Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gait - nieuw dubbelportret december 2019 - pg8

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Re: Gait is thuis!

Ongelezen bericht door Leonie. »

Fotogravinnetje schreef:Vader en zoon. Gait is vandaag precies 2 maanden oud. Ik ben van plan elke maand een nieuwe foto te maken
Afbeelding
Haha, Lou heeft ook zo'n blik als ie met Mil op de foto moet :pffff:
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

De tweede foto van hun samen is inderdaad al anders, een stuk meer ontspannen dat de eerste.
Lekker stel is het. :I:
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Tien dagen is Gait bij ons. Ik kan me nauwelijks meer voorstellen hoe het zonder hem was. Ik vind het jammer dat Elco zoveel tijd nodig heeft om aan hem te wennen. Geaccepteerd heeft hij hem wel, maar daar blijft het tot nog toe bij. Probleem is ook een beetje dat Elco niet durft door te zetten als Gait z'n grenzen over gaat. Ik zie wel vooruitgang op dat punt, maar ondertussen leert Gait dat Elco z'n correcties toch niet doorzet.
Gait draait al wel lekker mee in onze routines. De eerste week was hij elke ochtend aan het rondrennen enzo, nu ligt hij lekker op schoot te slapen. Actief worden komt over een uurtje wel. En ondertussen zie je die kleine gewoon groeien. Een centimeter in een week. En waren z'n haren eerst een centimeter voorbij z'n staartpunt, nu is dat al bijna 2 centimeter. Ook de haren aan z'n oren zie je zowat groeien
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Klinkt als een fijn hondje.

Wat dat corrigeren betreft. Lou heeft afgelopen week voor het eerst een écht felle snauw naar Millie gegeven. En die trok toen ze klein was de haren letterlijk uit zijn oren. Ze accepteren gewoon heel erg veel. Gelukkig snapte Millie gelijk dat ze die dingen wel bij Lou kon maken, maar beter niet bij andere honden kon proberen. Dat is vast bij Gait ook zo?
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Fotogravinnetje schreef:Tien dagen is Gait bij ons. Ik kan me nauwelijks meer voorstellen hoe het zonder hem was. Ik vind het jammer dat Elco zoveel tijd nodig heeft om aan hem te wennen. Geaccepteerd heeft hij hem wel, maar daar blijft het tot nog toe bij. Probleem is ook een beetje dat Elco niet durft door te zetten als Gait z'n grenzen over gaat. Ik zie wel vooruitgang op dat punt, maar ondertussen leert Gait dat Elco z'n correcties toch niet doorzet.
Gait draait al wel lekker mee in onze routines. De eerste week was hij elke ochtend aan het rondrennen enzo, nu ligt hij lekker op schoot te slapen. Actief worden komt over een uurtje wel. En ondertussen zie je die kleine gewoon groeien. Een centimeter in een week. En waren z'n haren eerst een centimeter voorbij z'n staartpunt, nu is dat al bijna 2 centimeter. Ook de haren aan z'n oren zie je zowat groeien
Ik heb me wel eens laten vertellen dat een pup, totdat ze zo'n 3 maanden oud zijn, een 'pupcertificaat' hebben, wat inhoudt dat ze heel veel kunnen maken bij volwassen honden. Daarna worden pas manieren geleerd. Ik weet niet of het waar is, maar hier werkte het wel zo. Alfil liet in het begin behoorlijk over zich heen walsen. Ik denk dat Lily nog geen 3 maanden was toen hij plotseling flink naar haar begon uit te vallen. Ik heb er wel eens een topic over geopend hier, omdat ik vond dat het vaak gebeurde zonder reden, althans van mij uit gezien. Lily kreeg daardoor wel respect voor hem. Het uitvallen is inmiddels veel minder, maar nog niet helemaal verdwenen.
Ik denk dus dat Elco nog wel duidelijke grenzen gaat stellen in de toekomst.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

