Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tobi update 14-12

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: Tobi update 15-11

Ongelezen bericht door kooi »

Het schattige gaat er een beetje af, maar wat er voor terug komt is een heel fraai hondje. Leuk dat je weer foto's plaatst, ik blijf hem graag volgen! :I:
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Budkes schreef:Echt een hond om als een blok voor te vallen. Hij is echt zo leuk. :I: :I:
En super dat hij niets heeft overgehouden aan de beet vd abdere hond, alweer een tijdje terug natuurlijk, maar ik lees dit topic nu pas. Helaas, want hij is super gaaf.
Ja ben nog steeds zo blij dat hij er niets aan heeft overgehouden.

Tot nu toe is het een hondje wat de 'hondentaal' echt goed spreekt. Hij gaat meteen op zijn rug liggen bij bepaalde honden en hoor vaak van mensen dat ze verbaasd zijn dat hun hond Tobi zo leuk vindt. :engel:
sjm schreef:Ja, ik wacht nog steeds op reactie wanneer ik hem nou mag halen. Of wanneer je 'm komt brengen. Qua kleur past ie er hier prima tussen. :D
Nou dat past hij zeker! Ik zie hem graag eens achter Zahra rennen :schrik: Haha.
_Esmee
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

tobi__ schreef:
sjm schreef:Ja, ik wacht nog steeds op reactie wanneer ik hem nou mag halen. Of wanneer je 'm komt brengen. Qua kleur past ie er hier prima tussen. :D
Nou dat past hij zeker! Ik zie hem graag eens achter Zahra rennen :schrik: Haha.
Haha, das zielig. :schrik: :LOL: Sammy probeert ook wel eens mee te rennen, nou, dat kleintje is voor zo'n kleine echt snel. Maar mee rennen niet Zahra is echt sneu :LOL:
tobi__
Zeer actief

Re: Tobi update 14-12

Afgelopen week zijn we met de familie een week naar Boedapest geweest (super gaaf!) en Tobi moest uit logeren. Eerst was het idee om hem bij mijn oma te laten logeren. Maar had daar geen goed gevoel bij (lag niet aan oma) dus aardig op het laatste moment is dat plan gewijzigd. Hij is naar een collega gegaan die ook een hond heeft. Hebben eerst kennis gemaakt en het ging super goed. Dus kon hem met een gerust hart achterlaten.

Voor Boedapest hebben we de puppycursus afgerond, natuurlijk heeft hij deze GOED afgerond. En heb gisteren de eerste les van de nieuwe cursus gehad. Tobi vind het zo geweldig. Zodra we het terrein daar op rijden, gaat hij kwispelen in de auto en de weg naar het trainingsveld hangt hij vol in de teugels. Wil hierna ook graag 'iets van behendigheid' gaan doen. Begreep dat ze bij ons gewoon (in mijn ogen dan) behendigheid geven. Dus op een parcours en dat je meerent als geleider. Maar ze geven ook 'hoopers'. Dan moet je je hond met gebaren en commando's door een parcours geleiden, zonder mee te rennen. Dat schijnt ook erg leuk te zijn. Heeft iemand daar ervaring mee?

Nog even een foto van een week geleden, toen was meneer precies zes maanden :love:

Afbeelding
_Esmee
Tamara1985
Actief

Ongelezen bericht door Tamara1985 »

wat een leukie!!

bij ons geven ze ook hoopers en behendigheid, ik ga beginnen met hoopers vooral omdat kensi nog te jong is voor behendigheid (hoopers mogen ze al starten met bv 8 weken) en omdat ik lichamelijk niet helemaal in orde ben dus ook niet kan meerennen met behendigheid. ik hoop nog wel over een tijd met behendigheid te kunnen starten en zo niet blijven we hooperen
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Wat wordt ie al groot en volwassen! Hij heeft echt een prachtige blik :I:
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Tobi is wel heel erg leuk. :I: Past ook heel goed bij mijn honden.
Zowel met zijn kleur als met zijn prachtige oren. :engel:

Afbeelding
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Wat een knapperd is het toch hè. Zie dat hij net als Nova ook in zijn oren gegroeid is ;)

Fijn dat je toch hebt kunnen genieten van je vakantie en dat het goed is gegaan.

