1 van mijn drie Ragdolls (twee zijn 4 jaar oud, eentje 3 jaar) is ook al een tijdje aan het krabben, leuk als je drie katten hebt die altijd brokjes hebben staan en die ook nog eens ONTZÈTTEND kieskeurig zijn met eten. Ik krijg er haast niks anders in dan Royal Canin, met granen ja! Taste of the Wild lusten gaat er wel in, niet van harte. Maar daar gaat de poes van aan de diarree. Apart voeren is niet te doen. Vlees motten ze niet, blikvoer motten ze niet, vis motten ze niet, zucht
Pupje van 7 maanden heeft sinds een week of 4 ook klachten; jeuk, rode huid tussen de kussentjes en kauwen op de voorpootjes. Fijn hoor, kan ik weer beginnen met dat gedoe. Inmiddels vlees gevonden waarvan de jeuk is verdwenen, maar nu is haar ontlasting weer niet goed en zit ik de hele dag in haar stank. Ik wordt er soms zo moedeloos van. De holistisch dierenarts heeft pas over een maand een plekje vrij voor haar.
Met trainen is het ook erg lastig, even snel iets geven als iemand iets goed doet dat is er niet mee bij. Nee, ik heb voor de ene een zakje met toegestane voertjes EN een zakje met een hele lekkere beloning voor als iets echt SUPERgoed gaat, en voor de andere heb ik weer zelfgedroogde KVV en/of gesneden worst van eend dus ik moet er echt over nadenken wie ik wat geef.
Het lijkt wel of allergieën steeds vaker voorkomen, en ook op steeds jongere leeftijd. Zeker bij rashonden. Ik weet nog dat de dierenarts over Finn zei: een voedselallergie? Neeee joh, daar is hij veel te jong voor (hij was 9 maanden oud).
De volgende hond wordt een mixje uit het asiel of een buitenlander van een stichting ofzo.