Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Blonde hollandse herder langharig.
Moderator: moderatorteam
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Dat is een mooie site Joyce,
In boeken zie je nog wel eens een gele korthaar staan, maar ik had nog geen foto gezien van een gele langhaar. Wel vroeg ik me af of die ook voorkwamen. Ze komen dus inderdaad nog steeds voor.
Ook las ik dat er vroeger bruine of roodbruine langharen voorkwamen, wat moet ik me hier bij voorstellen? Bruin zoals bij de chocolat Labrador of het roodbruin van de Collie of zelfs het rood van de Ierse setter?
In boeken zie je nog wel eens een gele korthaar staan, maar ik had nog geen foto gezien van een gele langhaar. Wel vroeg ik me af of die ook voorkwamen. Ze komen dus inderdaad nog steeds voor.
Ook las ik dat er vroeger bruine of roodbruine langharen voorkwamen, wat moet ik me hier bij voorstellen? Bruin zoals bij de chocolat Labrador of het roodbruin van de Collie of zelfs het rood van de Ierse setter?
-
- Vaste gebruiker
Die heb ik nog nooit gezien Elly.
Ben daar ook wel benieuwd naar.
Persoonlijk vind ik de gele wel mooi en apart.
Maar het liefst heb ik ze zo donker mogelijk gestroomd, bijna tegen het zwarte aan. :p:
Je hebt weleens foto's gezien van mijn Buddy, toch?
Zo zie ik ze het liefst.
Groetjes, Joyce, Dixie en Endie.
Ben daar ook wel benieuwd naar.
Persoonlijk vind ik de gele wel mooi en apart.
Maar het liefst heb ik ze zo donker mogelijk gestroomd, bijna tegen het zwarte aan. :p:
Je hebt weleens foto's gezien van mijn Buddy, toch?
Zo zie ik ze het liefst.
Groetjes, Joyce, Dixie en Endie.
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Ja natuurlijk heb ik de foto's van Buddy gezien. Heel mooi.
Zo'n twintig jaar geleden had een van de assistent-radiologen van het ziekenhuis waar ik werkte ook een bijna zwarte langhaar reu.
Hij is nog winner of jeugdwinner geweest. Verder kan ik je er niets over vertellen. Ik zag hem lopen toen ik met een groep ruiters langs de weg gingen waar ze woonden. Was wel in de verte, maar de hond viel wel op.
Was echt heel mooi.
Zo'n twintig jaar geleden had een van de assistent-radiologen van het ziekenhuis waar ik werkte ook een bijna zwarte langhaar reu.
Hij is nog winner of jeugdwinner geweest. Verder kan ik je er niets over vertellen. Ik zag hem lopen toen ik met een groep ruiters langs de weg gingen waar ze woonden. Was wel in de verte, maar de hond viel wel op.
Was echt heel mooi.
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Zelf vind ik de gestroomde het mooist.
Juist omdat ze dan net iets zachtere uitstraling hebben.
Wel grappig, Toby kan soms ook heel licht overkomen, terwijl hij niet zo licht is:
Dit is zijn werkelijke kleur

En hier is hij heel licht, gewoon omdat de zon op hem staat:

Juist omdat ze dan net iets zachtere uitstraling hebben.
Wel grappig, Toby kan soms ook heel licht overkomen, terwijl hij niet zo licht is:
Dit is zijn werkelijke kleur

En hier is hij heel licht, gewoon omdat de zon op hem staat:

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Dit is de hollander van mijn ouders, op de foto bijna 10, helaas hebben we haa rin moeten laten slapen in juli. toen ze jonger was was ze lichter van kleur, naarmate ze ouder werd werd ze donkerder, maar zo gestroomd vind ik ze ook het mooist het liefst ook nog met een duidelijk masker.

My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Roelfien
- Zeer actief
Wat een mooie hond.
En echt ook zo'n tevenkopje, zo'n lieve uitdrukking.
Dat viel me op de Winner ook zo op: de teefjes hebben echt van die lieve kopjes vergeleken met die koppen van de reuen, gewoon de uitdrukking bedoel ik, niet de vorm.

En echt ook zo'n tevenkopje, zo'n lieve uitdrukking.
Dat viel me op de Winner ook zo op: de teefjes hebben echt van die lieve kopjes vergeleken met die koppen van de reuen, gewoon de uitdrukking bedoel ik, niet de vorm.
-
- Vaste gebruiker
Podenji, is dat een van de Sylvester Stee - hondje?
Het is een mooie hond.
Had zij ook een stabiel karakter, mijn oude reu keek nergens van op en was een zeer betrouwbare hond.
Zij is denk ik in dezelfde periode geboren als mijn reu, en ik probeer voor mezelf duidelijk te krijgen wat er qua karakter is veranderd de afgelopen 16 jaar.
Groetjes, Joyce.
Het is een mooie hond.
Had zij ook een stabiel karakter, mijn oude reu keek nergens van op en was een zeer betrouwbare hond.
Zij is denk ik in dezelfde periode geboren als mijn reu, en ik probeer voor mezelf duidelijk te krijgen wat er qua karakter is veranderd de afgelopen 16 jaar.
Groetjes, Joyce.
- Roelfien
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
- Roelfien
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
- Roelfien
- Zeer actief
Tja, ik ken Mattie alleen (want zo werd ze genoemd bij haar nieuwe eigenaar waar ze haar puppies, dus Toby, heeft gekregen) als een nogal fanatieke hond, niet erg lief voor kinderen en voor paarden,caafjes en dergelijke. Maar voor grotere kinderen en volwassenen was ze heel erg lief. Ik mocht zelfs met de puppys knuffelen, terwijl ze haar kinderen echt met hand en tand verdedigde tegen de grote boze buitenwereld.
Helaas hebben haar kinderen ook dat jaaggedrag op andere dieren overgenomen en dat Toby ook niet tegen kinderen kan.
Maar op de stamboomsite van een van de HH fokkers staat zowel bij de vader als bij Martie een einddatum (dus van overlijden), terwijl alle voorouders nog leven. Dus ik weet ook niet wat daar gebeurd is.
Maar ik ben blij met mijn Toop.
En via hem hebben we toch wel liefde voor het ras HH opgedaan.
(terwijl ik van nature helemaal niet zo'n rasgebonden tiepje ben)
Helaas hebben haar kinderen ook dat jaaggedrag op andere dieren overgenomen en dat Toby ook niet tegen kinderen kan.
Maar op de stamboomsite van een van de HH fokkers staat zowel bij de vader als bij Martie een einddatum (dus van overlijden), terwijl alle voorouders nog leven. Dus ik weet ook niet wat daar gebeurd is.
Maar ik ben blij met mijn Toop.

En via hem hebben we toch wel liefde voor het ras HH opgedaan.
(terwijl ik van nature helemaal niet zo'n rasgebonden tiepje ben)
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Ja Isa was er een van Piet inderdaad, haar vader was Aysal Langhe van het Noorder Erf en haarmoeder heette Blitske maa rben haar oficiele naam ff kwijt.reja schreef:Podenji, is dat een van de Sylvester Stee - hondje?
Het is een mooie hond.
Groetjes, Joyce.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
- Actief
-
- Actief
-
- Actief
- Roelfien
- Zeer actief
http://www.lissunmustan.info/fotos/apups/amorinaf.htm
Jeeeej, die is echt licht.
Maar met die zwarte snuit vind ik het wel mooi.
Mooier dan alleen maar blond.
Jeeeej, die is echt licht.
Maar met die zwarte snuit vind ik het wel mooi.

Mooier dan alleen maar blond.