Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Klonen gebeurd dus al veel meer - update pag 2
Moderator: moderatorteam
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Klonen gebeurd dus al veel meer - update pag 2
Laatst gewijzigd door crutz op 15 jan 2017 01:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Klonen gebeurd dus al veel meer
Verbaasd me overigens dat de gekloonde hond in NL toegelaten is gezien de regelgeving van de EU zoals in de laatste alinea te lezen is. Nakomelingen van klonen zijn niet toegelaten en klonen zelf dan wel???
-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
En hoe zit dat met eventuele ziektes, kloon je die mee of kunnen ze dat eruit vissen.
heel blond ik weet het maar omdat ze zeggen dat de klonen sterker etc zijn
heel blond ik weet het maar omdat ze zeggen dat de klonen sterker etc zijn
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Ai zon kloonfabriek vind ik dan wel weer eng. Idd vanwege het verlies van genetische diversiteit.
Het linkt me wél heel interessant om klonen te gebruiken om meer onderzoek te doen naar nature vs nurture. Daar zouden we nog vreselijk veel van kunnen leren!
Het linkt me wél heel interessant om klonen te gebruiken om meer onderzoek te doen naar nature vs nurture. Daar zouden we nog vreselijk veel van kunnen leren!

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dat is net als met die varkensprikkers he, je mag ze niet gebruiken maar wel verkopen. Ehm?crutz schreef:Verbaasd me overigens dat de gekloonde hond in NL toegelaten is gezien de regelgeving van de EU zoals in de laatste alinea te lezen is. Nakomelingen van klonen zijn niet toegelaten en klonen zelf dan wel???
Is hiermee dus ook. De wet heeft gewoon een gat.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat verlies je dan?Shiloh86 schreef:Ai zon kloonfabriek vind ik dan wel weer eng. Idd vanwege het verlies van genetische diversiteit.
Het is wel veel van hetzelfde maar je verliest dus niks
-
Rocco
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik geloof er niet zo in 100 procent de eigenschappen klonen is uitgesloten, in dit filmpje zag ik al 1 hond die problemen
heeft om de trap op te lopen terwijl zijn broertjes dit probleemloos doen,kan betekenen dat dit ene hondje zwakke zenuwen heeft
bv en de anderen weer een sterker gestel hebben.
Gewoon je gezond verstand gebruiken en luisteren naar de wetten van de natuur.de mensen zijn er meesters in om
dit te negeren en kapot te maken,.
heeft om de trap op te lopen terwijl zijn broertjes dit probleemloos doen,kan betekenen dat dit ene hondje zwakke zenuwen heeft
bv en de anderen weer een sterker gestel hebben.
Gewoon je gezond verstand gebruiken en luisteren naar de wetten van de natuur.de mensen zijn er meesters in om
dit te negeren en kapot te maken,.
- Shiloh86
- Zeer actief
Dat klonen diversiteit zou behouden is echt een illusie. Net als bij fokken, willen mensen dan de beste genen klonen, en de rest verdwijnt gewoon. Dat is echt gigantisch verlies van diversiteit. En dat zal niet bij de eerste pogingen zo zijn, maar op de lange termijn, als klonen steeds makkelijker wordt. Zeker wel.
Kijk naar monsanto die zo goed als heel Amerika (noord en zuid) heeft overgenomen. AL die gewassen zijn 1 en dezelfde kloon en ze verdrijven alle andere gewassen omdat ze veel sterker zijn. Over een jaar of 10 zijn we alle genetische diversiteit in gewassen volledig kwijt.
Waarom zou dat bij klonen van dieren niet net zo gaan?
Kijk naar monsanto die zo goed als heel Amerika (noord en zuid) heeft overgenomen. AL die gewassen zijn 1 en dezelfde kloon en ze verdrijven alle andere gewassen omdat ze veel sterker zijn. Over een jaar of 10 zijn we alle genetische diversiteit in gewassen volledig kwijt.
Waarom zou dat bij klonen van dieren niet net zo gaan?

