Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vieze foto ( waarschuwing)
Moderator: moderatorteam
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Vieze foto ( waarschuwing)
Ik vind het een beetje bloed maar inderdaad, maar zou toch ff langs de d.a. gaan voor geruststelling.
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 2
Het lijkt me niet veel bloed (flink vermengd met vocht zo te zien), maar goed dat je een afspraak bij de DA hebt staan. Zeker een dag per week misselijk zijn vind ik sowieso reden om 'm na te laten kijken. Sterkte met Jip!
- anniek16
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Epagneul Nain Continental Papillon - Vlinderhondje
Je verkijkt je er nogal snel op denk ik maar dit is inderdaad niet erg veel bloed. Erg verdunt.
Ik zou inderdaad toch even een DA bezoekje eraan wagen.
Beterschap met Jip!
Ik zou inderdaad toch even een DA bezoekje eraan wagen.
Beterschap met Jip!
~Anniek
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Hij vond het bij je muur passen , dus precies op de goede plek. 
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
dit had karel een tijdje geleden ook, alleen kwakte hij het er zo uit..
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Misschien iets gegeten dat de maag geïrriteerd heeft
Vusi wilde vanmorgen ook niet eten, rommelde maag/darmen, veel gras eten, onder de wandeling gekotst (alleen gras en slijm) later poepte ze had een beetje diarree en er zat een beetje bloed bij.
Tussen de middag de tuin afgespeurd naar ontlasting maar niets gevonden, maag/darmen waren rustig en ze at een beetje brokjes en een stukje gekookte kippenborst.
Beterschap
Vusi wilde vanmorgen ook niet eten, rommelde maag/darmen, veel gras eten, onder de wandeling gekotst (alleen gras en slijm) later poepte ze had een beetje diarree en er zat een beetje bloed bij.
Tussen de middag de tuin afgespeurd naar ontlasting maar niets gevonden, maag/darmen waren rustig en ze at een beetje brokjes en een stukje gekookte kippenborst.
Beterschap
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Beterschap voor Jip
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Wat naar dat Jip zich vaak zo beroerd voelt. Hopelijk gaat het met de nieuwe voeding nu beter!!
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Wat naar dat Jip zich vaak zo beroerd voelt. Hopelijk gaat het met de nieuwe voeding nu beter!!
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Dat is geen schrokken hoor, dat is heel normaal, hier is 800 gram ook in 4 happen op en dan is Doran nog een rustige eterHeavy schreef:Nou ik heb net van alles geprobeerd om zijn voerbak te verhogen . Een teiltje , een kistje , een doos maar het is geen succes . Hij gooit de bak er meteen af![]()
Toen viel het me pas op hoe wild hij eigenlijk eet . Je went eraan maar hij schrokt echt altijd enorm . 200 gram kvv is in 3 happen op en de bak vliegt dan door de keuken![]()
Misschien heeft hij daar wel de maag/darmklachten van . Hij laat ook scheten en boert .
Dus ik heb hem maar heel rustig gevoerden blijf dat de komende dagen maar doen.
Dat boeren en winden zou me toch niet lekker zitten, dat los je volgens mij niet op door alleen de voerbak wat hoger te zetten, hebben ze hem onderzocht op maagproblemen?
Sterkte, voorlopig zou ik, puur om te proberen of het helpt, uit de hand voeren, zodat hij verplicht wat rustiger moet eten.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Jij hebt een lab, dus misschien andere standaardenLunatic schreef:Dat is geen schrokken hoor, dat is heel normaal, hier is 800 gram ook in 4 happen op en dan is Doran nog een rustige eterHeavy schreef:Nou ik heb net van alles geprobeerd om zijn voerbak te verhogen . Een teiltje , een kistje , een doos maar het is geen succes . Hij gooit de bak er meteen af![]()
Toen viel het me pas op hoe wild hij eigenlijk eet . Je went eraan maar hij schrokt echt altijd enorm . 200 gram kvv is in 3 happen op en de bak vliegt dan door de keuken![]()
Misschien heeft hij daar wel de maag/darmklachten van . Hij laat ook scheten en boert .
![]()

