Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Reus Groot Midden Klein Toy

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Reus Groot Midden Klein Toy

Ongelezen bericht door wolvster »

Murdock is 60 cm op de schoft en dat is klein voor een Airedale reu. Hij is net ietsjes hoger dan de gemiddelde labrador die we tegenkomen, maar veel ranker. Hij weegt ook maar 22 kg.

Ik zie hem echt als middelmaatje, maar veel mensen die ik tegenkom vinden hem een grote hond.

Zijn pa was in mijn herinnering ook een stuk groter en forser en ik had daar op gerekend. Ergens vind ik het wel jammer dat t zo'n uk is, maar ik moet zeggen dat het wel handzaam en praktisch is ;)

Een hond als Fred van Barkley, dat schaar ik onder grote hond.

Mastiffs, Duitse doggen , Ierse wolfshonden en Deerhounds vind ik reuzen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Van Gils behoort ook tot de midden grote rassen, toch is het commentaar vaak van wat een grote hond :80: , valt best mee hoor
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Als een airedale en een cane corso onder middenmaat vallen (ècht??) dan valt Habibi zéker onder klein.

Toch lijken de meeste mensen incl. ikzelf haar onder middenmaat te schuiven.

Airedale en CC vallen voor mij toch echt ruimschoots onder groot.

Het lijkt haast wel of iedereen een eigen perceptie heeft, rn dat ieder zijn eigen honden onder middenmaat vindt vallen.
Afbeelding
Patricia.
moderator
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Patricia. »

Dees en Maylo schreef:
Fire75 schreef:Ohhh Fire is maar 2 kilo, dus wel te tillen als het moet maar kwa lengte dqn voor mij eigenlijk niet ben maar 1.53m haha.
S'morgens til ik hem onder mijn linkerarm de trap af dat gaat net
Geef je hem wel te eten??
Ja hoor ohhh whahaha zie het nu er moet 22 staan
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

heimwee schreef:
Nu realiseer ik me soms dat formaatje maltezer toch wel heel erg handzaam was ;) Die hand bijvoorbeeld prima samen met een kinderwagen + kind in mijn ford fiesta gepast. Kalev + kind + kinderwagen in de ford fiesta gaat hem niet worden :LOL: :boos:
Ik prop dat allemaal in een yaris hoor :-P wel bewust een goed opvouwbare kinderwagen gekocht. Onderstel past achter de voorstoel en wieg of zitje op de achterbank. Honden konden dan nog achterin. Zo nam ik toch eigenlijk nog best makkelijk kind, drie honden en kinderwagen mee. En als het moest ook nog twee tassen vol boodschappen.
Nu met nummer twee erbij wordt het wel écht lastig :-P
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Tamara/Bayko schreef:
Machie schreef:Als het even kan heb ik ze graag tussen de 40 en 42.99 cm :+
:engel:

Lopen de Kroaatjes in de Medium?
Mama en papa wel. Dus ik heb hoop dat ze medium wordt. En anders is 47 cm ook goed hebben we afgesproken :LOL:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ik vind een CC geen medium maat. Als dat een maatje medium is, dan is Csiva een mini hond. Ik vind klein tot 35 cm, medium tot zo'n 50-55 cm en groot vanaf 55 cm ofzo.

Eigenlijk deel ik het liever in in gewicht, kleine honden tot 8 kilo, middelhonden van 8-20 kilo en alles daarboven groot, en boven de 40 kilo heel groot :LOL:
Habibi
Zeer actief
Perseus (Percy)

Hoe is de maatverdeling eigenlijk bij agility?

Dat gaat puur op schofthoogte toch, niet op gewicht?

40 tot 42.99 cm is medium?

Wat is dan toy, small, large?
Afbeelding
Machie
Zeer actief

Habibi schreef:Hoe is de maatverdeling eigenlijk bij agility?

Dat gaat puur op schofthoogte toch, niet op gewicht?

40 tot 42.99 cm is medium?

Wat is dan toy, small, large?

Bij de RvB:
small 0-34.99 cm
medium 35-42.99 cm
large vanaf 43 cm.

Bij de FHN
toy 0-30 cm
small 30-40 cm
medium 40-50 cm
large 50 cm en groter.
Habibi
Zeer actief
Perseus (Percy)

Ha, thanks.

