Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

'En wat doe je met de hond dan?'

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Re: 'En wat doe je met de hond dan?'

Ongelezen bericht door wilma23 »

Mensen zijn zo raar, een hond is een levend wezen een familielid. Krijg helemaal lady en de vagabond herinneringen waarbij de vagebond zegt' as de baby komt gaat de hond eruit'
Zo zielig.

Ik heb wel met als er een hond bijkomt dat mensen vroegen oh waar gaan die andere dan heen?

Vreemd spul mensen
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

wolvster schreef:
Cleva schreef:
wolvster schreef: Maar bij voorbaat? Dat gaat me echt veel te ver.
Zelf weten, hoor. Ik probeer je niet te overtuigen maar ik ken een flink aantal jonge moeders en die zuchten allemaal onder een gebrek aan tijd voor zichzelf.
Met de hond wandelen kan juist die ontspanning geven maar als je dat niet zo voelt en stiekem liever iets anders zou doen dan zou ik er zelf niet over twijfelen.

Aan de andere kant. Oppas voor de babies kost waarschijnlijk net zoveel als een uitlaatservice en blut wordt je met een tweeling toch wel.
Dan is het juist heerlijk om elke dag even een flinke pauze te hebben en met Murdock te gaan wandelen.
Woont de aanstaande pa ook in?
Lopen met de hond is DE manier voor mij om te ontspannen en ik geniet er met volle teugen van. Aanstaande vader weet dat (en woont gewoon hier bij ons in huis) en daar zijn dan ook nu al afspraken overgemaakt. Ook aanstaande opa's en oma's zijn volop bereid op de kinderen te passen zodat ik met Murdock er op uit kan en zo rust kan vinden.
Het wordt loodzwaar. Geen ontkomen aan, sowieso 2 baby's. Dat was uiteraard niet gepland. Maar je hebt er maar mee te dealen en er het beste van te maken. Ik heb het geluk dat ik hele fijne familie en schoonfamilie heb die bereid zijn te helpen waar mogelijk.
Dat dacht ik inderdaad ook. Als er een papa in het spel is maakt dat de situatie een stuk makkelijker :mrgreen:
En schaf zo´n dubbele kinderwagen aan. Met een baby kun je toch niet veel meer doen dan wandelen. Het voordeel is ook dat ze meestal gaan slapen als ze in de wagen liggen.
Laatst gewijzigd door Alfilillo op 03 dec 2016 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

-Saskia- schreef:
Paisley schreef:Opzich snap ik de reactie wel, als die komt van mensen die zelf niet zo toegewijd zijn aan huisdieren. Gewoon omdat je vaak om je heen ziet dat mensen die wel toegewijd zijn aan hun dieren radicaal kunnen omslaan door de komst van kinderen.
Niet iedereen natuurlijk, maar ik zie het ook veel om me heen.
Binnen mijn familie zijn daar ook een paar gevalletjes van. Niet dat de dieren zijn herplaatst, maar die hebben heel wat moeten inleveren.
Ja, zo ken ik er ook een paar. Koppel hier in de buurt waren in weer en wind bezig met hun teefje, lekker dagelijks joggen, lange wandelingen maken en af en toe wat fietsen en frisbeeën.
En toen kwam er een dochter en verhuisde de hond naar buiten. Inmiddels is dochter drie maar dagelijks wandelen is nog steeds niet aan de orde, fietsen en frisbeeën is voorbij. De vrouw zie ik helemaal niet meer wandelen met het hondje.

Maargoed, gelukkig ken ik ook zat mensen die kind en hond mooi met elkaar kunnen combineren :ok:
Jap mijn zus ook. Hondje voor, hondje na. Veel wandelen, cursussen etc. En als we op bezoek gingen, moesten de honden ook mee want dat was zo gezellig voor haar hond. Nu komen mn honden er sowieso niet meer in, die redden het tot de garage, maar dat maakt me niet uit. Haar eigen hond wordt ook vaak richting garage verbannen en mag niet op het vloerkleed (vanwege de haren) en wandelingen die verder gaan dan de speeltuin of kinderdagverblijf zijn inmiddels ook zeldzaamheid.
Gelukkig is het hondje helemaal gek met de kinderen en heeft sowieso niet zo'n hoog energieniveau. Maar ik denk niet dat mn zus nog een keer aan een hond zou beginnen, als deze er niet meer is.