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Tegen de tijd dat hij wel geel ziet heb je dan ook wel een groot probleem.Heavy schreef:Haha ook zo'n schrokker dus . Jip is niet echt onderzocht . Er is wel aan zijn buik/maag gevoeld en geluisterd. Hij had geen koorts . Tandvlees is nagekeken . Ik wilde bloed laten afnemen omdat ik bang was voor nieren of lever maar dat vond ze nog niet nodig omdat hij niet meer drinkt en niet geel ziet .Lunatic schreef:Dat is geen schrokken hoor, dat is heel normaal, hier is 800 gram ook in 4 happen op en dan is Doran nog een rustige eterHeavy schreef:Nou ik heb net van alles geprobeerd om zijn voerbak te verhogen . Een teiltje , een kistje , een doos maar het is geen succes . Hij gooit de bak er meteen af![]()
![]()
Dat boeren en winden zou me toch niet lekker zitten, dat los je volgens mij niet op door alleen de voerbak wat hoger te zetten, hebben ze hem onderzocht op maagproblemen?
Sterkte, voorlopig zou ik, puur om te proberen of het helpt, uit de hand voeren, zodat hij verplicht wat rustiger moet eten.
En een tumor konden ze ook in het bloed niet zien zei ze.
Dus nu even 5 dagen maagzuurremmers en iets tegen misselijkheid en braken en dan terug komen.
Ik dacht hij door het schrokken lucht mee naar binnen zou krijgen en daardoor zou gaan kunnen boeren en winden laten maar ik heb hem vandaag met de hand gevoerd en hij ligt nu ook te stinken![]()
Maar blijf dat nog wel doen voorlopig .
Als jij denkt dat een bloedonderzoek zinvol is zou ik dat gewoon laten doen.
Dus niet vragen of het nodig is, maar zeggen dat je dat wilt
Wat zou dan zinvol zijn om te onderzoeken?
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Is die buik al eens van binnen bekeken?
Echo of zoiets.
Kreunen als hij gaat liggen vind ik eigenlijk niet zo bemoedigend.
Echo of zoiets.
- mosquito1980
- Zeer actief
VervelendHeavy schreef:Dat doet hij al heel lang . Ik dacht dat het zijn gewrichten waren en heb toen foto's van heupen en rug laten maken . Hij doet het niet altijd als hij gaat liggen maar vooral 's avonds . Ook is hij dan onrustig en gaat vaak van plek verwisselen of graven op zijn kussen . De misselijkheid is altijd in de ochtend .ranetje schreef:Is die buik al eens van binnen bekeken?
Echo of zoiets.
Ik kan nu de komende dagen mooi aankijken of dat minder wordt met de pillen.
Als het niet verbeterd moet er maar eens een echo worden gemaakt inderdaad.
Rekt hij zich ook veel uit? zo met de achterbenen strekken? Dat is nl ook een teken dat ze buikpijn hebben.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ojee , laat ook boeren , scheten en rek mij uit en kreun bij het gaan liggen en opstaan. Help !!!!!

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ojee , laat ook boeren , scheten en rek mij uit en kreun bij het gaan liggen en opstaan. Help !!!!!

- mosquito1980
- Zeer actief
Kssst, in de mand jij...bouvierpoedel schreef:Ojee , laat ook boeren , scheten en rek mij uit en kreun bij het gaan liggen en opstaan. Help !!!!!
- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik vind het ook wat zorgwekkend klinken alles bij elkaar, en het bloed op de foto is voor mij niet van een adertje dan zie je vaak wat meer een vlokje o.i.d.. Dit is voor mij gewoon bloed spugen. Sterkte met Jip, vertrouw op je gevoel als je denkt dat nader onderzoek nodig is vooral doen!

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ha.Heavy schreef:Heb je ook maagzuur?bouvierpoedel schreef:Ojee , laat ook boeren , scheten en rek mij uit en kreun bij het gaan liggen en opstaan. Help !!!!!