Habibi is zelfs daar een grensgeval dus :jank: :mrgreen:

Bij de een medium en bij de ander small.

Blijkbaar nog vrij lastig om ern eenduidige maatverdeling te benoemen.

Alles boven de 50 is toch wel hoe dan ook groot, geloof ik.
En alles onder de 35 small.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Het is inderdaad nogal subjectief. Ik vind ook het gewicht meespelen.
Mila is 51 cm en weegt 17 kilo, dat vind ik echt een middelmaatje. Amy met haar 49 cm en 21,5 kilo ook. Tara en Amoz zijn inderdaad een maatje groter en zwaarder, dus als iemand dat grote honden noemt, vind ik dat ook helemaal niet gek. Maar omdat ik veel honden ken die groter en zwaarder zijn dan Tara en Amoz, en ze ook niet zo veel groter zijn dan Mila en Amy, vallen ze bij mij nog onder middelmaat.
Tara heeft wel lange benen, maar is iel en licht en daarom in mijn perceptie niet echt een grote hond. Maar iemand met een chihuahua of maltezer vindt haar ongetwijfeld wel groot.
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Ik will geen toy omdat ik bang Ben dat ie stukgaat. Verder val ik voor een ras of niet.
ik heb mastiffs maar vind whippets ook prachtig hoe verschillend kun je het hebben lol
wilma23
Zeer actief

Ik will geen toy omdat ik bang Ben dat ie stukgaat. Verder val ik voor een ras of niet.
ik heb mastiffs maar vind whippets ook prachtig hoe verschillend kun je het hebben lol
wilma23
Zeer actief

Sas schreef:mmmm.. ja, wij wilden een kleine hond maar wel een echte :F: hahahaha dat werden twee fauven.

Waarom? Leek me makkelijker mee te nemen naar vrienden etc . Onz beste vrienden hebben een bordeauxdog en ja. Dat scheelt nogal in gemak hahahahaha die is ook ietwat meer aanwezig dan die twee van ons bij elkaar :wink:
Best grappig om te lezen ik kon mij bullmastiffs overall mee heen nemen ze ploften in een hoek En klaar niemand had er last van of some vergaten ze zelfs dat ik eentje mee had. Terwijl mijn frans bulldogje altijd de boel op stelten had zeer aanwezig was En uiteraard van schoot naar schoot ging.

Zelfs nu als mensen binnen in de kamer zitten vragen ze waar zijn de honden? Nou er liggen twee Al een uur naast je lol
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Lysette schreef:
heimwee schreef:
Nu realiseer ik me soms dat formaatje maltezer toch wel heel erg handzaam was ;) Die hand bijvoorbeeld prima samen met een kinderwagen + kind in mijn ford fiesta gepast. Kalev + kind + kinderwagen in de ford fiesta gaat hem niet worden :LOL: :boos:
Ik prop dat allemaal in een yaris hoor :-P wel bewust een goed opvouwbare kinderwagen gekocht. Onderstel past achter de voorstoel en wieg of zitje op de achterbank. Honden konden dan nog achterin. Zo nam ik toch eigenlijk nog best makkelijk kind, drie honden en kinderwagen mee. En als het moest ook nog twee tassen vol boodschappen.
Met een draagzak ipv een kinderwagen past het makkelijk.
En met 2 kinderen heb ik al de wandelwagen in de kofferbak, Pol tussen de kinderzitjes op de achterbank en Aura op de voorstoel gehad. Ging ook prima. Alleen bolle Betje past daar niet meer bij. Dan moet er een kind of een andere hond thuisblijven.
heimwee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder

Ongelezen bericht door heimwee »

kipo schreef:
Lysette schreef:
heimwee schreef:
Met een draagzak ipv een kinderwagen past het makkelijk.
En met 2 kinderen heb ik al de wandelwagen in de kofferbak, Pol tussen de kinderzitjes op de achterbank en Aura op de voorstoel gehad. Ging ook prima. Alleen bolle Betje past daar niet meer bij. Dan moet er een kind of een andere hond thuisblijven.
Wij gaan nu ook voor de draagzak, dan moet t wel lukken :D
Afbeelding
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

