Weinig weten dat het een Chow is, vooral de jongere niet.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat denken mensen dat jullie hond voor een ras is?
Moderator: moderatorteam
-
charley
Re: Wat denken mensen dat jullie hond voor een ras is?
Ik hoor heel veel 'hè daar komt een leeuw aan
' of dat is toch een hond met een blauwe tong?
- Nicoline
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): APBT
- Aantal honden: 1
Trees is een Engelse stafford maar staat nogal hoog op dr poten en is slank gebouwd, mensen dachten een keer dat ze een jonge boxer was
(ze was toen 11 jaar). Bullterrier is ook voobij gekomen.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Bayko was van alles. Australian shepherd, husky, wolf, leeuw...
Uiterst zelden werd hij als border collie herkend. Cyntha is voor de meeste mensen wel duidelijk, of ze is 'zo eentje voor bij de schapen'. Ooit is ze uitgescholden voor berner sennen, dat vond ik ook best knap 
- Drazic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
- Aantal honden: 3
Ik heb boomers of een leuk mixje.
Zelfs de dierenarts zei het toen hij Drazic voor het eerst zag.
Wat een leuk mixje heb jij zeg! Wat zit er in?
Ik zei zijn moeder is een Griffon Bruxellois en vader ook en nog wel met een stamboom.
Hij geloofde mij niet, maar toen ik terug kwam op controle heeft hij zijn excuses aangeboden.
Hij had het opgezocht.
Het leukste vond ik toen ik Drazic net had.
Komt er een oud dametje op mijn afgelopen en vroeg wat voor ras Drazic was.
Ik: een Griffon Bruxellois.
Mevr een wat??
Ik een Griffon Bruxellois
Mevr .....stilte moeilijk kijkend....stilte ...hoe heet hij/zij?
Ik:Drazic
Mevr hoe??
Ik: Drazic
Mevrouw schud een keer met haar hoofd dit is te moeilijk voor mij maar leuk vind ik het ding wel.
Zelfs de dierenarts zei het toen hij Drazic voor het eerst zag.
Wat een leuk mixje heb jij zeg! Wat zit er in?
Ik zei zijn moeder is een Griffon Bruxellois en vader ook en nog wel met een stamboom.
Hij geloofde mij niet, maar toen ik terug kwam op controle heeft hij zijn excuses aangeboden.
Hij had het opgezocht.
Het leukste vond ik toen ik Drazic net had.
Komt er een oud dametje op mijn afgelopen en vroeg wat voor ras Drazic was.
Ik: een Griffon Bruxellois.
Mevr een wat??
Ik een Griffon Bruxellois
Mevr .....stilte moeilijk kijkend....stilte ...hoe heet hij/zij?
Ik:Drazic
Mevr hoe??
Ik: Drazic
Mevrouw schud een keer met haar hoofd dit is te moeilijk voor mij maar leuk vind ik het ding wel.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ow ja die krijg ik met Van Gils ook, "hij vreet maar dan jij denk"wilma23 schreef:Ik krijg alleen te horen hoe groot ze zijn en Wat ze wel niet eten.
Vaak denken mensen dat het een kruising bulldog is om dan vervolgens helemaal enthausiast te worden wanneer ze horen dat het echte mastiffs zijn.
En vooral oudere mensen zijn gek op ze
en dat is dan een Deense Dog, een Pitbull XXl of een Mastino
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ik denk het. Wolf staat bij Skadi ook met stip op 1Shiloh86 schreef:Moet zeggen dat ik "wolf" met mijn korthaar nog niet ervaren heb. Volgens mij is dat typisch iets voor de langharenLaura84 schreef:wolf staat op 1 en op 2 een belg met strepen.![]()
Graatmagere Tervuerense herder Cayuga (met enorm dikke vacht) werd tot mijn grote hilariteit benoemd als "wat een aparte Lassiehond, wel een beetje te dik hoor"
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Tapas wordt, vooral door kinderen, ook wel eens voor wolf aangezien.
En Sjefke en Nozem zijn een keer aangemerkt als "de mooiste kruisingen die ik ooit heb gezien" door een mevrouw in een losloopgebied die speciaal achter mij aan kwam lopen om me dat te zeggen.
