Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Poedel pup

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

MarionG
Vaste gebruiker

Poedel pup

Ongelezen bericht door MarionG »

Hallo iedereen,

Wij wonen in de provincie Utrecht samen met onze 2 dochters van 4 en 7 jaar.
Omdat beide dochters nu naar school gaan en ik niet meer werk heb ik nu eindelijk de tijd om een hond te nemen en op te voeden.

Bij mijn zoektocht naar een geschikt ras kom ik telkens weer bij een poedel uit. Mijn voorkeur gaat uit naar een middenslag poedel, puur omdat ik dat een fijn formaat vind.
Ik ben nu dus ook op zoek naar een pup maar ik merk dat dit ontzettend lastig is. Ik heb de mensen gemaild die bij de poedelclub op de website staan maar zijn dit de enige fokkers die middenslag poedels hebben?
Ik wil wel graag een hond van een echt betrouwbaar iemand maar hoe vind ik die??

En dan de prijs, is 1600 Euro niet wat veel? Of is dit een normale prijs?

Ik zoek dus een hond die een lief karakter heeft en goed samen kan met kinderen, niet extreem uithaart en een fijne vriend is voor het gezin.
Mocht iemand nog een ander idee hebben qua ras dan hoor ik dat graag :)
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Re: Poedel pup

Ongelezen bericht door Judith »

Ben je al lid van de poedel en doedelgroep en/of poedelfun pagina op fb?
Ik weet niet veel van middenslag, maar het is wel erg veel
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Cleva schreef:
De hoofdprijs betalen heeft alleen zin als je plannen hebt om op Crufts te plaatsen.
Dat is natuurlijk onzin.

Ik weet niet wat de gangbare prijs is voor de poedel. Op de site van huisdierenprijzen staat dat de dwergpoedel tussen de €500 - € 700 kost. Maar ik zou inderdaad even Bouvierpoedel een berichtje sturen, die kan je vast helpen.
MarionG
Vaste gebruiker

Crufts? Nooit van gehoord... zo even googelen...
Ik heb bouvierpoedel inmiddels een berichtje gestuurd en ik ga eens op fb kijken.
Thanks!

O, even gekeken, en we zijn niet op zoek naar en showpoedel. We willen gewoon een lief vriendje in ons gezin.
En we zouden een poedel niet in een speciaal "kapsel" scheren, daar houden we niet van en onze kinderen vinden poedels met een speciaal kapsel zelfs een beetje eng.
Dus een gewoon puppy kapsel voor ons (zo heet dat toch??).
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

MarionG schreef: en onze kinderen vinden poedels met een speciaal kapsel zelfs een beetje eng.
:LOL: hier moest ik wel een beetje om lachen.
Leuk zeg, een poedel. Ik heb ook nog even naar poedelherplaatsers gekeken maar daar waren er tientallen belangstellenden met mij en ze waren razendsnel weer weg.

1600 lijkt mij erg veel, maar ik weet eigenlijk niets van de puppenprijzen.
Afbeelding
Neeltje

MarionG schreef:Crufts? Nooit van gehoord... zo even googelen...
Ik heb bouvierpoedel inmiddels een berichtje gestuurd en ik ga eens op fb kijken.
Thanks!

O, even gekeken, en we zijn niet op zoek naar en showpoedel. We willen gewoon een lief vriendje in ons gezin.
En we zouden een poedel niet in een speciaal "kapsel" scheren, daar houden we niet van en onze kinderen vinden poedels met een speciaal kapsel zelfs een beetje eng.
Gewoon zoals je zelf het leukste vindt.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Cleva schreef:
Neeltje schreef:
Cleva schreef:
De hoofdprijs betalen heeft alleen zin als je plannen hebt om op Crufts te plaatsen.
Dat is natuurlijk onzin.
Waarom? Een poedel is een poedel en als je geen belang hebt bij een specifieke poedel met een bepaalde afkomst waarom zou je dan belachelijk veel betalen?
Een herplaatspoedeltje van marktplaats huppelt net zo vrolijk door de tuin, hoor.
Ligt er aan of je gezondheidsonderzoeken belangrijk vind denk ik. Ik weet niet hoe het met de Poedel zit, maar van een heel aantal rassen zou ik vanwege die gezondheid niet zo snel liever een herplaatser van marktplaats plukken. En nee, testen geeft ook geen garantie op gezondheid, maar je slaat jezelf wel voor je kop als je hond iets krijgt waar wel op te testen was. En gezien de gezinssamenstelling met jonge kinderen snap ik de keuze voor een pup ook wel, die kan dan van jongs af aan meedraaien in dat gezinsleven :ok:

1600 lijkt me wat idioot maar er zijn wel meer fokkers van middenslag Poedels toch? Ik zie dat er twee rasverenigingen zijn. De Eerste Gezelschapshondenclub: http://www.egcn.nl/ en de Poedelclub: http://www.poedelclub.nl/
Ik zou er een mailtje aan wagen naar beide, vaak hebben ze wel een soort fokkerlijst.
Neeltje

Cleva schreef:
MarionG schreef: We willen gewoon een lief vriendje in ons gezin.
Dan zou ik zeker geen dure pup kopen.
Helemaal geen pup, eigenlijk.
Waarom niet? Kinderen zijn naar school, mooi tijd om pupsel op te voeden. En wat hierboven is beschreven, pup kan mooi opgroeien in gezin met de kinderen. Ik zou niet weten wat het probleem is.
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

Geen idee wat de standaard prijzen zijn maar in de dierenwinkel waar ik graag kom heeft een medewerkster een poedel en ik kan voor je informeren hoe het in dit wereldje zit. laat maar in een pb horen of je dat wilt.
ik begrijp dat je ook open staat voor andere rassen.
Ik las je verhaal en moest gelijk denken aan een Irish soft coated wheaten terrier. Geen idee hoe prijzig deze is.Ik ben lang niet op de hoogte van heel veel rassen dus misschien zijn er andere die beter passen.
Remco v/d Sanden
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Koningspoedel
West Highland White Terriër
Contacteer:

Ongelezen bericht door Remco v/d Sanden »

Ben in het bezit van oa 2 koningspoedels. Zijn erg fijne honden. Erg slim en inventief, speels en aanhankelijk en zeer leergierig. Fijne honden om mee te trainen of te sporten. Boevierpoedel is iemand met veel kennis van zaken en kan je zeker op weg helpen. heb al meerdere honden van hem, sporen voor geen meter maar kan me geen betere honden wensen ;)

Onze Teddy is ongeveer 64cm hoog dus keurig aan de maat, is nog steeds een erg fijn formaat hoor, ook niet te zwaar om aan de lijn te hebben.
Als er iets op de foto moet:
http://www.remcovandesanden.nl

1 x Bouvier
2 x Koningspoedel
1 x Westy
En nog veel meer...
MarionG
Vaste gebruiker

Ik wil inderdaad wel het liefst een pup, daar heb ik tijd voor en ik denk dat dat het fijnste is omdat we kleine kinderen hebben.
We hebben nooit een hond gehad en zijn dus niet ervaren. Een goede fokker vinden vind ik daarom moeilijk en ik wil niet het risico lopen dat ik bij een of andere rare fokker een ongezonde hond koop. Natuurlijk kan iedere hond ziek worden maar je moet het ook niet opzoeken denk ik dan.
Ik hoef niet een hond met superouders die kampioen zijn en weet ik veel maar gewoon een gezonde hond met een fijn karakter. Maar ik vind 1600 Euro wel een superhoog bedrag en ik weet niet of ik dat wel wil.

