Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Praktijktraining met Dico

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Praktijktraining met Dico

Ongelezen bericht door Hippo »

Afgelopen zaterdag heb ik met Dico meegedaan aan een praktijktraining in België. Daar had ik al 2x eerder aan deelgenomen met mijn vorige mechel Oscar. Elke keer weer geweldig in elkaar gezet. Vuurwerk, licht, discolampen, lasers, grote blowers, mist en verschillende ondergronden. Dico is nu 16 maanden en heb qua KNPV nog niet zo heel veel met hem gedaan, het was dus even afwachten hoe hij het zou doen.

Ontzettend trots op hem, hij ging overal vol voor en kreeg van meerder pakwerkers de complimenten over zijn (duw)beet :F: . We hebben ons dus gelijk maar opgegeven voor de volgende training in april(met daglicht).

Doordat alles in het donker was, kan je niet even goed zien wat er zich afspeelde. Totaal waren er 10 oefeningen. Hier de filmpjes die mijn man heeft gemaakt. Dit zijn de filmpjes die het beste te zien zijn (alles staat op youtube mocht je interesse hebben)

De eerste oefening. Tussen hekken door waar 2 blowers op de hond gericht stonden

Stellen tegen een laser in (niet zo goed te zien)

Dan had je een bak waarin vuurwerk werd afgestoken en vervolgens een oefening door een soort tunnel vol lege flessen met een blower en een berg rook waardoor je niks meer zag. De hond moest zich op het eind door de flessen wurmen dan dan bijten. Ik wilde Dico graag vasthouden omdat veel andere honden het hier zonder de hulp van de geleider lieten afweten. Echter eenmaal op mijn knietjes in de tunnel ging ik bijna met mijn bakkes door het gras omdat hij zo graag wilde. Heb hem toen maar los gelaten en meneer hing een seconde later al in de pakwerker :LOL:

De oefening daarna was een partytent met blacklight, een pakwerker met fluoriserende sterpen op zijn pak en een kettingzaag. Wat een beer van een man! Ruim over de 2m. Voor de zekerheid de kettingzaag achterwege gelaten(dus niet laten draaien) en ging prima.

Stelwerk in een trailer met stroboscoop met strogooiende pakwerker

Pakwerker met soort romeinse kaars en erna stellen in een kipwagen(die behoorlijk steil was)

De laatste oefening
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Praktijktraining met Dico

Ongelezen bericht door runninggirl »

Indrukwekkend! Leuk dat hij er zo duidelijk van geniet. :)
Hippo
Zeer actief

runninggirl schreef:Indrukwekkend! Leuk dat hij er zo duidelijk van geniet. :)
Zeker leuk! Dico en ik konden ons hart ophalen :engel:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Hij laat zich nergens door afschrikken, knappe hond :ok:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Wow hij doet t goed hoor!!! Kun je gerust heel erg trots op zijn. En wat een werk hè van al die gasten op zo'n vereniging en de helpers want veertig honden op t pak is niks denk ik? Hier altijd minstens. Diep respect hoor. En geweldig om te doen hè? :ok: och wat houdt je dan weer extra van je maatje. :mrgreen:
Gr. Aniek

Afbeelding
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Heel netjes hond laat zich goed zien met overtuiging.

Mooi circuit ook met leuke oefeningen doen ze goed daar in België
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Mooi om te zien :ok:
Stoere Dico :cheer:
Hippo
Zeer actief

Tamara81 schreef:Jeej, wat goed van Dico! :cheer:

Wat een spannende oefeningen. Dan moet je als hond stressbestendig zijn, om dat aan te kunnen.
Pemba schreef:Hij laat zich nergens door afschrikken, knappe hond :ok:
Nou zeker! Je ziet dan ook behoorlijk wat honden die het laten afweten. Het ergste vind ik dan die baasjes die de hond dan blijven pushen, terwijl ze alle signalen geven dat het teveel gevraagd is :hmmm:
Dico maak je gelukkig de pis niet lauw, super fijn. Als je ziet waar hij vandaan komt. Was zowat wereldvreemd toen ik hem met 5,5maand kreeg.
Budkes schreef:Wow hij doet t goed hoor!!! Kun je gerust heel erg trots op zijn. En wat een werk hè van al die gasten op zo'n vereniging en de helpers want veertig honden op t pak is niks denk ik? Hier altijd minstens. Diep respect hoor. En geweldig om te doen hè? :ok: och wat houdt je dan weer extra van je maatje. :mrgreen:
Ben ook echt trots en verguld met hem. Had niet verwacht dat hij zich als een angsthaas zou gedragen, maar hij overtrof mijn verwachtingen :lol1:
En 40? Er deden 73 honden mee :schrik: . Niet normaal zoveel. Ze hadden dan wel 11 helpers, maar die deden dus alle honden. Dikke pluim voor de helpers, terreinleiders en de organiserende club. Hele opgetuigde avond voor slechts € 15,- per deelnemende hond, echt weinig.
Organiseren ze bij jou in de buurt dit ook? Of bedoel je bij de politie?
Rocco schreef:Heel netjes hond laat zich goed zien met overtuiging.

Mooi circuit ook met leuke oefeningen doen ze goed daar in België
Zeker leuk, heel wat anders dan het standaard KNPV programma
mosquito1980 schreef:Mooi om te zien :ok:
Stoere Dico :cheer:
Leuk hè en het is eigenlijk nog maar een broekie met zijn 16 maanden oud.
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”