Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Do you want a malinois?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Re: Do you want a malinois?

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hier gaan ze ook hun eigen gang als ze loslopen hoor. Lekker snuffelen. Ik roep ze af en toe bij me, of ze komen even kijken en dan is het weer goed.

Of ik moet per ongeluk met m'n bos sleutels lopen te rammelen. Dan staan er wel opeens een paar bij me :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Oh ze komen wel met grote regelmaat buurten... maar doen hun eigen ding (snuffelen, markeren etc). Maar houden me wel in de gaten ik kan me niet stiekem omdraaien... dan kan ik.hooguit 3 stappen verzetten tot ze t zien.
Maar goed ik wil dan ook ze altijd in t zicht hebben en niet meer dan een meter of 10 van me af dus heb t goede ras er voor :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Heavy schreef:
malinois schreef:Oh ze komen wel met grote regelmaat buurten... maar doen hun eigen ding (snuffelen, markeren etc). Maar houden me wel in de gaten ik kan me niet stiekem omdraaien... dan kan ik.hooguit 3 stappen verzetten tot ze t zien.
Maar goed ik wil dan ook ze altijd in t zicht hebben en niet meer dan een meter of 10 van me af dus heb t goede ras er voor :mrgreen:
Dat bedoel ik :wink: het is niet zo dat ze me de hele tijd loopt te claimen hoor . Ze snuffelt wel maar als ik mijn veters strik dan staat ze naast me . Ging je een stok oprapen ??? Ging je die gooien???
hahaha dat doen ze bij mij al als ik mijn handen in mijn zakken doe, alsof ik daar altijd iets heb om mee te gooien :denken: heb ik nooit maar altijd die verwachtingsvolle blik hoor.
Verder gaan ze prima hun gang gelukkig en ik wil ook wel dat ze me een beetje in de gaten houden dus dat loeren vind ik niet eens heel erg.
Dat achter me aan hobbelen in huis word ik wel eens moe van. Waar ik ga daar zijn de honden.Maar goed dat is dan iets wat bij ze hoort blijkbaar.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

M@scha schreef:En ik klagen over Willem zijn piranha uurtje. Mijn god je zou me op kunnen laten nemen...

Ik vraag mij wel een beetje af wat in de filmpjes high drive is en wat slechte opvoeding en oververmoeidheid.
Skittles was 24 uur per dag zo. Zelfs snachts moesten we heel stil liggen slapen want zodra je te veel bewoog was het POINGGGGG WAKKEEERRRRR!!!!!

Hij is 6 weken hier geweest. Nog nooit zo kapot geweest :LOL:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

M'n ruim 13 jaar oude dame die binnen ligt eist inderdaad ook nog steeds aandacht op. Zit je tv te kijken zit ze ineens met 2 poten op schoot, slaapt ze en sta je op dan is ze er ook direct bij etc.
Cowboy_Bebop
Actief

Ongelezen bericht door Cowboy_Bebop »

Tamara81 schreef: Geobsedeerd stalken noem ik 'passie voor werken'. Een Mechelaar moet intensief werk aankunnen en daarbij continu alert zijn. Natuurlijk zijn hier ook wel grenzen in. Het moet niet TE gepassioneerd worden, want dan verliest de hond de rust om dingen te leren en goed te kunnen communiceren met de begeleider.
Mechelaar is 1 van mijn favoriete hondenrassen. :mrgreen:

Op dit moment hebben we ook een high drive bouvier en dat druk doen went op de duur wel. Die 'passie voor werk' is voor mij geen echt probleem zolang de hond voldoende afhankelijk is, en zichzelf dus een taak weet toe te wijzen die niet stoort en zonder dat hij continue aandacht zit op te eisen van de eigenaar.
Vrienden van me hun mechelaar teef is een echte zorgzame babysit die 3 kleuters de hele dag door stalkt. Ook een tweede, andere, high drive hond kan wonderen doen om die energie een baan te geven.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Nanna schreef:
Inge O schreef: dat is niet hetzelfde als een hond die elke milliseconde van zijn wakkere leven vraagt wat we gaan doen, dat valt voor mij niet onder vrolijk en actief maar onder geobsedeerd stalken.
Vind dat ook nogal behoeftig gedrag. Ga godverdomme jezelf eens even vermaken. Pirke heeft vanmorgen een hele doos van overheerlijke Medjouldadels (die dus helaas op waren) uit elkaar liggen trekken. En als ik opsta om naar de wc te gaan of een vuilniszak naar buiten te brengen dan kijkt ie niet eens op. Ik zou serieus doodziek worden van een hond die dan meteen aan komt rennen "waddoejewaddoeje wammoekdoen" De Border Collies die hier toen logeerden hadden die neiging ook wel. Nou was dat maar voor een korte tijd dus prima te overzien maar ik heb wel meteen een mentale notitie gemaakt. "neem nooit een Border Collie" :mrgreen:
Maar dat laatste is dus wel een stukje opvoeding, he. Als ik mijn borders hun gang liet gaan en niet begrens, waren het ook van die typjes die bij iedere beweging die ik maak meteen aan kwamen gerend 'wat gaan we doen wat gaan we doen??? gaan we iets doen?? toe nou toe nou toe nou!!!!" Dat actieve, werklustige zit in het ras maar daar wordt je inderdaad soms gek van en dat wil ik dus ook niet steeds hebben. Als compromis vind ik het wel prima als ze gewoon rustig blijven liggen en me met hun ogen volgen om te zien wat ik doe. Haal ik dan de riem tevoorschijn om te wandelen of doe ik iets anders waaruit blijkt dat ik met de honden aan de slag ga, is het nog vroeg genoeg om in actie te komen. Bij die werkrassen vind ik het enorm belangrijk dat je de hond aanleert dat er een tijd van (samen) bezig zijn maar ook zeker een tijd van rust is. Een soort uit-knop creëren dus :wink: Alleen kost het dus wel wat tijd en moeite om dat voor elkaar te krijgen. Daarom vind ik zo'n filmpje zoals dat van die Mechelaarpup niet vreemd. Da's nog een ongepolijst ding dat alles nog moet leren.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Nanna schreef:
Inge O schreef: dat is niet hetzelfde als een hond die elke milliseconde van zijn wakkere leven vraagt wat we gaan doen, dat valt voor mij niet onder vrolijk en actief maar onder geobsedeerd stalken.
Ik zou serieus doodziek worden van een hond die dan meteen aan komt rennen "waddoejewaddoeje wammoekdoen" :
Haha, ja, zo zijn ze wel, Hollanders ook. Duke komt eigenlijk vrijwel altijd overeind als ik overeind kom. Héééél soms, als hij echt moe is, blijft hij liggen, maar dan gaat wel die kop omhoog om me in de gaten te houden, en als hij nog moeier is, zijn het in ieder geval zijn ogen die me volgen met gespitste oren. Hij slaapt werkelijk nooit door als ik beweeg.

Soms komt hij al overeind als ik mijn laptop op schoot dichtklap, of hij het klipje van mijn telefoon hoor, want dat is een teken dat ik het weg leg en misschien wel in actie kom, en dan heb ik misschien wel aandacht voor hem. Het is bij hem volgens mij niet eens echt een werkdrift. Het is bij hem geen "wat moet ik doen", maar vooral het overal bij willen zijn en zich overal mee willen bemoeien.

