Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Uma weer vermist - 10 december THUIS!!!
Moderator: moderatorteam
-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
- Aantal honden: 1
Re: Uma weer vermist
Ga eerst onderhandelen. Jullie hebben een toezegging gehad. Maak daar gebruik van.
-
kathy
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Bureaucratie en praktisch aan de slag, een explosieve combinatie, vaak. Laat je niet op de kast jagen, kalm blijven en ga er van uit, dat uiteindelijk de meeste mensen wel willen meewerken, als ze zich maar serieus genomen voelen. Ik hoop dat het lukt, linksom of rechtsom, om te blijven posten. Is samen met de herder van de schaapskudde een mogelijkheid? Met de herder op forse afstand?
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Dat er toestemming is gevraagd en nul op rekest is gegeven zegt al veel. Soms kun je beter geen slapende honden wakker maken in dit land. Letterlijk en figuurlijk.
Ik hoop gewoon dat Manu en de mensen met haar redelijk zeker zijn van waar Uma is in het grote gebied. En ik hoop gewoon dat Uma de zekerheid in zichzelf vindt om contact te maken en hopelijk snel nu. Het gebied is zo groot en voor een dier die geen zekerheid heeft in contact met mensen op dit moment kan ze van 1 punt zo snel naar een heel ander punt verkassen.
Ik hoop gewoon dat Manu en de mensen met haar redelijk zeker zijn van waar Uma is in het grote gebied. En ik hoop gewoon dat Uma de zekerheid in zichzelf vindt om contact te maken en hopelijk snel nu. Het gebied is zo groot en voor een dier die geen zekerheid heeft in contact met mensen op dit moment kan ze van 1 punt zo snel naar een heel ander punt verkassen.
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
In plaats van in contact met het bedrijf contact zoeken met de politie of het beveiligingsbedrijf dat daar werkt. Dat zijn tenslotte de partijen waar je mee te maken krijgt als ze je willen verwijderen daar.
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Jezus, wat een frustrerende toestand. Ik heb echt met je te doen 
-
*Wolf*
- Zeer actief
Volgens mij is jouw reactie eerder van toepassing op mensen die daadwerkelijk voorstelden de media in te schakelen? Ik snap niet zo goed waarom je mij quoteTara schreef:Nou, ik denk in dit geval niet dat dat de manier gaat zijn.*Wolf* schreef:Misschien is dreigen dat je de media gaat inschakelen al genoeg...
Het komt lullig over om te zeggen, en zo bedoel ik dat echt niet, maar dit is niet de eerste keer en de kans dat diezelfde media ineens een andere schietschijf gaan kiezen is best wel aanwezig. Daar zou ik als ik Manuma was toch echt voor bedanken.![]()
Misschien dat een handjevol hartvannederlandkijkers er nog wel schand van wil spreken, maar je ziet het hier op het forum al: mensen vinden er wat van en dat zou ik echt, écht niet breed uitgesponnen in de media hoeven zien.
-
*Wolf*
- Zeer actief
Dit vind ik een goeiecrutz schreef:In plaats van in contact met het bedrijf contact zoeken met de politie of het beveiligingsbedrijf dat daar werkt. Dat zijn tenslotte de partijen waar je mee te maken krijgt als ze je willen verwijderen daar.
-
Manuma
- Zeer actief
We hebben besloten toch te posten maar op een plek waar het wel toegestaan is. We willen Dunea aan onze kant houden gezien zij op zoveel plaatsen in de duinen komen waar Uma gezien kan worden.
Als ze terugkomt naar die plek zal ze ons hopelijk weer ruiken en horen en we hebben nu een nachtkijker. We laten ons niet uit het veld slaan en we mogen haar nu niet achterlaten.
Ik stortte net volledig in, ik had er zo'n goed gevoel over vandaag. Niets gebeurt zonder reden denk ik nu maar. Wie weet komt ze wel elke keer van een heel andere kant terug en zitten we nu juist dichterbij. Ik heb al een paar dagen niet fatsoenlijk gegeten en de korte nachten beginnen nu toch op te breken. Als je er dan nog zo'n tegenslag bij hebt valt dat even heel rauw op je dak. Maar niet genoeg om Uma daar te laten en nu op te geven.
