Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Do you want a malinois?
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Do you want a malinois?
slechte kwaliteit maar zit ook een meter of 6 tussen, heb een beetje proberen in te zoomen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Wat ik ook heerlijk vind aan herders, of iig aan Oortje, is dat ze zo goed luistert. Ik hoef maar heel licht met mn tong de klakken of mn hand een beetje een kant op te bewegen en ze snapt al wat ik bedoel en voert het uit. Dat hoeft mama met haar keeshond niet te proberen
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik vind dat zo'n verademing hè! Biry deed dat ook en Joris ook (al is dat een markiesje). Finn doet het alleen als er voor hem ook wat in zit, voor wat hoort wat. Ik heb er inmiddels mee leren werken hoor en ik heb er zo ontzettend veel van geleerd! Maar het blijft een (leuke) uitdaging.mijke schreef:Wat een lief hoofd!
Wat ik ook heerlijk vind aan herders, of iig aan Oortje, is dat ze zo goed luistert. Ik hoef maar heel licht met mn tong de klakken of mn hand een beetje een kant op te bewegen en ze snapt al wat ik bedoel en voert het uit. Dat hoeft mama met haar keeshond niet te proberen
Vroeger zou ik ook zeggen, nooit een teckel. Maar nu ik Finn heb en dat karakter heb leren kennen, zal ik niet meer zeggen dat zo'n karaktertje hier nooit meer komt. Het heeft ook zoveel leuke kanten
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Dat vond ik ook zo'n verademing bij Rani! Vanaf dag 1 plakte ze aan mijn been en kwam ze direct als ik haar riep, echt bizar. Steeds naar mij kijken (en ik er maar koekjes instoppenmijke schreef:Wat een lief hoofd!
De enorme energie en alertheid vind ik stiekum wel erg leuk hoor, Rani is zo'n enorme lolbroek! Maar ook daarin is ze makkelijk te sturen, als ik haar ook maar de ruimte geef om even debiel te zijn. Zelfs als ze slaapt is ze alert. Als ik midden in de nacht wakker word en me even omdraai voel ik haar ogen gewoon priemen
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
idd. ik ben niet in de wieg gelegd voor dergelijke honden. Ook niet voor weglopers, angstige honden en/of jagers. Die zouden bij mij ook niet op hun plek zitten...Nanna schreef:Ja, waarschijnlijk welTamara/Bayko schreef: Als je dat van jezelf weet is het inderdaad heel erg goed dat je niet voor een dergelijk ras kiestIk zou dan weer helemaal geschuffeld worden van een teckel waarschijnlijk
Als je gewend bent dat je hond met een vingerknip je wensen opvolgt dan kom je met een tokkel van een bevroren kermis thuis.
![]()
Daarom zei ik al dat het zo goed is dat er voor elck wat wils is op hondengebied.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
sifkes4
- Vaste gebruiker
ik houd van uitdagingen dus heb eigenlijk het liefste die adhd honden
nu ik wat rustigers heb merk ikzelf dat ik ook luier word
dus een mechel houd je zelf ook alert en ben je altijd bezig zalig
na mijn x mechel kan er helaas geen meer komen
maar ik mis het nu al
vind dat gedrag ervan ook altijd grappig
van het tweede filmpje bv altijd bezig
als ik nog helemaal fit was wist ik het wel
zeker weer een werkherder
en ja ik houd dan wel speciaal van de hollander en de mechel
maar ik mis het nu al
van het tweede filmpje bv altijd bezig
-
sjm
- Zeer actief
Wat is daar zo erg aan dan?Nanna schreef:Ik zou zeggen, als je van een uitdaging houdt dan neem je een Bassethound.Inge O schreef:Als zo'n überwerkhond is wat je wil vind ik er eerlijk gezegd juist weinig uitdaging aan gezien ze doorsnee niks liever willen dan doen wat je vraagt - of je moet het als een uitdaging zien om er niet gek van te wordensifkes4 schreef:ik houd van uitdagingen dus heb eigenlijk het liefste die adhd honden.
Een Bassethound nemen en niet gierend gek worden, ik zeg kudos
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
voor een echte uitdaging, neem dan een jonge engelse settersifkes4 schreef:ik houd van uitdagingen dus heb eigenlijk het liefste die adhd honden
maar ik mis het nu al
van het tweede filmpje bv altijd bezig![]()
liever 10 mechelaars dan ooit nog zoiets mee te amken
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Eenschlucie schreef:voor een echte uitdaging, neem dan een jonge engelse settersifkes4 schreef:ik houd van uitdagingen dus heb eigenlijk het liefste die adhd honden
maar ik mis het nu al
van het tweede filmpje bv altijd bezig![]()
en ja ik houd dan wel speciaal van de hollander en de mechel![]()
liever 10 mechelaars dan ooit nog zoiets mee te amken
Ik heb daarvoor en daarna nooit mee zoiets meegemaakt.
Gr. Aniek