Ach ja... schiet bij mij meteen mijn beeld vol met herinneringen aan de kleine Murdog die onafgebroken aan de ruime onderlip van mijn bernermeisjes hing. Grommend en wel. En zij ondergingen dit lijdzaam. :LOL: Ze konden niet opstaan en ergens heen lopen zonder die kleine felle lifter.
Dat heeft inderdaad een beste poos geduurd voor ze hem zijn plaats gingen wijzen. Zelf greep ik wel al in hoor, vond het veel te sneu. Maar is allemaal goed gekomen. :E:
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

De goedlul van mijn ouders was ook echt veel te netjes bij Laicka toen ze nog in haar terrorfase zat (staarten kan je prima in bijten en in blijven hangen als ie wegloopt) maar toen ze een maand of 6 was, was de pret over en heeft ie één keer echt goed ingegrepen en toen was het klaar.
Geduld is een schone zaak en als je het zelf te erg vind worden dan gewoon ingrijpen
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Bedankt allemaal. Dan blijven wij maar gewoon onze grenzen aangeven en wachten we het gewoon af :)
Gait lijkt wel een mooie stap in z'n ontwikkeling gemaakt te hebben. Vannacht lekker doorgeslapen van een uur of tien tot na half zeven (was ik ook wel aan toe, eerlijk gezegd). Vanochtend lekker kalm tijdens het koffiedrinken. En zo'n anderhalf uur zonder te moeten poepen of plassen. Kon hem zelfs op het grasveld krijgen voor hij z'n blaas leegde. Ik heb het gevoel dat het nu zal gaan werken om regelmatig hem aan te lijnen voor een p&p op het veldje in plaats van daar meestal de tuin voor te gebruiken omdat hij het niet redde tot na het aankomen ;)
Ook krijgt Gait steeds met plezier in het buiten lopen, los en aan de lijn. Elco begint wat meer te ontspannen en krijgt z'n glimmertjes in de ogen terug.
En vanochtend hebben ze ook lekker een tijd vlak naast elkaar gekregen zonder dat Gait Elco lastig viel en zonder dat Elco ging grommen of zelfs naar Gait in de gaten zat te houden.
Hopelijk zet dit een beetje door, want de vermoeidheid begint flink toe te slaan bij mij...
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Al twee keer naar het veldje geweest na de vorige post, niets in huis, niets in de tuin, niets op staat en wel alles op het gras. Hij wist na de eerste keer niet hoe hard hij moest kwispelen van trots: niet alleen gepast, maar ook nog aangegeven dat hij moest poepen (terwijl weer al terug liepen, wilde hij weer naar het veldje) en op de juiste plek gepoept. Ik trots, maar Gait ook enorm trots!
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Wat een ontzettend leuke pup :I: en een prachtig stel zo samen! Zo te horen, pakt hij alles heel vlot op, fijn hoor. Met Elco komt het vast ook goed. Het is ook wel even een aardverschuiving natuurlijk, opeens zo'n klein monster er bij :mrgreen:
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Heel leuk om je verhalen te lezen. Gait is zo leuk! En slim.

Toen Nova kwam moest Skye er helemaal niets van hebben. En dat was echt een tegenvaller want hij vond andere honden altijd heel leuk, ik had het echt niet verwacht. Langzaam maar zeker werd er voorzichtig gespeeld en bleef Skye liggen als Nova bij hem kwam liggen.
Ondertussen is het 8 poten op 1 buik. Ze liggen heel vaak samen en spelen kunnen ze als de beste. Binnen veel stoeien en buiten rennen, beuken en vliegen.
Precies wat ik hoopte van het hebben van 2 honden, maar het heeft wel een half jaar geduurd voordat het echt hele goede vriendjes waren.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Gaat steeds beter! Dit heeft Elco nog nooit langer dan anderhalve seconde gedaan met een andere hond (Paco)...
https://www.youtube.com/watch?v=bPXqScW-hE4
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

