Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Do you want a malinois?
Moderator: moderatorteam
- Ayronna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 1
Re: Do you want a malinois?
Ik heb een werklijn Border collie als eerste hond overleefd, ik schrik niet van de filmpjes van de Mechelse herder. Sterker nog, ik zou er dolgraag een willen, maar dat wordt hem nu even niet. Hopelijk in de toekomst 
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
Ik vind ze echt heel erg mooi, maar ze zouden hier niet passen. Wij zijn te lui en te gemakkelijk en dat lijkt me geen goede combi 

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Vind het volwassen filmpje echt niks bijzonders
de pup is ja, pup...... 
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
die van mij zouden binnen 2 minuten slapend naast me liggen gok ik zocrutz schreef:Vind het volwassen filmpje echt niks bijzondersde pup is ja, pup......
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Die heeft van de Valium gesnoeptmalinois schreef:As we speak
Rust.....
-
*Wolf*
- Zeer actief
't Is misschien ook een beetje een momentopname. Als mijn reu (3 jaar) 's ochtends slechts drie kwartier heeft gelopen zit ie rond twaalven ook alweer vol energie en wordt dan vervelend. Die moet elke dag minimaal drie tot vier uur beweging of (deels) ander vermaak. Na de lange wandeling is hij kalm en vredig. Dus afhankelijk van het moment van de dag kan ik een hyper- of een rustige hond filmen 
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ooit komt er hier eentje
Dat tweede filmpje is ook zonder mechels in huis herkenbaar
Ik kan Nanna wel volgen in de zin dat het soms extreem wordt.
Ik ben dol op honden die tijdens het werken maar door en door en door blijven gaan maar er moet een uit-knop op zitten.
Niet in het minst voor de mentale en fysieke gezondheid van de hond zelf.
Ik kan Nanna wel volgen in de zin dat het soms extreem wordt.
Ik ben dol op honden die tijdens het werken maar door en door en door blijven gaan maar er moet een uit-knop op zitten.
Niet in het minst voor de mentale en fysieke gezondheid van de hond zelf.
- Tenmashi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Een oude versleten taart uit 't asiel is goed te doen hoor.Zamunda schreef:Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee![]()
! Ik vind het echt schitterende honden, en heel misschien dat een milde (heel milde?) versie ooit een optie is, maar zulke als op het filmpje??? Met een dag mag je me naar het gesticht brengen vrees ik
.
-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
nou daar moet ik echt nite aan denken, minimaal 3 tot 4 uur beweging.*Wolf* schreef:'t Is misschien ook een beetje een momentopname. Als mijn reu (3 jaar) 's ochtends slechts drie kwartier heeft gelopen zit ie rond twaalven ook alweer vol energie en wordt dan vervelend. Die moet elke dag minimaal drie tot vier uur beweging of (deels) ander vermaak. Na de lange wandeling is hij kalm en vredig. Dus afhankelijk van het moment van de dag kan ik een hyper- of een rustige hond filmen
-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
tis ook nite dat die van mij nooit 3 of 4 uur of langer buiten zijn op een dag hoorNanna schreef:Nou, als het mooi weer is wil ik ook best weleens een end strietsen hoor. Maar dan zonder kunstenmakerij graag. Meelopen, snuffelen en verder niks. Ja, af en toe poseren voor een fotosbientje schreef:nou daar moet ik echt nite aan denken, minimaal 3 tot 4 uur beweging.*Wolf* schreef:'t Is misschien ook een beetje een momentopname. Als mijn reu (3 jaar) 's ochtends slechts drie kwartier heeft gelopen zit ie rond twaalven ook alweer vol energie en wordt dan vervelend. Die moet elke dag minimaal drie tot vier uur beweging of (deels) ander vermaak. Na de lange wandeling is hij kalm en vredig. Dus afhankelijk van het moment van de dag kan ik een hyper- of een rustige hond filmen![]()
Maar als ik verplicht vier uur per dag aan de hond moet besteden, weer of geen weer, zin of geen zin, dan haak ik gewoon af. Daar heb ik gewoon geen trek in.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Sssssst :lol:Boutje schreef:Arm hondje, die heb je gedrogeerd voor de foto om ons te misleiden!malinois schreef:As we speak
Rust.....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Zo'n herder is natuurlijk ook wel erg van het samen iets doen op een heel drukke manier, dat valt op. Ik zou er gek van worden, zo'n hond die continue wat van je wilt.