Ach, je went eraan, en je leert het te negeren. En vaak vind ik het ook wel gezellig.
Afbeelding
Tamara/Bayko
Zeer actief

Nanna schreef:
Tamara/Bayko schreef:
Maar dat laatste is dus wel een stukje opvoeding, he. Als ik mijn borders hun gang liet gaan en niet begrens, waren het ook van die typjes die bij iedere beweging die ik maak meteen aan kwamen gerend 'wat gaan we doen wat gaan we doen??? gaan we iets doen?? toe nou toe nou toe nou!!!!" Dat actieve, werklustige zit in het ras maar daar wordt je inderdaad soms gek van
Juist. En ik snap dat dat heel goed van pas kan komen als je hoog in de competitie mee wilt doen aan agility of weet ik wat. Maar dat wil ik dus niet. Dan kan ik wel een BC gaan nemen en hem van alles áf gaan leren maar het lijkt me veel handiger om een ras te kiezen dat veel lager in de energie staat wat dat betreft. Ik zou het ook niet eerlijk vinden tegenover de hond. Die heeft behoefte aan geestelijke uitdaging en ik heb geen zin om hem dat te verschaffen.
Als je dat van jezelf weet is het inderdaad heel erg goed dat je niet voor een dergelijk ras kiest :wink: Ik zou dan weer helemaal geschuffeld worden van een teckel waarschijnlijk :schrik: :LOL:
Afbeelding
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Inge O schreef:
Tamara81 schreef: Persoonlijk houd ik van honden die niet moe te krijgen zijn, heerlijk vind ik het om constant te spelen en gek te doen met een hond, en ook nog eens eindeloos te kunnen wandelen.
Daar hou ik ook van, maar dat is niet hetzelfde als een hond die elke milliseconde van zijn wakkere leven vraagt wat we gaan doen, dat valt voor mij niet onder vrolijk en actief maar onder geobsedeerd stalken.

Dat ben ik met je eens, maar zo is elke Mechelaar ook niet (niet dat jij dat zegt overigens). Aan is absoluut aan bij Nox, maar binnen kan hij ook erg goed 'uit', ook al wil hij best wat doen op dat moment.
Fenja neigt behoorlijk naar dat stalken en kan behoorlijk doordrammen, behoorlijk irritant af en toe. Dus alhoewel je haar wel uit kan zetten, heeft ze dat niet van nature. Ik vind het nerveus af en toe, maar juist niet zo mechels eigenlijk. Alhoewel daar dus de meningen over verdeeld zijn, velen vinden het nerveuze honden. Snap goed dat je er niks mee kan, maar ik vind het heerlijk.
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond

Ongelezen bericht door mirriejj »

Nanna schreef:
Vind dat ook nogal behoeftig gedrag. Ga godverdomme jezelf eens even vermaken. Pirke heeft vanmorgen een hele doos van overheerlijke Medjouldadels (die dus helaas op waren) uit elkaar liggen trekken. En als ik opsta om naar de wc te gaan of een vuilniszak naar buiten te brengen dan kijkt ie niet eens op. Ik zou serieus doodziek worden van een hond die dan meteen aan komt rennen "waddoejewaddoeje wammoekdoen" De Border Collies die hier toen logeerden hadden die neiging ook wel. Nou was dat maar voor een korte tijd dus prima te overzien maar ik heb wel meteen een mentale notitie gemaakt. "neem nooit een Border Collie" :mrgreen:

Oh dat is dus niet normaal? :O:

Hier hebben ze ook de neiging om dat gedrag te vertonen, helaas voor hun trap ik daar niet in. Ze kunnen zich heel erg goed vermaken, maar als ik in beweging kom, denken ze ook dat er actie komt.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik moest er echt aan wennen dat Finn gewoon op de bank bleef liggen als ik op stond om iets te gaan doen en dat hij niet als een gek bij de deur staat te piepen omdat we naar buiten gaan. Vond het vroeger altijd raar dat de whippet van mijn tante in de mand ging liggen als ze gingen wandelen. Ik was alleen dansende en piepende honden gewend als je al richting deur ging om je schoenen te pakken :LOL:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

het is ook een beetje de manier waarop denk ik. Mijn honden mogen gerust zich bemoeien met de dagelijkse gang van zaken, doe maar. Maar niet steeds overeind vliegen, piepen gillen hollen, stuiteren, aan me zitten, nee hoor, daar kan ik dus niet tegen. En ik denk dat dat idd een beetje een rasding is. Ik kan gewoon niet tegen die manier van doen. Zo vind ik staffords bijv. ook heel irritant om hoe ze bewegen. Ik kan niet eens uitleggen wat het is. Mijn honden zijn ook best druk soms, maar het zijn niet van die gespannen veren als je ze ziet bewegen.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