het enige qua formaat wat ik belangrijk vind is dat ik de hond de trap op kan tillen indien nodig. Trees heeft nu last van dr pootje, weegt ergens tussen 18 en 19 kilo en ik moet haar nu dus de trap op dragen. Met 2 steile trappen had ze echt niet veel zwaarder/groter moeten zijn. Kleine hondjes zal ik niet zo snel aan beginnen denk ik, al is het maar omdat ik me met een grotere hond wat veiliger voel op straat 's avonds.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Eigenlijk heb ik vanwege mijn lengte van 1.53 alleen maar kleine hondjes willen hebben, geen toy omdat ik door mijn "geweldige" motoriek nogal lomp ben dus die zouden ook bij mij snel "stuk" gaan maar goed dan wordt je dus flieft op zo'n grote lompe poedel :Q: .
Soms moet ik echt oppassen dat ie me in zijn enthousiasme aan de lijn niet omver trekt maar gelukkig gaat het normaal gesproken altijd wel goed.
Hij is verder behoorlijk rustig van karakter dus in huis heb je er geen kind aan.
Ziggy is wat pittiger d.w.z. wat meer aanweziger maar zijn formaatje is echt ideaal om op te pakken en mee te fietsen in het fietsmandje.
Kleiner moet het echter niet worden.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Hakuna Matata
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Hakuna Matata »

Ik zou ooit een Leonberger willen.
Ik ben 17, 1,75 m en 46 kilo, met geluk groei ik nog iets, maar ik denk niet dat ik veel aankom aangezien ik altijd licht ben geweest.
Maar of het slim is met mijn gewicht, het grootste deel is toch opvoeden maar een hond kan altijd een dolle bui krijgen en je over straat meesleuren, en de hond is dan 1,5-2 keer mijn gewicht als ik ooit een reu zou willen.
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Hier bewust gekozen voor een kleine hond. Vooral omdat het praktischer is met meenemen in de trein, in een krat voorop de fiets past (geen auto hier) en de drie trappen op te tillen is die ik altijd op moet naar mijn voordeur toe. Daarnaast heb ik ook een stel katten en reageren die makkelijker op een kleiner formaat hond en vind ik een middenmaat of grote hond ook niet passen hier in een appartement. Wel wilde ik een hond die groter is dan mijn katten, iets tussen de 5 en 10 kilo leek me ideaal. Sowieso ging ik voor een oud rustig hondje, daar keek ik het meest naar. En zo kwam Faye hier, die voldoet aan de maat en gewicht! Groter dan mijn katten, wel een kleine hond, heel goed te tillen, kilootje of 7,5 en ideaal mee te nemen in het ov.

Als ik een huis met tuin heb en een auto dan is wel de kans groot dat ik voor een grotere maat hond ga. Ofja, een (grote) middenmaat zullen veel dat noemen denk ik. Zo heb ik een enorm zwak voor oude herders. Combinatie van een grotere en kleinere zou ik ideaal vinden denk ik. Maar we gaan wel zien wat de toekomst brengt ;)
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Hakuna Matata schreef:Ik zou ooit een Leonberger willen.
Ik ben 17, 1,75 m en 46 kilo, met geluk groei ik nog iets, maar ik denk niet dat ik veel aankom aangezien ik altijd licht ben geweest.
Maar of het slim is met mijn gewicht, het grootste deel is toch opvoeden maar een hond kan altijd een dolle bui krijgen en je over straat meesleuren, en de hond is dan 1,5-2 keer mijn gewicht als ik ooit een reu zou willen.
Ach ik heb ooit een Mastiff gehad, 80 kilo plus. En echt wel dat ik die hield, en hij was toch echt zwaarder dan mij.

En sindsdien vind ik alle honden klein. Nu heel langzaam, hij is al 12 jaar dood, denk ik bij mijn grootste Mechelaar, hey jij bent eigenlijk best wel een flinke hond.

Als ik met pensioen ben en met mijn campertje de wereld rond reis haal ik een mooie forse herder uit het asiel met daarnaast de 12e generatie Perry, JRT, klein dus.

Heerlijk vooruitzicht..
Gr. Aniek

Afbeelding
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Tot nu toe heb ik allemaal middenmaatjes gehad, de grootste was 53 cm, de kleinste 44 cm. Grotere honden wil ik ook echt niet. Op dit moment denk ik zelfs dat mijn volgende hond een maatje kleiner gaat worden.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

Ik heb een grote hond. Op zich waren we er op voorbereid dat hij groot zou worden maar hij is onze verwachtingen voorbij.

