Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenverzekering
Moderator: moderatorteam
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Hondenverzekering
Zou je een pup ook al kunnen verzekeren als ze nog bij de fokker is?
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Re: Hondenverzekering
Volgens mij kun je ze per direct verzekeren. Maar waarom zou je dat willen doen?
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
-
gonnie
- Zeer actief
Waarom niet? Dan gaat de wachttijd al in voordat ze thuis is.
Groetjes Gonnie.
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
oh ja de wachttijd idd. Heb ik toen helemaal niet bij stil gestaan.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Ik ken een fokker die alle puppen vanaf geboorte verzekerd en de verzekering wordt over geschreven naar de eigenaar bij verkoop. Dus ja denk wel dat het kan.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
-
gonnie
- Zeer actief
Nou, bij OHRA kan het niet, heb net even gebeld.
Bij Proteq wel, maar die is stervensduur. En bij Proteq heb je geen wachttijd voor een pup tot 100 dagen.
Maar dat scheelt voor de premie per maand haast 10 euro voor zowat dezelfde dekkingen.
Nou ja, we wachten wel. Maakt ook niks uit.
Bij Proteq wel, maar die is stervensduur. En bij Proteq heb je geen wachttijd voor een pup tot 100 dagen.
Maar dat scheelt voor de premie per maand haast 10 euro voor zowat dezelfde dekkingen.
Nou ja, we wachten wel. Maakt ook niks uit.
Groetjes Gonnie.
-
Neeltje
Bij de Hema kan het wel. Ik heb mijn pups allemaal direct verzekerd zo gauw ik het chipnummer had. Gewoon opgeven als je eigen hond, niet het adres van de fokker. Dat heb ik tenminste nooit gedaan. Hema is ook stukken goedkoper dan Proteq
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Wat zeiden ze bij OHRA dan precies?gonnie schreef:Nou, bij OHRA kan het niet, heb net even gebeld.
-
gonnie
- Zeer actief
Dat ik moest wachten omdat ik gezondheidsvragen in moet vullen. Nou, de antwoorden zijn dan volgens mij hetzelfde als nu. Maar goed, ik wacht wel.Tamara/Bayko schreef:Wat zeiden ze bij OHRA dan precies?gonnie schreef:Nou, bij OHRA kan het niet, heb net even gebeld.
Groetjes Gonnie.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
in principe kan je die gewoon opvragen bij de fokker natuurlijk en dan vul je het gewoon in...gonnie schreef:Dat ik moest wachten omdat ik gezondheidsvragen in moet vullen. Nou, de antwoorden zijn dan volgens mij hetzelfde als nu. Maar goed, ik wacht wel.Tamara/Bayko schreef:Wat zeiden ze bij OHRA dan precies?gonnie schreef:Nou, bij OHRA kan het niet, heb net even gebeld.
-
gonnie
- Zeer actief
Gerard wilt haar nu bij Proteq verzekeren, die heeft geen wachttijd.
Groetjes Gonnie.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
-
gonnie
- Zeer actief
Nee, dat is zo. Maar we denken nog even goed na. Want ik vind Proteq wel heel erg duur.Pemba schreef:Bij spoedeisende dingen heb je bij Ohra ook geen wachttijd.
Groetjes Gonnie.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Is het ook mogelijk een al wat oudere hond in de verzekering te krijgen? Van 5 jaar ongeveer?
Met Jorla ben ik de laatste 4 jaar van haar leven een paar duizend euro kwijt geweest aan d.a. kosten. Ook iets wat mee telt in mijn overwegingen om weer aan een hond te beginnen..
Met Jorla ben ik de laatste 4 jaar van haar leven een paar duizend euro kwijt geweest aan d.a. kosten. Ook iets wat mee telt in mijn overwegingen om weer aan een hond te beginnen..
-
gonnie
- Zeer actief
kooi schreef:Is het ook mogelijk een al wat oudere hond in de verzekering te krijgen? Van 5 jaar ongeveer?
Volgens mij wel. Alleen vanaf 7/8 jaar kan je ze niet meer verzekeren. Als je eenmaal een verzekering hebt blijft je hond wel verzekerd, maar een nieuwe verzekering afsluiten gaat dan niet meer.