De hond waar ik gillend gek van werd als pup én als volwassen hond was niet 1 van de Mechelaars maar de stamboom Hollander Marouck. Die was druk druk druk, nauwelijks te begrenzen (behalve als ik haar opsloot in de bench en verplicht rust gaf) en een tikkeltje nerveus. Bij mijn mechels was de enige die daar ietwat bij in de buurt kwam Seppe.
Nu kwamen de mechels pas na Marouck, zocht ik bewust niet de drukste uit in het nest, en waarschijnlijk valt alles na Marouck mee :schrik:
Biène was niet extreem druk of nerveus oid, wel was ze heel scherp als jonge hond. Numa deed zijn eigen ding, wilde in het begin niet eens bij me liggen. Haalde wel kattenkwaad uit door brood- en vleesmessen van het aanrecht te jatten en daarmee rond te rennen, maar rust pakte hij uit zichzelf. Uiteindelijk lag hij trouwens wel altijd bij me in de buurt, itt tot Biène die altijd elders ligt, soms heel even bij me komt liggen voor een kroelsessie en dan weer vertrekt. Seppe was dus wel drukker, vrat ook van alles uit wat de anderen nooit gedaan hadden zoals over de vensterbank lopen, op de leuning van de bank klimmen en in je nek gaan liggen of op het aanrecht springen. :roll: Die gaf ik wel regelmatig zijn verplichte rust. En Kobe nu is ook helemaal niet druk of nerveus (hij is nog wel klein natuurlijk, kan nog wel wat veranderen). Als hij oververmoeid is wordt hij bijterig, maar that's it.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Over mechelaars gesproken: vinden jullie dit filmpje grappig? Daar werd ik net getagged op facebook:

https://www.facebook.com/auntyacid/vide ... 9943284566

Ik word er heel nerveus van eerlijk gezegd...
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Tamara/Bayko
Zeer actief

Inge O schreef:
Tamara/Bayko schreef:
Nanna schreef:
Maar dat laatste is dus wel een stukje opvoeding, he. Als ik mijn borders hun gang liet gaan en niet begrens, waren het ook van die typjes die bij iedere beweging die ik maak meteen aan kwamen gerend 'wat gaan we doen wat gaan we doen??? gaan we iets doen?? toe nou toe nou toe nou!!!!" Dat actieve, werklustige zit in het ras maar daar wordt je inderdaad soms gek van en dat wil ik dus ook niet steeds hebben. Als compromis vind ik het wel prima als ze gewoon rustig blijven liggen en me met hun ogen volgen om te zien wat ik doe. Haal ik dan de riem tevoorschijn om te wandelen of doe ik iets anders waaruit blijkt dat ik met de honden aan de slag ga, is het nog vroeg genoeg om in actie te komen. Bij die werkrassen vind ik het enorm belangrijk dat je de hond aanleert dat er een tijd van (samen) bezig zijn maar ook zeker een tijd van rust is. Een soort uit-knop creëren dus :wink: Alleen kost het dus wel wat tijd en moeite om dat voor elkaar te krijgen. Daarom vind ik zo'n filmpje zoals dat van die Mechelaarpup niet vreemd. Da's nog een ongepolijst ding dat alles nog moet leren.
Met dat stukje opvoeding aangaande dat punt heb ik zeker genoeg ervaring, zelfs teveel vind ik zelf omdat ik op die manier vroeg van mijn beauceron Vonkje om iets te zijn wat ze niet was. Ze deed enorm haar best om niet opdringerig te zijn en me niet te stalken maar alles, maar dan ook werkelijk álles in haar schreeuwde om dat alsjeblief wél te mogen.
Nu zit ze dus ergens waar dat niet alleen mag maar zelfs gewaardeerd wordt dus nee, opvoeding verandert daar voor mij weinig aan.

