Shibby schreef:Wat vinden jullie een kleine hond?

We hebben geen harde grens hoor! Maar we wonen in een appartement zonder lift dus het hondje moet wel draagbaar zijn.

Bedankt voor je ervaring, fijn dat het zo goed gaat!

Dat soort kleine dingetjes zijn echt geen probleem hoor, het beestje hoeft niet perfect te zijn uiteraard! Maar enorme verlatingsangst of agressie tegen andere dieren zijn toch wel dingen waar ik echt niet of zit te wachten.
Paisley schreef:Misschien kun je die kennissen opdoen!
Dat is waar, misschien wel via hier!
Tedzy. schreef:Ik vind pups enig, maar ben toch voor herplaatsers gegaan. Voor mijn vriend waren dit ook gelijk zijn eerste honden.
Ted kregen we toen hij 2,5 jaar was. Al na enkele dagen voelde het alsof het nooit anders geweest was. Een heerlijke en voor ons perfecte hond, terwijl zijn vorige eigenaren toch wel wat problemen met hem hadden (gehad). Jazzy was ongeveer 8 maanden toen we haar adopteerden, een straathondje uit Spanje. Inmiddels ook een voorbeeldige dame die perfect bij de rest past, zonder enige gedragsproblemen.
Overigens hadden wij ook katten die geen honden gewend waren (en andersom), maar het waren al snel 16 pootjes op één buik.
Ik weet vrij zeker dat de katten wel iets meer moeite gehad zouden hebben met een drukke wereldontdekkende pup.

Ik vind volwassen honden een stuk stuurbaarder en rustiger.
Herplaatsers zijn er in alle soorten en maten, als je ervoor openstaat zou ik zeker eens rondkijken.
Kijk bijvoorbeeld in de
asielen, bij een bemiddelaar zoals
deze, of een opvang/stichting (
deze bijvoorbeeld).
Wat fijn om te horen over de katten, dat geeft me goede hoop.

Mijn katten zijn voor mij ook gewoon een deel van de familie, dus vind het echt belangrijk dat het goed gaat samen. Al zal het in het begin vast wel blazen worden, maar dat is logisch.
De eerste twee sites kende ik al en zit ik al regelmatig op de kijken

De derde nog niet, ik ga eens kijken!
Nanna schreef:Ik had van de week een puppy, voor een dagje. Enigjes hoor en ik heb er van genoten. Maar nooit van zijn lang zal zijn leven meer dat ik aan een pup begin.
Ik vind herplaatsers duizend keer makkelijker.
Haha
Kruimel53 schreef:
Ik denk dat het heel erg uitmaakt hoe druk je je zelf maakt. Als je perfectionistisch bent, en/of het idee hebt dat je vreselijk veel moet met een pup en dat de pup ook aan allerlei eisen moet voldoen, als je snel in een kramp schiet als dingen niet gelijk lukken: ga maar voor een volwassen hond. Dan kun je ook nog van alles tegenkomen natuurlijk maar dat kun je dan op zijn ongelukkige jeug of zijn zielige verleden gooien

Hmm, de pup hoeft zeker niet aan allerlei eisen te voldoen, maar ben er wel wat zenuwachtig over. Omdat het m’n eerste hond is ben ik toch bang dat ik de pup verkeerd gedrag aanleer of dat het zindelijk maken niet lukt…
De rest ook bedankt voor de ervaringen!

Na jullie posts te lezen denk ik dat ik toch op zoek ga naar een leuke herplaatster!

Omdat er inderdaad genoeg zit in de asielen/opvangen die een goed huisje zoeken... En omdat ik denk dat ik mezelf toch te onzeker voel voor een pup.