Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe reageer je zelf op vuurwerk?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

Re: Hoe reageer je zelf op vuurwerk?

Ongelezen bericht door Bumper69 »

Ik ben ook heel benieuwd hoe het Spike zal vergaan. Vorig jaar met Oud en Nieuw (toen we nog geen hond hadden) al afgesproken met vrienden dat we dit jaar naar hun toe zouden komen.
Toch maar gevraagd of ze weer naar ons toe komen. Meenemen is geen optie, dan is er vuurwerk en spanning in een ander huis. Dus we blijven lekker thuis en vrienden komen bij ons en we zorgen dat hij rustig in zijn eigen mand kan liggen.
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

renee-uk schreef:ik ben niet bang voor vuurwerk en ik schrik er ook niet van.
ik heb rita, die panisch was en ook nauwelijks nog te bereiken, met counter conditioning van haar angst af gekregen.
leuk heeft ze het nooit gevonden, maar bang was ze ook niet meer.

vixen is niet bang, moet bij harde knallen wel even naar me kijken, maar slaapt rustig verder als ik even tegen haar praat.
ze werd (wij hebben het vuurwerkgeweld hier al gehad) wel boos op siervuurwerk dat ze door het achterraam kon zien en waarbij het leek of dat in háár tuin was en ja, dat kan natuurlijk niet ;)
maar door het rolgordijn in de achterkamer naar beneden te doen was dat ook over.

Ik had een herder team logereren en die werd woest op dat vuurwerk toen die weg was had ik 5 mastiffs buiten staan zo gevaarlijk mogelijk doen maar geen idee hebben waarom lol

Ik zeg als ze schrikken of te waaks zijn, Wat doe je nou joh wie was het? Ik mask er een spel van.
En dat helpt, wel hebben de honden hier geleerd als Ik zeg see them off! Naar buiten te gaan en wat er dan ook is weg te jagen.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Hier is het standaard om te reageren als "dat is niks, loop maar door" en dan loopt ze gewoon door... gelukkig is mijn Bowie totaal niet bang voor vuurwerk alleen die keiharde knallen schrikt ze wel van.
Thuis reageer ik eigenlijk ook altijd zo als er iets is waarvan ze vind dat ze moet reageren of schrikken of eng moet vinden, dus dat is normaal.
Afbeelding
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

Budkes schreef:Bij elke "nieuwe" hond zorg ik dat oud en nieuw een feest is. Vanaf ongeveer deze tijd heb ik altijd heel veel lekkers bij me en bij elke knal roep ik YES dat was een gave knal en hoppa koekje erin.
De eerste echte jaarwisseling wordt in zijn geheel gewijd aan de hond. Ik heb echt de allerlekkerste kaas en worst en stop ze om twaalf uur helemaal vol. Ondertussen superblij roepend Jee wat mooi kijk eens gaafffff!!!!! En ze krijgen dan de jackpot van kaas, worst en snoep.
Ik heb in de afgelopen dertig jaar nog nooit een hond gehad die bang was voor vuurwerk dus voor mij werkt het super op deze manier.
Bijkomend voordeel, bij elke knal in de aanloop naar oud en nieuw komen ze keihard aanrennen want dan krijgen ze wat lekkers. :cheer: :cheer:
Hebben jou mechels/diensthonden niet dat als ze knallen horen, ze dat relateren aan werken? Bij zachte knallen tot van die atoombommen denken tot nu toe alle mechel JEEEEEH waar is die man! We gaan bijten :gjump:

Op siervuurwerk reageren ze dan weer niet. Met Oscar ging ik altijd naar buiten na 12u, die stond altijd helemaal blij te kijken en kwispelen naar het siervuurwerk, zo grappig :mrgreen:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

De twee volwassen herders die ik kreeg waren niet bang voor vuurwerk, dus daar heb ik niet zo veel voor hoeven doen. Zelf ben ik behoorlijk angstig voor vuurwerk, van jongs af aan al. Toen Aki nog pup was heb ik daarom rond oud en nieuw mijn vriend continue met hem laten lopen zodat mijn angst niet doorgegeven zou worden.
Knallen op afstand heb ik niet zoveel last van, ik herstel ook snel :engel:.
Jol is extreem bang, ook bij knallen in de verte. Bij haar heb ik ervaren dat het beter gaat als je wel contact maakt met haar op het moment dat ze verschiet van angst buiten. En laatst toen er vlakbij de honden een rotje werd neergegooid schrok Aki, maar herstelde snel. Jol ging toen i.p.v. het op een rennen te zetten terug naar huis, bij hem in zijn kielzog lopen.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Hier geen een hond die bang is voor vuurwerk en mij interesseert het ook bitter weinig, steek het zelf niet af maar ben er ook niet bang voor.
Hier in de wijk is wel vrij rustig moet ik zeggen ook op oudjaar.
Voor Lucie was het verleden jaar haar eerste oud en nieuw en Jan moest werken dus dacht ik dan mogen ze voor een keer bij me op bed liggen , gewoon voor de zekerheid als ze het eng zou vinden.
Nou ze sliepen als een roos , ook Lucie, en hadden nergens last van ik daarentegen des te meer want het lag niet echt lekker moet ik zeggen tussen vier honden in :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