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ik heb GG II gedaan op landelijk niveau met een Mastiff, dat is pas een uitdaging.Inge O schreef:Als zo'n überwerkhond is wat je wil vind ik er eerlijk gezegd juist weinig uitdaging aan gezien ze doorsnee niks liever willen dan doen wat je vraagt - of je moet het als een uitdaging zien om er niet gek van te wordensifkes4 schreef:ik houd van uitdagingen dus heb eigenlijk het liefste die adhd honden.
en het was geweldig
Gr. Aniek

-
Angelique.
Nou nou nou uhhhh nou uhhh ik houd mijn mond maar ff

- dagmar88
- Zeer actief
Angelique. schreef:Nou nou nou uhhhh nou uhhh ik houd mijn mond maar ff![]()
Terrorjaap heeft alle potentiële kopers afgeschrikt
Hij had zelf besloten dat hij bij ons bleef wonen.
De andere pups zijn normale energieke hondjes.
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Ik heb altijd werklijn Mechels gehad. En vroeger bij mijn ex ook wel hele hevige
Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik die makkelijker vond als mijn Schotse herder nu.
Triss is erg energiek, maar veel minder moedig en veel zachter. Je stem verheffen werkt al averechts, moet je ook echt niet doen bij haar. Mijn oudste zoon, waar ze tijdens onze vakantie logeerde, vond het zelfs een moeilijke hond. Die zei ook "ze is net zo druk als een Mechelaar, maar je kunt haar niet aanpakken als een Mechelaar".
Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik die makkelijker vond als mijn Schotse herder nu.
Triss is erg energiek, maar veel minder moedig en veel zachter. Je stem verheffen werkt al averechts, moet je ook echt niet doen bij haar. Mijn oudste zoon, waar ze tijdens onze vakantie logeerde, vond het zelfs een moeilijke hond. Die zei ook "ze is net zo druk als een Mechelaar, maar je kunt haar niet aanpakken als een Mechelaar".

Groetjes Marja
- Hylos
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Tsja dat is dus maar net wat iemand handig of lastig vind.
Xavi doet wat hij wil en waar hij zin in heeft, op het moment dat hij dat wil en/of er zin in heeft.
Die is niet/amper te motiveren iets voor mij te doen.. spelen wil hij wel maar dan op zijn manier.
Daar hoef je niet mee te gaan trainen want dat gaat terrrrrgend langzaam.
Hij ziet het nut daar niet van in.
Maar ja, dat kan dan dus wel weer heel lastig zijn.
Voor mij liever een rustige hond in huis die zijn eigen ding doet dan een stuiterbal die alles voor je wilt doen op elk freakin' moment.
Xavi doet wat hij wil en waar hij zin in heeft, op het moment dat hij dat wil en/of er zin in heeft.
Die is niet/amper te motiveren iets voor mij te doen.. spelen wil hij wel maar dan op zijn manier.
Daar hoef je niet mee te gaan trainen want dat gaat terrrrrgend langzaam.
Maar ja, dat kan dan dus wel weer heel lastig zijn.
Voor mij liever een rustige hond in huis die zijn eigen ding doet dan een stuiterbal die alles voor je wilt doen op elk freakin' moment.

- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Een stuiterbal in huis, die zijn eigen ding doet, en niet luistert of iets voor je wil doen, is ook niet altijd een pretjeVoor mij liever een rustige hond in huis die zijn eigen ding doet dan een stuiterbal die alles voor je wilt doen op elk freakin' moment.

Groetjes Marja
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Ik hou ook niet van slaafs hoor en dat hoeft ook echt niet samen te gaan met high drive.
- Hylos
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Haha nee, daar weet ik ook alles van hoor. Godzijdank is Xavi geen pup of puber meer.tycha schreef:Een stuiterbal in huis, die zijn eigen ding doet, en niet luistert of iets voor je wil doen, is ook niet altijd een pretjeVoor mij liever een rustige hond in huis die zijn eigen ding doet dan een stuiterbal die alles voor je wilt doen op elk freakin' moment.
Maarjeweet; het is een fáse.