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Omdat bij in elk geval huisdieren de fokkerij niet in handen is van multinationals.Shiloh86 schreef:Waarom zou dat bij klonen van dieren niet net zo gaan?
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
En omdat ongeslachtelijk voortplanten bij planten veel makkelijker is. Ze doen het namelijk van zichzelf.Marjoleine schreef:Omdat bij in elk geval huisdieren de fokkerij niet in handen is van multinationals.Shiloh86 schreef:Waarom zou dat bij klonen van dieren niet net zo gaan?
Bij dieren is het heel bewerkelijk. Een eicel als donor, de celkern implanteren en terug plaatsen in een draagmoeder. Kostbaar en bewerkelijk, daarom zal t nooit op zeer grote schaal gebeuren en alleen bij dieren gebeuren die financieel echt wat opleveren.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, vee en paarden en zo.Paisley schreef:En omdat ongeslachtelijk voortplanten bij planten veel makkelijker is. Ze doen het namelijk van zichzelf.Marjoleine schreef:Omdat bij in elk geval huisdieren de fokkerij niet in handen is van multinationals.Shiloh86 schreef:Waarom zou dat bij klonen van dieren niet net zo gaan?
Bij dieren is het heel bewerkelijk. Een eicel als donor, de celkern implanteren en terug plaatsen in een draagmoeder. Kostbaar en bewerkelijk, daarom zal t nooit op zeer grote schaal gebeuren en alleen bij dieren gebeuren die financieel echt wat opleveren.
De cavia dus echt niet
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, duh.
Nu even in het Nederlands, aangezien wij ermee te maken hadden ook.
http://dogzine.nl/nl/nieuwsartikelen/po ... -nederland
Nu even in het Nederlands, aangezien wij ermee te maken hadden ook.
http://dogzine.nl/nl/nieuwsartikelen/po ... -nederland
- Shiloh86
- Zeer actief
Alsof de huisdierfokkers de rassen al niet stuk gefokt hebben. Waarom zou dat bij klonen anders zijn?Marjoleine schreef:Omdat bij in elk geval huisdieren de fokkerij niet in handen is van multinationals.Shiloh86 schreef:Waarom zou dat bij klonen van dieren niet net zo gaan?

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Het ging over verlies van genetische variatie door klonen. Huisdierfokkers gaan niet klonen. Ze maken er misschien een bende van maar ze gaan niet klonen.Shiloh86 schreef:Alsof de huisdierfokkers de rassen al niet stuk gefokt hebben. Waarom zou dat bij klonen anders zijn?Marjoleine schreef:Omdat bij in elk geval huisdieren de fokkerij niet in handen is van multinationals.Shiloh86 schreef:Waarom zou dat bij klonen van dieren niet net zo gaan?
- Shiloh86
- Zeer actief
Dit vind ik dus echt een kul argument. Er is genoeg in de hedendaagse wetenschap dat 20 jaar geleden ook kostbaar en bewerkelijk was en nu aan de orde van de dag. Ze hadden 20 jaar geleden ook niet verzonnen dat we complete computers in een telefoon zouden hebben zitten. 10 jaar geleden was huidkanker therapie doormiddel van dc vaccinatie zou duur en bewerkelijk, dat het nooit op de individu toegepast zou kunnen worden, vorige week is die therapie na heel wat optimalisering aangenomen als gangbare therapie. Dat het nu kostbaar en bewerkelijk is, zegt niet dat het dat straks ook nog is.Paisley schreef:En omdat ongeslachtelijk voortplanten bij planten veel makkelijker is. Ze doen het namelijk van zichzelf.Marjoleine schreef:Omdat bij in elk geval huisdieren de fokkerij niet in handen is van multinationals.Shiloh86 schreef:Waarom zou dat bij klonen van dieren niet net zo gaan?
Het human genome project, was een project om het gehele genoom van de mens in kaart te brengen. Gestart in 1990, afgerond in 2003. Tegenwoordig kunnen ze datzelfde, het volledige genoom van een persoon in kaart brengen, in enkele dagen. Ik bedoel maar.
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 30 nov 2016 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.

- Shiloh86
- Zeer actief
Vraag en aanbod. Wat de klant wil, gaan de bedrijven maken. Als de klant alleen die ene perfect aan de rasstandaard voldoenende hond willen, gaan de kloonbedrijven die gewoon klonen en verkopen. Zo simpel werkt het. Mensen gaan niet meer naar fokkers, of fokkers gaan er juist de opdracht toe geven bij de bedrijven, ergo, de minder goede honden gaan dood zonder nakomelingen, einde genetische variatie. En ja, als er geen halt toe geroepen word, ben ik 300% overtuigd dat het die kant op gaat.Marjoleine schreef:Het ging over verlies van genetische variatie door klonen. Huisdierfokkers gaan niet klonen. Ze maken er misschien een bende van maar ze gaan niet klonen.Shiloh86 schreef:Alsof de huisdierfokkers de rassen al niet stuk gefokt hebben. Waarom zou dat bij klonen anders zijn?Marjoleine schreef:Omdat bij in elk geval huisdieren de fokkerij niet in handen is van multinationals.Shiloh86 schreef:Waarom zou dat bij klonen van dieren niet net zo gaan?