Bouvierpoedel heb ik al een bericht gestuurd maar heb nog geen reactie terug. Heeft hij alleen de grote poedels of ook de middenslag? Een grote vind ik wel te groot eigenlijk...
MarionG
Vaste gebruiker

Misschien heb je wel gelijk, ik weet het niet.
Maar volgens mij is een herplaatser middenslag poedel net zo moeilijk te vinden als een pub.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Weet je, je kan datzelfde betoog houden over het voordeel van pups. Zoiets is persoonlijke voorkeur én heel afhankelijk van de pup/herplaatser. Er zijn pups waar je je handen vol aan hebt en die je tot waanzin drijven, en er zijn herplaatsers die eenmaal bij thuiskomst flink tegenvallen of toch een behoorlijke gebruiksaanwijzing blijken te hebben. Ik zou gewoon eens kennismaken met wat fokkers, het liefst met een nestje waarvan alles al besproken is. Kan je meteen zien of een volwassen hond of pup je beter aanstaat :wink:
Maandoodle
Actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Maandoodle »

Hier iemand die ook dacht 'ik ga voor een pup, want dan kan die opgroeien met de kinderen en is ook veel leuker voor de kids, want welk kind vind nou geen pup leuk?'... Dus wij hebben nu inmiddels al een half jaar een pup in huis, een labradoodle. En begrijp mij niet verkeers, ben gek op dr, maar heb geregeld gedacht dat het misschien toch handiger was geweest om voor een wat oudere hond te gaan. Ja ieder kind vindt een pup leuk, maar de nieuwigheid van een pup is er na 2 dagen wel af en dan komt het 'gedoe'. Pup is te wild, rent achter de kinderen aan, kinderen zijn te wild, ze vinden het eng, speelgoed wordt kapot gebeten, (kinder)kuiten zijn erg aantrekkelijk, vriendjes die komen spelen beginnen gelijk te gillen, en zo nog veeeel meer dingen. Inmiddels zijn we een half jaar verder en begint Maan wat rustiger te worden en de kinder kuiten iets onaantrekkelijk, maar mensen wat ben ik er druk mee geweest en nog steeds. Ik wil je zeker niet ontmoedigen, maar stel je erop in dat het, zeker met kleine kinderen (die van mij zijn 5 en 6) het eerste jaar echt bikkelen is (zo kan het ook uiteindelijk alleen maar meevallen). Heb je dat er voor over (dus ook de tijd en energie er voor) dan is het (of eigenlijk wordt) het heel leuk en anders is een herplaatser ook een heel goed idee. Sowiezo denk ik dat het goed is om beide paden te bewandelen, sluit niets uit en uiteindelijk komt de juiste hond, pup of volwassen, dan wel op je pad.

Mijn zoon van 5, die toch een stuk angstiger was dan ik had verwacht, ging deze week voor het eerst uit zich zelf met Maan spelen (rondlopen door de kamer met een flostouw in zn hand en Maan had de andere kant in dr bek en liep met m mee, soort van uitlaten binnenshuis) en wat kon ik daarvan genieten, en dan denk je toch wel weer, het is het allemaal waard!

Veel succes met de zoektocht en ik hoop dat je een hele leuke pup/hond voor je gezin vindt!
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Misschien moet je eens een paar grote poedels ontmoeten :) Ik weet van mijn zoektocht naar een hond nog wel dat ik vanaf fotos alle honden eigenlijk groter inschatte dan in het echt.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Weet niet of die prijs van 1600 een beetje standaard is bij de middenslagen. Zullen toch ook wel fokkers zijn die minder vragen lijkt mij.
Je kunt ook gaan voor een grote poedelfokker die wat aan de kleinere kant fokt , waar de middenslag ophoud bij 45 begint de grote.
Je kunt dus ook een middenslag kopen die uitgroeit als een grote.
Ik zie ze de laatste jaren ook groter en groter worden en in sommige kleuren/lijnen zijn ze nu eenmaal kleiner of groter bij de verschillende maten poedels.
Mijn teefjes zijn ook niet zo groot , heb er 4 van tussen de 53 en 57 en die van 53 gaat voor vele mensen , ook fokkers door voor een middenslag.