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Heb geen mand . mag van mijn honden af en toe op de bank liggen,mosquito1980 schreef:Kssst, in de mand jij...bouvierpoedel schreef:Ojee , laat ook boeren , scheten en rek mij uit en kreun bij het gaan liggen en opstaan. Help !!!!!dit is heel serieus

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Heb geen mand . mag van mijn honden af en toe op de bank liggen,mosquito1980 schreef:Kssst, in de mand jij...bouvierpoedel schreef:Ojee , laat ook boeren , scheten en rek mij uit en kreun bij het gaan liggen en opstaan. Help !!!!!dit is heel serieus

- mosquito1980
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:Heb geen mand . mag van mijn honden af en toe op de bank liggen,mosquito1980 schreef:Kssst, in de mand jij...bouvierpoedel schreef:Ojee , laat ook boeren , scheten en rek mij uit en kreun bij het gaan liggen en opstaan. Help !!!!!dit is heel serieus
- mosquito1980
- Zeer actief
Top, toch?Heavy schreef:We hebben net door het bos gelopen en Jip voelde zich fit . Trok sprintjes en had een mooie keutelhij heeft ook helemaal geen gras gegeten. Niet meer gespuugd .Wel nog steeds vreselijke stinkscheten
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Mijn Diem heeft altijd ontzettend last gehad van maagzuur. Ik heb tig voedingsschema's geprobeerd maar een nacht zonder eten was gewoonweg te lang. Daardoor kwam hij niet goed op gang in de ochtend en dat betekende braken en uiteindelijk ook darmen die om de haverklap van slag waren. Dat gaf hem ook buikpijn uiteraard. Hij deed het beter op brokken juist overigens en is absoluut geen schrokker.
Een paar maanden terug was het weer eens helemaal mis (zo ziek dat hij niet meer wilde eten en drinken en wat ik hem dwangvoederde kwam er meteen uit) en kon ik voor de zoveelste keer een cerenia injectie halen bij de dierenarts. Toen kwam de beste man opeens op het briljante idee om hem een maagzuurremmer voor te schrijven. Het is een pilletje wat ik op recept bij de mensenapotheek ophaal en het kost geen drol. Hij krijgt er eentje 's avonds (max dosering is 3x per dag) en hij is sindsdien alleen nog maar ziek geweest de 2x dat ik het pilletje vergeten ben. Zijn ontlasting is nu ook bijna altijd keurig stevig en goed van kleur. En dit na 6 (!) jaar 2 a 3 keer per week een zieke hond met braken en diarree.
Voor Diem natuurlijk fantastisch maar voor mij toch ook wel een opluchting dat ik niet meer altijd de wekker moet zetten om hem maar niet te laat eten te geven omdat hij dan gegarandeerd ziek was.
Een paar maanden terug was het weer eens helemaal mis (zo ziek dat hij niet meer wilde eten en drinken en wat ik hem dwangvoederde kwam er meteen uit) en kon ik voor de zoveelste keer een cerenia injectie halen bij de dierenarts. Toen kwam de beste man opeens op het briljante idee om hem een maagzuurremmer voor te schrijven. Het is een pilletje wat ik op recept bij de mensenapotheek ophaal en het kost geen drol. Hij krijgt er eentje 's avonds (max dosering is 3x per dag) en hij is sindsdien alleen nog maar ziek geweest de 2x dat ik het pilletje vergeten ben. Zijn ontlasting is nu ook bijna altijd keurig stevig en goed van kleur. En dit na 6 (!) jaar 2 a 3 keer per week een zieke hond met braken en diarree.
Voor Diem natuurlijk fantastisch maar voor mij toch ook wel een opluchting dat ik niet meer altijd de wekker moet zetten om hem maar niet te laat eten te geven omdat hij dan gegarandeerd ziek was.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Omeprazol heeft Diem als eerste gehad inderdaad. Hij bleek hier alleen niet tegen te kunnen. (spuitpoep).
Hij krijgt nu Cimetidine, een merkloos pilletje van de apotheek dus. Deze werkzame stof zit ook in een merktablet speciaal voor honden maar die is 10x zo duur. Mijn dierenarts was zo lief om mij een herhaalrecept voor een jaar voor te schrijven toen bleek hoeveel baat Diem had bij dit pilletje
Hij krijgt nu Cimetidine, een merkloos pilletje van de apotheek dus. Deze werkzame stof zit ook in een merktablet speciaal voor honden maar die is 10x zo duur. Mijn dierenarts was zo lief om mij een herhaalrecept voor een jaar voor te schrijven toen bleek hoeveel baat Diem had bij dit pilletje