Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tumor op zijn nier.. UPDATE: mastocytoom, pg 3

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Onze hond heeft een tumor op zijn nier..

Ongelezen bericht door ranetje »

De operatie is tenminste geslaagd :ok:
Nu hopen dat de tumor volledig is weggehaald.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Gelukkig, operatie geslaagd en nu heel hard verder duimen op een goede uitslag en goed herstel :ok: :ok:
Mag hij morgen weer naar huis als alles goed blijft gaan?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Secricible
Actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Secricible »

We worden gebeld morgen hoe het gaat en dan beslissen we in overleg hoe laat we hem halen. Mogelijk willen ze de pijnstillers nog afbouwen (of andere geven) en dan kan het wat latermop de dag worden. Sowieso is voor ons ook even kijken, het is een eind rijden en de auto waar ik hem mee kan halen moet morgen voor winterbanden weg, maar wil hem ook wel zsm weer thuis hebben. Maar ik ga hem ook niet halen met de Andere auto, de is te krap voor hem, dan moet hij de hele weg rechtop zitten.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Jeetje wat spannend allemaal. Maar gelukkig is hij uit de operatie gekomen, dus het afscheid is sowieso nog niet nu. Fijn dat de anas. hier ook op het forum zit, heet van de naald bericht. e duimen blijven draaien. :E:
Secricible
Actief

Vind ik net een mooie verrassing in mijn ongewenste mail. Ik heb gewoon een prive webcam naar mijn eigen hondenbeestje gekregen van Utrecht :I: :I: :I:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Secricible schreef:Vind ik net een mooie verrassing in mijn ongewenste mail. Ik heb gewoon een prive webcam naar mijn eigen hondenbeestje gekregen van Utrecht :I: :I: :I:
Och, dat is fijn zeg!! :ok: :J:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Caro. schreef:
Secricible schreef:Vind ik net een mooie verrassing in mijn ongewenste mail. Ik heb gewoon een prive webcam naar mijn eigen hondenbeestje gekregen van Utrecht :I: :I: :I:
Och, dat is fijn zeg!! :ok: :J:
Mooie service :ok:
Secricible
Actief

zojuist overleg gehad. Hij geeft nog wat bloed op, dus ze willen hem nog even houden. Rond 14.00 opnieuw overleg of hij vandaag nog naar huis mag. Ze hebben hem er wat medicatie voor gegeven en zag wel dat hij net eindelijk wat wilde eten dus dat lijkt me goed nieuws. Hij lijkt ook ietsjes relaxer.
Verder goede nierwaardes, de wond was iets geirriteerd, waarschijnlijk doordat hij diarree heeft gehad en de wond vies is geworden dus hij heeft zijn medical pet shirt aan gekregen.

Verder vonden ze hem een geweldig lieve akita, dat maakte ze niet vaak mee. MAar dat wisten we natuurlijk al :I: :I: :I: :I: :I:
mosquito1980
Zeer actief

Goed nieuws zo ver :ok:
Mag hij al naar huis?
Secricible
Actief

We hebben hem nu thuis. De reis naar huis was heel naar, hij was echt erg overstuur en in de auto verergerde dat alleen maar. Ik moest voor mijn werk weg dus mijn man was alleen en die was daar toch wat minder makkelijk mee dan ik.
Uiteindelijk thuis tot rust gekomen gelukkig. Hij eet nog niet, maar eerste prio is nu slaap. Morgen gaan we hem wel weer vetmesten.

Nu ik thuis ben eigenlijk meteen helemaal rustig, kwam meteen bij ons liggen en nu volledig van de wereld.
kooi
Zeer actief

Wat een grote zorg...sterkte. Hopelijk knapt hij een beetje op door het weekend heen.Ben je vrij?
Secricible
Actief

Morgen ben ik iig de hele dag thuis, zondag moest ik eigenlijk kinderen vermaken met een berg schmink op, maar dat kan overgenomen worden dus er kan het hele weekend iemand bij hem blijven. En maandag kijken we wel weer, mijn werk weet er van dus kijken dan wel hoe verder. In 2 dagen goed slapen kan er een hoop gebeuren.
kooi
Zeer actief

Secricible schreef:Morgen ben ik iig de hele dag thuis, zondag moest ik eigenlijk kinderen vermaken met een berg schmink op, maar dat kan overgenomen worden dus er kan het hele weekend iemand bij hem blijven. En maandag kijken we wel weer, mijn werk weet er van dus kijken dan wel hoe verder. In 2 dagen goed slapen kan er een hoop gebeuren.
:E:
Secricible
Actief