Mijn Mies (x langhaar teckel) is ook het liefst uren elke dag bezig met van alles en nog wat maar is minder 'in your face''. Zij zou in die tuin gewoon een gat (of 10) gaan graven. Kan je rustig op de bank gaan zitten en ze vermaakt zich wel
Ze ligt nu net sinds een half uur te slapen. Haar eerste dutje van vandaag. Behalve wandelen (een korte ronde en een half uur los) en mee boodschappen doen in de auto, heeft ze in de tuin gerommeld en vanuit de vensterbank de straat goed in de gaten gehouden. Gisteravond heeft ze nog 5 km naast de scootmobiel gerend.
Maar echt moe en tevree is ze eigenlijk alleen na (speur)training.
Moet wel eerlijk bekennen dat andere mensen haar druk en aanwezig vinden maar die zijn honden gewend die thuis alleen slapen denk ik
Mijn Mies (x langhaar teckel) is ook het liefst uren elke dag bezig met van alles en nog wat maar is minder 'in your face''. Zij zou in die tuin gewoon een gat (of 10) gaan graven. Kan je rustig op de bank gaan zitten en ze vermaakt zich wel
Ze ligt nu net sinds een half uur te slapen. Haar eerste dutje van vandaag. Behalve wandelen (een korte ronde en een half uur los) en mee boodschappen doen in de auto, heeft ze in de tuin gerommeld en vanuit de vensterbank de straat goed in de gaten gehouden. Gisteravond heeft ze nog 5 km naast de scootmobiel gerend.
Maar echt moe en tevree is ze eigenlijk alleen na (speur)training.
Moet wel eerlijk bekennen dat andere mensen haar druk en aanwezig vinden maar die zijn honden gewend die thuis alleen slapen denk ik
-
Neeltje
Moet er ook niet aan denken. Hier maken we gewoon lange en korte wandelingen net waar ik of Lotje zin in heeft en rest modderen we thuis samen aan. Beetje slapen, beetje spelen, beetje kauwen en duiven wegjagen uit de tuin. Is prima zo.Nanna schreef:Nou, als het mooi weer is wil ik ook best weleens een end strietsen hoor. Maar dan zonder kunstenmakerij graag. Meelopen, snuffelen en verder niks. Ja, af en toe poseren voor een fotosbientje schreef:nou daar moet ik echt nite aan denken, minimaal 3 tot 4 uur beweging.*Wolf* schreef:'t Is misschien ook een beetje een momentopname. Als mijn reu (3 jaar) 's ochtends slechts drie kwartier heeft gelopen zit ie rond twaalven ook alweer vol energie en wordt dan vervelend. Die moet elke dag minimaal drie tot vier uur beweging of (deels) ander vermaak. Na de lange wandeling is hij kalm en vredig. Dus afhankelijk van het moment van de dag kan ik een hyper- of een rustige hond filmen![]()
Maar als ik verplicht vier uur per dag aan de hond moet besteden, weer of geen weer, zin of geen zin, dan haak ik gewoon af. Daar heb ik gewoon geen trek in.
- Zamunda
- Zeer actief
Die ouwe herdertaart heb ik al, alleen geen Belg maar een Duitser. De versie zonder speed zeg maarTenmashi schreef:Een oude versleten taart uit 't asiel is goed te doen hoor.Zamunda schreef:Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee![]()
! Ik vind het echt schitterende honden, en heel misschien dat een milde (heel milde?) versie ooit een optie is, maar zulke als op het filmpje??? Met een dag mag je me naar het gesticht brengen vrees ik
.
Mitzi is heel rustig voor een Mechelaar, maar we weten ook niet hoe oud ze is.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Een ouwe mecheltaart zou ik ooit ook nog wel eens willen 
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Maar die volwassen mechel is dat ook niet een kwestie van we zijn buiten met het baasje op een plek waar we altijd leuke dingen doen, dus kom maar op met die actie! En dan zit de baas stil een filmpje op te nemen. Ik kan me zo indenken dat diezelfde hond binnen in huis waar normaal geen actie is, gewoon gaat slapen.
Biry was een groenendaeler waar echt wel actie en pit in zat, maar die was binnen in huis een vloerkleed. Zelfs als ze kwam logeren in mn studentenkamertje had je er geen hond aan en zo heb ik ook eens aan aussie te logeren gehad. In huis lekker rustig, buiten feest. De Weim die logeren kwam daarentegen *noemt geen namen hè Ivy*
Biry was een groenendaeler waar echt wel actie en pit in zat, maar die was binnen in huis een vloerkleed. Zelfs als ze kwam logeren in mn studentenkamertje had je er geen hond aan en zo heb ik ook eens aan aussie te logeren gehad. In huis lekker rustig, buiten feest. De Weim die logeren kwam daarentegen *noemt geen namen hè Ivy*
- Jackira
- Zeer actief
Dat filmpje van de volwassen hond is alsof ik Nola zie. Dat is ook zo'n beweeglijk type. Shira is net zo actief maar wat minder beweeglijk de hele tijd. Die kan ook rustig even wachten 
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Herkenbaar, die filmpjes... hierdoor heb ik gekozen hierna voor lage-energie types te gaan. 

