Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kai over op Kvv.. nu niet lekker.

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1

Kai over op Kvv.. nu niet lekker.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Vanaf vorige week krijgt Kai kvv. Beetje een valse start, want ik had even niet aan zijn allergie voor lam gedacht.
Hij kreeg wat buikpijn, oorjeuk etc.
Na 3 dagen zag ik het licht, en ben ik overgestapt op paard / kalkoen.
Hij eet dit prima, heeft eindelijk lol in het eten, na 2 jaar tutten bij die bak.
Maar.
Hij is zichzelf niet.
Hangerig, Moe, staartje laag.. Ontlasting kan mooier, maar zeker ook slechter, ik wijt dit echt aan de overstap.. Maar kan ik hier alles aan wijten?
2 weken terug heeft hij een flinke keelontsteking gehad, hij hoest nu soms nog.. DA zei: geef hem nog maar een weekje metacam. Dit doe ik nu ook, maar hij blijft slikken, gapen etc.
Met wandelen is hij ok, maar zn staartje is niet zoals het normaal staat.. knallen? buikpijn? Iets anders? Voelt hij aan dat ikzelf niet heel stabiel ben op het moment?
Kortom.. Ik kan er de vinger niet op leggen wat het is, maar stresskip die ik ben.. wil ik het liefst terug grijpen naar z'n brokken en alles terug hebben bij het oude.
Toch doe ik dit nog even niet. Hij eet zo graag nu..

Zou dit door de overstap van brok ( sams field graanvrij ) naar Kvv ( Natuur en Dier Paard Kalkoen ) kunnen komen?
Ik heb het in het begin overgoten met wat gekookt water, vanaf vandaag heb ik dat niet gedaan om even te kijken hoe het dan gaat...

:U: Ik weet het even niet meer.
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Kai over op Kvv.. nu niet lekker.

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Wat gebeurt er als je iets van rijst of aardappel toevoegt? Dus ook wat koolhydraten erbij?
Ri@nne
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Wat gebeurt er als je iets van rijst of aardappel toevoegt? Dus ook wat koolhydraten erbij?
Dan eet hij het niet... :engel: :roll:
Maar ga het morgen nog eens proberen, goed verstopt. Zeur is het. Lust niks.
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Jetski
Zeer actief

Jetski

Ongelezen bericht door Jetski »

Ik heb weleens gehoord dat honden die na een paar jaar brok voeren en over op vlees gezet worden in het begin idd juist slecht kunnen reageren. (slechte vacht, lusteloos enz)
Dit zou dan door het 'ontgiften' komen.
Of dit waar is weet ik niet..
Ik kan me wel vaag herinneren dat ik bij onze vorige hond (na 7 jaar Royal Canin gevoerd) na de overstap op vlees ook niet meteen tevreden was. Weet niet meer wat hij precies voor klachten had toen, maar mij werd toen verteld dat het aan het ontgiften zou liggen. Idd werd dat na een tijdje beter en bleek het bij hem een goede stap. (zat veel beter id vacht, mentaal ook)
Check ook even de ingrediënten van je kvv. Soms zitten er toch andere diersoorten doorheen dan de naam doet vermoeden...
Ri@nne
Zeer actief

Re: Jetski

Jetski schreef:Ik heb weleens gehoord dat honden die na een paar jaar brok voeren en over op vlees gezet worden in het begin idd juist slecht kunnen reageren. (slechte vacht, lusteloos enz)
Dit zou dan door het 'ontgiften' komen.
Of dit waar is weet ik niet..
Ik kan me wel vaag herinneren dat ik bij onze vorige hond (na 7 jaar Royal Canin gevoerd) na de overstap op vlees ook niet meteen tevreden was. Weet niet meer wat hij precies voor klachten had toen, maar mij werd toen verteld dat het aan het ontgiften zou liggen. Idd werd dat na een tijdje beter en bleek het bij hem een goede stap. (zat veel beter id vacht, mentaal ook)
Check ook even de ingrediënten van je kvv. Soms zitten er toch andere diersoorten doorheen dan de naam doet vermoeden...
Dat hebben we 3 dubbel gecheckt.. ook ivm de katten, zij eten ook mee ( daarom zijn we er mee begonnen, chronische diarree en een moeilijke eter. )
Er zit zo niks in wat voor Kai niet zou moeten kloppen..
Ik geloof best dat het door de overgang komt eigenlijk, maar het gaat me zo aan het hart.. het beestje is even totaal zichzelf niet. :( ( ik zit ook niet lekker in mijn vel, en dat speelt zeer zeker ook mee. )
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Als Tay hier iets verkeerd gegeten heeft, waar hij allergisch voor is, dan blijft hij ook langer wat van slag. Ook al krijgt hij op dat moment eten waar hij 100% zeker tegen kan. Dat in combinatie met een hond die al niet lekker is kan hier best voor zorgen.

Geef je alleen die paard/kalkoen? Of ook andere soorten?
Ri@nne
Zeer actief

TessaThomas schreef:Als Tay hier iets verkeerd gegeten heeft, waar hij allergisch voor is, dan blijft hij ook langer wat van slag. Ook al krijgt hij op dat moment eten waar hij 100% zeker tegen kan. Dat in combinatie met een hond die al niet lekker is kan hier best voor zorgen.

Geef je alleen die paard/kalkoen? Of ook andere soorten?
Nu alleen paard / kalkoen..

Vandaag lijkt het iets beter te gaan, hij is met wandelen in elk geval weer iets meer "Kai". :)
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Er zijn genoeg oorzaken te bedenken, zoals je zelf al aangeeft zit je niet lekker in je vel en is hij zelf ook ziek geweest. Het kan ook best zijn dat hij maagpijn heeft van de metacam. Ik geloof verder niet zo ontgiften. Wel had ik zelf even gewacht met overstappen als hij nog steeds hoest etc.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”