Vannacht een paar keer even gaan kijken, maar hij heeft de hele nacht uitgeput in de mand geslapen. En geslapen... en geslapen :slaap2:
Rond 8u hoorde ik hem zich uitschudden, maar toen ik 40min later beneden was sliep hij weer :lol1:
Daarna gelopen, en een lekkere bak eten gemaakt waar hij lekker de zachte stukjes uit viste en de rest bleef staan :hmmm:
En nu, heel saai, slaapt hij alweer. Lekker veel energie op doen, bijkomen van alle ellende en stress. Ik vind hem alleen nog wat kouwelijk, hij lag toestraks ook tegen de verwarming te slapen. Denk dat het inwendige thermostaatje nog een beetje van slag is. Heb een fleecedekentje over hem heen gelegd en verder kan ik weinig. Verwarmingen branden dus die kan hij opzoeken als het echt koud is.
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie

Ongelezen bericht door Chiki »

Goed zo Sensei!! Heel veel beterschap.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Fijn dat het goed gaat :ok:
Afbeelding
Secricible
Actief

https://youtu.be/g_2yLKtd7FA

Vandaag was Sinterklaas langs geweest, die natuurlijk gehoord had dat er wat kilootjes bij moesten. Hij snapte er alleen niks van, dus zijn grote zus mocht even helpen uitpakken

en ja, ze was lichtelijk overenthousiast. DOOD aan het inpakpapier :scratch:
mosquito1980
Zeer actief

:I:
Secricible
Actief

Nou, ik had hem niet meer verwacht, maar om half 6 belde Utrecht toch nog. Het goede nieuws was dat inderdaad alles verwijdert is. En net slechte nieuws was, zoals verwacht, dat het kwaadaardig is.
Wat wel een domper was, is dat ze niet duidelijk hebben wat voor kwaadaardige tumor het is. Maar hey, ergens verbaasd het me ook niet, niks is ooit gemakkelijk geweest de laatste tijd dus dit vast ook niet. :(:)

Hij wordt maandag besproken in het complexe-situaties-overleg tussen alle oncologen. Ze kunnen dmv "kleuren" nog verder zoeken wat voor tumor het is om de nabehandeling te bepalen. Maar dat is kostbaar en moet voor iedere soort tumor apart dus dan zullen ze iig moeten schiften welke mogelijkheden ze willen pakken. Mogelijk is het een vorm van leukemie en dan is chemo aangeraden.

En verder... tja... koffiedik. Het kan terugkomen dus we kunnen iedere 3-6mnd hem laten controleren. Maar dat is voor ons, want als het terug komt kunnen ze niks. Ze kunnen niet nog een nier verwijderen. Tegelijk is het advies om regelmatig nierfunctie te prikken, om snel genoeg te merken als de nierfunctie achteruit gaat zodat hij zo lang mogelijk mee kan en er op tijd bijvoorbeeld een dieet gestart kan worden. Dus het kan nog jaren goed gaan, of over een paar maanden klaar zijn.

Voor mezelf merk ik dat ik er eigenlijk wel redelijk rustig onder ben. Wie dan leeft, wie dan zorgt. We horen maandag wel, en na maandag gaan we gewoon lekker weer genieten. En hij zal iets meer risico lopen om niet oud te worden, maar dat is dan maar zo. We staan iig zelf aan het roer en kunnen het per dag bekijken en dat voelt toch prettiger dan rond die operatie.
mosquito1980
Zeer actief

Secricible schreef:Nou, ik had hem niet meer verwacht, maar om half 6 belde Utrecht toch nog. Het goede nieuws was dat inderdaad alles verwijdert is. En net slechte nieuws was, zoals verwacht, dat het kwaadaardig is.
Wat wel een domper was, is dat ze niet duidelijk hebben wat voor kwaadaardige tumor het is. Maar hey, ergens verbaasd het me ook niet, niks is ooit gemakkelijk geweest de laatste tijd dus dit vast ook niet. :(:)

Hij wordt maandag besproken in het complexe-situaties-overleg tussen alle oncologen. Ze kunnen dmv "kleuren" nog verder zoeken wat voor tumor het is om de nabehandeling te bepalen. Maar dat is kostbaar en moet voor iedere soort tumor apart dus dan zullen ze iig moeten schiften welke mogelijkheden ze willen pakken. Mogelijk is het een vorm van leukemie en dan is chemo aangeraden.

En verder... tja... koffiedik. Het kan terugkomen dus we kunnen iedere 3-6mnd hem laten controleren. Maar dat is voor ons, want als het terug komt kunnen ze niks. Ze kunnen niet nog een nier verwijderen. Tegelijk is het advies om regelmatig nierfunctie te prikken, om snel genoeg te merken als de nierfunctie achteruit gaat zodat hij zo lang mogelijk mee kan en er op tijd bijvoorbeeld een dieet gestart kan worden. Dus het kan nog jaren goed gaan, of over een paar maanden klaar zijn.