Als ze ons opzocht zal ze nu weer komen en we moeten er weer zijn. Ze heeft een goede neus en die grote zeilen op die kop zullen toch ook hun functie hebben
Als ze terugkomt naar die plek zal ze ons hopelijk weer ruiken en horen en we hebben nu een nachtkijker. We laten ons niet uit het veld slaan en we mogen haar nu niet achterlaten.
Ik stortte net volledig in, ik had er zo'n goed gevoel over vandaag. Niets gebeurt zonder reden denk ik nu maar. Wie weet komt ze wel elke keer van een heel andere kant terug en zitten we nu juist dichterbij. Ik heb al een paar dagen niet fatsoenlijk gegeten en de korte nachten beginnen nu toch op te breken. Als je er dan nog zo'n tegenslag bij hebt valt dat even heel rauw op je dak. Maar niet genoeg om Uma daar te laten en nu op te geven.
Als ze ons opzocht zal ze nu weer komen en we moeten er weer zijn. Ze heeft een goede neus en die grote zeilen op die kop zullen toch ook hun functie hebben
- Jeannettebo
- Zeer actief
Misschien ook inventariseren waar ze hem zou vluchten, als er daar waar jullie gepost hebben, te veel mensen gaan zijn ivm extra controle. In denk dat het niet veel zin heeft om daar te gaan posten, door de activiteit met de controles, is er natuurlijk grote kans dat ze de benen weer neemt

- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Uma weer vermist
Ik denk dat je gelijk hebt. Je wilt ook niet de drukte als ze jullie weg willen sturen en dat met een hoop bombarie gaan doen.Manuma schreef:We hebben besloten toch te posten maar op een plek waar het wel toegestaan is. We willen Dunea aan onze kant houden gezien zij op zoveel plaatsen in de duinen komen waar Uma gezien kan worden.
Succes straks! Ik duim!
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Verstandig om het zo aan te pakken.Manuma schreef:We hebben besloten toch te posten maar op een plek waar het wel toegestaan is. We willen Dunea aan onze kant houden gezien zij op zoveel plaatsen in de duinen komen waar Uma gezien kan worden.
Dat je ingestort bent is niet zo gek, ik vind het razend knap dat je zo snel al weer teruggeveerd bent en weervmet frisse moed verder gaat.
Ik duim dat jullie vanavond/vannacht met de nachtkijker kunnen zien dat Uma er echtzit en ik hoop met alles wat ik heb dat ze jullie gast herkennen en haar vluchtmodus weer op nonactief gaat.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik denk dat dit de verstandigste beslissing isManuma schreef:We hebben besloten toch te posten maar op een plek waar het wel toegestaan is. We willen Dunea aan onze kant houden gezien zij op zoveel plaatsen in de duinen komen waar Uma gezien kan worden.
En dat je ingestort bent... mens, ik was al na 1 dag ingestort
Wij duimen hier als gekken
- sanne86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 kruisingen
Poeh ik heb zo met jullie te doen!
Ondanks dat het onmogelijk is/lijkt, probeer wel wat te blijven eten/rusten (heeeeeel warm aankleden en dan proberen weg te doezelen tegen de persoon aan met wie je samen post?)
Succes, sterkte,
ik hoop echt dat Uma gauw weer bij jullie is
Ondanks dat het onmogelijk is/lijkt, probeer wel wat te blijven eten/rusten (heeeeeel warm aankleden en dan proberen weg te doezelen tegen de persoon aan met wie je samen post?)
Succes, sterkte,
ik hoop echt dat Uma gauw weer bij jullie is
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Nou, het zit niet mee,
Maar houd moed, ik blijf duimen dat Uma zeer binnenkort naar je toe zal komen.
Maar houd moed, ik blijf duimen dat Uma zeer binnenkort naar je toe zal komen.
-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Verstandig besluit. Probeer te blijven onderhandelen met Durea om daar wel voet aan de grond te krijgen.
