Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Is dit besmettelijk voor mensen?
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Is dit besmettelijk voor mensen?
Zoals ik al eerder had gemeld heeft mijn hond een wond aan de hals.En heel veel gezwellen onder de buik.Uit de tepel komt vocht en bleod.En de wond gaat ook nog niet dicht.Nu zegt mijn buurvrouw dat ik op moet passen,want hun hadden dat ook een keer met een hond en had de dierenarts gezegt dat dat voor mensen besmettelijk is.Ik weet het niet.Gery
-
- Zeer actief
Lijkt me er een beetje aan liggen wat de oorzaak is van de wond. Kijk, ik zou geen wondvocht/pus van een hond in een eigen open wond smeren, dat zal best een ontsteking veroorzaken. Maar verder ken ik geen ziektes oid die zo overdraagbaar zijn van hond op mens anders dan schimmels.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
- Hanneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded Collie
- Aantal honden: 1
Er zijn wel degelijk ziektes die van hond op mens kunnen worden overgedragen, zoals Ziekte van Weil en hondsdolheid. Die heten zoönosen.
Of de ziekte van deze hond er ook zo eentje is kan ik vanaf hier niet beoordelen. Ik zou het even bij mijn DA navragen, ik neem tenminste aan dat je met deze hond bij de DA geweest bent en hij/zij kan je meteen vertellen of het wel of niet besmettelijk is voor mensen. En als je dan toch bezig bent kun je meteen vragen of het via de mens kan worden overdgedragen van hond op hond, zoals bijv. Parvo. Mensen worden daar niet ziek van maar kunnen het wel van de ene hond op de andere overdragen.
Of de ziekte van deze hond er ook zo eentje is kan ik vanaf hier niet beoordelen. Ik zou het even bij mijn DA navragen, ik neem tenminste aan dat je met deze hond bij de DA geweest bent en hij/zij kan je meteen vertellen of het wel of niet besmettelijk is voor mensen. En als je dan toch bezig bent kun je meteen vragen of het via de mens kan worden overdgedragen van hond op hond, zoals bijv. Parvo. Mensen worden daar niet ziek van maar kunnen het wel van de ene hond op de andere overdragen.
Groetjes,
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
Re: Is dit besmettelijk voor mensen?
Dusty is 17 jaar heeft last van gezwellen onder in de buik, zo erg dat uit de tepel vocht en bloed komt, in een vorige topic (al ergens in december) schrijf je dat heel haar bek een rommeltje is, waarschijnlijk een en al tumor.Gery schreef:Zoals ik al eerder had gemeld heeft mijn hond een wond aan de hals.En heel veel gezwellen onder de buik.Uit de tepel komt vocht en bleod.En de wond gaat ook nog niet dicht.Nu zegt mijn buurvrouw dat ik op moet passen,want hun hadden dat ook een keer met een hond en had de dierenarts gezegt dat dat voor mensen besmettelijk is.Ik weet het niet.Gery
Nu heeft ze een wond onder haar bek die niet dicht gaat. (waarschijnlijk uitzaaiingen van de tumoren in haar bekkie.
Je mag haar niet optillen maar wel aaien (dat zal wel komen door de tumoren in haar buik)
Gery ff een vraag:
Denk jij niet dat Dusty momenteel heel veel pijn heeft.
Hoeveel pijn zou jij hebben als je in je lijf had wat Dusty nu allemaal heeft ?
En je kunt misschien wel willen dat ze thuis inslaapt... een natuurlijke dood, maar weet je wat voor iets verschrikkelijks er Dusty staat te wachten als uiteindelijk zo'n tumor in haar buik openbarst.
Ik snap best dat het heel moeilijk is allemaal, maar persoonlijk denk ik toch dat je toch zoetjes aan moet gaan denken wat een hondswaardig afscheid is....