10 weken is Gait vandaag! Dus weer gewogen, gemeten en op de foto gezet
Gait weegt nu 2575 gram. Dat betekent dat hij ruim 350 gram gegroeid is in 1 week
Afbeelding

En ook in de hoogte groeit meneer hard. Op deze foto de streepjes van 2 weken geleden, vorige week en vandaag, met cijfertje van het aantal weken dat hij oud is bij dat streepje...
Afbeelding

En dan ter vergelijking een foto van Elco toen hij 10 weken was en van Gait vandaag
Afbeelding

Afbeelding

Standfoto
Afbeelding

En toch ook maar weer een foto van die twee samen
Afbeelding
Hakuna Matata
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Gait is thuis! 10 weken

Ongelezen bericht door Hakuna Matata »

Leuke foto's
Wordt hij dan hoger dan Elco?
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Mooie mannen! :I:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Hakuna Matata schreef:Leuke foto's
Dank je :)

Ik heb echt geen idee. Ik denk eerlijk gezegd dat ze qua gewicht redelijk hetzelfde zullen worden, maar Gait net iets breder dan Elco en dus net iets lager. Maar goed, dat is koffiedik kijken ;)
kooi schreef:Mooie mannen! :I:
Dank je. Ik kijk ook graag naar die twee :)
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

De kleine man groeit goed, zeg. Ik ben benieuwd waar hij qua gewicht en schofthoogte gaat uitkomen in vergelijking met Elco. Grappig, die streepjes op de tafelpoot :mrgreen:
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Charlie »

Leuk hondje hoor..... lekker van genieten !!!
Ik vind het jammer dat Elco zoveel tijd nodig heeft om aan hem te wennen. Geaccepteerd heeft hij hem wel, maar daar blijft het tot nog toe bij.
Dit was bij onze border collie ook toen er een pup bij kwam. Na 2 weken had hij door dat het een hondje was, ging hij er eindelijk mee spelen.... :mrgreen:
Groetjes Charlie

Afbeelding
Hakuna Matata
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:
Hakuna Matata schreef:Leuke foto's
Dank je :)

Ik heb echt geen idee. Ik denk eerlijk gezegd dat ze qua gewicht redelijk hetzelfde zullen worden, maar Gait net iets breder dan Elco en dus net iets lager. Maar goed, dat is koffiedik kijken ;)
kooi schreef:Mooie mannen! :I:
Dank je. Ik kijk ook graag naar die twee :)
Hoe hoog was Elco op die leeftijd vergeleken met Gait?
Gait gaat wel denk ik zwaarder worden dan 7 kilo, als hij nu al 2,5 kilo is met 10 weken.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Ik heb van Elco geen hoogtes bijgehouden destijds, helaas...
Hakuna Matata
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Ik heb van Elco geen hoogtes bijgehouden destijds, helaas...
Is Gait hoger dan 20 cm?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

23,5 was hij vandaag. Zal straks op zoek gaan naar de eerste keer dat ik Elco's hoogte gemeten heb
Hakuna Matata
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:23,5 was hij vandaag. Zal straks op zoek gaan naar de eerste keer dat ik Elco's hoogte gemeten heb
Dan is hij 3,5 cm hoger dan Minion op die leeftijd en die is nu 40 cm, maar Minion is een kruising dus dat kan een verschil hebben.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Elco was bijna 32 cm met 20 weken. Dat is de vroegste meting die ik heb kunnen vinden.
Wat volgens mij ook invloed kan hebben is het voer. Elco en Gait krijgen beide voornamelijk kvv en dat schijnt een gelijkmatiger groei op te leveren
Hakuna Matata
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Elco was bijna 32 cm met 20 weken. Dat is de vroegste meting die ik heb kunnen vinden.
Wat volgens mij ook invloed kan hebben is het voer. Elco en Gait krijgen beide voornamelijk kvv en dat schijnt een gelijkmatiger groei op te leveren
Minion was toen 30 cm met 20 weken.
Minion krijgt brokvoer vanaf we hem hadden met 10 weken.
Minion heeft periodes gehad dat hij weinig groeide en ook periodes waarbij hij veel groeide.
Van mijn metingen is de groei van 20 weken tot 25/26 weken het grootst toen groeide hij 5 cm de hoogte in.
Hoe hoog is Elco nu eigenlijk?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Elco is bijna 37,5 cm
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Weer een filmpje. Gaat steeds leuker tussen die twee!
https://youtu.be/o3_5-EGnnH0

