Had Heavy de Proplan en Rodi al langer of is deze ellende toevallig na wisseling van voeding ontstaan?
Denk dat het daar van afhangt of je in de voeding moet wijzigen of niet.
Bovendien als je nu brood en eitje uit de voeding haalt en meteen de rest van de voeding verandert weet je nog niet waar het aan ligt.
Is er met bloedonderzoek te vinden of en wat voor allergie ze mogelijk heeft?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pijnlijke oren
Moderator: moderatorteam
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
-
RenateG
- geregistreerd lid
- Aantal honden: 1
Re: Pijnlijke oren
Allergieën kunnen ook ontstaan op voeders die ze al langer krijgen, allergieën zijn gewoon lastig! Ik hoop dat de medicatie snel aanslaat en de problemen daarna gewoon weg blijven. Succes met je meisje, oorpijn is hartstikke vervelend.
groetjes RenateG
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Wat naar voor Heavy. Ik zou even wachten met de voeding veranderen omdat ik lees dat da misschien omgevingsallergie aangeeft.
Finn had destijds een oorinfectie, ik had het veel te laat door dat er iets mis was omdat hij niet snel iets aangaf, en zo ik lees denk jij nu ook dat er al langer wat speelde omdat je dacht dat het van het zwemmen kwam.
Finn had het behoorlijk heftig (en pas toen hij aan beide oren dus last kreeg merkte ik op dat er wat mis was en ging ik naar da) en da dacht bijna dat het chronisch zou zijn of kon worden omdat het al behoorlijk heftig was
.
Zij dacht aan hooikoorts bij honden, het heeft een naam, die ben ik even kwijt.
Zocht even een oud topic op, en jij reageerde daar toen ook op omdat Heavy in 2012 ook last had van haar oren en jij dacht dat het van het zwemmen kwam
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... n#p5555615
Atopie dus. Misschien dat je daar je wat verder in kunt verdiepen en evt. in overleg met da iets voor de oren kunt krijgen en zelf even in de gaten houdt wanneer ze meer last krijgt?
Bij Finn gokte ik dat bepaalde wildgroei en bloei (grassen en bepaalde wilde bloemen op een brak dichtbegroeid terrein de boosdoeners waren).
Ik liep met het stel vaak op behoorlijk wild terrein, hoge grassen, kaaskruid, brandnetel, brem etc.. noem alle (on)kruid maar op en het groeide en bloeide daar.
Finn had destijds een oorinfectie, ik had het veel te laat door dat er iets mis was omdat hij niet snel iets aangaf, en zo ik lees denk jij nu ook dat er al langer wat speelde omdat je dacht dat het van het zwemmen kwam.
Finn had het behoorlijk heftig (en pas toen hij aan beide oren dus last kreeg merkte ik op dat er wat mis was en ging ik naar da) en da dacht bijna dat het chronisch zou zijn of kon worden omdat het al behoorlijk heftig was
Zij dacht aan hooikoorts bij honden, het heeft een naam, die ben ik even kwijt.
Zocht even een oud topic op, en jij reageerde daar toen ook op omdat Heavy in 2012 ook last had van haar oren en jij dacht dat het van het zwemmen kwam
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... n#p5555615
Atopie dus. Misschien dat je daar je wat verder in kunt verdiepen en evt. in overleg met da iets voor de oren kunt krijgen en zelf even in de gaten houdt wanneer ze meer last krijgt?
Bij Finn gokte ik dat bepaalde wildgroei en bloei (grassen en bepaalde wilde bloemen op een brak dichtbegroeid terrein de boosdoeners waren).
Ik liep met het stel vaak op behoorlijk wild terrein, hoge grassen, kaaskruid, brandnetel, brem etc.. noem alle (on)kruid maar op en het groeide en bloeide daar.
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
Vervelend... Alfil had van het voorjaar ook last van oren (geen infectie) en jeuk. Tijdje op apoquel gestaan, regelmatig wassen met Coatex, en op een gegeven moment ook hypoallergeen voer van Hill´s. Ik had echter niet het idee dat dat voer veel verschil maakte. Apoquel en wassen wel. Volgens de da was het atopie.
In de zomer was het over en heeft hij een tijd Eukanuba kip gehad en daarna Taste of the Wild met vis.
Maar daarna, sinds half oktober ongeveer, begon hij weer meer aan zijn bek en oksels te krabben. Ik heb het idee dat planten en kruiden die nu bloeien daar invloed op hebben. Een paar weken geleden overgestapt op Acana kip, gewoon om iets anders te proberen. Na een paar dagen hoefde hij het niet meer. Ook had hij plots last van zijn oor. Nu geef ik hem weer brokken met vis en en het is minder.
Het lastige is dat de klachten vaag zijn, niet heel erg maar vervelend genoeg om er iets aan te doen. Ik denk gewoon een gevoelige huid (atopie) die soms kan reageren op planten en voedsel.
In de zomer was het over en heeft hij een tijd Eukanuba kip gehad en daarna Taste of the Wild met vis.
Maar daarna, sinds half oktober ongeveer, begon hij weer meer aan zijn bek en oksels te krabben. Ik heb het idee dat planten en kruiden die nu bloeien daar invloed op hebben. Een paar weken geleden overgestapt op Acana kip, gewoon om iets anders te proberen. Na een paar dagen hoefde hij het niet meer. Ook had hij plots last van zijn oor. Nu geef ik hem weer brokken met vis en en het is minder.
Het lastige is dat de klachten vaag zijn, niet heel erg maar vervelend genoeg om er iets aan te doen. Ik denk gewoon een gevoelige huid (atopie) die soms kan reageren op planten en voedsel.