Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

'En wat doe je met de hond dan?'

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

'En wat doe je met de hond dan?'

Ongelezen bericht door wolvster »

Deze vraag is mij nu al een aantal keer gesteld sinds mijn zwangerschap bekend is.
Ik vind het eigenlijk best wel storend en zelfs kwetsend, omdat het impliceert dat ik Murdock weg doe als er kinderen komen.
Wtf. Dan ken je me toch echt niet!
Alsof ik mijn maatje zomaar aan de kant schuif!

Begrijp me niet verkeerd, als uiteindelijk blijkt dat bijvoorbeeld om medische redenen van een van de kinderen of enorme stress bij Murdock het beter is om afstand te doen, soit.

Maar bij voorbaat al je hond dumpen???
Wat is dat toch?

Zijn mensen echt zo hard? Blijkbaar...

Is jullie die vraag ook wel eens gesteld en hoe reageerde je daar dan op?

Ik ben dan helemaal stomgeslagen en weet niet wat ik dan moet zeggen.
dagmar88
Zeer actief

Re: 'En wat doe je met de hond dan?'

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ook hier zijn regelmatig honden weggedaan om kinderen.
Zelfs iemand waarbij haar hond al voor de geboorte op kon bokken omdat ie lelijk keek.
Nu zijn mensen hier bovengemiddeld veel met honden bezig, dus "in het echt" zal het nog wel vaker gebeuren.
:wink: Heeft meer met hun eigen referentiekader te maken dan met jou dus.

Hier was het met verhuizen al. "En die honden dan?".
Nou, die kan de woningvereniging toch opruimen :pffff: :mrgreen:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Het enige juiste antwoord Nanna :ok: :LOL:
Leuke tip voor je wolvster, voor een volgende keer dat iemand zo'n vraag stelt :D

Waar ze zich mee bemoeien :80:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Mijn antwoord was standaard: "dat kind slaapt gewoon in de tuin dan hebben de honden tenminste ook even rust van al dat gejank"

Er zijn er vlak na de bevalling of vlak voor de bevalling zelfs nog honden bij gekomen.
En mensen die dat niet beviel die konden of hun mening voor zich houden of weg wezen.
Ik was dan ook echt een kreng met al die hormonen..
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Raar is dat toch, dat mensen zich ermee bemoeien (wel menselijk).
Toen hier een hond kwam zeiden "ze", maar dan kan je dit niet meer, en dan heb je oppas nodig, of dan kan je niet zomaar meer weg, etcetera.
Waarom zeggen mensen dat nu nooit als je een kind krijgt?
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
GigiEstrella
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door GigiEstrella »

De allerbeste vriend die je kind kan hebben is een hond!

Mijn zoon en onze oudste hond zijn echt 2 handen op 1 buik, nu er een kleintje bij heeft voelt ie zich helemaal in de wolken. Eerste wat ie doet als ie uit school komt is een half uur knuffelen met de 2 meiden, en ze vinden het zelf ook heerlijk.
Estrella: nov 2006
Gigi: sept 2016
sifkes4
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sifkes4 »