En Sjefke en Nozem zijn een keer aangemerkt als "de mooiste kruisingen die ik ooit heb gezien" door een mevrouw in een losloopgebied die speciaal achter mij aan kwam lopen om me dat te zeggen.
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Haha! Heerlijk!Tara schreef:Ik was enige tijd geleden in de dierenspeciaalzaak en daar liepen mensen met een vrij grote ruwharige Hollandse herder.
Voor het beeldvorminkje:
Liep daar ook een jochie van een jaar of 7 met zijn ouders, en ineens zie ik hem naar die Hollandse herder kijken en tegen zijn ouders zeggen: "Kijk eens! Een weerwolf!"
En ergens kan ik het me nog wel voorstellen ook
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
S@ndr@ schreef:Sneeuw is gewoon een zwaar verwaarloosde Maltezer met heel veel klitten
Puchu wordt meestal aangezien voor een kruising Herder en als ze vragen wat voor ras hij is en ik leg dat uit, dan kijken ze steevast of
ik ze in de maling neem
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Izzie is een mechelaar of een windhond. Dat laatste alleen als ze een sprintje trekt. En ze is echt best rap maar een windhond, neu.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Hahaha, dat herken ik wel, had ik zaterdag met Mojo ook nog toen ik uitlegde dat hij een kruising was tussen een Peruaanse Naakthond en een Working Kelpie. Eerst was het verbazing want hoe kon hij nou een halve Peruaanse NAAKThond zijn terwijl hij wel gewoon behaard was? Toen ik daarna zei dat je ook behaarde Peruaanse Naakthonden hebt uit 2 naakte Peruanenouders was de verwarring enorm!Caro. schreef: Puchu wordt meestal aangezien voor een kruising Herder en als ze vragen wat voor ras hij is en ik leg dat uit, dan kijken ze steevast of
ik ze in de maling neemVolgens mij loopt ook 90% door met het idee dat ze in de maling zijn genomen
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Fred is een Spinone Italiano
Maar hij word ook aangezien voor een labradoodle
Maar de laatste tijd komt Ierse wolfshond veel voorbij.
Griffon Korthals
Een duitse staande - met of zonder gratis R (Bijna, meneer/mevrouw! Deze zegt Buongiorno in plaats van guten Tag).
een groot uitgevallen fauve (vooral die mooie bruine vacht doet het 'em natuurlijk)
en in onze stad woont een Griffon bleu de Gascogne (prachtbeest, trouwens) en die krijg ik af en toe ook op mijn bordje. Niet in naam en toenaam maar "is het een Joep?"
pas geleden kwam er ook weer iemand naar me toe. "ik vind jullie Labradoedel zo leuk!" - ja mevrouw, wij ook! Beetje groot uitgevallen.
Maar hij word ook aangezien voor een labradoodle
Maar de laatste tijd komt Ierse wolfshond veel voorbij.
Griffon Korthals
Een duitse staande - met of zonder gratis R (Bijna, meneer/mevrouw! Deze zegt Buongiorno in plaats van guten Tag).
een groot uitgevallen fauve (vooral die mooie bruine vacht doet het 'em natuurlijk)
en in onze stad woont een Griffon bleu de Gascogne (prachtbeest, trouwens) en die krijg ik af en toe ook op mijn bordje. Niet in naam en toenaam maar "is het een Joep?"
pas geleden kwam er ook weer iemand naar me toe. "ik vind jullie Labradoedel zo leuk!" - ja mevrouw, wij ook! Beetje groot uitgevallen.
Laatst gewijzigd door Barkley op 05 dec 2016 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
Ik heb wat dat betreft makkelijke rassen. Mijn mechels worden altijd herkend als een herder of mechelse herder.
Hippo wordt meestal wel herkend als SPA. Hier in de buurt kreeg ik de vraag of het een weimaranerkruising was
. Als pup zagen mensen overigens niet wat het was. Oh wat schattig, een grijze labrador
Mijn ongecoupeerde dobermanns werden lang niet altijd herkend. Kruising labrador, kruising rottweiler, echte plutohond, is dat een black-and-tan jachthond? coonhound enz. De gecoupeerde dobers werden dan wel weer altijd herkend als dober.
