Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loops---> update vraag 28-12

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Loops?

Ongelezen bericht door *Skye* »

@DeDiana: ik zie je al staan ;) Ik kan me er wel iets van voorstellen na de ervaring van gisteren. Al was het bij mij wel 'handig' dat Nova de reu wel op afstand hielp houden. Als zij er naar toe had gewild was het nog wat ingewikkelder geworden denk ik idd.

Als ik nu terugkijk was ze idd al een tijdje meer aan het snuffelen. Maar ik zeg al 2 maanden dat ze tegen haar loopsheid aan zit. Een maand geleden ging zij ineens op de hond van mijn ouders rijden. Allemaal tekens denk ik achteraf dat het eraan zat te komen.

@Barnsley: ik zal vragen of ze het kan doorgeven ;)

Is er nu trouwens iets over te zeggen wanneer ze voor de tweede keer loops gaat worden. Ze is nu 9 maanden. Zit er namelijk niet echt op te wachten om met een loopse hond op vakantie te gaan...
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Nee, voor zover ik weet kun je niets zeggen over de volgende loopsheid. Pas na de tweede loopsheid weet je een beetje wat de cyclus is.
Mila's eerste loopsheid was met 13 maanden en de tweede kwam pas twee jaar later :denken: Nu heeft zij ongeveer een cyclus van éénmaal per jaar loops worden (wijkt ook wel eens één of twee maanden af).
Bij Amy was het heel regelmatig elke vier maanden.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Winni was de 1e keer 7 maanden, loopsheid daarna was 4 maanden later. Nu wisselt het tussen de 4 en 5 maanden ertussen :schrik: Zij was al meteen dus heel vast qua cyclus, maar daar kan je volgens mij niks over zeggen. Ik zit op dit moment met 2 honden die gescheiden zitten. Of eigenlijk is Tay mee naar het werk van mijn man en Tessa en Winni leven zich uit op elkaar.
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Loops?---> Jep zo duidelijk als het maar zijn kan ;)

Ongelezen bericht door Gimmick »

Gentle was heel vaak om de 6 maand. Maar de vorige keer duurde het 10 maand. En nu zijn we ook 6 maand verder maar nog niks...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

4 teven waarvan 2 altijd tegelijk loops (moeder en dochter) echter de laatste keer was dochter 2 maanden later loops, 1 teef die nu 3 maanden te vroeg loops werd en 1 teef die ruim anderhalve maand te laat loops is geworden. kortom, je kan er geen peil op trekken, takketeven :mrgreen:

ellen
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief

Ah ok, dat is altijd handig ;) Nouja we gaan het meemaken. Gaan op vakantie met de caravan. Ze heeft nu bewezen een perfectie timing te hebben zo met de vakantie en feestdagen... we gaan er maar vanuit dat ze de komende keer precies met de vakantie loops zal zijn aangezien we over 7 maanden weg gaan ;) Skye is dan in ieder geval niet meer vruchtbaar dus in het ergste geval is ze klein genoeg om op te pakken met lastige honden.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

*Skye* schreef:Maar is er bij jullie dan niet zo ongeveer altijd wel een teef loops? Gaat die dan gewoon overal mee naartoe? Want als vandaag een voorbode is voor wat gaat komen, blijf ik de vruchtbare dagen maar binnen ;)
Ze worden hier loops in groepen. Ik heb er een paar die elke 7 maanden loops zijn en een paar met een cyclus van 10-11 maanden.
De cycli gaan vaak wel samenlopen, maar als de lengte zoveel verschilt natuurlijk niet. Die van 7 maanden hebben we vorige maand gehad, nu wachten op de volgende. Dat duurt nog een maand of drie schat ik.