een vriend van mij heeft 2 mechelse herders reu en teef niet de makkelijkste
zeiden ze ook tegen toen er een baby kwam die honden gaan toch wel weg zeker
nou mooi niet zei hij
en ze zijn er nog steeds en zelfs de teef de felste van de twee doet het geweldig met de inmiddels peuter
en loopt ook keurig langs de buggy
stomme opmerking van mensen die niet echt van honden houden
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ben nooit zwanger geweest, maar toen we van Z. Afrika naar Angola verhuisden vroegen "de mensen" ook: wat doe je met Alex en Lady? of je doet Alex zeker weer terug naar de fokker? (hij was net 5 mnd) ...... nada, die verhuisden mooi met ons mee, geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om ze weg te doen :neenee:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Opzich snap ik de reactie wel, als die komt van mensen die zelf niet zo toegewijd zijn aan huisdieren. Gewoon omdat je vaak om je heen ziet dat mensen die wel toegewijd zijn aan hun dieren radicaal kunnen omslaan door de komst van kinderen.
Niet iedereen natuurlijk, maar ik zie het ook veel om me heen.
Binnen mijn familie zijn daar ook een paar gevalletjes van. Niet dat de dieren zijn herplaatst, maar die hebben heel wat moeten inleveren.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Geen kinderen hier, maar ik heb het wel meegemaakt toen ik Bizzy hield uit het nest. Ik liep regelmatig alleen met haar omdat ze nog 100 keer per dag naar buiten moest natuurlijk, en echt bijna dagelijks kwam de vraag "of ik die andere twee had weggedaan" En niet eens verbaasd ofzo, maar gewoon alsof dat de normaalste zaak van de wereld is. Tuurlijk, moeders en vaders weg omdat je een pup wil houden. En drie honden, dat kan niet natuurlijk :80:
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Paisley schreef:Opzich snap ik de reactie wel, als die komt van mensen die zelf niet zo toegewijd zijn aan huisdieren. Gewoon omdat je vaak om je heen ziet dat mensen die wel toegewijd zijn aan hun dieren radicaal kunnen omslaan door de komst van kinderen.
Binnen mijn familie zijn daar ook een paar gevalletjes van. Niet dat de dieren zijn herplaatst, maar die hebben heel wat moeten inleveren.
De honden hebben hier ook absoluut moeten inleveren toen de kinderen kwamen.
Maar
Dat vonden ze ook geen groot probleem. Nu de kinderen wat groter zijn krijgen ze weer meer en meer tijd van ons...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Maeve schreef:Geen kinderen hier, maar ik heb het wel meegemaakt toen ik Bizzy hield uit het nest. Ik liep regelmatig alleen met haar omdat ze nog 100 keer per dag naar buiten moest natuurlijk, en echt bijna dagelijks kwam de vraag "of ik die andere twee had weggedaan" En niet eens verbaasd ofzo, maar gewoon alsof dat de normaalste zaak van de wereld is. Tuurlijk, moeders en vaders weg omdat je een pup wil houden. En drie honden, dat kan niet natuurlijk :80:
Ohhh ja dat is mij ook enorm vaak gezegd toen Csiva kwam. En dat zal wel weer zo zijn als Fiji komt ;)
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Machie schreef:
Maeve schreef:Geen kinderen hier, maar ik heb het wel meegemaakt toen ik Bizzy hield uit het nest. Ik liep regelmatig alleen met haar omdat ze nog 100 keer per dag naar buiten moest natuurlijk, en echt bijna dagelijks kwam de vraag "of ik die andere twee had weggedaan" En niet eens verbaasd ofzo, maar gewoon alsof dat de normaalste zaak van de wereld is. Tuurlijk, moeders en vaders weg omdat je een pup wil houden. En drie honden, dat kan niet natuurlijk :80:
Ohhh ja dat is mij ook enorm vaak gezegd toen Csiva kwam. En dat zal wel weer zo zijn als Fiji komt ;)
Ik ben weer even normaal, met 2 honden. Zal mij bemoeien wat de reacties zijn als er een pup bij komt :wink: Al is het in deze wijk wel anders, enkel positieve reacties gehad toen ik hier met 3 stuks liep.
wolvster
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Ja hoor :LOL:
De huisarts die naar de Newfoundlander keek en zei dat ik die grote koei zeker wel wegdeed voordat het kind er was. En haast achterover viel toen ik meldde dat ik eerder het kind in een weeshuis zou mikken dan die hond wegdoen :mrgreen:
Hij had het er jaren later nog over :LOL:
:LOL:

Bedankt voor de reacties allemaal!
Ja, ergens zou het me niet moeten verbazen; in het asiel waar ik werk worden er om nog stommere redenen honden afgestaan.