Hippo wordt meestal wel herkend als SPA. Hier in de buurt kreeg ik de vraag of het een weimaranerkruising was
Mijn ongecoupeerde dobermanns werden lang niet altijd herkend. Kruising labrador, kruising rottweiler, echte plutohond, is dat een black-and-tan jachthond? coonhound enz. De gecoupeerde dobers werden dan wel weer altijd herkend als dober.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
alleen hier op het forum vinden mensen Karel een Newfoundlander, verder eigenlijk altijd Labradors. Vroeger (pre-Karel) dachten ze nog weleens dat Pom een reu was maar met die grote zwartnek ernaast komt dat eigenlijk nooit meer voor
Heel soms zeggen mensen weleens Golden Retriever, maar dat zijn dan gewoon geen hondenmensen. Erg Golden zijn ze ook niet
- Adjani & Tyson
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull terrier
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
- Chrizta8
- Actief
Dalmatier!
Maarja, Benson heeft ook vlekken
Maarja, Benson heeft ook vlekken
Benson and Penny
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Tessa is een kruising Mechel. Ze is te smal en te licht voor een Duitser namelijk. (Nu is het een broodfok hondje, dus wat het precies is weten we niet, maar Mechel zie ik er echt niet in haha)
Tay en Winni zijn kruising herders. Absoluut geen Duitsers en zelfs geen ras eigenlijk. Bij Tay kreeg ik zelfs te horen dat ik in de zeik genomen ben, omdat er een stamboom bij zit. Kan echt niet
Tay en Winni zijn kruising herders. Absoluut geen Duitsers en zelfs geen ras eigenlijk. Bij Tay kreeg ik zelfs te horen dat ik in de zeik genomen ben, omdat er een stamboom bij zit. Kan echt niet
- Stippelteam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dalmatiers
- Contacteer:
Een kruising tussen een labrador en ee dalmaat want ze is bruin wit en dalmaten zijn altijd zwart wit
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

- GigiEstrella
- geregistreerd lid
Bij de grote is het altijd een raadsel, mam is een Amerikaanse bull, en wat papa is/was weten we niet, velen denken dat er een windhond/herder in zit.
Bij Gigi weten ze meteen dat het een chi is al word ik langzaam aan wel moe van die domme opmerkingen:
"Wat een rat!"
"Dat is toch geen hond?!"
"Zal wel lekker vals zijn he?!"

Bij Gigi weten ze meteen dat het een chi is al word ik langzaam aan wel moe van die domme opmerkingen:
"Wat een rat!"
"Dat is toch geen hond?!"
"Zal wel lekker vals zijn he?!"

Estrella: nov 2006
Gigi: sept 2016
Gigi: sept 2016
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Had al eerder gereageerd, qua rassen is ze wel uitgemaakt voor stabij.
Los van de rassen,
Opvallend vaak krijg ik de vraag of ze nog een pup is, of dat ze nog behoorlijk jong is.
Vind ik altijd wel een grappige vraag. De gezichten ook, als ik antwoord met haar leeftijd.
(6,5 inmiddels. Ruim volwassen dus)
Los van de rassen,
Opvallend vaak krijg ik de vraag of ze nog een pup is, of dat ze nog behoorlijk jong is.
Vind ik altijd wel een grappige vraag. De gezichten ook, als ik antwoord met haar leeftijd.
(6,5 inmiddels. Ruim volwassen dus)

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Haha ja precies dat verhaal dus vertel ik ook (behalve dan het kruising gedeelte), nou ze weten echt niet of ze het moeten geloven of nietLongFields schreef:Hahaha, dat herken ik wel, had ik zaterdag met Mojo ook nog toen ik uitlegde dat hij een kruising was tussen een Peruaanse Naakthond en een Working Kelpie. Eerst was het verbazing want hoe kon hij nou een halve Peruaanse NAAKThond zijn terwijl hij wel gewoon behaard was? Toen ik daarna zei dat je ook behaarde Peruaanse Naakthonden hebt uit 2 naakte Peruanenouders was de verwarring enorm!Caro. schreef: Puchu wordt meestal aangezien voor een kruising Herder en als ze vragen wat voor ras hij is en ik leg dat uit, dan kijken ze steevast of
ik ze in de maling neemVolgens mij loopt ook 90% door met het idee dat ze in de maling zijn genomen
- _Spiza
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Parson Russell Terriër
Onze Parson is ook niet bekend en wordt daarom ook aangezien voor fox terrier boerenfox of gewoon jack.