En opeens blijkt groot toch soms ook wel lastig. Wij zijn Airedales gewend (die schaar ik ook onder groot, trouwens) en die konden overal mee. Maar met Fred is het toch af en toe lastig. Te groot voor een huis vol visite, ondanks dat hij zich opkrult en gaat slapen.

En hij bleek te sterk voor de oppas dus hebben we een alternatief moeten vinden.
Fred heeft helaas verlatingsangst en als hij alleen is blaft hij continu. En met een grote hond is dat een aardig volume :P

Onze volgende hond zal gok ik zo een Airedale worden naast Fred maar dat is toekomstpraat.
Hakuna Matata
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Hakuna Matata »

Budkes schreef:
Ach ik heb ooit een Mastiff gehad, 80 kilo plus. En echt wel dat ik die hield, en hij was toch echt zwaarder dan mij.

En sindsdien vind ik alle honden klein. Nu heel langzaam, hij is al 12 jaar dood, denk ik bij mijn grootste Mechelaar, hey jij bent eigenlijk best wel een flinke hond.

Als ik met pensioen ben en met mijn campertje de wereld rond reis haal ik een mooie forse herder uit het asiel met daarnaast de 12e generatie Perry, JRT, klein dus.

Heerlijk vooruitzicht..
Ik heb nog de tijd om te kijken welke hond ik dan tegen die tijd zou willen.
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Als ik de indeling zou moeten maken:
Toy <30cm
Klein 30-40cm
Midden: 40-60cm
Groot: 60-70cm
Reus: >70cm

Met deze indeling vallen al onze honden in de categorie midden overigens :)
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Eilfy schreef:Als ik de indeling zou moeten maken:
Toy <30cm
Klein 30-40cm
Midden: 40-60cm
Groot: 60-70cm
Reus: >70cm

Met deze indeling vallen al onze honden in de categorie midden overigens :)
Ja, dit is ook ongeveer wel de indeling die ik zou kiezen. En dan zijn al mijn honden dus inderdaad middelmaatjes.
Tara zit net op de grens met haar 60 cm, maar dat is zo'n spriet, waardoor ze in mijn beleving helemaal geen grote hond is.
janeway
Zeer actief

Ongelezen bericht door janeway »

Ja daar hebben we zeker over nagedacht. Ik vinden grote honden geweldig maar we hebben 3 kinderen waarvan de jongste 12 is en we wilden wel dat de kinderen (die tenslotte ook een hond wilden) er ook normaal mee konden wandelen zonder dat ze er achter aangesleurd worden (nu heb je dat zelf ook wel wat in de hand) Ook met vervoer van een grote hond is het voor ons wel een dingetje. En qua eten ed..
Teckels hebben we gehad en dat wilde ik niet meer.. Ik vind ze geweldig maar qua luisteren is het niet altijd geweldig. We kwamen uit op een kooikerhondje.. Worden niet enorm groot maar je hebt voor mijn gevoel nog wel een hond. Dat trekken tja dat is een dingetje maar jongste kan hem dan wel aan. Alleen is deze kooiker dan wel groter dan verwacht hahaha.. Maar te overzien. Verder past ie goed in de auto. Maar op de fiets dat gaat dan net niet meer
[/list]Koda heeft ook een facebookpagina

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Hakuna Matata schreef:
Budkes schreef:

Heerlijk vooruitzicht..
Ik heb nog de tijd om te kijken welke hond ik dan tegen die tijd zou willen.
Ik ook hoor. :F:
Gr. Aniek

Afbeelding
Ingding
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ingding »

Ik heb een mini en een maxi, maar ik denk dat na de RR hier wel weer iets kleiners komt. Ik hou van grote honden, maar heb toch wel gemerkt dat het kleintje makkelijker is qua meenemen en optillen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb niks met kleine hondjes dat is me te breekbaar. Moet dus wel minimaal kniehoogte zijn liefst groter. Nu heb ik altijd niet al te grote (x) mechelaars gehad waarvan Xygan nu veruit de grootste is. Deze maten bevallen me uitstekend ik kan er fysiek nog wat mee qua tillen indien nodig en t is niet breekbaar
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”