Voor mezelf merk ik dat ik er eigenlijk wel redelijk rustig onder ben. Wie dan leeft, wie dan zorgt. We horen maandag wel, en na maandag gaan we gewoon lekker weer genieten. En hij zal iets meer risico lopen om niet oud te worden, maar dat is dan maar zo. We staan iig zelf aan het roer en kunnen het per dag bekijken en dat voelt toch prettiger dan rond die operatie.
Dat is voorlopig toch goed nieuws?
Hoe is het met Sensei nu?

Misschien goed om je in te lezen naar voeding voor honden met kanker, er zijn verschillende voeding stoffen die kanker versnellen (BV proteïnen en carbs) en andere dingen die het kunnen vertragen (BV Vit C). :ok:
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Gelukkig is de tumor geheel verwijderd. Ik hoop dat snel duidelijk wordt wat voor tumor het is en dat hij succesvol behandeld kan worden.

Ik hoop dat je nog lang van hem mag genieten. :flower:
Blafke
Actief

Ongelezen bericht door Blafke »

Ho gaat het nu met je hond?
Secricible
Actief

Hij doet het echt heel goed. Zodra ik zijn shirtje uit doe is hij echt helemaal weer de oude en heb ik mijn handen vol om hem rustig te houden. Hij heeft een hoop jeuk, vooral van de haren die teruggroeien, maar verder eigenlijk niks meer te zien aan hem.
Ze gaan in Utrecht nog de tumor op 3 varianten kleuren, deze 3 varianten kunnen na behandeld worden met chemotherapie dus als 1 van die 3 er uit komt dan gaan we daar nog voor. Dat schijnt bij honden minder intensief te zijn als bij mensen dus wel de moeite waard.

Zaterdag mag hij even mee naar de eigen dierenarts om te kijken of we nu toch kunnen gaan enten want hij loopt sinds September achter (ik ging voor de entingen toen hij ineens koorts leek te hebben als eerste signaal). Utrecht heeft groen licht gegeven via de telefoon, maar wil dat mijn eigen dierenarts ook nog even oordeelt of het echt helemaal veilig is.
Er staat binnenkort een weekendje weg voor ons te wachten en dan moeten ze naar het pension dus dat wil ik ook even bespreken. Vertrouw het pension eigenlijk 100% en ze komen er al jaren maar toch even voor de zekerheid even overleggen met dierenarts. Anders blijf ik lekker thuis met de hondjes en gaat mijn man alleen (werkgerelateerd uitstapje)
kooi
Zeer actief

Fijn dat het zo goed gaat......houden zo! :E:
Secricible
Actief

Re: tumor op zijn nier.. UPDATE: mastocytoom, pg 3

en ze leefde nog lang en gelukkig... Maar toch nog niet

Het duurde een eeuwigheid door fouten testen en weet ik wat allemaal, maar gisteren kwam eindelijk de uitslag van de kleuringen terug uit Utrecht. Er blijkt sprake van een mastocytoom. Prima, maar normaal gesproken komen die eigenlijk altijd voor op de huid, eventueel met uitzaaiingen naar de lever en milt. Maar niet op de nier...
Dus voor de verandering is het weer eens niet zoals het hoort te zijn allemaal. Vrijdag heb ik weer een afspraak staan in Utrecht, nu bij de oncoloog om lymfeklieren te checken, milt en lever aan te prikken op uitzaaiingen en daarna te beslissen of we chemo willen geven. Die is in 25% van de gevallen effectief, maar we weten niet eens of er nog iets is om effectief tegen te zijn.
Eigenlijk ben ik het vooral mega beu allemaal. Gisteren zei ik boos tegen mijn man dat ik bijna hoop op meerdere uitzaaiingen zodat we gewoon nog even kunnen genieten en dan al het gepluk aan die hond voorbij is, maar zo makkelijk is het natuurlijk ook niet. Voor nu weet ik het even niet.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

:ugh:
Sterkte
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Sterkte.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Bah, wat een ellende. Sterkte.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

:( Sterkte
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Secricible schreef: Gisteren zei ik boos tegen mijn man dat ik bijna hoop op meerdere uitzaaiingen zodat we gewoon nog even kunnen genieten en dan al het gepluk aan die hond voorbij is, maar zo makkelijk is het natuurlijk ook niet. Voor nu weet ik het even niet.
Die keus is hoe dan ook je goed recht hè, er is niemand die je kan verplichten in een traject te gaan waar je zelf niet achter staat en die je je dier niet aan wilmdoen. Daar kan Utrecht of wie dan ook je niet toe dwingen.
Heel veel sterkte en wijsheid. :roos:
Laatst gewijzigd door LongFields op 17 jan 2017 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”