Groetjes Gonnie.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
Ja, dat kan. De instappremie zal dan meestal iets hoger zijn dan wanneer je een jongere hond aanmeldt. Bij Proteq gaat het in stappen. Ik weet nog dat ik Cyntha destijds net voor haar vierde verjaardag alsnog heb laten verzekeren omdat ze dan nog net in dezelfde premiehoogte zou vallen als een pup. Die aanmelding bleek een enorm goede beslissing te zijn geweest.kooi schreef:Is het ook mogelijk een al wat oudere hond in de verzekering te krijgen? Van 5 jaar ongeveer?
Er zijn maatschappijen die oudere honden (meestal vanaf een jaar of acht) niet meer aannemen, maar een hond van een jaartje of vijf is geloof ik niet snel een probleem. Je zit natuurlijk wel altijd met uitsluitingen van reeds aanwezige aandoeningen, maar als de hond nog gezond is doet dat er verder niet toe.
Even goed de polisvoorwaarden checken dus.
Laatst gewijzigd door Tamara/Bayko op 31 dec 2016 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ja hoor, Rani en Mika heb ik ook gewoon kunnen verzekeren toen ze hier kwamen (5 en 6 jaar) en ik was niet eens veel duurder uit dan bij pupje Gol.kooi schreef:Is het ook mogelijk een al wat oudere hond in de verzekering te krijgen? Van 5 jaar ongeveer?
Gefeliciteerd met jullie mooie meisje Gonnie!
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik zou Proteq echt niet doen. Mijn hond is daar verzekerd, maar de voorwaarden zijn zo'n 2 jaar geleden gewijzigd en eengonnie schreef:Nee, dat is zo. Maar we denken nog even goed na. Want ik vind Proteq wel heel erg duur.Pemba schreef:Bij spoedeisende dingen heb je bij Ohra ook geen wachttijd.
hele belangrijke wijziging is dat je bij chronische aandoeningen (langer dan 6 maanden) nog maar 50% vergoed krijgt.
Je verzekert je hond vnl vanwege onverwachte dure operaties of vanwege chronische ziekte (lijkt mij tenminste) en bij het
laatste ga je dus bij Proteq gewoon het schip in voor 50%.
-
gonnie
- Zeer actief
Dank je. Vindt dat wachten wel minder. Ga je een pup in Nederland halen hoef je tenminste niet voor Rabies te enten en nog eens drie weken te wachten. Maar goed dat wisten we.Gollum schreef:Ja hoor, Rani en Mika heb ik ook gewoon kunnen verzekeren toen ze hier kwamen (5 en 6 jaar) en ik was niet eens veel duurder uit dan bij pupje Gol.kooi schreef:Is het ook mogelijk een al wat oudere hond in de verzekering te krijgen? Van 5 jaar ongeveer?
Gefeliciteerd met jullie mooie meisje Gonnie!
Groetjes Gonnie.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
Eens met Caro. Tegenwoordig zou ik m'n hond ook niet meer bij Proteq verzekeren.
-
gonnie
- Zeer actief
Oke, bedankt voor de tip.Caro. schreef:Ik zou Proteq echt niet doen. Mijn hond is daar verzekerd, maar de voorwaarden zijn zo'n 2 jaar geleden gewijzigd en eengonnie schreef:Nee, dat is zo. Maar we denken nog even goed na. Want ik vind Proteq wel heel erg duur.Pemba schreef:Bij spoedeisende dingen heb je bij Ohra ook geen wachttijd.
hele belangrijke wijziging is dat je bij chronische aandoeningen (langer dan 6 maanden) nog maar 50% vergoed krijgt.
Je verzekert je hond vnl vanwege onverwachte dure operaties of vanwege chronische ziekte (lijkt mij tenminste) en bij het
laatste ga je dus bij Proteq gewoon het schip in voor 50%.
Groetjes Gonnie.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ook absoluut niet. Het is dat ik nergens anders terecht kan met een (bijna) 10 jaar oude hond met chronische aandoening, maarTamara/Bayko schreef:Eens met Caro. Tegenwoordig zou ik m'n hond ook niet meer bij Proteq verzekeren.
anders was ik direct weggegaan.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
Cyntha blijft om die reden ook bij Proteq, maar voor een volgende pup ga ik naar een andere. OHRA waarschijnlijk.Caro. schreef:Ik ook absoluut niet. Het is dat ik nergens anders terecht kan met een (bijna) 10 jaar oude hond met chronische aandoening, maarTamara/Bayko schreef:Eens met Caro. Tegenwoordig zou ik m'n hond ook niet meer bij Proteq verzekeren.