Ik denk te begrijpen wat je bedoelt, weet alleen niet zeker of we volledig op dezelfde lijn zitten. Hmm, hoe leg ik dat uit... Ik zie bij de border collie, en ik denk dat dat voor mechels ook opgaat, regelmatig honden die niet of onvoldoende sturing krijgen van de baas. Die alle gelegenheid krijgen om maar door en door en door te gaan zonder rem erop. Zulke honden weten zichzelf compleet over de rooie te helpen, iets wat mij verre van gezond lijkt. Als je dat als baas niet begrenst, creëer je grote problemen voor zowel de hond als jezelf. Zo'n hond zit zichzelf dan in de weg en zal ongewenst gedrag gaan vertonen. Voor mij valt het voorkomen van dergelijke problematiek dus wel onder een stukje opvoeding. Echter is het m.i. ook zo dat het wel of niet in de aard van het beestje zit. Honden die zelfs met de juiste begeleiding van de baas compleet doorslaan qua gedrag en daarin niet of nauwelijks te sturen zijn (waarmee ik voor alle duidelijkheid niet suggereer dat dat bij jouw Vonkje het geval was), zijn in mijn ogen te en ik denk dat het fokken op extreme karaktereigenschappen daar zeker een groot aandeel in heeft. Iets waar binnen de fokkerij rekening mee dient te worden gehouden, dat dat dus niet uit de klauwen loopt. Mijn borders waren en zijn met wat moeite prima stuurbaar in hun gedrag, waarmee zij naar mijn mening dus niet extreem waren/zijn ondanks dat menig niet-werkhondeigenaar ze wellicht te high drive zal vinden naar zijn of haar smaak. Ik heb bij mijn honden ook niet het idee (gehad) dat ik te zeer tegen hun natuur in moe(s)t gaan om wat rust in hun kop en kont te krijgen. Integendeel, zij lijken juist blij te zijn met die bekadering en gedijen daar het beste bij.

Interessante discussie verder maar ik moet nu offline dus als ik even niet meer reageer komt dat daardoor.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:
Tamara/Bayko schreef: Als je dat van jezelf weet is het inderdaad heel erg goed dat je niet voor een dergelijk ras kiest :wink: Ik zou dan weer helemaal geschuffeld worden van een teckel waarschijnlijk :LOL:
Ja, waarschijnlijk wel ;-) Als je gewend bent dat je hond met een vingerknip je wensen opvolgt dan kom je met een tokkel van een bevroren kermis thuis. :mrgreen:
Daarom zei ik al dat het zo goed is dat er voor elck wat wils is op hondengebied.

:mrgreen: Wij hebben er twee met de energie van een mechel en de will to please van een teckel.
Eigenlijk zijn ze allemaal wel erg :LOL:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:
Alfilillo schreef:Over mechelaars gesproken: vinden jullie dit filmpje grappig? Daar werd ik net getagged op facebook:

Ik zag hier vroeger van die jongens met klapkaken dat wel doen. Killa in de boom hangen, lagge joh. :19:
Vind het onder alle omstandigheden not done. Waarom zou je het doen en je maakt er de bomen kapot mee.