Kijk eens op de FB pagina poedelbemiddeling , daar worden soms hele leuke hondjes aangeboden die een goed tehuis zoeken en is niet zoveel mis mee. En als je Ylona de eigenaar van die FB pagina benaderd houd ze het een beetje in de gaten voor je en helpt een beetje zoeken.Als de kleur je niet zoveel uitmaakt en ook bv voor een harlekijn wil gaan dan kom je natuurlijk eerder aan de beurt dan dat je wens wat specifieker word.

Je moet je ook niet verkijken wat een werk een pup kan zijn vooral als daar 2 kleine kinderen bij lopen die het nodige vragen aan aandacht. Poedels zijn over het algemeen al leuke sociale vriendelijke honden van zich zelf, bedenk wel dat de middenslag weer drukker en blafferig kan zijn dan de grote en de 2 kleinere slagen weer drukker en blafferig dan de middenslag.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Weet niet of die prijs van 1600 een beetje standaard is bij de middenslagen. Zullen toch ook wel fokkers zijn die minder vragen lijkt mij.
Je kunt ook gaan voor een grote poedelfokker die wat aan de kleinere kant fokt , waar de middenslag ophoud bij 45 begint de grote.
Je kunt dus ook een middenslag kopen die uitgroeit als een grote.
Ik zie ze de laatste jaren ook groter en groter worden en in sommige kleuren/lijnen zijn ze nu eenmaal kleiner of groter bij de verschillende maten poedels.
Mijn teefjes zijn ook niet zo groot , heb er 4 van tussen de 53 en 57 en die van 53 gaat voor vele mensen , ook fokkers door voor een middenslag.

Kijk eens op de FB pagina poedelbemiddeling , daar worden soms hele leuke hondjes aangeboden die een goed tehuis zoeken en is niet zoveel mis mee. En als je Ylona de eigenaar van die FB pagina benaderd houd ze het een beetje in de gaten voor je en helpt een beetje zoeken.Als de kleur je niet zoveel uitmaakt en ook bv voor een harlekijn wil gaan dan kom je natuurlijk eerder aan de beurt dan dat je wens wat specifieker word.

Je moet je ook niet verkijken wat een werk een pup kan zijn vooral als daar 2 kleine kinderen bij lopen die het nodige vragen aan aandacht. Poedels zijn over het algemeen al leuke sociale vriendelijke honden van zich zelf, bedenk wel dat de middenslag weer drukker en blafferig kan zijn dan de grote en de 2 kleinere slagen weer drukker en blafferig dan de middenslag.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
hermelien1989
Actief
Mijn ras(sen): Bruce, engelse buldog
Lilo, cockapoo

Ongelezen bericht door hermelien1989 »

Je kunt ook kijken voor dwergjes met vrij grote ouders. Zo zijn de ouders van mijn teef 33 en 34 cm hoog en mijn teef is 34 cm hoog. Dus net geen middenslag. Heerlijke maat.
Ze komt bij harlekijnpoedel.nl vandaan. Volgens mij hebben die nu een nestje met dezelfde vader als mijn teef ;)
Groetjes hermelien1989 en gioia

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
MarionG
Vaste gebruiker

Bedankt allemaal voor alle tips en informatie!

Ik ga de mevrouw van de fb poedelbemiddeling een bericht sturen. De kleur maakt ons niets uit, ook een harlekijn vinden we supermooi. En als ze dan al een echt poedelkapsel hebben moeten we daar maar even doorheen kijken :)

Bij een herplaatser weet je niet altijd wat de geschiedenis van zo'n hond is denk ik maar het ligt er natuurlijk helemaal aan waar de hond vandaan komt en wie de herplaatser aanbiedt.

Een pup lijkt me zelf wel echt fantastisch maar inderdaad daar zitten ook nadelen aan. Onze jongste dochter blijft altijd heel rustig bij honden, ook als ze wat wild zijn en overal willen snuffelen en willen spelen. Ze blijft rustig zitten en is er echt heel goed mee.
De oudste vindt dat wel spannend en de onverwachte bewegingen vindt ze dan wel eng. Als ze de hond eenmaal goed kent of als een hond wat rustiger wordt dan gaat het prima.
En een pup is natuurlijk een baby en een peuter; slapeloze nachten en ze moeten alles nog leren.

