Haha, Lou heeft ook zo'n blik als ie met Mil op de foto moetFotogravinnetje schreef:Vader en zoon. Gait is vandaag precies 2 maanden oud. Ik ben van plan elke maand een nieuwe foto te maken
![]()

Moderator: moderatorteam
Haha, Lou heeft ook zo'n blik als ie met Mil op de foto moetFotogravinnetje schreef:Vader en zoon. Gait is vandaag precies 2 maanden oud. Ik ben van plan elke maand een nieuwe foto te maken
![]()
Ik heb me wel eens laten vertellen dat een pup, totdat ze zo'n 3 maanden oud zijn, een 'pupcertificaat' hebben, wat inhoudt dat ze heel veel kunnen maken bij volwassen honden. Daarna worden pas manieren geleerd. Ik weet niet of het waar is, maar hier werkte het wel zo. Alfil liet in het begin behoorlijk over zich heen walsen. Ik denk dat Lily nog geen 3 maanden was toen hij plotseling flink naar haar begon uit te vallen. Ik heb er wel eens een topic over geopend hier, omdat ik vond dat het vaak gebeurde zonder reden, althans van mij uit gezien. Lily kreeg daardoor wel respect voor hem. Het uitvallen is inmiddels veel minder, maar nog niet helemaal verdwenen.Fotogravinnetje schreef:Tien dagen is Gait bij ons. Ik kan me nauwelijks meer voorstellen hoe het zonder hem was. Ik vind het jammer dat Elco zoveel tijd nodig heeft om aan hem te wennen. Geaccepteerd heeft hij hem wel, maar daar blijft het tot nog toe bij. Probleem is ook een beetje dat Elco niet durft door te zetten als Gait z'n grenzen over gaat. Ik zie wel vooruitgang op dat punt, maar ondertussen leert Gait dat Elco z'n correcties toch niet doorzet.
Gait draait al wel lekker mee in onze routines. De eerste week was hij elke ochtend aan het rondrennen enzo, nu ligt hij lekker op schoot te slapen. Actief worden komt over een uurtje wel. En ondertussen zie je die kleine gewoon groeien. Een centimeter in een week. En waren z'n haren eerst een centimeter voorbij z'n staartpunt, nu is dat al bijna 2 centimeter. Ook de haren aan z'n oren zie je zowat groeien
Dank jeHakuna Matata schreef:Leuke foto's
Wordt hij dan hoger dan Elco?
Dank je. Ik kijk ook graag naar die tweekooi schreef:Mooie mannen!
Dit was bij onze border collie ook toen er een pup bij kwam. Na 2 weken had hij door dat het een hondje was, ging hij er eindelijk mee spelen....Ik vind het jammer dat Elco zoveel tijd nodig heeft om aan hem te wennen. Geaccepteerd heeft hij hem wel, maar daar blijft het tot nog toe bij.
Hoe hoog was Elco op die leeftijd vergeleken met Gait?Fotogravinnetje schreef:Dank jeHakuna Matata schreef:Leuke foto's
Wordt hij dan hoger dan Elco?
Ik heb echt geen idee. Ik denk eerlijk gezegd dat ze qua gewicht redelijk hetzelfde zullen worden, maar Gait net iets breder dan Elco en dus net iets lager. Maar goed, dat is koffiedik kijken
Dank je. Ik kijk ook graag naar die tweekooi schreef:Mooie mannen!
Is Gait hoger dan 20 cm?Fotogravinnetje schreef:Ik heb van Elco geen hoogtes bijgehouden destijds, helaas...
Dan is hij 3,5 cm hoger dan Minion op die leeftijd en die is nu 40 cm, maar Minion is een kruising dus dat kan een verschil hebben.Fotogravinnetje schreef:23,5 was hij vandaag. Zal straks op zoek gaan naar de eerste keer dat ik Elco's hoogte gemeten heb
Minion was toen 30 cm met 20 weken.Fotogravinnetje schreef:Elco was bijna 32 cm met 20 weken. Dat is de vroegste meting die ik heb kunnen vinden.
Wat volgens mij ook invloed kan hebben is het voer. Elco en Gait krijgen beide voornamelijk kvv en dat schijnt een gelijkmatiger groei op te leveren