Dat heb ik echt af moeten leren, al voor de hond gerichte agressie de kop op stak. Denk al wel voor de zes maanden.
Een fractie van een seconde niet opletten en ze was er weer vandoor om in bomen te hangen en takken af te rukken.
mijke
Zeer actief

Ik snap niet helemaal wat die hond in dat filmpje precies doet :denken: Eerst dacht ik nog ach, niet zo goed voor de boom maar an sich een onschuldig spelletje waarbij de hond probeert een tak te vangen, dat is weinig anders dan een tak apporteren of er naar springen als ik hem omhoog houd. Maar als ie dat ding eenmaal beet heeft blijft ie maar hangen en gaat ie rondjes draaien, huh? Volgens mij is die hond hier in ieder geval zeker niet meer aan het spelen, en dat maakt het idd eng gedrag.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:De hond waar ik gillend gek van werd als pup én als volwassen hond was niet 1 van de Mechelaars maar de stamboom Hollander Marouck. Die was druk druk druk, nauwelijks te begrenzen (behalve als ik haar opsloot in de bench en verplicht rust gaf) en een tikkeltje nerveus. Bij mijn mechels was de enige die daar ietwat bij in de buurt kwam Seppe.
Nu kwamen de mechels pas na Marouck, zocht ik bewust niet de drukste uit in het nest, en waarschijnlijk valt alles na Marouck mee :schrik:
Ik heb Marouck 1x gezien en ja zo druk heb ik ze nooit meegemaakt. :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Alfilillo schreef:Over mechelaars gesproken: vinden jullie dit filmpje grappig? Daar werd ik net getagged op facebook:

Tja... ik ken t niet echt van mh wel van klapkaken die zie je veel zo hangen op filmpjes. Ik heb er niks mee ze hangen maar in de pakwerker. Vinden ze ook veel leuker.
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief

mijke schreef:Ik snap niet helemaal wat die hond in dat filmpje precies doet :denken: Eerst dacht ik nog ach, niet zo goed voor de boom maar an sich een onschuldig spelletje waarbij de hond probeert een tak te vangen, dat is weinig anders dan een tak apporteren of er naar springen als ik hem omhoog houd. Maar als ie dat ding eenmaal beet heeft blijft ie maar hangen en gaat ie rondjes draaien, huh? Volgens mij is die hond hier in ieder geval zeker niet meer aan het spelen, en dat maakt het idd eng gedrag.
Op mij komt het obsessief over...

Alfil & Lily
Alfilillo
Zeer actief

malinois schreef:

Tja... ik ken t niet echt van mh wel van klapkaken die zie je veel zo hangen op filmpjes. Ik heb er niks mee ze hangen maar in de pakwerker. Vinden ze ook veel leuker.
Zal ook niet heel goed voor de tanden zijn toch, zolang met het hele gewicht eraan bungelen?

Maar ja, in de comments eronder bleek iedereen het hilarisch te vinden :19:

Alfil & Lily
mijke
Zeer actief

Ik heb dat trouwens bij driekwart van de 'schattige of vrolijke' honden en dierenfilmpjes die gedeeld worden. Dat ik denk 'gut wat een sneu obsessief gedrag' of 'wat moet dat arme dier verduren van die kutkinderen' of 'sjee dat is geen gedrag dat je zou moeten aanmoedigen ofzo' of 'ja hahaha supergrappig dat dat dier zo schrikt van wat je hem aandoet maarnietheus'.
Shiloh86
Zeer actief

Ik heb dat ook bij de meeste dierenfilmpjes.