- Gollum
- Zeer actief
Wat stom, Gol heeft al twee jaar medicatie voor artrose (dat lijkt me toch chronisch? ) maar ik krijg nog steeds de medicatie vergoed.Caro. schreef:Ik ook absoluut niet. Het is dat ik nergens anders terecht kan met een (bijna) 10 jaar oude hond met chronische aandoening, maarTamara/Bayko schreef:Eens met Caro. Tegenwoordig zou ik m'n hond ook niet meer bij Proteq verzekeren.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan wordt daar een fout gemaakt, want het is echt waar.Gollum schreef:Wat stom, Gol heeft al twee jaar medicatie voor artrose (dat lijkt me toch chronisch? ) maar ik krijg nog steeds de medicatie vergoed.Caro. schreef:Ik ook absoluut niet. Het is dat ik nergens anders terecht kan met een (bijna) 10 jaar oude hond met chronische aandoening, maarTamara/Bayko schreef:Eens met Caro. Tegenwoordig zou ik m'n hond ook niet meer bij Proteq verzekeren.
Ik krijg ook sinds die wijziging in voorwaarde nog maar 50% van zijn allergie injecties vergoed (en die zijn peperduur) en binnenkort krijgt hij de
gedrags/dementie medicatie ook alweer 6 maanden, dus daar krijg ik dan ook nog maar 50% van vergoed.
Ik zou zeggen: mond houden, bek dicht, geen slapende honden wakker maken
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
Ze zijn inderdaad niet altijd even wakker bij ProteqGollum schreef:Wat stom, Gol heeft al twee jaar medicatie voor artrose (dat lijkt me toch chronisch? ) maar ik krijg nog steeds de medicatie vergoed.Caro. schreef:Ik ook absoluut niet. Het is dat ik nergens anders terecht kan met een (bijna) 10 jaar oude hond met chronische aandoening, maarTamara/Bayko schreef:Eens met Caro. Tegenwoordig zou ik m'n hond ook niet meer bij Proteq verzekeren.
- Gollum
- Zeer actief
haha ja inderdaadCaro. schreef:Dan wordt daar een fout gemaakt, want het is echt waar.Gollum schreef:Wat stom, Gol heeft al twee jaar medicatie voor artrose (dat lijkt me toch chronisch? ) maar ik krijg nog steeds de medicatie vergoed.Caro. schreef:Ik ook absoluut niet. Het is dat ik nergens anders terecht kan met een (bijna) 10 jaar oude hond met chronische aandoening, maarTamara/Bayko schreef:Eens met Caro. Tegenwoordig zou ik m'n hond ook niet meer bij Proteq verzekeren.
Ik krijg ook sinds die wijziging in voorwaarde nog maar 50% van zijn allergie injecties vergoed (en die zijn peperduur) en binnenkort krijgt hij de
gedrags/dementie medicatie ook alweer 6 maanden, dus daar krijg ik dan ook nog maar 50% van vergoed.
Ik zou zeggen: mond houden, bek dicht, geen slapende honden wakker maken
Het is ook niet dat ik haar ergens anders kan verzekeren op deze leeftijd.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat vergoeden wij?
Waar en waarvoor u verzekerd bent, leest u in artikel 2.6 t/m 2.14.
Van de medische kosten die verzekerd zijn vergoeden wij 81%. Als een aandoening chronisch is,
vergoeden wij 50% van alle medicatie voorgeschreven voor deze aandoening. In artikel 2.8 vindt u
hierover meer informatie
https://www.proteqdierenzorg.nl/docs/vo ... rt_web.pdf
Van de medische kosten die verzekerd zijn vergoeden wij 81%. Als een aandoening chronisch is,
vergoeden wij 50% van alle medicatie voorgeschreven voor deze aandoening. In artikel 2.8 vindt u
hierover meer informatie
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
Zo staat het inderdaad in de voorwaardenCaro. schreef:Wat vergoeden wij?
hierover meer informatie
-
Neeltje
En bij de Hema heb je alleen per declaratie een eigen risico van € 45,00, hoe hoog de declaratie ook is. Mijn declaratie van €1600 van het gebroken pootje van mijn vorige hond heeft me,i.v.m. 2x declareren € 90 gekost. Zou dit bij Proteq zijn geweest had het me € 300 gekost....