Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
truitje breien
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
truitje breien
Ik wil voor Sarah een truitje breien.
Wie weet een heel simpel patroon voor iemand die voor het eerst sinds haar jeugd breien wil.
Ik kan nog wel recht, averecht en boordsteek. daar houdt het mee op.
Wie weet een heel simpel patroon voor iemand die voor het eerst sinds haar jeugd breien wil.
Ik kan nog wel recht, averecht en boordsteek. daar houdt het mee op.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Re: truitje breien
Ik kijk even mee, zo'n patroontje wil ik ook wel!
Zoek bij http://www.garnstudio.com op "honden" en je vind oa dit:

http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=5619&cid=7

http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=5619&cid=7
-
- Zeer actief
Ik ben echt een grote 0 wat breien aangaat.
Schaam me dood maar ik snap maar weinig van de beschrijvingen.
Hulpdraad, afkanten

Hulpdraad, afkanten

In dat patroon wat ik gaf? Hulpdraad is niet persé nodig, maar afkanten wel. Dat kun je toch wel? Twee steken breien, dan de tweede over de eerste halen. Weer een steek breien, en weer een steek overhalen.teckeltoos schreef:Ik ben echt een grote 0 wat breien aangaat.
Hulpdraad, afkanten![]()
![]()
![]()
En die hulpdraad is om de gaten voor de poten te maken, maar je mag ook gewoon een grote veiligheidsspeld nemen. Of moet ik het patroon uitschrijven zodat je 2 panden krijgt (rug en buik). Dan kun je bijna rechte lapjes breien, die je naderhand aan elkaar moet naaien.
Maar als je nu morgen bij de Wibra of Zeeman een kleine rondbreinaald koopt en wat wol (en de naalddikte dus passend bij de wol) dan wil ik het wel in Jip en Janneke taal schrijven, want dit kun je echt! En een rondbreinaald werkt zoveel makkelijker, je hoeft namelijk ook alleen maar recht te breien steeds

Simpele vertaling van het patroontje hierboven (maar dan zonder de noorse motieven, gewoon 1 kleur; voor maat teckel)
Zet 76 steken op.
Brei 6 cm boordsteek (2 recht, 2 averecht)
Brei nu 1 naald recht, en meerder tegelijkertijd gelijkmatig 15 steken (totaal 91 steken)
(meerderen: een steek breien, maar niet afhalen, en nog een steek breien in het achterste lusje van de niet afgehaalde steek)
Ga verder in tricot steek, recht op de goede kant, averecht op de verkeerde kant tot het in totaal 12 cm lang is
Haal dan de eerste 9 steken af met een veiligheidsspeld. Die steken brei je niet meer, laat je gewoon hangen. Net zoals de laatste 10 steken van die toer, ook op een veiligheidsspeld en ook laten hangen. Je breit dan dus met de middelste 72 steken, zodat de lengte in totaal 20 cm is. Eindig met een averechte toer. Knip de draad af.
Met de nieuwe draad ga je het stukje met die 9 steken die hierboven in het blauw staan diezelfde hoogte maken als de 72 steken in het midden. Dus de steken van de veiligheidsspeld op je lege naald, de andere naald blijft vol met de 72 steken maar die ga je niet breien. Je breit gewoon heen en terug over de eerste 9 steken. Eindig met een naald recht en brei dan ook de 72 steken mee. Knip de draad weer af.
Brei nu het andere stukje (de 10 steken aan het eind die op de veiligheidsspeld staan, hierboven in het rood). Ook heen en weer, tot je weer dezelfde hoogte hebt. Eindig met een averechte toer en brei dan de rest van de naald ook weer helemaal uit.
Dan ga je verder over alle steken, gewoon recht en averecht.
Je hebt dan zoiets:

Kun je hier iets mee? Dan ga ik straks verder, maar dit is dan alvast het begin. Dit is gewoon met 2 breinaalden (krijg je straks een naad die je moet dichtnaaien op de buik)
Zet 76 steken op.
Brei 6 cm boordsteek (2 recht, 2 averecht)
Brei nu 1 naald recht, en meerder tegelijkertijd gelijkmatig 15 steken (totaal 91 steken)
(meerderen: een steek breien, maar niet afhalen, en nog een steek breien in het achterste lusje van de niet afgehaalde steek)
Ga verder in tricot steek, recht op de goede kant, averecht op de verkeerde kant tot het in totaal 12 cm lang is
Haal dan de eerste 9 steken af met een veiligheidsspeld. Die steken brei je niet meer, laat je gewoon hangen. Net zoals de laatste 10 steken van die toer, ook op een veiligheidsspeld en ook laten hangen. Je breit dan dus met de middelste 72 steken, zodat de lengte in totaal 20 cm is. Eindig met een averechte toer. Knip de draad af.
Met de nieuwe draad ga je het stukje met die 9 steken die hierboven in het blauw staan diezelfde hoogte maken als de 72 steken in het midden. Dus de steken van de veiligheidsspeld op je lege naald, de andere naald blijft vol met de 72 steken maar die ga je niet breien. Je breit gewoon heen en terug over de eerste 9 steken. Eindig met een naald recht en brei dan ook de 72 steken mee. Knip de draad weer af.
Brei nu het andere stukje (de 10 steken aan het eind die op de veiligheidsspeld staan, hierboven in het rood). Ook heen en weer, tot je weer dezelfde hoogte hebt. Eindig met een averechte toer en brei dan de rest van de naald ook weer helemaal uit.
Dan ga je verder over alle steken, gewoon recht en averecht.
Je hebt dan zoiets:

Kun je hier iets mee? Dan ga ik straks verder, maar dit is dan alvast het begin. Dit is gewoon met 2 breinaalden (krijg je straks een naad die je moet dichtnaaien op de buik)
-
- Zeer actief
jaaaa
daar kan ik wel wat mee 

Nou koop morgen maar wol, dan ben je voorlopig even onder de pannen. Maak ik later de rest af.teckeltoos schreef:jaaaadaar kan ik wel wat mee
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Lief Marion!
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
- Aantal honden: 2
Wat lief idd, Sarah komt de winter wel door. We verwachten wel af en toe een update natuurlijk.
Verstuurd vanaf mijn GM 5 Plus d met Tapatalk
-
- Zeer actief
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
- Aantal honden: 2
Ben benieuwd
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Leuk! Mooi kleurtje ook 

-
- Zeer actief
Eerst een filmpje opgezocht hoe je steken opzet.
Grrrrrrr 76 steken opgezet en averecht krijg ik de pen niet in de steek
Maar even opnieuw (3e keer) losser opzetten.
Grrrrrrr 76 steken opgezet en averecht krijg ik de pen niet in de steek

- Hamilton
- Zeer actief
Kleine tip, als je de steken opzet, gebruik dan de 2 naalden samen, na het opzetten trek je er 1 naald uit en je hebt losse steken !teckeltoos schreef:Eerst een filmpje opgezocht hoe je steken opzet.
Grrrrrrr 76 steken opgezet en averecht krijg ik de pen niet in de steek![]()
-
- Zeer actief
Goeie tipHamilton schreef:Kleine tip, als je de steken opzet, gebruik dan de 2 naalden samen, na het opzetten trek je er 1 naald uit en je hebt losse steken !teckeltoos schreef:Eerst een filmpje opgezocht hoe je steken opzet.

Ik heb nu 2 toeren gebreid en nog maar 73 steken

Ben er nu even klaar mee.
Morgen weer een poging opnieuw te beginnen met die twee pennen.
Ik houd de boel ook wat te krampachtig vast denk ik.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Jij blij dat Sarah een teckeltje is en geen St. Bernardteckeltoos schreef:Goeie tipHamilton schreef:Kleine tip, als je de steken opzet, gebruik dan de 2 naalden samen, na het opzetten trek je er 1 naald uit en je hebt losse steken !teckeltoos schreef:Eerst een filmpje opgezocht hoe je steken opzet.
Maar even opnieuw (3e keer) losser opzetten.![]()
Ik heb nu 2 toeren gebreid en nog maar 73 steken![]()
Ben er nu even klaar mee.
Morgen weer een poging opnieuw te beginnen met die twee pennen.
Ik houd de boel ook wat te krampachtig vast denk ik.