tsja als ik schrik dan schrik ik haha. Pom heeft er nooit een klap om gegeven eigenlijk, om vuurwerk. Karel vindt het wel spannend. Vooral als we binnen zijn en het knalt buiten trouwens, vindt ie enger dan als we buiten zijn. Als ie schrikt, kijkt ie wel naar mij. Dan zeg ik meestal iets als: zo jongen! wat een knal he? Hard! :P en dan geef ik hem een aai of een koekje. Dan is hij het al weer vergeten, pindabrein.

Overigens was vorig jaar Karel's eerste oud en nieuw. Ik was ziek, dus ik ben om 10 uur naar bed gegaan en hij ligt altijd naast me. Om 5 over 12 werd ik wakker van het vuurwerk maar hij sliep gewoon nog op zijn vaste plek naast het bed. Als we gaan slapen, gaat ie ook echt 'uit'
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Hippo schreef:
Budkes schreef:Bij elke "nieuwe" hond zorg ik dat oud en nieuw een feest is. Vanaf ongeveer deze tijd heb ik altijd heel veel lekkers bij me en bij elke knal roep ik YES dat was een gave knal en hoppa koekje erin.
De eerste echte jaarwisseling wordt in zijn geheel gewijd aan de hond. Ik heb echt de allerlekkerste kaas en worst en stop ze om twaalf uur helemaal vol. Ondertussen superblij roepend Jee wat mooi kijk eens gaafffff!!!!! En ze krijgen dan de jackpot van kaas, worst en snoep.
Ik heb in de afgelopen dertig jaar nog nooit een hond gehad die bang was voor vuurwerk dus voor mij werkt het super op deze manier.
Bijkomend voordeel, bij elke knal in de aanloop naar oud en nieuw komen ze keihard aanrennen want dan krijgen ze wat lekkers. :cheer: :cheer:
Hebben jou mechels/diensthonden niet dat als ze knallen horen, ze dat relateren aan werken? Bij zachte knallen tot van die atoombommen denken tot nu toe alle mechel JEEEEEH waar is die man! We gaan bijten :gjump:

Op siervuurwerk reageren ze dan weer niet. Met Oscar ging ik altijd naar buiten na 12u, die stond altijd helemaal blij te kijken en kwispelen naar het siervuurwerk, zo grappig :mrgreen:
Nee, de meesten niet . Maar bij ons wordt ook veel minder geschoten dan op de KNPV training/keuring eigenlijk, dus ik denk dat ze die associatie gaandeweg wat kwijt raken. Ze bijten hier veel vaker zonder schot als met schot.
Maar bij "vers" gecertificeerden zie je t inderdaad nog wel eens. Koppie omhoog en de omgeving scannen. :lol1:
Gr. Aniek

Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik schrik zelf als er zo rotje tussen de honden in gegooid wordt. Maar de honden verblikten of verbloosden niet.

Ik was pissig op die knullen, ze verontschuldigden zich en zeiden dat ze ons niet aan hadden zien komen, ja dag, toen we de portiek in liepen gooiden ze er weer een naar ons toe, dus die eerste was ook gewoon expres gegooid.

Alleen jammer voor ze dat mijn honden er tegen konden.

Ben dit jaar wel benieuwd Nikkie is nu natuurlijk nog maar alleen, dus het kan nu zomaar anders zijn.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

Ik reageer er niet op ik schrik er ook niet van. Mijn man stuiterd bijna de bank af niet om dat hij het eng vind maar hij schrikt sneller van harde knallen. Ik laat de dieren binnenshuis hun gang gaan willen ze zich verstoppen prima laat maar rustig gaan. Oudjaarsdag zelf kijk ik wel even met uitlaten.. gaat dat niet doen ze hun ding maar even in de tuin
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”