En bij kattenliefhebbers zie ik het in mn familie ook. Ik snap dat katten best vervelend zijn met kinderen. Gaan lekker in de box liggen enzo, incl alle haren. Maar goed, ik vind katten sowieso al snel vervelend :LOL:
Afbeelding
Jonas26
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jonas26 »

wolvster schreef: Het wordt loodzwaar. Geen ontkomen aan, sowieso 2 baby's. Dat was uiteraard niet gepland. Maar je hebt er maar mee te dealen en er het beste van te maken. Ik heb het geluk dat ik hele fijne familie en schoonfamilie heb die bereid zijn te helpen waar mogelijk.
Vroeger poepten ze het er gewoon uit en waren een paar uur later weer aan het werk, je kan wel overal een drama van maken :engel:
Afbeelding
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

wolvster schreef:
Nanna schreef:Ja hoor :LOL:
De huisarts die naar de Newfoundlander keek en zei dat ik die grote koei zeker wel wegdeed voordat het kind er was. En haast achterover viel toen ik meldde dat ik eerder het kind in een weeshuis zou mikken dan die hond wegdoen :mrgreen:
Hij had het er jaren later nog over :LOL:
:LOL:

Bedankt voor de reacties allemaal!
Ja, ergens zou het me niet moeten verbazen; in het asiel waar ik werk worden er om nog stommere redenen honden afgestaan.

Het zal best pittig worden met twee baby's en een energieke hond, maar voor mij is de hond wegdoen zonder gegronde reden echt bizar.
Maar wij zullen wel 'gekke hondenmensen' zijn :D
Ik heb onze eerste hond uit het asiel gehaald toen onze tweeling 3 maanden was. Ik werd voor gek verklaard. Is altijd goed gegaan en heb geen moment spijt gehad.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

:balon: :cheer: Gefeliciteerd! Wat fijn zeg.
Het valt mij op dat mensen als je honden hebt denken van alles kunnen zeggen (en ook zomaar je buik mogen aanraken :gvd:)
Wat je als zwangere ook kan is je mening er ongenuanceerd eruit gooien, dat komt natuurlijk door de hormonen :engel:
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

:balon: :cheer: Gefeliciteerd! Wat fijn zeg.
Het valt mij op dat mensen als je honden hebt denken van alles kunnen zeggen (en ook zomaar je buik mogen aanraken :gvd:)
Wat je als zwangere ook kan is je mening er ongenuanceerd eruit gooien, dat komt natuurlijk door de hormonen :engel:
Jonas26
Zeer actief

Cleva schreef: Vroeger is dan wel 1622 met een babysterfte van 60% en een baan in de mijnen.

Overigens is er niets gewoons aan een drol van 7 pond.
Ja en tegenwoordig beginnen we al te jammeren over wat allemaal niet kan, het is maar een simpele zwangerschap :mrgreen:
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik snap er echt niets van. Je ziet toch overal mensen met honden én kinderen?
Jonas26
Zeer actief

Cleva schreef: Oh nee, twéé drollen van 7 pond.

Noem het maar simpel. Maar goed, jij zou het ongetwijfeld in je koffiepauze doen. Waarvan akte.
Niets natuurlijker dan een bevalling maar ja, we kunnen ongetwijfeld overal een groot drama van maken :wink:
Afbeelding
Jonas26
Zeer actief

Cleva schreef:
Leonie. schreef:Ik snap er echt niets van. Je ziet toch overal mensen met honden én kinderen?

Dat zijn minimaal peuters. Mensen met honden en pasgeboren babies zie ik eigenlijk nooit.
Ja heel triest voor de hond :roll:
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief

Ik zie ze wel hoor, met de hond naast de kinderwagen.
Lijkt me saai voor de hond, maar dat terzijde ;)
Sam2012
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sam2012 »

Leonie. schreef:Ik zie ze wel hoor, met de hond naast de kinderwagen.
Daarom gebruikten ik een draagdoek. Baby erin, handen vrij en gewoon kunnen wandelen.
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Wat leuk, 2 baby's! Gefeliciteerd!

Hier maar 1, maar wel 3 honden en 'grote zus' van 6 :wink:
Krijg ook wel die vraag hoor, of ik 3 niet teveel vind. Jawel, maar doe er ook geen weg. Het gaat prima, ze hebben het naar hun zin en ik neem er regelmatig 1 mee ipv 3.
Ik zie wel hoe het loopt ka de bevalling, na Elyna kon ik langere tijd niets vanwege zware bevalling en operatie, maar toen had ik alleen Boomer en die ging regelmatig met buurvrouw mee. Vanaf dat ik zelf weer kon lopen, ging Elyna mee in draagzak of wandelwagen en inderdaad krijg je dan heel veel vragen of ze niet te klein is. Waarvoor, ze slaapt alleen maar en borstvoeding kan je overal geven :engel:
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Ik had deze vraag allang verwacht vanuit onze omgeving toen we het van de week aankondigden, maar tot mijn grote teleurstelling heeft nog niemand daar iets over gezegd..
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Ben benieuwd wat we hier ooit te horen gaan krijgen.
2 honden én 2 katten :schrik:

Toen we op zoek gingen naar katten kreeg ik wel de vraag hoor, van de stichting. 'Als er kinderen komen, wat doen jullie dan met de katten?'
Blijkbaar zien ze dus wel degelijk veel mensen hun beesten weg doen :schrik:
Het antwoord: 'Hetzelfde als met de honden die hier nu op de bank liggen, vragen of ze willen opschuiven als ik erbij wil.' :Q:
No way dat ze hier weggaan als het niet nodig is. :neenee:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik heb altijd honden gehad en mijn baby's waren ook een tijdje pasgeboren. Nooit in mijn leven zoveel tijd gehad voor de honden als toen de jongens er net waren. Lange tijd verlof, bij voorkeur zoveel mogelijk geschoven naar na de bevalling, en baby's slapen, poepen, plassen, drinken en krijsen. Niets dus wat ze niet onderweg kunnen doen. Dus hoppa in de kinderwagen en honden mee. Ik verveelde me te pletter met die pasgeborenen. En na het langdurige verlof ging ik over tot partime werken grotendeels afgestemd op het werk van papa, dus de honden waren gezegend met altijd iemand thuis vanaf de geboorte van de kinderen.

Uiteraard werd mij voor de eerste ook regelmatig gevraagd wat ik nu met mijn hond ging doen? Want 80 kilo hond (Mastiff) zou nooit goed gaan natuurlijk. Dan zei ik dat ik hem voor die tijd wel in zou laten slapen. :Q:
Ik heb er tijdens de zwangerschap een puppy bijgenomen, Jack Russell Terriër en dat is prima bevallen. Het is maar net hoe relaxed je er zelf in staat en hoeveel beren je op de weg ziet.

Mijn bevallingen waren niet vlekkeloos, 2x keizersnede en mijn kinderen ook niet :lol1: Simon stopte alleen met huilen om adem te halen, maar dat kan óók in een kinderwagen, en die functioneert ook nog eens prima als rollator.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Niet saaier dan gewoon aangelijnd. En je kunt ze gewoon los gooien zodra het kan.
Je honden kunnen los of niet, daar heeft een kinderwagen niet zoveel mee uit te staan.
Laatst gewijzigd door Budkes op 03 dec 2016 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

Afbeelding
Leonie.
Zeer actief

Budkes schreef:
Niets saaier dan gewoon aangelijnd. En je kunt ze gewoon los gooien zodra het kan.
Je honden kunnen los of niet, daar heeft een kinderwagen niet zoveel mee uit te staan.
Nee, aangelijnd maakt het niet uit inderdaad. Maar als ik met de hondjes loop ben ik met van alles bezig, rennen, kleine bospaadjes lopen, balletje gooien, etc. Ik zou dat best lastig vinden met een kinderwagen. Maar ja, ik heb het nooit geprobeerd.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Mijn honden zijn ook gewend om langer te wandelen dan wat tussen twee schone luiers in past.

Als ik met mn familie ben, valt het me ook altijd op dat voor je buiten staat je een heel ritueel door moet en daar heb ikzelf net zo weinig geduld voor als mijn honden :LOL:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Leonie. schreef:
Budkes schreef:
Niets saaier dan gewoon aangelijnd. En je kunt ze gewoon los gooien zodra het kan.
Nee, aangelijnd maakt het niet uit inderdaad. Maar als ik met de hondjes loop ben ik met van alles bezig, rennen, kleine bospaadjes lopen, balletje gooien, etc. Ik zou dat best lastig vinden met een kinderwagen. Maar ja, ik heb het nooit geprobeerd.
Makkelijk hoor zo'n kinderwagen. Je kunt er de wereld aan ballen, voer, frisbees etc in meenemen. En er zit een rem op. Dus hoppa kind op de rem, gooien met die ballen. En het bos in kan prima met de tegenwoordige kinderwagens met all-terrain banden. Je kunt er zelfs mee rennen als je dat wilt.
Gr. Aniek

Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Paisley schreef:Mijn honden zijn ook gewend om langer te wandelen dan wat tussen twee schone luiers in past.