Het zal best pittig worden met twee baby's en een energieke hond, maar voor mij is de hond wegdoen zonder gegronde reden echt bizar.
Maar wij zullen wel 'gekke hondenmensen' zijn :D
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

wolvster schreef:
De huisarts die naar de Newfoundlander keek en zei dat ik die grote koei zeker wel wegdeed voordat het kind er was. En haast achterover viel toen ik meldde dat ik eerder het kind in een weeshuis zou mikken dan die hond wegdoen :mrgreen:

Ja, ergens zou het me niet moeten verbazen; in het asiel waar ik werk worden er om nog stommere redenen honden afgestaan.

Het zal best pittig worden met twee baby's en een energieke hond, maar voor mij is de hond wegdoen zonder gegronde reden echt bizar.
Ben je in verwachting van een tweeling? Zal best Even heftig worden. En ja, de hond zal een tijdje wat moeten inleveren, maar is dat een drama? Hij krijgt er ook wat voor terug als de kinderen iets groter zijn, en de kinderen hebben het geluk om met een dier op te groeien.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
wolvster
Zeer actief
Contacteer:

Alfilillo schreef:
wolvster schreef:

Ben je in verwachting van een tweeling? Zal best Even heftig worden. En ja, de hond zal een tijdje wat moeten inleveren, maar is dat een drama? Hij krijgt er ook wat voor terug als de kinderen iets groter zijn, en de kinderen hebben het geluk om met een dier op te groeien.
Yup een tweeling :)
Ik ben al aan het rondkijken voor een betrouwbare HUS, zodat hij in ieder geval twee of drie keer per week flink kan rauzen. Verder zal het aanpassen worden voor ons allemaal.
Maar net wat je zegt, als de kinderen ouder zijn hebben ze er een geweldig maatje aan!
Sam2012
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sam2012 »

Gefeliciteerd met je zwangerschap en dan ook een tweeling zwangerschap!!!

Yep, die vraag verschillende keren gehad.

We hadden toen nog onze rottweiler reu en teef, nou die gevaarlijke honden moest ik echt naar het asiel brengen. Kon echt niet met een baby en later met een dreumes en baby.
Mensen hebben me voor gek verklaard, en ik zou er nog wel op terug komen als mijn kinderen gebeten zouden worden.................

Er is nooit iets gebeurd. Nooit 1 valse grom, nooit 1 valse blik. Ze hebben wel tijd nodig gehad om aan de nieuwe situatie te wennen. Onze teef schrok zich de eerste keer helemaal het ongeluk toen onze dochter het op een krijsen zetten hahahahahahahahaha.
Onze teef heeft ze altijd genegeerd, en onze reu vond het altijd wel gezellig.
Patricia.
moderator
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Patricia. »

Ja van een complete wild vreemde op straat.
Of ik dat daar dan wel zeker weg deed
Met dat daar bedoelde ze Gajes mijn staff.

Heb der gezegd dat ik dan mijn kind wel via de kinderhandel verkocht dat leverde mij meer geld op
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Van harte gefeliciteerd Wolvster! Een tweeling nog wel!!

Hier waren de kinderen er voor de honden, maar toen ik ging scheiden kreeg ik wel de vraag of ik mijn paard weg deed?? Kennelijk gaan mensen er van uit dat je automatisch in de bijstand terecht komt als alleenstaande moeder. :oohja:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

In verband met kinderen herken ik die vraag niet, maar wel in verband met een nieuwe hond erbij. Omdat ik niet vaak met alle vier tegelijk loop, maar in allerlei twee aan twee combinaties of soms met drie tegelijk, denken mensen hier uit de buurt ook steeds dat ik er één of twee heb weggedaan of dat ik gewoon elke week een hond inruil voor een andere. :vaag:
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Ik vind het een bizarre vraag!