Het is wel de tijd voor stropers, net voor de kerst. Niet raar dat daar de boel op scherp staat.
Het is wel de tijd voor stropers, net voor de kerst. Niet raar dat daar de boel op scherp staat.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Wat bizar dat je de toegang is ontzegt. Stelletje kantoor biologen. Alsof hun gekoesterde tuintje spontaan verlept bij het zien van een voorbijganger zonder Duinea logo op t boswachtergroene vestje. 

- Plakvis
- Zeer actief
Dammit! Ik zag zoveel nieuwe pagina's dat het wel bijna goed nieuws moest zijn. Maar helaas, achterlijke bureaucratie... Heel veel succes vannacht!
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Ik snap er ook niks van. Ze willen geen stropers en daarom mag jij jouw (stropende) Podenco niet uit het gebied komen vangen? De logica ontgaat mij.Paisley schreef:Wat bizar dat je de toegang is ontzegt. Stelletje kantoor biologen. Alsof hun gekoesterde tuintje spontaan verlept bij het zien van een voorbijganger zonder Duinea logo op t boswachtergroene vestje.
Nou ja, hoe dan ook - kom op Uma, lieve muts, tijd om die paniek uit te zetten en de hersentjes aan te zetten! Baasje zit klaar voor je.

- #linda#
- Actief
Rustig gaan zitten op een plek waar het nog mag. Met hooguit twee mensen tegelijk. Wie weet staat Dunea er wat meer voor open zodra ze hebben gezien dat jullie je daar gewoon stilletjes zitten en er geen horde zoekende en roepende mensen door het gebied heen stampt.
Het is vaak genoeg gebeurt dat er hele zoekteams hysterisch door het beschermde gedeelte liepen, ik denk dat ze daar wel klaar mee zijn.
Zij nemen hun taak dat gebied te beschermen net zo serieus als jullie je taak om Uma te bereiken. Vraag hen om tips, advies omdat zij veel van het gebied weten. Laat ze met je meedenken, zorg dat Uma uit het gebied krijgen jullie gezamenlijke doel gaat worden. Wie weet wat er dan allemaal kan.
Hopelijk is het allemaal niet nodig en heb je Uma snel weer bij je. Succes en veel sterkte!
Het is vaak genoeg gebeurt dat er hele zoekteams hysterisch door het beschermde gedeelte liepen, ik denk dat ze daar wel klaar mee zijn.
Zij nemen hun taak dat gebied te beschermen net zo serieus als jullie je taak om Uma te bereiken. Vraag hen om tips, advies omdat zij veel van het gebied weten. Laat ze met je meedenken, zorg dat Uma uit het gebied krijgen jullie gezamenlijke doel gaat worden. Wie weet wat er dan allemaal kan.
Hopelijk is het allemaal niet nodig en heb je Uma snel weer bij je. Succes en veel sterkte!
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
#linda# schreef:Rustig gaan zitten op een plek waar het nog mag. Met hooguit twee mensen tegelijk. Wie weet staat Dunea er wat meer voor open zodra ze hebben gezien dat jullie je daar gewoon stilletjes zitten en er geen horde zoekende en roepende mensen door het gebied heen stampt.
- Maltezers
- Zeer actief
Jesses Uma, wat een drama voor jullie en voor haar. Rot hond is het, ze is veel te slim en dat is volgens mij gelijk ook de valkuil. Ik hoop dat jullie haar snel vinden want dit vreet aan je. Veel succes en ook ik duim mee. En ik bedenk mij net wat een timing ook net nou jullie 3 dagen weg zouden gaan hoe bedoel je tijd om te stressen.
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Allemachtig wat een hectiek toch. Hopelijk gaan jullie nu echt de laatste uren in, de laatste update was zo hoopvol. Veel succes weer!
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Mee eensLongFields schreef:Verstandig om het zo aan te pakken.Manuma schreef:We hebben besloten toch te posten maar op een plek waar het wel toegestaan is. We willen Dunea aan onze kant houden gezien zij op zoveel plaatsen in de duinen komen waar Uma gezien kan worden.