Ik loop sowieso op afgelegen plekken en tijden want niet iedereen zit op zo'n groep te wachten ;) Dus ja, ze gaan altijd mee en lopen ook vrijwel altijd gewoon los.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
*Skye*
Zeer actief

Vind het altijd leuk om te lezen hoe het er bij jullie en jullie roedel aan toe gaat ;)

Nova loopt ook nog gewoon los want ze luistert zelf nog prima. Dacht dat ik in de polder waar ik nooooooit iemand tegen kom wel goed zat ;) En ik ga er nog wel gewoon heen hoor, want ze zal toch echt moeten kunnen uitrazen. In de woonwijk lopen de honden over het algemeen ook aangelijnd hier, maar blijkbaar had deze hond een goede neus. Ik ga het meemaken de komende weken. Maar we waren echt van plan om naar het strand en losloop gebieden te gaan in de vakantie, dat slaan we dan maar even over ;)
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Het hangt heel erg van de hond af.
Als Willemijn een leuke vent ziet in haar dekrijpe dagen hoef ik alleen maar nee te zeggen. Dan staat ze wel een beetje van :hmmm: maar ze blijft zoet staan en ik kan haar aanlijnen.

Maar ik weet nog dat Rinne Roos eens loops was, en die luisterde dus gewoon niet naar mij. Mirs hond, ik was echt voor de versiering. Ik liep op rare tijden maar soms doen mensen met onaardige honden dat dus ook.
RR zag een leuke brak en ging in draf die kant op, en ik lopen, lópen! Maar verdomd, je haalt dat dus niet in :oeps: Ze ging niet eens hard, maar hard genoeg.
En die man niet stoppen he, maar wel snauwen: Mijn hond grijpt de jouwe! :boos:
Ja, riep ik nog, dat vrees ik ook :P
Ik was wel op tijd hoor, maar mán, dat was effe spannend :LOL:

Afbeelding

Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Skye, als ik me goed herinner begon nova al maanden vóór de eerste loopsheid aantrekkelijk te worden voor reuen, toch? Lily is nu bijna 8 maanden en de afgelopen week hebben een paar reuen geprobeerd om haar te dekken. Maar dat zegt niks begrijp ik. Zelf vertoont ze ook nog geen enkel teken van....
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
*Skye*
Zeer actief

Alfilillo schreef:Skye, als ik me goed herinner begon nova al maanden vóór de eerste loopsheid aantrekkelijk te worden voor reuen, toch? Lily is nu bijna 8 maanden en de afgelopen week hebben een paar reuen geprobeerd om haar te dekken. Maar dat zegt niks begrijp ik. Zelf vertoont ze ook nog geen enkel teken van....
Ja volgensmij zeg ik al ruim een maand of 2 dat de loopsheid er aan zit te komen gebaseerd op gedrag van sommige reuen. En dat Nova zelf ook een tijdje haar achterste de hele tijd in Skye zijn gezicht duwde.
De reuen probeerde idd ineens op haar te gaan rijden. Maar waar ze er toen zelf een beetje een spel van maakte/ wegdraaide/ wegliep, gaat ze nu in full-bitch modus ;) Ze piept/ gilt/ bijt de reu nu weg :engel:

De reacties van die 2 reuen van gisteren zijn dat ze van 100en meters afstand op ons af stormde. Dat was ik niet gewend nog. ;)
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Hahaha, wat grappig.. En je laat Nova gewoon los dus? Ik geloof dat ik dat echt niet zal durven. Ik heb nu al geen goed appel op haar als ze andere honden ziet. Ze vindt andere honden gewoon té leuk :oeps:
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
*Skye*
Zeer actief

Alfilillo schreef:Hahaha, wat grappig.. En je laat Nova gewoon los dus? Ik geloof dat ik dat echt niet zal durven. Ik heb nu al geen goed appel op haar als ze andere honden ziet. Ze vindt andere honden gewoon té leuk :oeps:
Als we andere honden zien lijnen we haar aan. Maar ik loop vooral in de polder waar ik zo goed als geen honden tegenkom. De plekken waar andere loslopende honden zijn vermijden we nu maar even...
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