Ik vind hoopers echt een aanrader. Zou je ook al nu mee kunnen beginnen. Skye en ik zijn er echt door op elkaar ingespeeld. Uiteindelijk leer je zelf op 1 plek te blijven staan en kan je je hond een heel parcours door sturen. Ik merk echt dat wij hierdoor helemaal op elkaar ingespeeld zijn. Ook leuk om gewoon tijdens een wandeling hem wel eens ergens omheen te sturen.
Wij doen nu een cursus samenwerken waar we ook wel eens wat hindernissen en tunnels. Waar andere zelfs op de kleinste stukjes mee moeten rennen en sturen, kan ik Skye er met gemak overheen sturen.
Ik vind het een hele goede basis om ooit behendigheid te gaan doen.

Leuk om te lezen dat jullie zo genieten.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

:I: :I: Ja en nu wil ik ook een corgi!
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Ik ook! :I: :I: :I: :I: :I: :I: :I: :I: :I: :I:
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

En zelfs ik :I: :I:
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
tobi__
Zeer actief

Nikkielvis schreef:Tobi is wel heel erg leuk. :I: Past ook heel goed bij mijn honden.
Zowel met zijn kleur als met zijn prachtige oren. :engel:

Afbeelding
Nou daar zou hij prima tussen passen. Leuke hondjes!
_Esmee
tobi__
Zeer actief

Tamara81 schreef:Gefeliciteerd met de puppycursus! :cheer:

Tobi is een prachthond :I: :I:

Fijn dat de logeerpartij bij jouw collega zo goed ging.
Mooie foto van Tobi in het witte gras :O:
Ja dankjewel! :D
_Esmee
tobi__
Zeer actief

Maryanne schreef::I: :I: Ja en nu wil ik ook een corgi!
kooi schreef:Ik ook! :I: :I: :I: :I: :I: :I: :I: :I: :I: :I:
miriam schreef:En zelfs ik :I: :I:
Kan het alleen maar aanraden :engel:
_Esmee
tobi__
Zeer actief

*Skye* schreef:Wat een knapperd is het toch hè. Zie dat hij net als Nova ook in zijn oren gegroeid is ;)

Fijn dat je toch hebt kunnen genieten van je vakantie en dat het goed is gegaan.

Ik vind hoopers echt een aanrader. Zou je ook al nu mee kunnen beginnen. Skye en ik zijn er echt door op elkaar ingespeeld. Uiteindelijk leer je zelf op 1 plek te blijven staan en kan je je hond een heel parcours door sturen. Ik merk echt dat wij hierdoor helemaal op elkaar ingespeeld zijn. Ook leuk om gewoon tijdens een wandeling hem wel eens ergens omheen te sturen.
Wij doen nu een cursus samenwerken waar we ook wel eens wat hindernissen en tunnels. Waar andere zelfs op de kleinste stukjes mee moeten rennen en sturen, kan ik Skye er met gemak overheen sturen.
Ik vind het een hele goede basis om ooit behendigheid te gaan doen.

Leuk om te lezen dat jullie zo genieten.
Ja het lijkt me echt super leuk om te doen. Ook wat jij zegt, tijdens wandelingen kun je het ook nog (speels) gebruiken. Ik ga gewoon eens kijken bij de vereniging, dan krijg ik natuurlijk meteen een idee. Lijkt me ook super leuk om nog meer samen te werken, wordt echt een hobby, haha.
_Esmee
tobi__
Zeer actief

Tamara1985 schreef:wat een leukie!!

bij ons geven ze ook hoopers en behendigheid, ik ga beginnen met hoopers vooral omdat kensi nog te jong is voor behendigheid (hoopers mogen ze al starten met bv 8 weken) en omdat ik lichamelijk niet helemaal in orde ben dus ook niet kan meerennen met behendigheid. ik hoop nog wel over een tijd met behendigheid te kunnen starten en zo niet blijven we hooperen
Ja dan is het helemaal een uitkomst! Hopelijk bevalt het jullie, hoor graag eventuele ervaringen.
mijke schreef:Wat wordt ie al groot en volwassen! Hij heeft echt een prachtige blik :I:
Ja, het pupje is wel weg hoor :jank: Maar er is gelukkig een mooie hond voor terug gekomen, haha.
_Esmee
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”