Hij is een keer goed herkent maar toen was ik ook met hem op een clubmatch met terrier liefhebbers
Maargoed fouten maken is menselijk. Van het weekend nog een cesky fusek uitgescholden voor duitse staande
Hij is een keer goed herkent maar toen was ik ook met hem op een clubmatch met terrier liefhebbers
Maargoed fouten maken is menselijk. Van het weekend nog een cesky fusek uitgescholden voor duitse staande
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Beste hilarisch dit
Al kan ik me nest voorstellen dat de minder bekende rassen niet herkend worden.
Onze Fred (grote Keeshond maal Eurasiër, maar ze lijkt gewoon een keeshond) wordt zelden herkend. Ze is al uitgemaakt voor Husky, Sledehond, Poolhond en - die vond ik wel knap - Tervurense herder
Boyke (border terriër) wordt bijna nooit herkend. Hij is onze enige hond met stamboom, maar is meestal een 'kruisingkje' en zelfs wel eens een jack russel
Sidney wordt altijd herkend als leuke terriërkruising, maar is ook wel eens tekkel genoemd
Onze Fred (grote Keeshond maal Eurasiër, maar ze lijkt gewoon een keeshond) wordt zelden herkend. Ze is al uitgemaakt voor Husky, Sledehond, Poolhond en - die vond ik wel knap - Tervurense herder
Boyke (border terriër) wordt bijna nooit herkend. Hij is onze enige hond met stamboom, maar is meestal een 'kruisingkje' en zelfs wel eens een jack russel
Sidney wordt altijd herkend als leuke terriërkruising, maar is ook wel eens tekkel genoemd
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Hier is Alex (Lab) altijd een Pitbull
arme hond
Ze kennen hier geen Labbies..
Ze kennen hier geen Labbies..
- Ayronna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Flynn wordt (gelukkig) regelmatig herkend als "Zo'n schapenhond". Maar hij wordt ook nog regelmatig voor Husky uitgemaakt. Of er wordt gevraagd wat voor kruising het is. Blijkbaar voldoet hij niet aan het bekende plaatje van Border collies.. Wat ook wel klopt, hij is werklijn, niet showlijn.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ohja, Oor wordt ook regelmatig aangezien voor windhond. Nu kan ze windhonden bijhouden met rennen, en ok, ze heeft ook een behoorlijke wespentaille. Maar de lengte (eerder: kortheid) van haar pootjes zou toch het een en ander weg moeten geven

- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Oja elmo is ook geen echt, hij heeft bruine vlekken en hij is groot.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Kenji is een kommesaris Rex hond
Kyto kruising herder of husky
Ziva en Pinky denken er veel dat ze Hollandse herders zijn
Zelfs iemand die ze al jaren heeft en ooit eens gefokt heft
Ow en er vroeg ooit eens iemand waar ik die mooie dingo vandaan had , al wijzend
naar Ziva
Wolfje en Kono zijn een kortharige en langharige groenendaler
Of ze vragen of Wolfje een zwarte Mechelaar is
Kono was vd week een zwarte Tervuren trouwens
Duitse herders kunnen ze nooit zijn want die heb je alleen in zwart bruin , wolfsgrauw en zwart bestaat noet ( volgens een zeer deskundige meneer die al jaren in de sport zit)
Kyto kruising herder of husky
Ziva en Pinky denken er veel dat ze Hollandse herders zijn
Zelfs iemand die ze al jaren heeft en ooit eens gefokt heft
Ow en er vroeg ooit eens iemand waar ik die mooie dingo vandaan had , al wijzend
naar Ziva
Wolfje en Kono zijn een kortharige en langharige groenendaler
Of ze vragen of Wolfje een zwarte Mechelaar is
Kono was vd week een zwarte Tervuren trouwens
Duitse herders kunnen ze nooit zijn want die heb je alleen in zwart bruin , wolfsgrauw en zwart bestaat noet ( volgens een zeer deskundige meneer die al jaren in de sport zit)
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
Natasja 2005
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje) - Aantal honden: 2
Djiny is een kruising Duitse herder met een Hollandse herder. Iedereen denkt dat ze een Mechelse herder is.
Groetjes,
Sandra
Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop
R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
Sandra
Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop
R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011