-
blondie
- Zeer actief
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
[quote="veertje"]Maar die volwassen mechel is dat ook niet een kwestie van we zijn buiten met het baasje op een plek waar we altijd leuke dingen doen, dus kom maar op met die actie! En dan zit de baas stil een filmpje op te nemen. Ik kan me zo indenken dat diezelfde hond binnen in huis waar normaal geen actie is, gewoon gaat slapen. /quote]
lijkt me ook hoor. ik ben van herders niet anders gewend dat ze ALTIJD actie willen/verwachten zodra je in beweging komt, maar prima rust nemen als jij rust. mits je ze genoeg te doen hebt gegeven natuurlijk
lijkt me ook hoor. ik ben van herders niet anders gewend dat ze ALTIJD actie willen/verwachten zodra je in beweging komt, maar prima rust nemen als jij rust. mits je ze genoeg te doen hebt gegeven natuurlijk
- mijke
- Zeer actief
En wat dan als je gaat stofzuigen/dweilen/koken/werken/afwassen/bed verschonen? Doen ze dan ook mee?lucie schreef:lijkt me ook hoor. ik ben van herders niet anders gewend dat ze ALTIJD actie willen/verwachten zodra je in beweging komt, maar prima rust nemen als jij rust. mits je ze genoeg te doen hebt gegeven natuurlijk
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Helaas helpen ze niet echt... ja van de wal in de slootmijke schreef:En wat dan als je gaat stofzuigen/dweilen/koken/werken/afwassen/bed verschonen? Doen ze dan ook mee?lucie schreef:lijkt me ook hoor. ik ben van herders niet anders gewend dat ze ALTIJD actie willen/verwachten zodra je in beweging komt, maar prima rust nemen als jij rust. mits je ze genoeg te doen hebt gegeven natuurlijk
Als ik in de keuken ben liggen ze daar. Als ik stofzuig of vloerstoomreinig zijn ze buiten
Oh ja Xygan heeft vandaag wel geholpen met een doos passend maken voor de papiercontainer. Daar zijn ze enorm handig voor en snel ook