*Skye* schreef:Maar we waren echt van plan om naar het strand en losloop gebieden te gaan in de vakantie, dat slaan we dan maar even over ;)
Oor dr eerste loopsheid manifesteerde zich de dag nadat ik me met tent en al op schier had geinstalleerd teneinde daar drie weken te blijven :mrgreen: Ik had geen broekjes bij me of niks en op schier is er ook echt niks te koop wat dat betreft. Dus in de tent was het niet echt handig, maar los daarvan vond ik het juist weer ideaal. Ik was net een week na het hoogseizoen, de stranden zijn daar eeeeeeeeeeeindeloos, je kunt van kilometers ver andere honden aan zien komen dus Oor heeft die eerste loopsheid gewoon lekker drie weken lang op het strand los gekund. Op vakantie ben je lekker veel buiten dus geen gehannes met broekjes en vloeren dweilen enzo. Dus eigenlijk heb ik er op wat bloed in de tent en op dr dekentje na helemaal niks geen gedoe van gehad. Dan vind ik het thuis en als je met je loopse hond door de wijk loopt een stuk vervelender.
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Ik weet nog goed hoe Rana loops en wel mee ging op vakantie, het was al over toen er een stel een tent naast ons ging opzetten. Eenmaal klaar vraagt ons zoontje hen of ze een reutje hebben want ons teefje was loops...ik zag de beste mensen wit wegtrekken, gelukkig kon ik hen vertellen dat het inmiddels over was.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
*Skye*
Zeer actief

Re: Loops---> update vraag 28-12

Ondertussen gaat het hier prima, Skye reageert zo goed als niet op Nova, maar voor de zekerheid houden we ze toch maar apart als ze alleen zijn.

Het viel me nu op dat het bloed weer wat minder rood wordt. Haar vagina en tepels waren wel iets opgezwollen, maar nu echt 2x zo erg lijkt het wel. Kan je hier iets van aflezen of de vruchtbare dagen eraan zitten te komen? Vooralsnog worden andere reuen weggesnauwd door haar.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

*Skye* schreef:Ondertussen gaat het hier prima, Skye reageert zo goed als niet op Nova, maar voor de zekerheid houden we ze toch maar apart als ze alleen zijn.

Het viel me nu op dat het bloed weer wat minder rood wordt. Haar vagina en tepels waren wel iets opgezwollen, maar nu echt 2x zo erg lijkt het wel. Kan je hier iets van aflezen of de vruchtbare dagen eraan zitten te komen? Vooralsnog worden andere reuen weggesnauwd door haar.
daar kan je niks aan af lezen. zolang zij afsnauwt is er weinig aan de hand. als ze uit gaat dagen, met de kont gaat draaien, en de bekken kantelt en kont naar achter en staart opzij dan kan het heel snel gebeurd zijn. 1 minuut is dan genoeg.

Ellen
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

*Skye* schreef:
Is er nu trouwens iets over te zeggen wanneer ze voor de tweede keer loops gaat worden. Ze is nu 9 maanden. Zit er namelijk niet echt op te wachten om met een loopse hond op vakantie te gaan...
Altijd op een moment waarop het niet uit komt, dus waarschijnlijk in je vakantie. :tongue:

Ayleen is vier keer nu loops geweest en dachten we dat ze een cyclus had, maar de afgelopen twee keer hebben we óf niks gemerkt, óf ze is niet loops geweest.
Ook aan reuen niets gemerkt. Dus of het alles zegt? Ik snap het zelf ook niet meer. :tongue:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

_Leonie schreef:
*Skye* schreef:Is er nu trouwens iets over te zeggen wanneer ze voor de tweede keer loops gaat worden. Ze is nu 9 maanden. Zit er namelijk niet echt op te wachten om met een loopse hond op vakantie te gaan...
Altijd op een moment waarop het niet uit komt, dus waarschijnlijk in je vakantie. :tongue:
Behalve als je erop zit te wachten. Dat komt er gewoon niks. :hmmm:

Afbeelding

*Skye*
Zeer actief

Gisteren veranderde de snauwen in een hele lieve knuffel sessie ;) wel aan de voorkant ;), maar is duidelijk een verandering in sfeer.

We zullen er dan maar heel hard op hopen dat ze lekker in onze vakantie loops zal zijn ;). Voordeel is dan wel dat het geen kwaad kan wat Skye betreft, want 2 honden uit elkaar houden als je met de caravan weg bent zal geen pretje zijn. Dan is het alleen maar hopen dat de andere honden op de camping niet aan komen kloppen bij onze caravan :engel:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”