De mechelaar als pup:
En de volwassen mechelaar:
Moderator: moderatorteam

Ik heb hier een mini-mechelaar. Hebben?Tamara81 schreef:Haha, ik ben helemaal gek op high energy/ high drive honden. Van mij mag er wel een Malinois komen, maar dan zou ik heel veel meer moeten gaan inlezen over hondengedrag/ opvoeding/ hersenwerk, etc. En dan zou ik ook met de Mechelaar gaan werken, dat lijkt me tof.
Ik ben er niet consequent genoeg voor, weet ik van mezelf. En ik houd het bij kleine hondjes
Hahaha ik Lees mezelf, Alleen vind ik de honden dinged leren leuk kunstje hier, beetle agility maar gewoon zo voor design fun net omdat het most.Nanna schreef:Ik ben reuze gesteld op mijn rust. En op mijn lange maar langzame wandelingetjes door veld en beemd met hier en daar een fotomomentje.
En daarna weer op huus an waarna alles vredig en tevreden indommelt.
En ik heb een gruwelijke hekel aan kunstenmakerij en training.
Drie keer raden waar ik nooit aan moet beginnen
Dat zou een mooie uitdaging zijn, opleiden als hulp hondLieske_1977 schreef:Haha, ik vind ze geweldig!
Dat doen ze ook als ze ouder zijn.... vanaf een jaar of 13Nanna schreef:Ik ben reuze gesteld op mijn rust. En op mijn lange maar langzame wandelingetjes door veld en beemd met hier en daar een fotomomentje.

En dan zijn ze dus pas geschikt voor mij, geen dag eerdermalinois schreef:Dat doen ze ook als ze ouder zijn.... vanaf een jaar of 13Nanna schreef:Ik ben reuze gesteld op mijn rust. En op mijn lange maar langzame wandelingetjes door veld en beemd met hier en daar een fotomomentje.
Nanna schreef:Is dat 'high drive' trouwens niet gewoon een eufemisme voor ADHD? Dat een hond zó druk is vind ik ergens niet normaal.
Dat geldt niet altijd hoor. Winni heeft hier regelmatig de volledige ruimte gehad en had 2 volwassen honden om zich heen, waarvan er 1 heel stabiel is. Die brak de tent af en moest je ter bescherming opsluiten.dagmar88 schreef:Nanna schreef:Is dat 'high drive' trouwens niet gewoon een eufemisme voor ADHD? Dat een hond zó druk is vind ik ergens niet normaal.
Ik vind het wel meevallen. Die pup zou met de volledige ruimte en een stabiele volwassen hond niet half zo druk zijn.
Jaap zou het in zijn eentje denk ik bonter maken.
Maar goed, we hebben niet voor niets het enige adhdertje uit het nest gehouden.
TessaThomas schreef: Dat 2e filmpje vind ik eigenlijk wel gewoon een normale hond.

Weet je gelijk waar zijn oren vandaan komenwolvster schreef:Eerlijk?
Murdock is precies zo.
Toen ik het filmpje van de pup al eens eerder zag, dacht ik bij mijzelf: goh dat doet Murdock ook zo, maar ik zal het wel verkeerd inschatten ofzo.
Nu zie ik het tweede filmpje en kan niet anders dan concluderen dat Murdock een Mechelse herder moet zijn...