Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Meet Kaylo

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mila20
geregistreerd lid
Aantal honden: 1

Meet Kaylo

Ongelezen bericht door Mila20 »

Ik had me al even kort voorgesteld in de daarvoor bestemde ruimte maar ik dacht dat kan een stuk uitgebreider. Stiekem lees ik al een tijdje mee en ik ken dus al best een aantal hondjes en hun verhalen. Nu is het tijd om Kaylo (en mij) te leren kennen (als jullie dat leuk vinden tenminste) zodat jullie niet hoeven te denken ''huh wie is dat'' :engel:

Kaylo is een 4 jarige (gecastreerde) reu uit Bosnië en woont nu zo'n 1,5 jaar in Nederland. Zelf doe ik de opleiding paraveterinair en zit in het derde leerjaar. Hij mag regelmatig gezellig met mij mee de school in om als proefkonijn te functioneren! Kaylo is een hond die graag in het toppunt van de aandacht wilt staan en geniet daar met volle teugen van. Je kan hem geen groter plezier doen met een rondje markt op zaterdagmiddag.

Zijn hele geschiedenis zal ik jullie verder besparen of daar moet vraag naar zijn. Het is namelijk nogal een ontzettend lang en verdrietig verhaal. Maar nu is hij gezond en gelukkig en daar gaat het natuurlijk vooral om. We kunnen nu met succes zeggen dat hij vrijwel volledig is ingeburgerd en een echte levensgenieter is.

En nu nog even een korte fotospam:

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

De andere leuke hond op de foto's is halfzusje Layka. Deze dame is meegereisd naar Nederland en woont bij een vriendin van mij.
Gelukkig zien ze elkaar nog regelmatig en dan is het altijd dolle pret.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Meet Kaylo

Ongelezen bericht door DeDiana »

Leuk, wat een knappe hond is Kaylo! Fijn dat hij zijn draai bij jullie zo goed heeft gevonden! :ok:
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Wat een mooierd zeg! :I:
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door miriam »

Knappe vent, die Kaylo :I:
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Wat een leuke hond! :I:
Mila20
geregistreerd lid

Dank jullie wel! :I:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Leuke Kaylo :I:
Ze zijn allebei leuk trouwens :ok:
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Wat een fijn verhaal, dat Kaylo het zo goed doet bij jullie :ok:

Is de linkerfoto Kaylo als puppy? Is hij als puppy gevonden dan?
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Wat een leuke hond om te zien :ok:
Mila20
geregistreerd lid

*Wolf* schreef:Wat een fijn verhaal, dat Kaylo het zo goed doet bij jullie :ok:

Is de linkerfoto Kaylo als puppy? Is hij als puppy gevonden dan?

Ja klopt! Ik snap niet waarom toen niemand hem wilde.. Hij woonde samen met zijn moeder (oude dame geschat op zo'n 11 a 12 jaar) broertje en halfzusje (ongeveer 6 maandjes ouder) met nog een boel andere hondjes ergens ver buiten een dorp op een berg. Twee hele lieve vrouwen namen de zorg voor hun op en brachten 2 a 3x per week eten. Geld voor medische zorg en/of pension was er toen nog niet. Kaylo was toen hooguit 4 a 5 weken oud. Toen de pups niet meer bij mama hoefde te drinken zijn ze kort in een pension geplaatst met zijn twee. Helaas kwam er toen iemand die meer wilde betalen en werden ze nog geen week later weer op straat gezet. Zijn broertje had al heel snel een plekje bij iemand gevonden.

In totaal heeft hij ongeveer een jaar op straat geleefd en werden ze regelmatig bijgevoerd. Ergens tussen de 6-8 maanden is hij gecastreerd via een organisatie en nog geen maand later barsten er demodex bij hem uit. Rond een jaar is hij in een pension geplaatst samen met zijn zus en voor de rest is het erg ingewikkeld.. Hij heeft 1,5 maand in de opvang gezeten in Kroatië voor dat hij naar mij toe kwam.

Helaas heeft hij op straat wel een boel trauma's en ellende opgelopen.. zo zijn ze onder andere beschoten en is mams daar voor geopereerd aan haar poot. Na bijna 13 jaar op straat te hebben geleefd was zij absoluut niet meer plaatsbaar. Inmiddels zal zij wel overleden zijn, anders had ze onder tussen de leeftijd van 15 of 16 hebben. Ze woonde daar nog met een kleine roedel honden en werden wel regelmatig in de gaten gehouden en gevoerd.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Jeetje wat een verhaal zeg. Gelukkig heeft hij bij jou een plekje gekregen! Ik ben trouwens wel voor meer foto's van deze mooie hond :D
Mila20
geregistreerd lid

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Leren zwemmen hoort er ook bij in het Nederlandse leven :lol1:

Afbeelding

En samen slapen met je grote Bulgaarse vriendin.
Mila20
geregistreerd lid

Tamara81 schreef::I: :I: Lief met de poes!

Wat een naar verleden heeft Kaylo.

Hoe reageert hij als hij vuurwerk hoort (ivm zijn verleden)?
Redelijk. Zo'n knal af en toe reageert hij nauwelijks op. Oud & Nieuw vind hij absoluut niet leuk maar trekt het wel. Hij is goed af te leiden met denkspelletjes en knakworstjes :engel:

Een zware onweersbui daar in tegen is grote paniek. Hij gaat dan piepend lopen ijsberen door de woonkamer, dus op die nachten slaap ik beneden. Dat is tot nu toe nog de enige manier om hem rustig in zijn mand te laten slapen. Hij heeft extreem erge verlatingsangst gehad maar dat is gelukkig over, hij is wel heel erg graag samen.
In zijn angsten zoekt hij erg veel steun wat het wel makkelijker maakt om er aan te werken. Ik heb ook wel de vermoedens dat deze nieuwjaarsdag/nacht een stuk beter gaat dan vorig jaar, ook omdat ze nu al zo hard lopen te knallen en hij daar nauwelijks op reageert.

Zijn zusje daar in tegen heeft nu al veel last van de vuurwerkknallen.. voor haar is het altijd een beetje afzien. Die gaat in een hoekje liggen bibberen. Vorige jaar hebben we wel de truc gevonden dat ze knakworstjes en frikandellen heel erg lekker vinden en daar is zij ook prima mee af te leiden.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”