-
- Vaste gebruiker
Ik weet zeker dat ze nu geen pijn heeft. Ze is erg blij dat ze blikvoer krijgt en ze rent soms als een gek door de kamer en keuken. En kwispelt dan als ze weer bij je komt. De bek is geen kanker maar wat rotte tanden.Maar dat is nu niet erger geworden en echt ze heeft nu geen pijn. Ze is in dez van de trap gegleden en toen had ze pijn en heeft ze pijnstillers gehad. Een hele poos. Maar die slikt ze niet meer omdat ze geen pijn heeft. Al met al toch hel moeilijk.Want wanneer knapt het daar stuk in de buik.Ik kijk elke dag hoe het er bij staat en dat blijft rustig. Alleen nu deze wond en die tepel. Als de wond maandag nog niet dicht is ga ik naar een andere dierenarts om daar advies te vragen.Dat kan nooit kwaad een advies van een andere. Een beetje minder rood was het vanmorgen en ik dacht wat minder vochtig dus toch nu aan het helen.Gery
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Als het een open tumor is geneest dat gewoonweg niet meer. Op zich is daarmee te leven ..mensen doen het er soms ook mee, hoe naar het ook is.Gery schreef:Ik weet zeker dat ze nu geen pijn heeft. Ze is erg blij dat ze blikvoer krijgt en ze rent soms als een gek door de kamer en keuken. En kwispelt dan als ze weer bij je komt. De bek is geen kanker maar wat rotte tanden.Maar dat is nu niet erger geworden en echt ze heeft nu geen pijn. Ze is in dez van de trap gegleden en toen had ze pijn en heeft ze pijnstillers gehad. Een hele poos. Maar die slikt ze niet meer omdat ze geen pijn heeft. Al met al toch hel moeilijk.Want wanneer knapt het daar stuk in de buik.Ik kijk elke dag hoe het er bij staat en dat blijft rustig. Alleen nu deze wond en die tepel. Als de wond maandag nog niet dicht is ga ik naar een andere dierenarts om daar advies te vragen.Dat kan nooit kwaad een advies van een andere. Een beetje minder rood was het vanmorgen en ik dacht wat minder vochtig dus toch nu aan het helen.Gery
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Ik heb dit alles doorgelezen en zit hier met kippevel.Gery schreef:Ik weet zeker dat ze nu geen pijn heeft. Ze is erg blij dat ze blikvoer krijgt en ze rent soms als een gek door de kamer en keuken. En kwispelt dan als ze weer bij je komt. De bek is geen kanker maar wat rotte tanden.Maar dat is nu niet erger geworden en echt ze heeft nu geen pijn. Ze is in dez van de trap gegleden en toen had ze pijn en heeft ze pijnstillers gehad. Een hele poos. Maar die slikt ze niet meer omdat ze geen pijn heeft. Al met al toch hel moeilijk.Want wanneer knapt het daar stuk in de buik.Ik kijk elke dag hoe het er bij staat en dat blijft rustig. Alleen nu deze wond en die tepel. Als de wond maandag nog niet dicht is ga ik naar een andere dierenarts om daar advies te vragen.Dat kan nooit kwaad een advies van een andere. Een beetje minder rood was het vanmorgen en ik dacht wat minder vochtig dus toch nu aan het helen.Gery
Wij hebben de afgelopen zomer onze Sproet laten inslapen.
Om half twee sprong ze nog een sloot in en trok graspollen uit die meteen uitgeschud moesten worden. De dame moest nat mee naar de DA, waar we een echo van haar blaas lieten maken omdat ze druppeltjes bloed in de urine had en ook veel moest plassen.
Bij de echo bleek dat er iets in de blaas zat, volgens de DA geen stenen.
Na overleg besloten maar meteen te opereren en binnen te kijken.
Op onze schoot kreeg ze haar narcose spuit en gleed weg, waarna de operatie kon beginnen.
Na verloop van tijd kwam de assistente ons roepen en zei kom zelf maar kijken, haar blaas bestond eigenlijk alleen nog maar uit tumor weefsel en was enorm verdikt en had nog maar een vierde van de normale inhoud.
Ja wat moet je dan.....................
Een ding was zeker dit moet enorm veel pijn hebben gedaan alhoewel wij daar in haar gedrag niets maar dan ook niets van hebben terug gezien.
Ons besluit was dan ook dat ze niet meer mocht wakker worden.
Om kwart over drie waren we weer thuis met haar, ze was nog niet eens droog van haar laatste zwemfestijn.
Dit verhaal vertel ik nu niet om je te vertellen dat je actie moet ondernemen maarrrrrrrrrrrr....
Dat maak je alleen maar zelf uit, en niemand anders.
Maar weet wel dat een hond voor jou enorme bergen kan verzetten als 't gaat om de baas te plezieren. Wij staan nu nog met onze mond vol tanden dat wij niets gezien of gemerkt hebben, dat is een gevoel wat niet echt prettig is en wat je lang meedraagt.
Van mij maar een ding, weet voor jezelf heel heel zeker dat ze geen pijn heeft, dat heeft een hond niet verdiend, en hoelang zal ze er nog mee door kunnen lopen voordat ze jullie HAAR sein geeft hoeveel heeft ze dan al gehad. Ik moet er niet aan denken.
Ik hoop dat jullie hier zeker goed over na denken en in allereerste instantie voor je maatje denken.
Heel veel sterkte