En na afloop nog even graven ;)
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Re: Gait is thuis! 10 weken - filmpje spelen in de tuin - 24

Gait heeft wat nieuws: hij is vanochtend de trap op geklommen. Die is nog vrij steil ook... Dus dat wordt of Gait in de woonkamer of keuken met de deur dicht als ik naar boven ga, of hem meenemen naar boven. Naar beneden zal nog niet lukken zonder valpartijen...
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Gait was drie weken geleden getiterd, maar moest toen nog niet ingeënt worden. Vandaag dus op herhaling. En zoals we al verwacht hadden: tijd om te enten.
De bloedafname vond hij niet leuk. Vastgehouden worden? Grrr! Hap! Grrr! Oh, dat werkt niet? Nou dan maar stil zitten ;) Maar de brokjes daarna vond hij heerlijk. De rest van het lichamelijk onderzoek liet hij redelijk toe, dus daar kunnen we nog iets meer op oefenen.
De enting zelf was een makkie. Gait op tafel, paar brokjes voor z'n neus, spuitje erin en wachten tot de brokjes op waren. Als Gait kon praten en je zou vragen hoe vaak hij geprikt is vandaag, zou hij ongetwijfeld 1 keer zeggen.
Fijne praktijk overigens. Niet in discussie gaan over mijn weigering om de Lepto te enten, maar wel even duidelijk hebben dat ik de risico's begrijp. Nou, dat was wel in orde :) En lekker ruim de tijd voor elke patiënt.
We moesten tussendoor natuurlijk ook nog wachten, maar daar had ik op gerekend. Ik ben naar de kapper gegaan, wat heel erg nodig was. Gait is al snel bij mijn voeten gaan liggen slapen. Wat een makkelijk hondje is hij toch! Daarna nog even een plasje op het gras. Vervolgens heb ik hem even in de auto gezet en heb zelf even een paar boodschappen gehaald. Heeft hij ook keurig zitten wachten. En daarna is hij lekker op de achterbank gaan slapen.
We ontdekken hoe langer hoe meer dat Elco eigenlijk best wel een neurootje is. Helemaal vergeleken met Gait. Elco laat bij wat stress al snel al het eten staan, in een vreemde omgeving gaat hij echt alleen maar slapen als hij uitgeput is, hij heeft heel veel bevestiging van ons nodig voor z'n zelfvertrouwen, hij staat snel in standje hyper-alert, raakt vrij snel overprikkeld en gaat dan keffen bij spanning. En Gait? Die pakt z'n rust wel, is niet overmoedig, maar heeft wel een gezonde dosis zelfvertrouwen, eet altijd (als hij de kans krijgt). Daar krijgen we richting de volwassenheid onze handen nog wel vol aan qua grenzen uittesten. Elco heeft nooit ons gezag uitgedaagd, ik denk dat Gait dat nog wel gaat doen. Het hangt wat mij betreft dan ook erg af van hoe stabiel Gait en z'n nestgenootjes blijken te zijn of ik Elco nog een keer ga laten dekken. Als Gait zo uitgroeit als ik nu inschat, zal hij, mits gezond enzo natuurlijk, wel ingezet gaan worden
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Leuk om die verschillen zo te zien hé! Als ik dat zo lees kunnen ze veel aan elkaar gaan hebben.... Gait klinkt als een heerlijke pup.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”