Maar nee, dat gedrag vind ik niet relaxed. Sowieso het hele obsessieve niet. En dat heeft Duke gelukkig helemaal niet, al zijn er ook zeker Hollanders die dat net zo hebben als Mechelaars. De meeste dingen vind hij maar een paar keer achter elkaar leuk en dan is ie het zat. In tegenstelling tot de mechel van een vriendin van mij. Die kun je gerust de hele avond van een meter afstand een bal naar hem toegooien, dat hij hem uit de lucht plukt, weer terug geeft en weer gooien. En dat echt uren achter elkaar. Hij leeft dan alleen maar voor die bal. Zo is Duke totaal niet. Daar hangt dan weer tegenover dat hij daardoor ook minder will to please heeft en veel eigenzinniger is.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dat vind ik niet eens zo erg. Het zal me een worst zijn of ik hele dagen met mijn hond zou kunnen balletjes gooien, dat doen we toch niet :mrgreen: Ik gooi bijna nooit balletjes muv met zwemmen bijv. of heel sporadisch als afleiding. (en met trainen maar dat is als beloning)
als ik ze een bal op laat halen met zwemmen kunnen ze dat ook doen tot ze verzuipen, maar na een keer of wat ben ik het ook zat en gaan we verder of naar huis. En dan is het ook best hoor, dan zeuren ze niet meer en gaan ze verder met de orde van de dag.
Ik vind niet dat ze stalken, ja ze kunnen aandacht vragen en sommigen zouden dat ook opdringerig kunnen vinden maar stalken vind ik weer wat anders. Ik heb hier af en toe een loge die niet van je wegloopt met loslopen... ook al 'jaag' ik hem weg... dan is het 10 sec. en dan loopt ie alweer aan mn been geplakt... daar kan ik gillend gek van worden en dat zou ik dan wel stalken noemen. Maar niet wat de volwassen hond in het filmpje doet bijv. dat vind ik wel leuk stiekem. :engel:
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief

Ja, dat opdringerige vind ik stiekem ook wel leuk, en ben direct genoeg om het af te kappen als ik er geen zin in heb, want dat doet Duke dus ook. Het vervelende is alleen, dat itt veel herders, Duke totaal niet eenkennig is, hij is echt een allemansvriend, en is dus bij iedereen net zo opdringerig. En dat vinden veel mensen wel vervelend en ik kan dat maar beperkt afleren of voorkomen, want ik ben daarin nooit zo effecient als dat iemand zelf gewoon duidelijk nee zegt, maar niet iedereen kan dat. Ik heb er zelf niet zo'n last van, dus dan kan ik er ook niet consequent op zijn, omdat ik het niet echt door heb.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik vind het heerlijk dat mijn hond altijd bij me wil zijn.
was net de keuken aan het opruimen en daar 'helpt' vixen bij door me te omringen met speeltjes.
ik moet daar zo om lachen, krijgt ze een aai over haar bol en als ik klaar ben gooi ik een van die speeltjes voor haar weg.
allebei blij dan ;)

met uitlaten idem.
ik ben dan echt samen met mijn hond, moet er niet aan denken dat we dan allebei op afstand van elkaar ons eigen ding zouden doen, dan kan ik net zo goed zonder hond gaan lopen.
het is een van de belangrijkste redenen waarom ik voor een dh gekozen heb: mijn hond wil samen maar ik ook.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
mijke
Zeer actief

Ja Oor wil ook altijd bij mij zijn, dat is denk ik toch de HH in haar. Als ik in de keuken ben is zij daar ook en als ze niet in de keuken mag omdat ik met kokende dingen sjouw en dan niet over haar wil struikelen dan ligt ze in de gang naar me te kijken of te soezen of op haar knuffel te knauwen. Liefst ging ze met me mee naar de wc, op de bank ligt ze ook altijd tegen me aan, als ze niet mee mag als ik weg ga is ze heeeeel zielig ondanks dat Marinus waar ze heus dol op is thuis blijft en megablij als ik weer terug kom, ze ligt ook altijd in dezelfde kamer als ik en als ik opsta staat zij ook op. Ze loopt dan wel eens voor mn voeten en soms vind ik het irritant maar als ik haar laat blijven doet ze het wel gewoon en meestal vind ik het gewoon supergezellig dat Oor altijd bij mij is. Maar ze doet niet druk en als ik niks doe doet zij ook niks, ze is niet de hele tijd aan het vragen voor aandacht of spelen of actie. En dat vind ik toch ook wel heerlijk. Een mechel of HH zou om die reden voor mij toch wel net wat te veel van het goede zijn denk ik. Hoewel ze me toch zo vreselijk aanspreken...
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Maar dat doen ze ook niet constant... ik zit inmiddels een paar uur achter mn laptop en zie dit als ik naar rechts kijk

Afbeelding

Maar sta ik nu op dan staat hij al naast me.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”