-
sjm
- Zeer actief
Ik denk dat heel veel mensen een bepaald karaktertrekje niet trekken. De een trekt dit niet en wil dat, de ander juist andersom. 
Sammy en Isa kunnen weer op een heel andere manier druk zijn, dat zijn echt kleine enthousiaste stuiterballetjes. En Zahra is niet echt druk maar een nukkige prinses.
Ik zou weer niet tegen een slaafse hond kunnen die de hele dag achter me aan loopt om te kijken wat WE gaan doen. 
Sammy en Isa kunnen weer op een heel andere manier druk zijn, dat zijn echt kleine enthousiaste stuiterballetjes. En Zahra is niet echt druk maar een nukkige prinses.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Inderdaad, en daarnaast heb je ook nog nieuwsgierige honden. Apple loopt ook de hele dag achter me aan. Niet omdat ze wat van me wilt of verwacht dat ik haar ga vermaken, maar ze wilt gewoon weten wat ik doewolvster schreef:Ik hou ook niet van slaafs hoor en dat hoeft ook echt niet samen te gaan met high drive.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Nou precies. Om dat andere topic er maar bij te pakken; ik kan niet tegen dramaqueens of aanstellers. Windhonden dussjm schreef:Ik denk dat heel veel mensen een bepaald karaktertrekje niet trekken. De een trekt dit niet en wil dat, de ander juist andersom.
En van die nerveuze neusfluit herders.... vreeeeeselijk!
Ieder zijn smaak denk ik dan maar.
Zelfstandig, ijzeren heinig, hard voor zichzelf, robuust en actief. Dat past bij mij. Geen poespas of tierelantijntjes, gewoon hond.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Ja eensBudkes schreef:Ik heb GG II gedaan op landelijk niveau met een Mastiff, dat is pas een uitdaging.Inge O schreef:Als zo'n überwerkhond is wat je wil vind ik er eerlijk gezegd juist weinig uitdaging aan gezien ze doorsnee niks liever willen dan doen wat je vraagt - of je moet het als een uitdaging zien om er niet gek van te wordensifkes4 schreef:ik houd van uitdagingen dus heb eigenlijk het liefste die adhd honden.
![]()
en het was geweldig
Een Kaukaas opvoeden is ook best een uitdaging
Met Truus heb ik net een periode waarin ze maar wat deed achter de rug, maar nu gaat het weer goed, ander hondje andere insteek
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ja, wat voor de één lastig is, past de ander gegoten als een handschoen 
Ik zou een Mechelaar ook te druk vinden. Ik heb geen probleem met honden die overal bij willen zijn en altijd in zijn voor actie. Amoz en Mila volgen mij ook overal in huis, maar niet op een aandachteisende manier. Ze zijn fysiek een stuk beheerster en zijn veel minder 'in your face'.
Amy en Tara volgen vanaf de bank of er wat te gebeuren staat, maar uiteindelijk is Amy wel mijn drukste hond. Zij kan prima bankhangen, maar 'aan' is ook echt 'aan', dan is het een wervelwindje.
Ik vind het wel een uitdaging om een echte podenco zoals Tara op te voeden: heel eigenwijs, ondernemend, ze verzint altijd wel weer wat en is dan ook behoorlijk volhardend en maakt overal een spelletje van. Voor zo'n hond heb je echt geduld en humor nodig en ik moet het bij haar over een heel andere boeg gooien dan bij herdertypes als Mila en Amoz, die ik supermakkelijk opvoedbaar vind. En Amy is ook een makkelijk leerbaar en volgzaam hondje, hoewel zij net als Tara ook wel vol streken zit, maar zij wil het in ieder geval nog wel heel graag goed doen
Ik zou een Mechelaar ook te druk vinden. Ik heb geen probleem met honden die overal bij willen zijn en altijd in zijn voor actie. Amoz en Mila volgen mij ook overal in huis, maar niet op een aandachteisende manier. Ze zijn fysiek een stuk beheerster en zijn veel minder 'in your face'.
Amy en Tara volgen vanaf de bank of er wat te gebeuren staat, maar uiteindelijk is Amy wel mijn drukste hond. Zij kan prima bankhangen, maar 'aan' is ook echt 'aan', dan is het een wervelwindje.
Ik vind het wel een uitdaging om een echte podenco zoals Tara op te voeden: heel eigenwijs, ondernemend, ze verzint altijd wel weer wat en is dan ook behoorlijk volhardend en maakt overal een spelletje van. Voor zo'n hond heb je echt geduld en humor nodig en ik moet het bij haar over een heel andere boeg gooien dan bij herdertypes als Mila en Amoz, die ik supermakkelijk opvoedbaar vind. En Amy is ook een makkelijk leerbaar en volgzaam hondje, hoewel zij net als Tara ook wel vol streken zit, maar zij wil het in ieder geval nog wel heel graag goed doen