Als ik met mn familie ben, valt het me ook altijd op dat voor je buiten staat je een heel ritueel door moet en daar heb ikzelf net zo weinig geduld voor als mijn honden :LOL:
Mwah, ligt eraan over wie je het hebt. Als je heel erg van de rust, reinheid, regelmatig bent, wordt het lastig, maar als meer bent van de go with the flow valt het best mee allemaal. Regelmaat vind ik niks mis mee, als het maar geen juk om je nek wordt.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

onze Blacky wilde toen de kinderen net geboren waren helemaal niets. Alleen maar dicht bij de kleine zijn. Wandelen zonder de baby dacht het niet :neenee: hij moest oppassen.
Hij hoorde gewoon bij het gezin. Deed mee met de dingen die wij deden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook deze vraag nog nooit gehad heb maar er zelf ook nog nooit bij nagedacht heb. Hij was er en er kwam een kind. Meer was het niet.
Afbeelding
gevni havanezers
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik heb specifiek gevraagd om een kraamverpleegster die niet bang was voor honden en verder was er inderdaad geen discussie mogelijk.. iemand die mijn hond niet leuk vind ( en zou hebben gezegd dat hij weg zou moeten) krijgt de zelfde behandeling als iemand die zegt dat mijn kind lelijk is :zweep: opzouten
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Mij is zoiets werkelijk nog nooit gevraagd.
Toen mijn kinderen klein waren had ik ook honden , en ook nog regelmatig opvangers en niemand deed daar vreemd of raar over of stelde er impertinente vragen over.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik pas wel eens op het zoontje (2 jaar) van vrienden die ook een hond hebben. De hond komt dan ook mee voor de gezelligheid dus loopt meneer hier dan tussen vier honden. En het is zo'n leuk kind! Hij loopt ertussen alsof hij niet anders gewend is en is heel lief met ze. Hij gaat gewoon mee wandelen, weer of geen weer. Hop in de wagen en ook stukjes zelf lopen, gieren van het lachen als de honden gek met elkaar doen.
Ik vind hem veel leuker dan kinderen die geen honden gewend zijn.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

het kan ook anders. ik krijg van de week te horen dat het 'maar goed was dat wij geen kinderen hadden want dat zouden maar verwende mormels zijn geworden' :denken: en dat refererend aan het feit dat ze hier op de bank mogen :engel:
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

lucie schreef:het kan ook anders. ik krijg van de week te horen dat het 'maar goed was dat wij geen kinderen hadden want dat zouden maar verwende mormels zijn geworden' :denken: en dat refererend aan het feit dat ze hier op de bank mogen :engel:
Stel je voor dat je je kinderen op de bank zou laten zitten! :goeie:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Johnny Jones schreef:
lucie schreef:het kan ook anders. ik krijg van de week te horen dat het 'maar goed was dat wij geen kinderen hadden want dat zouden maar verwende mormels zijn geworden' :denken: en dat refererend aan het feit dat ze hier op de bank mogen :engel:
Stel je voor dat je je kinderen op de bank zou laten zitten! :goeie:
Dat kan natuurlijk daar zitten de honden immers al :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Budkes schreef:Ik heb altijd honden gehad en mijn baby's waren ook een tijdje pasgeboren. Nooit in mijn leven zoveel tijd gehad voor de honden als toen de jongens er net waren. Lange tijd verlof, bij voorkeur zoveel mogelijk geschoven naar na de bevalling, en baby's slapen, poepen, plassen, drinken en krijsen. Niets dus wat ze niet onderweg kunnen doen. Dus hoppa in de kinderwagen en honden mee. Ik verveelde me te pletter met die pasgeborenen. En na het langdurige verlof ging ik over tot partime werken grotendeels afgestemd op het werk van papa, dus de honden waren gezegend met altijd iemand thuis vanaf de geboorte van de kinderen.

Uiteraard werd mij voor de eerste ook regelmatig gevraagd wat ik nu met mijn hond ging doen? Want 80 kilo hond (Mastiff) zou nooit goed gaan natuurlijk. Dan zei ik dat ik hem voor die tijd wel in zou laten slapen. :Q:
Ik heb er tijdens de zwangerschap een puppy bijgenomen, Jack Russell Terriër en dat is prima bevallen. Het is maar net hoe relaxed je er zelf in staat en hoeveel beren je op de weg ziet.

Mijn bevallingen waren niet vlekkeloos, 2x keizersnede en mijn kinderen ook niet :lol1: Simon stopte alleen met huilen om adem te halen, maar dat kan óók in een kinderwagen, en die functioneert ook nog eens prima als rollator.
Inderdaad :lol1:
Ideaal :ok:

Ik heb nog nooit zo veel gelopen als in de eerste maanden.
Een goede kinderwagen met all terrain banden komt bijna overal.
Extra luier mee is ook geen probleem :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”