Het lijkt me allebei wel wat. We moeten maar afwachten wat op ons pad komt denk ik.
We hebben geen haast hoor, we hebben al zo lang gewacht totdat we genoeg tijd zouden hebben voor een hond dus nog wat langer wachten is geen probleem.

Hermelien, komt jouw poedel van Lord Mountain?
hermelien1989
Actief
Lilo, cockapoo

Nee van het nestje erboven. Treasure trove's gebruikt ze bij de effeb als stamboomnaam. ( 3 jaar geleden kon nog geen stamboom aangevraagd worden omdat de kleur niet erkend was.). Zij laat wel beide ouders testen (gegevens staan op de site .
Maar het nestje van 18 oktober heeft dezelfde vader als de mijne.

hermelien1989
Actief
Lilo, cockapoo

jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

de duitse club, misschien dat daar meer fokkers zijn

http://www.deutscher-pudel-klub.de/
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Slimme kinders heb je! Gek geknipte poedels zijn ook eng!

1600 voor een fijne gezinshond is idioot!

En een pup bij kinderen kan hoor. Maar is heeeeeel intensief. Ik heb geen kinderen en wel een pup. Als de neven en nichten er zijn kun je mij daarna op laten nemen :-).
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Oooh, wauw wat een super leuke hond Hermelien
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik liep 10 jaar geleden tegen hetzelfde aan. Wilde graag een middenslag omdat ik dat een ideaal formaat vind. Niet te groot (want ik vind een koningspoedel dus wel echt een grote hond, de echt hele kleine daargelaten, maar die zijn er nog minder dan middenslagen), maar ook niet te kwetsbaar. Ik wilde ook nog eens graag een witte met een portie werklust, helemaal moeilijk. Ik ben toen in Duitsland gaan kijken.

Daar heb ik Jip toen gevonden. Geweldig hondje. Waar ik overigens € 550 voor heb betaald. Ze heeft een stamboom en geteste ouders. Normale prijs was €750 maar ze mist een tand. Vond ik niet zo boeiend ;-)

Overigens de meest makkelijke pup die je je kunt wensen. Niet bijterig, kon snel alleen blijven en ergste wat ze ooit gesloopt heeft is een blaadje papier (geen bench gebruikt).
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Afbeelding

Dit is ze, ik trim haar ook niet poedels ;-)
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Zeker een leuke foto :D Hoeveel weegt een grote poedel gemiddeld?
Afbeelding
MarionG
Vaste gebruiker

Wat een heerlijke honden allemaal!
Zoals die van Lysette zou mijn voorkeur hebben, niet in een of ander model geschoren. Wel heel grappig om te zien dat 1 hond er zo verschillend uit kan zien!
Ik zal ook nog eens in Duitsland gaan neuzen :)
MarionG
Vaste gebruiker

_Tiny_ schreef:Trouwens, als je een pup van een fokker koopt zul je die 9 van de 10 keer met geschoren snuit mee krijgen. Want de meeste fokkers scheren met 3 á 4 weken de snuitjes kaal en houden dat dan elke 2 weken bij. Niet allemaal, maar veel wel. Vooral de fokkers die je op shows ziet. Je kunt dan ook niet aangeven om dat bij jouw pup niet te doen, want je kiest meestal nog niet met 3 weken.

Daar zul je dus doorheen moeten kijken.

Dit even ter info voor wie denkt een leuk teddybeertje mee te krijgen. Meestal is dat niet zo.

Haha nou dan maar hopen dat het heel snel wat langer groeit :)
hermelien1989
Actief
Lilo, cockapoo

Het scheren van het snuitje gebeurd ook wel om ze al een beetje te laten wennen aan hrt scheerapparaat.
Altijd makkelijk dus. Het groeit snel genoeg daarna ;)
Dit was gioia vlak voordat ik haar ging halen
AfbeeldingGioia

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”