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ik doe ze buiten in de kennel of in de stal als ik het huishouden doe. Daar kan ik ze niet bij gebruiken.
Maar ze zijn binnen wel gewoon rustig, dat hebben we ze vanaf het begin geleerd. Ik wil in huis geen gedoe. Maar zodra ze maar denken dat we naar buiten gaan dan rennen ze bijna de deuren eruit. Dan zijn ze helemaal knetter. Als we dan niet gaan dan lopen ze weer teleurgesteld terug en gaan ze weer liggen met een half oog open.
Maar ze zijn heel erg veel buiten, bijna de hele dag en er is hier alle ruimte voor ze om te rennen en te spelen. En ik doe ook om de beurt veel met ze zodat ze hun energie goed kwijt kunnen. Daarom zijn ze binnen ook wel rustig denk ik omdat ze de hele dag door in beweging zijn.
Maar ze zijn binnen wel gewoon rustig, dat hebben we ze vanaf het begin geleerd. Ik wil in huis geen gedoe. Maar zodra ze maar denken dat we naar buiten gaan dan rennen ze bijna de deuren eruit. Dan zijn ze helemaal knetter. Als we dan niet gaan dan lopen ze weer teleurgesteld terug en gaan ze weer liggen met een half oog open.
Maar ze zijn heel erg veel buiten, bijna de hele dag en er is hier alle ruimte voor ze om te rennen en te spelen. En ik doe ook om de beurt veel met ze zodat ze hun energie goed kwijt kunnen. Daarom zijn ze binnen ook wel rustig denk ik omdat ze de hele dag door in beweging zijn.

- Yara
- Zeer actief
Famke (de bruine) is erg goed in papier versnipperen. De versnipperaar doet het niet beter. Keurig nette reepjes maakt ze ervan. Ik had nog eens de leesmap van de buurvrouw te leen. Die was ik vergeten weg te leggen toen ik boodschappen ging doen. Dus daar was helaas niet veel van over. Ik schaamde me dood. 

- mijke
- Zeer actief
malinois schreef:Helaas helpen ze niet echt... ja van de wal in de slootmijke schreef:En wat dan als je gaat stofzuigen/dweilen/koken/werken/afwassen/bed verschonen? Doen ze dan ook mee?![]()
Hier helpt Oor ook altijd met cadeaupapier 'opruimen'. Bij het klussen blijkt ze ook van toegevoegde waarde
https://www.facebook.com/mijke.schaap/v ... 353951967/
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier zijn ze ook rustig verder hoor binnen... 

- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Murdock kan ook prima liggen luieren, maar dan moet hij wel een paar uur bezig zijn geweest met spelen, trainen, rennen, etc.
Zodra ik opsta van de bank is hij echter meteen in actie modus.
Zodra ik opsta van de bank is hij echter meteen in actie modus.
- Yara
- Zeer actief
Murdock is in het verkeerde lichaam geboren, had een mechel moeten zijn dat kan niet anders.

- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Hahaha! inderdaad!Yara schreef:Murdock is in het verkeerde lichaam geboren, had een mechel moeten zijn dat kan niet anders.
- sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Hier zitten twee van de 6 verplicht in de kennel ondanks meer dan goed met de andere honden op kunnen schieten.
Gewoon omdat ze zelfs na drie dagen los in huis nog steeds non stop ons of de andere honden uitdagen, deuken of racen door het huis. Na meerdere correcties eindelijk rustig ergens te liggen staat er iemand even op en het begin weer van voor af aan.
En ja ook na een losloop wandeling van 4 uur of een dag trainen. De ander slapen het liefst de hele dag op de bank naast het wandelen en trainen, en worden ook helemaal gek van die drukte.
Gewoon omdat ze zelfs na drie dagen los in huis nog steeds non stop ons of de andere honden uitdagen, deuken of racen door het huis. Na meerdere correcties eindelijk rustig ergens te liggen staat er iemand even op en het begin weer van voor af aan.
En ja ook na een losloop wandeling van 4 uur of een dag trainen. De ander slapen het liefst de hele dag op de bank naast het wandelen en trainen, en worden ook helemaal gek van die drukte.