Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

medicijnen maffia - gelukt!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

medicijnen maffia - gelukt!

Ongelezen bericht door lucie »

onlangs kocht ik voor Kailen een flesje metacam (32 ml 1,5 mg/ml) voor maar liefst 36 euro! de assistente beweerde dat ik hier een maand mee zou doen, maar dat was dus slechts 2 weken.
Nu keek ik eens even op internet en zag daar hetzelfde product voor maar 8 euro; een flesje van 100 ml kost 33, nog steeds minder dan mijn flesje met 1/3 van die inhoud :evil:
Helaas heb je een recept nodig om dit online te bestellen.
Nu ga ik aanstaande donderdag weer terug voor controle, en ik verwacht met dit medicijn zijn leven lang door te moeten. Het gaat dus om heel wat euri's (hopelijk!).
Uiteraard wil ik de DA nu een recept ontfrutselen om online te gaan bestellen, maar verwacht nogal wat weerstand (hier in FR gaat het allemaal net iets minder 'in overleg' dan in NL)

Wie heeft er vaker met dit bijltje gehakt, en heeft tips voor mij???

edit: ik zie nu dat het andere product wat ik kocht, Seraquin, ook stukken goedkoper is online. 28 euro voor 60 stuks ipv 38,50 voor 50!
te gek voor woorden dat je zoveel meer betaalt bij je DA :devil:
Laatst gewijzigd door lucie op 22 dec 2016 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: medicijnen maffia

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik weet niet hoe het in frankrijk is maar hier in engeland mogen da's 20 pond (ca 24 euro) rekenen voor een uitgeschreven recept en de meesten doen dat ook.
is met een herhalingsrecept op de lange duur waarschijnlijk wel goedkoper dan de medicijnen bij de da halen, maar vaak ben je op die manier toch meer kwijt :?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
lucie
Zeer actief

renee-uk schreef:ik weet niet hoe het in frankrijk is maar hier in engeland mogen da's 20 pond (ca 24 euro) rekenen voor een uitgeschreven recept en de meesten doen dat ook.
is met een herhalingsrecept op de lange duur waarschijnlijk wel goedkoper dan de medicijnen bij de da halen, maar vaak ben je op die manier toch meer kwijt :?
da's inderdaad wel een goeie om rekening mee te houden :ok:
Voor mij dus zaak een recept voor de grootst mogelijk verpakking te krijgen!
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ze hebben mij eens E28 in rekening gebracht voor honingzalf, datzelfde product bleek online slechts E5,- ofzoiets te kosten en toen ben ik het boos terug gaan brengen. Vonden ze maar raar en moeilijk en blabla maar ja hallo daaag, een béétje winst maken ok, maar er van uitgaande dat die webshop er ook winst op maakt vind ik een verschil van 22 euro toch wel wat te gortig.
lucie
Zeer actief

Tara schreef:Ik heb begrepen dat de mening van de dierenarts in Frankrijk heilig is?
Zelf zou ik er toch gewoon op aandringen dat me dat recept gegeven wordt, als het zoveel scheelt valt echt niet te billijken om het per se voor veel meer geld bij hun te kopen.
ja, discussieren met een 'gezaghebbende' is not done hier. Maar ik ga het zeker proberen. Ze gaan me toch niet vertellen dat ze zelf zoveel meer zouden betalen als dat ze het online zouden kopen
Afbeelding
lucie
Zeer actief

mijke schreef:Ze hebben mij eens E28 in rekening gebracht voor honingzalf, datzelfde product bleek online slechts E5,- ofzoiets te kosten en toen ben ik het boos terug gaan brengen. Vonden ze maar raar en moeilijk en blabla maar ja hallo daaag, een béétje winst maken ok, maar er van uitgaande dat die webshop er ook winst op maakt vind ik een verschil van 22 euro toch wel wat te gortig.
:O:
kijk, voor een paar euro ga ik echt niet moeilijk doen maar zulke verschillen noem ik echt maffia praktijken.... (vooral als het op recept is want dan ben je nog afhankelijk van hun goodwill ook)
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Nanna schreef:Heb ooit gehoord dat iemand met een sint bernard Metacam kreeg voor een paard.
Zo waren de kosten beheersbaarder.
Dat doen er meer, zeker met grotere honden.
Als het niet lukt met het recept zou je ook om Novocam kunnen vragen. Dat is hetzelfde maar volgens mij veel goedkoper.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb t de laatste keer in belgie gehaald, scheelde de helft. Idd ook een nevenmerk maar die was hier ook dubbel zo duur.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Er staat toch een stickertje van de DA op de verpakking.
Zou dat niet genoeg zijn voor een herhalingsrecept on-line?
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik heb het met een maagtablet wat Diem krijgt. Exact zelfde werkzame stof in een tablet speciaal voor honden zou voor Diem iets van 50 a 60 euro de maand kosten. Op recept bij de mensenapotheek betaal ik 11 euro voor een hoeveelheid waar ik 2 maanden mee doe.
Gelukkig heb ik een dierenarts die mij, op eigen initiatief want ik wist niet van het prijsverschil, zonder receptkosten een herhaalrecept voor een jaar heeft uitgeschreven :ok:
De assistente wist mij later overigens wel te vertellen dat een humane variant voorschrijven niet mag als er een veterinaire variant beschikbaar is. In hoeverre dat een wettelijke regeling, een afspraak met de medicijnenfabrikant of een regel van de praktijk is weet ik niet. Het is de praktijkeigenaar die mij het herhaalrecept heeft gegeven dus ik geloof het allemaal wel :wink:

Misschien is het mogelijk en kostendrukkend om bv in Nederland een herhaalrecept voor een jaar te halen? Mits je natuurlijk wel eens met de hond in Nederland komt natuurlijk want ik neem aan dat je wel op consult moet.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Mijn dierenarts vraagt tien euro voor een recept uitschrijven als ik Metacam via internet wil bestellen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

pioenroos schreef: De assistente wist mij later overigens wel te vertellen dat een humane variant voorschrijven niet mag als er een veterinaire variant beschikbaar is. In hoeverre dat een wettelijke regeling, een afspraak met de medicijnenfabrikant of een regel van de praktijk is weet ik niet. Het is de praktijkeigenaar die mij het herhaalrecept heeft gegeven dus ik geloof het allemaal wel :wink:
Dat is een wettelijke regel. Volgens diezelfde regel mag je ook geen metacam paard voor een hond voorschrijven.
korthaar
Zeer actief

kipo schreef:
pioenroos schreef: De assistente wist mij later overigens wel te vertellen dat een humane variant voorschrijven niet mag als er een veterinaire variant beschikbaar is. In hoeverre dat een wettelijke regeling, een afspraak met de medicijnenfabrikant of een regel van de praktijk is weet ik niet. Het is de praktijkeigenaar die mij het herhaalrecept heeft gegeven dus ik geloof het allemaal wel :wink:
Dat is een wettelijke regel. Volgens diezelfde regel mag je ook geen metacam paard voor een hond voorschrijven.
Dan moeten we zelf het receptje maar uitschrijven.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Blij dat ik gewoon een dierenarts heb die meedenkt en schappelijke prijzen rekent waardoor ik niet op zoek hoef naar goedkopere internet varianten ;)

Pas (omdat dat even makkelijker was en ik voorlopig niet bij de da kwam) online milpro (milbemax) besteld en ben serieus bij mijn dierenarts voordeliger uit
lucie
Zeer actief

Pemba schreef:
Nanna schreef:Heb ooit gehoord dat iemand met een sint bernard Metacam kreeg voor een paard.
Zo waren de kosten beheersbaarder.
Dat doen er meer, zeker met grotere honden.
Als het niet lukt met het recept zou je ook om Novocam kunnen vragen. Dat is hetzelfde maar volgens mij veel goedkoper.
goeie tip, bedankt :ok:
Afbeelding
lucie
Zeer actief

korthaar schreef:Er staat toch een stickertje van de DA op de verpakking.
Zou dat niet genoeg zijn voor een herhalingsrecept on-line?
ben bang van niet, de website beweert heel streng te kijken naar originele recepten met een waslijst aan kenmerken...
Afbeelding
lucie
Zeer actief

pioenroos schreef:Ik heb het met een maagtablet wat Diem krijgt. Exact zelfde werkzame stof in een tablet speciaal voor honden zou voor Diem iets van 50 a 60 euro de maand kosten. Op recept bij de mensenapotheek betaal ik 11 euro voor een hoeveelheid waar ik 2 maanden mee doe.
Gelukkig heb ik een dierenarts die mij, op eigen initiatief want ik wist niet van het prijsverschil, zonder receptkosten een herhaalrecept voor een jaar heeft uitgeschreven :ok:
De assistente wist mij later overigens wel te vertellen dat een humane variant voorschrijven niet mag als er een veterinaire variant beschikbaar is. In hoeverre dat een wettelijke regeling, een afspraak met de medicijnenfabrikant of een regel van de praktijk is weet ik niet. Het is de praktijkeigenaar die mij het herhaalrecept heeft gegeven dus ik geloof het allemaal wel :wink:

Misschien is het mogelijk en kostendrukkend om bv in Nederland een herhaalrecept voor een jaar te halen? Mits je natuurlijk wel eens met de hond in Nederland komt natuurlijk want ik neem aan dat je wel op consult moet.
onthoud ik voor als de rest niet lukt :wink:
Afbeelding
lucie
Zeer actief

gonnie schreef:Mijn dierenarts vraagt tien euro voor een recept uitschrijven als ik Metacam via internet wil bestellen.
da's netjes :lol1:
Afbeelding
lucie
Zeer actief

crutz schreef:Blij dat ik gewoon een dierenarts heb die meedenkt en schappelijke prijzen rekent waardoor ik niet op zoek hoef naar goedkopere internet varianten ;)
da's zeker fijn! overigens gaat het om de originele metacam hoor; met varianten zou ik niet zo gauw gaan knoeien, je weet dan niet wat je in huis haalt
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Beetje hetzelfde als bij de medische wetenschap voor mensen. :zweep:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

Wel erg triest als je naar de prijsverschillen kijkt. Natuurlijk moeten ze winst maken maar op een produkt van €35,-- , €28.- winst maken is toch wel erg veel.
bouvierpoedel
Zeer actief

Cashel Vale schreef:Wel erg triest als je naar de prijsverschillen kijkt. Natuurlijk moeten ze winst maken maar op een produkt van €35,-- , €28.- winst maken is toch wel erg veel.
Veel wat verkocht word gaat over de kop.
Mensen willen goede zorg en goede DA's en hebben steeds meer te besteden en over voor hun hond , dus dat is de uitkomst. .
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

bouvierpoedel schreef:
Cashel Vale schreef:Wel erg triest als je naar de prijsverschillen kijkt. Natuurlijk moeten ze winst maken maar op een produkt van €35,-- , €28.- winst maken is toch wel erg veel.
Mensen willen goede zorg en goede DA's en hebben steeds meer te besteden en over voor hun hond , dus dat is de uitkomst. .
Wat bedoel je nu met "veel wat verkocht word gaat over de kop"??
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Ik verbaas me er sowieso over dat er met medicijnen van dieren zo moeilijk gedaan wordt. Voor mensen is er van alles voor handen zonder recept. Dat kunnen we blijkbaar wel aan. Maar medicijnen van dieren ho maar. Snap dat niet alle medicijnen zomaar voor handen moeten zijn, is voor mensen ook niet zo, maar een pijnstillertje moet toch wel kunnen? Dat is toch hetzelfde als paracetamols voor mensen. Die zijn ook gevaarlijk als je er een overdosis van neemt. Is mijn ogen dus alleen maar in het belang van geld verdienen over de rug van de dieren.
_Esmee
korthaar
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Gelukkig kunnen we voor onszelf dan weer wel terecht voor een doosje paracetamol bij de aldi voor een paar cent.
bouvierpoedel
Zeer actief

Cashel Vale schreef:
bouvierpoedel schreef:
Inkoop 20 euro = verkoopprijs 40 euro.
bouvierpoedel
Zeer actief

Cashel Vale schreef:
bouvierpoedel schreef:
Inkoop 20 euro = verkoopprijs 40 euro.
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Je bedoelt de prijs gaat over de kop, tja dat is duidelijk
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

lucie schreef:
crutz schreef:Blij dat ik gewoon een dierenarts heb die meedenkt en schappelijke prijzen rekent waardoor ik niet op zoek hoef naar goedkopere internet varianten ;)
da's zeker fijn! overigens gaat het om de originele metacam hoor; met varianten zou ik niet zo gauw gaan knoeien, je weet dan niet wat je in huis haalt
Novacam is exact hetzelfde en werkt ook net zo goed hier. Alleen stukje goedkoper
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
lucie
Zeer actief

Re: medicijnen maffia - gelukt!

ben net terug, heb weer foto's laten maken (zie topic artrose of kanker), en eigenlijk niets dan lof!

Kailen kreeg, net als vorige keer, een roesje en de vet deed meteen een algemene check up; wel zo prettig want hij laat dat normaal niet zo makkelijk toe. Verder vroeg ze of ik nog meer wensen had, nu hij toch onder zeil was. Dus meteen z'n nagels laten knippen. Dit alles zonder extra kosten!
Ook werden er geen consultkosten gerekend.
Toen de metacam ter sprake kwam, werd het wel even wat ongemakkelijk (ze kon niet geloven dat het echt zoveel scheelde, al scheelde het voor een grote verpakking relatief wel minder dan voor een kleine) maar gaf me ZONDER KOSTEN een receptje.
Ter 'compensatie' heb ik nog wel relatief dure paardenwormspuiten gekocht :wink:

Ik ben nog niet zo lang bij deze kliniek (bij de vorige ging ik weg omdat daar echt zo'n brulaap zat met wie je niet in discussie moest :schrik: ) maar ben dus toch blij met deze overstap :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”