Murdock kan best wel 's met Joy en mij mee naar het bos om lekker uit te razen, ook als je buik in de weg gaat zitten met wandelen. Laat maar weten als je er belang bij hebt!
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

DeDiana schreef:In verband met kinderen herken ik die vraag niet, maar wel in verband met een nieuwe hond erbij. Omdat ik niet vaak met alle vier tegelijk loop, maar in allerlei twee aan twee combinaties of soms met drie tegelijk, denken mensen hier uit de buurt ook steeds dat ik er één of twee heb weggedaan of dat ik gewoon elke week een hond inruil voor een andere. :vaag:
Ja die vraag krijg ik ook steeds. Of ik die andere honden dan nog wel heb. :19: En daar loop ik net zoveel mee buiten maar blijkbaar valt dat minder op. Of als Nola er een keer niet is en ik alleen met Shira met een bal aan het gooien ben krijg de vraag of ik die bruine hond niet meer heb (heel teleurgesteld ook nog want veel mensen vinden het heel leuk om vanuit de flat naar Nola en Shira die aan het spelen zijn op het veld te kijken.)
Sam2012
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sam2012 »

DeDiana schreef:In verband met kinderen herken ik die vraag niet, maar wel in verband met een nieuwe hond erbij. Omdat ik niet vaak met alle vier tegelijk loop, maar in allerlei twee aan twee combinaties of soms met drie tegelijk, denken mensen hier uit de buurt ook steeds dat ik er één of twee heb weggedaan of dat ik gewoon elke week een hond inruil voor een andere. :vaag:
Doe je dat niet dan :scratch: , je moet wel met de trend meegaan natuurlijk :pffff: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Paisley schreef:Opzich snap ik de reactie wel, als die komt van mensen die zelf niet zo toegewijd zijn aan huisdieren. Gewoon omdat je vaak om je heen ziet dat mensen die wel toegewijd zijn aan hun dieren radicaal kunnen omslaan door de komst van kinderen.
Ja, zo ken ik er ook een paar. Koppel hier in de buurt waren in weer en wind bezig met hun teefje, lekker dagelijks joggen, lange wandelingen maken en af en toe wat fietsen en frisbeeën.
En toen kwam er een dochter en verhuisde de hond naar buiten. Inmiddels is dochter drie maar dagelijks wandelen is nog steeds niet aan de orde, fietsen en frisbeeën is voorbij. De vrouw zie ik helemaal niet meer wandelen met het hondje.

Maargoed, gelukkig ken ik ook zat mensen die kind en hond mooi met elkaar kunnen combineren :ok:
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Ik heb die vraag nooit gehad maar heb dan ook een familie en vriendenkring die zelf ook gek zijn op dieren. Wel eens de vraag gehad waarom ik met mijn dikke buik nog zoveel liep met de honden. Zelfs op de dag dat mijn vliezen braken heb ik nog een dik uur gewandeld met ze en ik moet er niet aan denken om ze weg te doen.

Gefeliciteerd wolvster! Je leven staat een tijdje op zijn kop als de baby's er zijn en ja, je zult dan ook minder tijd hebben voor je hond maar dat gaat weer goed komen zodra ze wat ouder zijn. Mijn dochtertje is nu twee en loopt volop mee tijdens de wandelingen en als ze moe wordt zet ik haar in de buggy.
wolvster
Zeer actief
Contacteer:

Lieske_1977 schreef:Ik vind het een bizarre vraag!

Murdock kan best wel 's met Joy en mij mee naar het bos om lekker uit te razen, ook als je buik in de weg gaat zitten met wandelen. Laat maar weten als je er belang bij hebt!
Oh wat een lief aanbod! :I:
Daar ga ik graag op in tzt!
wolvster
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:Ik vind het een brutale maar geen rare vraag.
Als ik nu ineens met twee babies geslagen zou worden (God bewáár me trouwens) zou ik wel degelijk nadenken of ik Hein en Mira daar een plezier mee doe.
Misschien zou ik ze niet weg doen maar het is wel een dusdanig radicale verandering van de situatie dat alle voorliggende keuzes geëvalueerd zouden worden. Waar ik woon, wat voor auto, welke baan en dus ook of daar honden bij passen.