-
sifkes4
- Vaste gebruiker
ik vind de mechel niet zo volgzaam hoor
ze willen wel graag werken dat klopt
nou ja een chiz chu opvoeden is ook wat stront eigenwijs
zal ik het anders zeggen houd gewoon van erg drukke aanwezige honden
ze vroegen aan mij ook weleens waarom pak je niet eens andere honden in plaats van die zenuwlijders
ja die heb ik nu
geef mij maar een drukke hoor
mijn man is na jaren eindelijk blij met rustige honden
ze vroegen aan mij ook weleens waarom pak je niet eens andere honden in plaats van die zenuwlijders
ja die heb ik nu
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Dat beweer ik ook nietInge O schreef:Maar dat heeft natuurlijk niks met 'high drive' te maken.Brindlecardi schreef:Inderdaad, en daarnaast heb je ook nog nieuwsgierige honden. Apple loopt ook de hele dag achter me aan. Niet omdat ze wat van me wilt of verwacht dat ik haar ga vermaken, maar ze wilt gewoon weten wat ik doewolvster schreef:Ik hou ook niet van slaafs hoor en dat hoeft ook echt niet samen te gaan met high drive.slaafs is ze verder zeker niet.
Maar mensen zien het vaak als een herder eigenschap en als een teken van werkwillendheid. Nou is het ook wel zo dat als er actie ze er dan ook meteen klaar voor staat, maar de voornaamste reden dat ze me volgt is een nieuwsgierige en wat bemoeial-achtige aard. Dat heeft dus niet zozeer met drive te maken.
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Net daarom vind ik speuren zo leuk, omdat ik daarmee die balans wat behoud tussen zelfstandigheid en willen werken voor de baas.Cowboy_Bebop schreef:Die 'passie voor werk' is voor mij geen echt probleem zolang de hond voldoende afhankelijk is, en zichzelf dus een taak weet toe te wijzen die niet stoort en zonder dat hij continue aandacht zit op te eisen van de eigenaar.
Zo leren ze dat ze voor bepaalde dingen op hun eigen kunnen mogen vertrouwen en dat ik het niet voor hen kan oplossen.
Dat heb ik met veel jachthondjes. Werklijn cockers of springers, flatcoats, epagneul breton/français, laatst deed er een Drentsche patrijs mee met detectie en dat is dus niet het type hond voor mij.sbientje schreef:Zo vind ik staffords bijv. ook heel irritant om hoe ze bewegen. Ik kan niet eens uitleggen wat het is.
Net als herders heel werkwillig maar daar waar herders hun spanning of enthousiasme naar iets richten (object of persoon) vind ik zulke honden net ongeleide projectielen die alle kanten op stuiteren, zo niet mijn ding
- mijke
- Zeer actief
Offtopic, maar ik hou me al heel lang in. Ik moet je vertellen over het geheime bestaan van punten, spaties en hoofdletters. Superhandige dingen! Kijk er maar eens naarsifkes4 schreef:ik vind de mechel niet zo volgzaam hoor
ze vroegen aan mij ook weleens waarom pak je niet eens andere honden in plaats van die zenuwlijders![]()
ja die heb ik nu![]()
![]()
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik hoef helemaal niet zo nodig een uitdaging, ik vind werken met mijn hond heerlijk en als die hond dat ook heerlijk vindt is dat alleen maar fijn en genieten voor alletwee 
snap trouwens nooit waarom een werkwillige hond meteen ook maar slaafs genoemd moet worden.
mijn vixje is hartstikke werkwillig en heeft een enorme will to please maar slaafs is ze zeker niet, integendeel zelfs.
snap trouwens nooit waarom een werkwillige hond meteen ook maar slaafs genoemd moet worden.
mijn vixje is hartstikke werkwillig en heeft een enorme will to please maar slaafs is ze zeker niet, integendeel zelfs.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat lees je nou zo vaak idd. Ik kan je vertellen dat er niks maar dan ook niks slaafs is aan mn honden. Ook niet aan de voorgaande mechels. Maar een grote will to please en staan ook altijd klaar om samen wat te doen... heerlijk!renee-uk schreef:ik hoef helemaal niet zo nodig een uitdaging, ik vind werken met mijn hond heerlijk en als die hond dat ook heerlijk vindt is dat alleen maar fijn en genieten voor alletwee

- mijke
- Zeer actief
Nee ik heb herders (duitse, mechelse, hollandse etc.) ook nooit als slaafs gezien
Ik heb juist altijd geleerd dat je als herderbaas sterk in je schoenen moet staan en heel consequent moet zijn omdat ze anders een loopje met je nemen.