Als ze ons opzocht zal ze nu weer komen en we moeten er weer zijn. Ze heeft een goede neus en die grote zeilen op die kop zullen toch ook hun functie hebben![]()
Dat je ingestort bent is niet zo gek, ik vind het razend knap dat je zo snel al weer teruggeveerd bent en weer met frisse moed verder gaat.
Ik duim dat jullie vanavond/vannacht met de nachtkijker kunnen zien dat Uma er echtzit en ik hoop met alles wat ik heb dat ze jullie gast herkennen en haar vluchtmodus weer op nonactief gaat.
Manuma, ik hoop dat jullie minimaal een teken van leven van Uma krijgen vanavond.
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Jeetje wat voel ik een spanning iedere keer als ik dit topic open, hoe moeten jullie je dan wel niet voelen. Dat je ingestort bent is niet gek hè, ik zou gek worden.
Onwijs knap dat je het weer op pakt en hopelijk is jullie meisje snel weer bij jullie. Ik weet niet of jullie allemaal ook gewoon aan het werk zijn nog? Hopelijk kunnen jullie van het weekend ook wat uurtjes rust pakken, want energie heb je wel nodig om dit vol te houden. Maar beter komt Uma vanavond 'gewoon' met jullie mee naar huis vanavond.
Onwijs knap dat je het weer op pakt en hopelijk is jullie meisje snel weer bij jullie. Ik weet niet of jullie allemaal ook gewoon aan het werk zijn nog? Hopelijk kunnen jullie van het weekend ook wat uurtjes rust pakken, want energie heb je wel nodig om dit vol te houden. Maar beter komt Uma vanavond 'gewoon' met jullie mee naar huis vanavond.
-
Manuma
- Zeer actief
We gaan ervoor. Uma moet naar huis en het gevoel dat ik banmiddag nog had moet ik vasthouden. Ik ben elke keer als ik naar haar toe ga zo gespannen en dat mag ze niet voelen dus ik moet mezelf echt even tot de orde roepen.
Vorig jaar vonden we haar toen ik het die dag helemaal niet meer zag zitten en een deel losgelaten had. Voor die dag dan. En toen liep ze er.
Toen ik op stal stopte met zoeken en naar werk reed zag ik haar ook ineens lopen. Misschien toeval maar wie weet ook een spanning vanuit mij die ze aanvoelt. Ik weet het niet hoor, je gaat vanzelf lichtelijk op je gevoel zweven als praktische dingen niet zoveel uit blijken te halen.
We zijn bijna ter plaatse. Wish me luck! En natuurlijk geweldige Agnes en Jonathan weer en vooral mijn beste maatje Manu die ook meer dan bekaf is en toch maar doorkachelt
Wat een bof die hond, zo'n stabiele en makke beer. Hopelijk voelt ze zijn rust en komt ze hem weer opzoeken.
Vorig jaar vonden we haar toen ik het die dag helemaal niet meer zag zitten en een deel losgelaten had. Voor die dag dan. En toen liep ze er.
Toen ik op stal stopte met zoeken en naar werk reed zag ik haar ook ineens lopen. Misschien toeval maar wie weet ook een spanning vanuit mij die ze aanvoelt. Ik weet het niet hoor, je gaat vanzelf lichtelijk op je gevoel zweven als praktische dingen niet zoveel uit blijken te halen.
We zijn bijna ter plaatse. Wish me luck! En natuurlijk geweldige Agnes en Jonathan weer en vooral mijn beste maatje Manu die ook meer dan bekaf is en toch maar doorkachelt
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Succes en hou je taai.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Succes
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
Manuma
- Zeer actief
Ja we werken ook gewoon. Nu heb ik gelukkig vrij en ik zal het hele weekend op locatie aanwezig zijn. Volgende week heb ik ook een paar dagen vrij. We zouden dan eigenlijk naar Londen gaan maar dat gaat pas door als ze weer thuis is. En het ligt eraan hoe ze eraan toe is. Ik wil zo graag weer tijd met mijn knuffelvarkentje