Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Niet je oude hond maar een nieuwe hond meenemen (uit asiel)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Feather__
Zeer actief
Aantal honden: 1

Niet je oude hond maar een nieuwe hond meenemen (uit asiel)

Ongelezen bericht door Feather__ »

Een werkneemster van een dierenasiel in het Amerikaanse Californië zag vorige week met lede ogen aan hoe de eigenaren van een door hun opgevangen Duitse herder ineens op de stoep stonden. Op zich goed nieuws, tot bleek dat de mensen niet hun oude viervoeter op kwamen halen, maar op zoek waren naar een nieuw exemplaar.

De Duitse herder Zuzu werd overgebracht naar het asiel met de gedachte dat het om een zwerfhond ging. Toen daar deze week haar voormalige baasjes opeens het terrein opliepen, begon de Duitse herder heel enthousiast met haar staart te kwispelen. Ze wist het zeker: ze ging weer naar huis.

at gebeurde echter niet, zo omschrijft Desi Lara, werkneemster in het asiel, op haar Facebookpagina: „Toen het personeel de familie de honden liet zien, waren ze verbaasd toen de 2-jarige Zuzu al enthousiast kwispelend op de familie kwam afgestormd. De familie begon haar te aaien en tegen haar te praten.” Het bleken de baasjes van Zuzu te zijn. Ze dachten er echter niet over om hun trouwe kameraad weer mee te nemen: ,,De eigenaren vertelden me dat ze niet waren gekomen om haar op te halen, maar op zoek waren naar een andere hond.”

Volgens de familie was de gevoelige Zuzu nogal van slag sinds haar vader was overleden. Zuzu jankte veel en was niet meer dezelfde, vrolijke hond van weleer. Dat deed de familie besluiten om afstand van haar te doen. Dit tot groot onbegrip van Lara en andere werknemers in het asiel: „Hun oplossing voor haar bedroefdheid is om haar te verlaten en een andere hond op te halen. Ik ben blij dat ze nu bij ons is. Dat is geen liefde voor een hond.”

Het asiel is vastbesloten om voor Zuzu een ander thuis te vinden. Naar aanleiding van de Facebookpost van Lara hebben in ieder geval al veel mensen aangeboden de viervoeter te adopteren, zelfs vanuit andere staten. Het lijkt dus een kwestie van tijd voor Zuzu bij een andere familie terecht kan.

http://www.metronieuws.nl/xl/raar/2016/ ... ndere-hond

Ach gos..
Dat beest is zo blij, ze geven haar nog even aandacht. En gaan dan op zoek naar een andere hond :piew:
Kan het me niet eens voorstellen dat ik Yin of Snoop achter laat bij het asiel maar dan ook gewoon nog een nieuwe hond meenemen.
Bah bah :ugh:
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Re: Niet je oude hond maar een nieuwe hond meenemen (uit asi

Ongelezen bericht door kooi »

Begrijp daar totaal niets van.
Probeer me voor te stellen dat ik bij het asiel aankom, daar mijn hond zie zitten, ( if only...)
Zij blij op mij reageren, ik haar begroeten en dan........................me omkeren en zonder haar weggaan? :O: :cry:
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Begrijp daar totaal niets van.
Probeer me voor te stellen dat ik bij het asiel aankom, daar mijn hond zie zitten, ( if only...)
Zij blij op mij reageren, ik haar begroeten en dan........................me omkeren en zonder haar weggaan? :O: :cry:
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

kooi schreef:Begrijp daar totaal niets van.
Ik moest er in eerste instantie een beetje om lachen maar inderdaad, dit dus. HOE dan, echt HOE dan?!? :piew:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

minstens net zo interessant vind ik of ze een andere hond meegekregen hebben
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

M@scha schreef:minstens net zo interessant vind ik of ze een andere hond meegekregen hebben
Dat was dus ook mijn gedachte?
Patricia.
moderator
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Patricia. »

M@scha schreef:minstens net zo interessant vind ik of ze een andere hond meegekregen hebben
Even gezocht op FB

"UPDATE: the family did NOT adopt another dog. Zuzu will be picked up this Friday by the PAF rescue in Canoga Park. (Pet Adoption Fund)

Here is an update on Zuzu, the two year old Shepherd mix who was brought to the Downey Shelter. According to some reports circulating on the internet Zuzu is depressed because her father with whom she lived, died and she was mourning his loss. We would like to report the happy ending that a rescue has agreed to take Zuzu and she will be leaving Downey on Friday, which is the first day that she is legally allowed to be adopted.

Pet Adoption Fund in Canoga Park will be taking Zuzu."
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

TessaThomas schreef:
Dat was dus ook mijn gedachte?
Tja, hier ook.

In en in triest, die mensen mogen nooit meer beesten houden :neenee:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Fire75 schreef:
Even gezocht op FB

"UPDATE: the family did NOT adopt another dog. Zuzu will be picked up this Friday by the PAF rescue in Canoga Park. (Pet Adoption Fund)

Here is an update on Zuzu, the two year old Shepherd mix who was brought to the Downey Shelter. According to some reports circulating on the internet Zuzu is depressed because her father with whom she lived, died and she was mourning his loss. We would like to report the happy ending that a rescue has agreed to take Zuzu and she will be leaving Downey on Friday, which is the first day that she is legally allowed to be adopted.

Dat is in ieder geval positief :ok:
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joyce83 »

Echt soms.... Als bij ons een hond komt blijft hij als het goed is voor zijn/haar leven. Zelfs toen we een pup aanschaften had ik zoiets ik hoop dat we nooit in de problemen komen dat ze zich niet met elkaar verstaan want eentje afstaan lijkt me vreselijk. Er zou toch echt heel wat aan de hand moeten zijn mocht er eentje van ons herplaatst worden, dan zou het toch echt puur in het belang van de hond zijn anders gaat die niet meer weg. Kan me dus ook helemaal niet voorstellen dat je een aai over de bol geeft en doei zegt.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Fire75 schreef:
Even gezocht op FB

Adopteerden ze geen andere hond of kregen ze daar niet eens de kans voor?
Wat was de invloed van het asiel bij het niet adopteren van een andere hond?

Ik hoop dat ze niet eens de kans hebben gekregen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
charley

Ongelezen bericht door charley »

Ik zit met tranen in mijn ogen dit te lezen, hoe kunnen mensen dit doen. Ik hoop dat het asiel deze mensen nooit meer een hond laten adopteren.
Simone-H
Zeer actief

Ongelezen bericht door Simone-H »

Als ik mijn schoenen aandoe begint Pepper al enthousiast heen en weer te lopen: we gaan naar buiten.
Maar soms ga ik dan alleen weg enmoet ze thuis blijven.
Hoe ze dan in haar mand zit, dat snijd al door mijn hart. En dan zou ik haar zo in een asiel moeten laten zitten? En een andere hond meenemen?

Ongelooflijk.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Toch niet veel anders dan mensen die steeds maar weer honden verkopen of wegdoen en verder doen met een ander tot die weer kan opkrassen voor een ander.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”