-
Cowboy_Bebop
- Actief
Of je honden nu kloont of selectief doorfokt op de honden die het 'best' beantwoorden aan de rasstandaarden, je bent in beide gevallen de diversiteit binnen dat hondenras aan het kapot maken. Alleen ga je bij klonen potentieel gewoon nog sneller bij dat resultaat komen.
Ten eerste heb je niet eens een nieuw individu dan een mix is van ouders, de hond is namelijk genetisch identiek. Dus de diversiteit van een anders tweede ouder, gaat compleet verloren.
Ten tweede heeft je kloon beschadigd DNA met kortere telomeren waardoor je rechtstreeks genetische en functionele defecten inwerkt.
De wetenschap staat nog bijlange niet op punt om verantwoord klonen van dieren mogelijk te maken. Je moet daarvoor zelfs niet 'ethisch' toevoegen om de specifiëren. De individuen die hiermee gemaakt worden zijn hooguit geschikt als slachtafval.
Ten eerste heb je niet eens een nieuw individu dan een mix is van ouders, de hond is namelijk genetisch identiek. Dus de diversiteit van een anders tweede ouder, gaat compleet verloren.
Ten tweede heeft je kloon beschadigd DNA met kortere telomeren waardoor je rechtstreeks genetische en functionele defecten inwerkt.
De wetenschap staat nog bijlange niet op punt om verantwoord klonen van dieren mogelijk te maken. Je moet daarvoor zelfs niet 'ethisch' toevoegen om de specifiëren. De individuen die hiermee gemaakt worden zijn hooguit geschikt als slachtafval.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Het enige wat ik dacht bij dat filmpje was sjeee, wat een bult gestressde honden bji elkaar! En wat gaan ze er lekker mee om.
Ohja en, wat een lelijke witte schoenen, dat dacht ik ook
Ohja en, wat een lelijke witte schoenen, dat dacht ik ook
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, die halt wordt wel geroepen.Shiloh86 schreef:Vraag en aanbod. Wat de klant wil, gaan de bedrijven maken. Als de klant alleen die ene perfect aan de rasstandaard voldoenende hond willen, gaan de kloonbedrijven die gewoon klonen en verkopen. Zo simpel werkt het. Mensen gaan niet meer naar fokkers, of fokkers gaan er juist de opdracht toe geven bij de bedrijven, ergo, de minder goede honden gaan dood zonder nakomelingen, einde genetische variatie. En ja, als er geen halt toe geroepen word, ben ik 300% overtuigd dat het die kant op gaat.
Mag ik toch hopen.
Nog buiten het feit dat Cowboy Bebop best een punt heeft.
- Shiloh86
- Zeer actief
Dat mag ik hopen dat die halt er komt. Dat zon fabriek in China mogelijk is zegt mij genoeg. Hetbis helaas niet in de hele wereld zo "goed geregeld".
En wat Cowboy Bebob zegt: nog wel ja. Mijn voorspelling? Met hooguit 10/15 jaar zijn we wel zover. Hooguit.
En wat Cowboy Bebob zegt: nog wel ja. Mijn voorspelling? Met hooguit 10/15 jaar zijn we wel zover. Hooguit.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Azië kun je niet vergelijken met Europa. Moet je ook niet willen.Shiloh86 schreef:Dat mag ik hopen dat die halt er komt. Dat zon fabriek in China mogelijk is zegt mij genoeg. Hetbis helaas niet in de hele wereld zo "goed geregeld".
Wij begrijpen niets van hun cultuur en vice versa.
Azië is vele malen wreder en medogenlozer, op alle gebieden. Daar is leven niets waard. Geen enkel leven.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Wat een honden, de 1 loopt mank aan zijn voorpoot, de ander durft geen trap te lopen en ze maken overall een gestreste indruk...
Ik ben overigens niet zo'n fan van gekloonde honden.
Ik ben overigens niet zo'n fan van gekloonde honden.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Whut?!Tamara81 schreef:Maar ik snap je punt wel. Vanwege andere normen en waarden, ongelijkheid, en uitbuiting door het Westen, gebeuren er in Azië nare dingen.
Nee, je snapt mijn punt niet. Is niet erg hoor, maar het westen heeft daar niks mee te maken. Aziaten hebben ons niet nodig om uit te buiten en hun eigen volk tot slaven te maken. Dat kunnen ze meer dan uitstekend zelf, al vele duizenden jaren.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dat heeft er niets mee te maken, die arbeid.Tamara81 schreef:Beetje warrig geredeneerd van mij ook; ik was in gedachten nog bij ongelijkheid. Ook over hoe het westen flink gebruik maakt van de goedkope arbeid in bijvoorbeeld India en China. Maar dat terzijde.
Laten we het erop houden dat de kloonfabriek in Azië gerealiseerd kon worden vanwege de andere normen en waarden daar.
En nogmaals, Aziaten kunnen veel beter uitbuiten dan wij. Veel en veel beter.
En die kloonfabriek kan daar omdat hun ethische normen niet te vergelijken zijn met die van Europa.
Overigens geef ik je op een briefje dat de Westeuropeanen door niemand zo geminacht worden als door Aziaten.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Klonen gebeurd dus al veel meer - update pag 2
Volgens mij hebben ze per ongeluk een akitamix gekloond ipv een Mechelaar. Geen wonder dat ze het niet (willen) snappen