Ik maak me niet zoveel illusies over mijn roedeltje. Een week later zijn ze elders net zo gelukkig of misschien wel gelukkiger dan bij mij met twee kleine kinderen.
Ik vind het in ieder geval echt helemaal niet raar om je hond te herplaatsen als je een tweeling krijgt en het blijkt dat het toch niet helemaal lekker loopt.
Het lijkt me zalig om even met de hond te kunnen gaan lopen en de kindjes bij iemand anders achter te laten maar dat moet wel kunnen en twee zuigelingen meenemen op een lange wandeling lijkt me niet optimaal. Niet wandelen ook niet.

"Mijn maatje en ik horen bij elkaar" heeft weinig waarde als je hond twee keer in de week fatsoenlijk de poten kan strekken. Ik vind de gemiddelde gezinshond amper te benijden.
Tuurlijk is dat iets waar je bij stilstaat.
Het zal een enorme aanpassing vergen van iedereen, ook van Murdock.
Zodra ik denk dat hij ongelukkig is in de situatie zoals die is en als dat niet binnen afzienbare tijd weer beter wordt. Dan ben ik zeker in staat voor zijn welzijn te kiezen.

Maar bij voorbaat? Dat gaat me echt veel te ver.
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

wolvster schreef:
Lieske_1977 schreef:Ik vind het een bizarre vraag!

Oh wat een lief aanbod! :I:
Daar ga ik graag op in tzt!
:ok:
Afbeelding
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Cleva schreef:
joline schreef:en ja, je zult dan ook minder tijd hebben voor je hond maar dat gaat weer goed komen zodra ze wat ouder zijn. Mijn dochtertje is nu twee en loopt volop mee tijdens de wandelingen en als ze moe wordt zet ik haar in de buggy.

Twee jaar is lang op een hondenleven, hoor. Ik weet eigenlijk niet of ik dat wel zo acceptabel vind.

Ben ik met je eens.
De grote wandeling ging van iedere dag naar 3-4 keer per week toen mijn dochtertje geboren werd. Nu zitten we op de 5-6 keer per week. Het valt dus nog mee gelukkig en daar komt bij dat onze terriër kruising van 14 jaar geen behoefte meer heeft aan elke dag een losloop wandeling en ze regelmatig mee op visite gaan en in huis veel aandacht krijgen.
wolvster
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:
wolvster schreef: Maar bij voorbaat? Dat gaat me echt veel te ver.
Zelf weten, hoor. Ik probeer je niet te overtuigen maar ik ken een flink aantal jonge moeders en die zuchten allemaal onder een gebrek aan tijd voor zichzelf.
Met de hond wandelen kan juist die ontspanning geven maar als je dat niet zo voelt en stiekem liever iets anders zou doen dan zou ik er zelf niet over twijfelen.

Aan de andere kant. Oppas voor de babies kost waarschijnlijk net zoveel als een uitlaatservice en blut wordt je met een tweeling toch wel.
Dan is het juist heerlijk om elke dag even een flinke pauze te hebben en met Murdock te gaan wandelen.
Woont de aanstaande pa ook in?
Lopen met de hond is DE manier voor mij om te ontspannen en ik geniet er met volle teugen van. Aanstaande vader weet dat (en woont gewoon hier bij ons in huis) en daar zijn dan ook nu al afspraken overgemaakt. Ook aanstaande opa's en oma's zijn volop bereid op de kinderen te passen zodat ik met Murdock er op uit kan en zo rust kan vinden.
Het wordt loodzwaar. Geen ontkomen aan, sowieso 2 baby's. Dat was uiteraard niet gepland. Maar je hebt er maar mee te dealen en er het beste van te maken. Ik heb het geluk dat ik hele fijne familie en schoonfamilie heb die bereid zijn te helpen waar mogelijk.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”