten en dan zien we wel of hij staand gaat eten, zo niet dan is het ook geen probleem hoor.
Vanavond ga ik zijn voerbak er ook in zetten en dan zien we wel of hij staand gaat eten, zo niet dan is het ook geen probleem hoor.
Ik denk niet dat hij veel pijn heeft want hij piept niet. Boy wandelt graag en begint zelfs in huis te spelen met een knuffelbal.Habibi schreef:Oef, klinkt wel alsof hij toch érg veel pijn heeft?
Zoals de da, gedragsdeskundige hem omschrijven is Boy een vrolijke hond die nog van het leven geniet. Tuurlijk houden we het goed in de gaten en als hij echt achteruit gaat laat ik hem echt gaan.Habibi schreef:Is het voor deze hond nog eerlijk om door te gaan?
Dat word om de 3 maanden door de DA gecontroleerd. Ik laat Boy echt geen pijn leiden hoor (zie topics in medisch).Inge O schreef:Beoordeel je dat bij mensen ook zo 'nee, hij heeft geen pijn want hij huilt niet'?charley schreef:Ik denk niet dat hij veel pijn heeft want hij piept niet.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja maar dat zie je niet maar zo... mn dober had 3 gebroken tenen gehad bleek op een rontgenfoto, oude breuken. Hij heeft nooit mank gelopen met die poot en altijd gewoon gesprongen met trainen. Dat zal hem echt pijn gedaan hebben. Als je hond niet wil drinken van de grond heeft ie flink pijn. Dat is een feit.charley schreef:Dat word om de 3 maanden door de DA gecontroleerd. Ik laat Boy echt geen pijn leiden hoor (zie topics in medisch).Inge O schreef:Beoordeel je dat bij mensen ook zo 'nee, hij heeft geen pijn want hij huilt niet'?charley schreef:Ik denk niet dat hij veel pijn heeft want hij piept niet.

Boy heeft nu een voerstandaard die ik op kniehoogte heb afgesteld en Boy eet en drinkt hier nu staand uit. Het drinken gaat nu zelfs beter, niet meer vlug slobberen na een wandeling maar rustig de tijd nemen en drinken als hij wil.
- Ody
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Until you meet again one day......
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Die had ik ook voor Xena